Hoofdcategorieën
Topicacties

Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 september 2000

quote:
grizzlybeer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:44:
[...]

Wat is dan wel mooi? Wil jij dat alle aandelen met de inflatie omhoog bewegen?
Nee hoor helemaal niet. Wat wil je graag horen dan? Dat het nu prachtige tijden zijn?
Leuk voor je dat je de hele handel short maar vergeet niet hoeveel ellende de wereld hiervan over zich heen krijgt. :|

Niks moois aan imho
Heb mijn turbo short vandaag geïnt. Bijna 35 procent winst (had hem erg save gespeeld met een S/L van 482 dus kon bijna niet misgaan). Heb nu zelf nog een turbo long op goud (wordt verkocht op 1050 dollar) en dan heb ik daar zo'n 55 procent winst op. Sta ik eindelijk in de plus na mijn blunder met Turbo Long Fugro in november (voor de tweede terugval). Heeft mij toen flink wat geld gekost. Heb alleen Fortis OBAM, ING en AMD nog in mijn bezit. Beetje jammer van AMD, had ik op een top bijna 25 procent staan (+ nog eens 3 procent valutawinst op de dollar), maar hield hem vast. Nu op 5 procent verlies + nog eens 10 procent valutaverlies.

Maar ben overgestapt op Binck (van ABN) maar heb dus alles nog bij ABN staan en was zo dom om het niet over te laten zetten door Binck dus moet nu alles zelf doen.

Reg. datum: 24 juli 2000

quote:
KingNothing schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:26:
Nee hoor helemaal niet. Wat wil je graag horen dan? Dat het nu prachtige tijden zijn?
Leuk voor je dat je de hele handel short maar vergeet niet hoeveel ellende de wereld hiervan over zich heen krijgt. :|

Niks moois aan imho
Dat zou dus betekenen dat we aan elke stijging/daling in de markt een sociale betekenis moeten toekennen?

Aan de ene kant begrijp ik wat je zegt en kan het (een verdere daling, want zo erg is het nu nog niet) qua werkgelegenheid (want daar gaat het natuurlijk om, dat rijke mensen iets minder rijk worden is niet heel erg) vervelende consequenties hebben.

Aan de andere kant begrijp ik dan niet dat jij de afgelopen 5 jaar niet eens in de zoveel tijd hier gepost heb met de blijde mededeling dat het zo goed gaat in de wereld en dat iedereen zo heerlijk aan het werk is. Want het is de afgelopen jaren gewoon erg goed gegaan.

Ik vind het dus een kromme redenering.

HD Ready

quote:
Robkazoe schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:56:Maar ben overgestapt op Binck (van ABN) maar heb dus alles nog bij ABN staan en was zo dom om het niet over te laten zetten door Binck dus moet nu alles zelf doen.
Dat kan alsnog hoor :)

Asus P5W DH Deluxe | Intel E6700 | Asus Geforce 8800GTX | 4GB PC6400 CL4 OCZ | 2x WD Raptor 74GB (Raid 0) | Scythe Infinite | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | (MSDNAA - Anytime upgrade) Windows Vista Ultimate x64

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

is het eigenlijk mogelijk om ook beleggingsfondsen te laten overboeken?

Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
kmf schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:43:
is het eigenlijk mogelijk om ook beleggingsfondsen te laten overboeken?
Volgens mij wel, alleen is het mogelijk om van sommige beleggingsfondsen 0,75 aandeel te hebben. Bij mij kon dat toentertijd niet over naar Binck.

Hm ja ik moet ook eens zo'n overstap map aanvragen om van ABN naar Binck te gaan :)

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

Echt niet normaal trouwens wat er vandaag met Interactive Brokers (waar inmiddels een aantal hier mee beleggen) is gebeurd vandaag. Niets aan de hand en toch even een (negatieve) spike van ongeveer 30%:

http://tweakers.net/ext/f/9bDWlB53cbEm619be5tKxKN8/full.png

WorldCommunityGrid @ DPC
Reg. datum: 31 oktober 2005

quote:
grizzlybeer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:46:
Echt niet normaal trouwens wat er vandaag met Interactive Brokers (waar inmiddels een aantal hier mee beleggen) is gebeurd vandaag. Niets aan de hand en toch even een (negatieve) spike van ongeveer 30%:

[afbeelding]
:o Apart! Behoorlijk herstel daarna, maar toch! -15% is nog erg fors.

Dit is trouwens de reden van de grote daling van IB (en andere US brokers):
quote:
MF Global Shares Fall More Than 50 Percent Following Rumors Over Financial Condition

NEW YORK (AP) -- Shares of MF Global Ltd. lost more than half their value Monday as the futures and options broker sought to counter rumors that it could be in financial trouble.
http://biz.yahoo.com/ap/080317/mf_global_mover.html?.v=1

http://tweakers.net/ext/f/Pcc6a6y05jBMRS0N2qcLO0t4/full.png

grizzlybeer wijzigde dit bericht 18-03-2008 00:02 (107%)

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
grizzlybeer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:46:

[afbeelding]
quote:
Dear IB Customer:

During the last few weeks we have been running an advertisement in the Wall Street Journal regarding the safety of moving money to Interactive Brokers. We want all of our customers to know that every word of this advertisement remains true and accurate. We are proud of our prudent and conservative policies that protect our clients' assets. Please click here to see our advertisement.

Sincerely,

Interactive Brokers
http://www.interactivebrokers.com/download/IB08-102.pdf

quote:
We want all of our customers to know that every word of this advertisement remains true and accurate.
Gelukkig maar, ik was even bang dat IB zou omvallen, maar nu ik dit lees ben ik weer helemaal gerustgesteld.

Als het IB management dit zelf naar buiten brengt dan moet het wel goed zitten.

Reg. datum: 04 juni 2001

Voor wat het waard is.. dat zei Bears de week ervoor ook allemaal.

No production networks were harmed during this posting

Acties: [view]

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

Is het in dergelijke gevallen wellicht aan te bevelen om niet teveel geld (boven garantiestelsel dat van toepassing is) aan te houden bij zo'n broker zelf, maar liquide middelen aan te houden in veilige beleggingen als kortlopende staatsobligaties?

Op zoek naar nieuwe ondertitel

Ik heb daar eens navraag over gedaan bij De Nederlandsche Bank. Stel ik heb participaties Fortis OBAM gekocht via SNS Fundcoach, en SNS gaat failliet. DNB zegt dat die participaties niet in de boedel van SNS zitten, en dus ook niet naar schuldeisers gaan. Ze zijn en blijven van mij. Ik moet dat alleen wel aan kunnen tonen, dus af en toe een screenshot maken van het portefeuilleoverzicht kan geen kwaad. Ik neem aan dat dit voor InteractiveBrokers ook geldt.

* Humanity has left IRC (Excess Flood)

Moderator WI/SG/SF

Daar doelde ik ook op idd :) Bij het faillissement van Van der Hoop schijnen een aantal partijen zo nog hun vermogen te hebben gered. Het was niet meer mogelijk om geld van de rekening te halen, maar nog wel om aandelen, ed. te kopen.

Bij SNS Fundcoach worden de aandelen afaik bewaard door een of ander Zweeds bedrijf.

quote:
paella schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:19:
Voor wat het waard is.. dat zei Bears de week ervoor ook allemaal.
Exact. Mijn opmerking was uiteraard cynisch bedoeld, precies om de reden die jij aangeeft. Twee dagen voor de deconfiture van BS zei het management nog dat er niets aan de hand was...

Met hun salaris bedoelden ze zeker...

Op zoek naar nieuwe ondertitel

Maar, om even in mijn geschetste situatie met SNS Fundcoach te blijven: stel ik verkoop alle participaties in Fortis OBAM. Dan heeft dit geen negatieve invloed op de balans van SNS: het enige wat ze missen zijn provisie-opbrengsten van mijn participaties. Dus als iedereen die lid is van InteractiveBrokers zijn aandelen/opties e.d. verkoopt, dan heeft IB daar toch geen last van? Op de korte termijn is dat juist voordelig voor ze, omdat ze transactiekosten binnenhalen.

* Humanity has left IRC (Excess Flood)

WorldCommunityGrid @ DPC
Reg. datum: 31 oktober 2005

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na gisteren die spike-down van Interactive Brokers toch maar even ben gaan kijken hoe het ook alweer zat...

Kapitaalverzekering bij Interactive Brokers:
quote:
Kapitaal beschermd tot $ 30 miljoen (SIPC & Lloyds)
Uw depot is beschermd tot $ 30 miljoen (waarvan $ 1 miljoen cash). De marktwaarde van uw aandelen, opties, warrants, schuld en geldsaldo is door deze verzekering beschermd. De verzekering dekt de tekortkoming van de broker, de verzekering dekt u niet tegen verlies op uw transacties! Uw liquide middelen komen te staan op een rekening van de CitiBank.

Securities Investor Protection Corporation (SIPC) en Lloyds uit Londen zijn degene die garant staan. De verzekeraars SIPC verzekert de eerste $500.000 per klant (hiervan $100.000 cash). Lloyds verzekert daarbovenop tot $29.5 miljoen (waarvan $900.000 cash). Lloyds´ deel is gelimiteerd tot $150 miljoen totaal.
Waarschijnlijk zit de gemiddelde belegger die op GoT rondzwerft dus wel safe. (ik kan ernaast zitten hoor! ;) )

quote:
priens schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:24:
Waarschijnlijk zit de gemiddelde belegger die op GoT rondzwerft dus wel safe. (ik kan ernaast zitten hoor! ;) )
Nou, reken er maar op dat het niet zo goed is als jij denkt hoor.

Dit is een reclame-tekst van de broker voor (nieuwe) klanten. Of dat nou je ultieme bron moet zijn?

2 punten die waarschijnlijk minder goed zijn dan jij denkt:

- Jij bent, aan de taal die je gebruikt te zien, een Nederlander, geldt dit verhaal niet alleen/vooral voor Amerikanen?

- Waarschijnlijk is de broker als geheel voor een max. totaal bedrag verzekerd (die $150 miljoen). Aangezien IB voor iets van $4 mrd aan assets van klanten onder beheer heeft is het mogelijk dat jij slechts een pro-rata gedeelte terugkrijgt.

Maar IB valt niet om hoor, dus maak je maar geen zorgen ;)

Moderator WI/SG/SF

quote:
Uw depot is beschermd tot $ 30 miljoen (waarvan $ 1 miljoen cash). De marktwaarde van uw aandelen, opties, warrants, schuld en geldsaldo is door deze verzekering beschermd
Verschilt een US broker dan zo fundamenteel van een NL broker dat aandelenbelangen aangehouden bij de broker in gevaar kunnen komen, of mis ik hier iets mbt de definitie van 'depot'? Grappig dat die promopraat ook je schulden beschermt trouwens :P

quote:
Rukapul schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:17:
Verschilt een US broker dan zo fundamenteel van een NL broker dat aandelenbelangen aangehouden bij de broker in gevaar kunnen komen, of mis ik hier iets mbt de definitie van 'depot'?
Ik begrijp deze zin niet. Bedoel je dat bij een NL broker aangehouden aandelenbelangen niet in gevaar komen bij het omvallen ervan?

(als dit zo is wist ik het overigens niet, maar het lijkt me niet dat dit het geval is, waarom deed iedereen anders zo moeilijk bij het omvallen van Van der Hoop?)

Moderator WI/SG/SF

quote:
grizzlybeer schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:43:
[...]

Ik begrijp deze zin niet. Bedoel je dat bij een NL broker aangehouden aandelenbelangen niet in gevaar komen bij het omvallen ervan?

(als dit zo is wist ik het overigens niet, maar het lijkt me niet dat dit het geval is, waarom deed iedereen anders zo moeilijk bij het omvallen van Van der Hoop?)
Dat bedoel ik inderdaad, zoals Spaceknarf ook al zei:
quote:
Spaceknarf schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:22:
Ik heb daar eens navraag over gedaan bij De Nederlandsche Bank. Stel ik heb participaties Fortis OBAM gekocht via SNS Fundcoach, en SNS gaat failliet. DNB zegt dat die participaties niet in de boedel van SNS zitten, en dus ook niet naar schuldeisers gaan. Ze zijn en blijven van mij.

Rukapul wijzigde dit bericht 19-03-2008 09:55 (12%)

Destination
Reg. datum: 25 oktober 2001

quote:
grizzlybeer schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:43:
[...]

Ja, de broker doet niets anders dan het regelen van de koop en aankoop van aandelen en het bewaren van aandelen. De door jouw gekochte aandelen zijn simpelweg jouw eigendom, de broker bewaart ze alleen voor je. Dit zou je in theorie dus moeten beschermen.
In de praktijk ben je vaak gewoon een van de schuldeissers en moet je maar afwachten hoeveel je nog terug krijgt.

400 Ton

Quote van de dag:
quote:
De handelaar vermoedt dat de geruchten het werk zijn van hedgefunds, die 'short als de hel' zitten op de financiele sector, en hun best doen om een negatief klimaat te creeren 'voor het eigen belang'. Koenders heeft hier geen goed woord voor over.
:D

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te parafraseren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: