Hoofdcategorieën
Topicacties

Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 december 2003

Ik heb vandaag ook het Aldi TV stickie gekocht.

Software installatie gedaan, reboot, stick erin, kabel-coax ingeprikt, zenders gezocht. Dat ging op zich prima, redelijk beeld. ik had alleen geen geluid (verkeerde keuze gemaakt bij de configuratie.

Digitale zenders gezocht, geen enkele gevonden.
Uiteindelijk met de laptop op zolder gaan zitten. Daar werden alle digitale kanalen (TV & radio) netjes gevonden. Beeldkwaliteit was erg goed. Ik had ook geluid.

Weer naar de woonkamer, opnieuw de analoge ingang gekozen. Alle zenders stonden er nog in, en ik had ook geluid.
Alles werkt naar mijn zin met de standaardsoftware, ik heb hem nog niet ingesteld in mediacenter of mediaportal. De afstandbediening heb ik ook nog niet geprobeerd (eigenlijk voor mij niet belangrijk).
Voor 40 euro een prima aanschaf!

Reg. datum: 31 januari 2008

toch maar even naar zolder vanmiddag... ev tevens proberen hoe de analoge ontvangst is (ff een verlengkabeltje maken voor de caox kabel)

helaas dus GEEN digitaal ontvangst in de woonkamer (in Rotterdam/Capelle)

Als het analoge gedeelte goed werkt ben ik ook al tevreden... vanmiddag uitsluitsel.

Blijf het erg goedkoop vinden... met afstandbediening nog wel!!
misschien de reden dat ze er slechts enkele per Aldi filiaal hadden...

Reg. datum: 19 februari 2007

Ik heb alleen nog de digitale ontvangst gecheckt. Die was zowel thuis als op mijn werk binnen goed. Op mijn werk iets minder goed overigens. Beide gevellan had ik de antenne bij het raam gezet. Het zoeken naar kanalen duurde bij mij wel heel lang. Ik dacht ook eerst dat-ie niks vond maar uiteindelijk toch.
Analoge ontvangst is in Nederland alleen nog maar via de kabel mogelijk. In de ether wordt al een tijd geen analoog TV-signaal meer uitgezonden. Nog wel radio natuurlijk. Dus als je zonder kabel analoge TV hebt gezocht klopt het dat je niks hebt gevonden.
Voor de duidelijkheid: je kunt met deze stick kabeltelevisie (analoog) en free-to-air digitale televisie kijken (dus alleen NL 1, 2 en 3 en misschien je lokale omroep). De andere digitale zenders (die in Nederland door Digitenne worden uitgezonden) vindt hij wel, maar je kunt ze niet bekijken. Daar heb je (1) een abonnement op digitenne en (2) een andere soort USB-stick voor nodig.
Ik ga over ruim een week naar Zwitserland en daar hebben ze nu ook Free-to-air digitale TV via de ether. Daar zou het dus ook moeten werken. Ik heb de stick gekocht omdat ik verwacht dat ik op vakantie in het buitenland dan toch lokale zenders kan kijken.
Vreemd dat je in huis geen digitale ontvangst hebt. Zou in de grote stad toch geen probleem moeten zijn. Misschien je antenne ff bij het raam zetten? Maar ik neem aan dat je thuis wel kabel hebt om TV te kijken?

joepert wijzigde dit bericht 06-03-2008 12:14 (33%)

Nikon D60 | AF-S DX Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR

Reg. datum: 06 maart 2008

Draait die Tuner sticck van Aldi ook onder Vista 32 bit en in combinatie met Media Centre ?

Heb een pinnacle 330e en die werkte perfect onder XP maar ik krijg hem, met up-date van de driver en software, onder Vista niet aan de praat.

Ik draai hem hier op een vista 32 bit; loopt als een zonnetje. Media Centre heb ik nog niet geprobeerd. Zou ook moeten werken. Alleen krijg ik bij de kabelzenders ook (nog) geen geluid.
djiedjee; heb jij de tweede keer dat je (op zolder) de zenders zocht ook helemaal op nieuw alle kabelzenders laten aflopen? En wat heb je gekozen voor geluid in de configuratie? Ik heb nu beide opties een keer geprobeerd (maar niet opnieuw alle zenders gezocht) en hoor in beide gevallen niets...
Overigens doet mijn afstandsbediening het niet... Bij iemand anders wel?

joepert wijzigde dit bericht 06-03-2008 21:01 (14%)

Ik heb eerst in de woonkamer de kabelzenders laten zoeken (gekozen voor DVBT Hybrid TV Device). Die werden wel allemaal gevonden, alleen geen geluid Ik had toen voor "Realtek AC97 Audio"gekozen, dat is mijn audiokaart.

Daarna op zolder de digitale zenders gezocht (gekozen voor DVBT 1883 TVTuner). HIerbij hoef je geen audio-device te kiezen. Beeld en geluid waren OK.

Daarna weer naar beneden, nog een keer gekozen voor Hybrid TV Device gekozen, niet opnieuw zenders laten zoeken. Die had hij nog bewaard. Toen gekozen voor "Audio Pin Source" bij Audio apparaat. Toen had ik wel geluid.

[quote]joepert schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:57:

djiedjee; heb jij de tweede keer dat je (op zolder) de zenders zocht ook helemaal op nieuw alle kabelzenders laten aflopen? En wat heb je gekozen voor geluid in de configuratie?

Hmmm dat werkte bij mij dus niet. Moet ik nog even proberen.
Overigens heb ik op Vista met het media centre zonder problemen digitale TV aan de praat gekregen. De MCE encoder hoefde ik niet te installeren; die is kennelijk alleen nodig voor XP MCE.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
joepert schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:44:
Hmmm dat werkte bij mij dus niet. Moet ik nog even proberen.
Overigens heb ik op Vista met het media centre zonder problemen digitale TV aan de praat gekregen. De MCE encoder hoefde ik niet te installeren; die is kennelijk alleen nodig voor XP MCE.
Nee, een encoder is bij digitale ontvangst niet nodig. Signaal is al digitaal en (mpeg2) ge-encodeerd hè.......(komt zo ready made je huiskamer binnen)

Zonder hardwarematige MPEG2 encoder (onboard) zul je in zowel Vista MCE als XP MCE altijd een softwarematige encoder moeten hebben. Als het dan al werkt......zeker niet gegarandeerd.......

Weer wat geleerd :).

Reg. datum: 23 september 2002

Heb hier in Purmerend de digitale TV stick ook aan de praat gekregen.
Moet echter wel de antenne minimaal 30 cm.in de buurt van het raam zetten,
anders bevriest het signaal.
Misschien een kijken of er ook een losse antenne te krijgen is met
een wat betere signaal versterker.

Verder een stuk of wat radio zenders, en vier tv (ned1, ned2, ned3 en regionale zender)
Voor de rest zit een slotje.

Ben benieuwd wat hij over 3 maanden in spanje gaat doen.

Voor het geld best tevreden met de aankoop.

P4 - 2.65 mhz. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Inmiddels heb ik hem ook op een Vista PC met mediacenter geprobeerd via analoge kabel.
Na het installeren van de MCE encoder werkt het prima.

In Totalmedia bleef het fullscreen beeld om onduidelijke redenen nog wel eens hangen. CPU had het niet zwaar, wanneer ik de resolutie omlaag bracht, liep het beeld wel goed door.

In vista media center werkt het wel vloeiend, de gids/EPG is erg handig. Opnemen en afspelen werkt ook netjes.
Nog wel een probleempje gehad dat de zenders ineens weer weg waren, dat moet ik verder uitzoeken...
quote:
kaajee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:28:
Zonder hardwarematige MPEG2 encoder (onboard) zul je in zowel Vista MCE als XP MCE altijd een softwarematige encoder moeten hebben. Als het dan al werkt......zeker niet gegarandeerd.......

quote:
Marinus-Roro schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:39:
Misschien een kijken of er ook een losse antenne te krijgen is met
een wat betere signaal versterker.
Ik heb begrepen dat je elke 'conventionele' antenne eraan kan hangen. :
Check deze site 'ns. Deze gast woon in Limburg en ontvang ik weet niet hoeveel kanalen via de oude antenne op het dak. Maar ook een antenne in de caravan oid moet dus al heel wat beter werken.

Wat mij trouwens opviel, is dat bij gebruik van een USB-verlengkabel de ontvangst meteen een stuk minder was. Was wel een brak kabeltje trouwens... Direct in de PC pluggen gaf dus wel het beste resultaat.

Reg. datum: 11 maart 2008

Ik heb ook een hybrid stick van aldi gekocht. Echter geen beeld/geluid. Niet op zolder en ook niet bij raam. Al diverse combinaties geprobeerd, maar het blijft bij 0 channels.

Heb de setup gedraait en de programma's met encoder geinstalleerd. Werk met programma totalmedia 3.
Weet iemand wat ik nog kan proberen voordat ik hem terug breng.

asd
Reg. datum: 07 mei 2003

Nu de Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE-Kit bijna nergens meer te krijgen is, welke tuner kaart is dan aan te raden voor in een Vista Media Center pc?

je weetz

quote:
Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:12:
Nu de Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE-Kit bijna nergens meer te krijgen is, welke tuner kaart is dan aan te raden voor in een Vista Media Center pc?
Ik begrijp dat je wel een dual tuner versie wil? Dan blijven er niet zo veel over, kijk eens naar de Saber 2020 Dual Analog PCIe MCE TV-FM Tuner Card

asd

Ik ben nog aan het orienteren hoor, maar dual tuner lijkt mij wel fijn. Of is toch een beetje zinloos? Ben niet zo'n diehard tv junk, maar lijkt me een leuke feature.

Hoe zit het btw met analoog en digitaal signaal? Dat maakt voor de tuner niet uit?

Jig wijzigde dit bericht 17-03-2008 14:42 (20%)

je weetz

quote:
Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:38:
Ik ben nog aan het orienteren hoor, maar dual tuner lijkt mij wel fijn. Of is toch een beetje zinloos? Ben niet zo'n diehard tv junk, maar lijkt me een leuke feature.
Je kan natuurlijk ook 2x een enkele tuner kopen, 2x een Hauppauge 150MCE bijvoorbeeld....Of eerst een en dan evt. later 1 erbij..........

asd

quote:
Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:38:
Hoe zit het btw met analoog en digitaal signaal? Dat maakt voor de tuner niet uit?

je weetz

Reg. datum: 30 juni 2001

quote:
Wat bedoel je precies ? Met een analoge kaart kun je via mce alleen digitale televisie kijken door je set-top box op de s-video/composiet ingang van je tv-kaart aan te sluiten. Dual tuner is wel erg fijn, heb zelf de PVR500 en kom soms nog een tuner te kort.

asd

Ok je moet dus wel een decoder tussen je tunerkaart en je kabel doen wil je digitale tv ontvangen. Bij digitale tuner kaarten zit deze al ingebouwd?

Ik ga em in Eindhoven aansluiten, daar heb ik het standaard UPC pakket. Versturen die niet gratis een basis digitale televisie pakket?

je weetz

quote:
Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:55:
Ok je moet dus wel een decoder tussen je tunerkaart en je kabel doen wil je digitale tv ontvangen. Bij digitale tuner kaarten zit deze al ingebouwd?

Ik ga em in Eindhoven aansluiten, daar heb ik het standaard UPC pakket. Versturen die niet gratis een basis digitale televisie pakket?
Er zijn (nog) vrij weinig DVB-C kaarten (dus voor digitaal over kabel), FloppyDTV is een vrij bekende. Omdat MCE dit type kaarten helemaal niet ondersteund doen deze zich voor als DVB-T (digitaal via de ether) kaarten.

quote:
Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:25:
[...]
.......Dual tuner is wel erg fijn, heb zelf de PVR500 en kom soms nog een tuner te kort.
Ik wil (tegen betaling...... :P ) wel eens wat voor je opnemen:
http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/mce5tuners.jpg
(5!)

quote:
kaajee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Ik wil (tegen betaling...... :P ) wel eens wat voor je opnemen:
[afbeelding]
(5!)
Hey, vijf tuners ? :9 Omdat ik aan een 2e PVR500 zit te denken was ik al wat aan het rondlezen, ook over de register aanpassingen om vier tuners simultaan te kunnen gebruiken, maar wist niet dat je er zelfs nog meer kunt gebruiken. :)

asd

quote:
Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:32:
[...]
Er zijn (nog) vrij weinig DVB-C kaarten (dus voor digitaal over kabel), FloppyDTV is een vrij bekende. Omdat MCE dit type kaarten helemaal niet ondersteund doen deze zich voor als DVB-T (digitaal via de ether) kaarten.
Maar zoiets als deze?

pricewatch: Terratec Cinergy C PCI incl. CI module

Maar je bedoelt dus dat deze wel met MCE werkt doordat MCE em herkent als een DVB-T kaart? Kan ik elk type DVB-C kaart gebruiken in MCE?

je weetz

quote:
Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:53:
[...]

Maar zoiets als deze?

pricewatch: Terratec Cinergy C PCI incl. CI module

Maar je bedoelt dus dat deze wel met MCE werkt doordat MCE em herkent als een DVB-T kaart? Kan ik elk type DVB-C kaart gebruiken in MCE?
Nee, 't is echt een work-around die de fabrikant in de drivers moet bakken. Heb er zelf verder geen ervaring mee, maar in het volgende topic staat erg veel info : [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: