Reg. datum: 19 januari 2003
[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last
Nieuw TopicReg. datum: 19 januari 2003
Ja tuurlijk meer = beterquote:CLB schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:23:
[...]
Omdat? Het twee fysieke toetsen zijn en die op de Eee is er maar 1 ofzo
De muisknop op de eeepc moet je hard drukken aan de uit einde om te klikken. Twee losse toetsen die ook nog is "normaal" zijn gepositioneerd werken naar mijn idee veel beter.
about=blank
Ik lees continue dat de Nanobooks traag reageren, lang opstarten en afsluiten en over het algemeen gewoon niet zo soepel is als de EEE, ook onder WinXP. Dat is simpelweg wat je krijgt met een VIA.quote:BarôZZa schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:48:
Volgens mij valt het wel mee qua slechte review. Qua specs is het natuurlijk nog altijd wel een completere notebook dan de EeePC, alleen is de prijs veel te hoog van de Nanobooks. Processorkracht is nou ook niet een van de sterkste punten van de Eeepc en de twee ontlopen elkaar niet zoveel wat dat betreft. Wel heeft de NanoBook een stuk langere werktijd op de batterij.
Verder, accutijd langer? Ik quote een officiele review:
Volgens mij op zn minst even lang als de 2.8u-3.5u die de EEE haalt op normaal gebruik.quote:Prestaties
De batterij van de XS20 gaat slechts 2 u 40 minuten mee volgens de BatteryMark test die we op deze mininotebook loslieten
Dan pak je een VIA cpu om energie te besparen, en dan krijg je dit... Sja.
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Vervolgens heb ik er gelijk een nlited XP op gezet met Office e.d. en het bevalt wel redelijk allemaal. Ik heb de laptop gekocht om op school te gebruiken voor teksten te typen e.d. maar ik had mijzelf niet gerealiseerd dat hij zo ontzettend klein zou zijn. Ik zit regelmatig in een situatie dat ik een laptop mee wil nemen maar mijn huidige laptop daar net iets te log voor is (15,4 inch), daar is dit model perfect voor.
Het gebruik voor school moet ik even bekijken, wennen zeg!!! Ik zit ook al te spelen met de gedachte er een touchscreen en gps oid in te bouwen.
Hmm ik lees nu idd dat de Nanobook zo'n 3 uur meegaat. Dat is wel erg matig, zeker voor die prijs.quote:XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:47:
[...]
Ik lees continue dat de Nanobooks traag reageren, lang opstarten en afsluiten en over het algemeen gewoon niet zo soepel is als de EEE, ook onder WinXP. Dat is simpelweg wat je krijgt met een VIA.
Verder, accutijd langer? Ik quote een officiele review:
[...]
Volgens mij op zn minst even lang als de 2.8u-3.5u die de EEE haalt op normaal gebruik.
Dan pak je een VIA cpu om energie te besparen, en dan krijg je dit... Sja.
Overigens blijf ik er wel bij dat de Nanobook beter is als je XP wilt draaien, simpelweg vanwege de opslag, wat bij de EeePC's toch wel dramatisch is. Al zijn de resoluties op beide laptops gewoon crap. Toen ik ff op de Nanobook speelde merkte ik overigens niet veel van traag reageren oid. Opstarten en afsluiten zal ook gewoon een kwestie zijn van secondes.
Al blijft de Nanobook gewoon veel te prijzig. Voor dat geld heb je veel betere 7" notebooks. De EeePC is tenminste nog een leuk ding voor een leuke prijs.
Punt is dat de Nanobook slechts een 2200mah accu mee kreeg. Beetje weinig versus de 4800mah van een EEE.quote:BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:35:
Hmm ik lees nu idd dat de Nanobook zo'n 3 uur meegaat. Dat is wel erg matig, zeker voor die prijs.
Tja, daar twijfel ik ook aan. Ik zou op beide apparaten geen volle XP draaien. Daar zijn ze simpelweg niet voor bedoelt vind ik. Die keuze alleen al scheelt heel veel. Al je app's kan je daardoor kwijt op de hoofdschijf, en voor een appel en een ei heb je zo een SSD in de vorm van een stick of SDHC kaartje, waar je films/documenten/foto's/muziek op kwijt kan. Dat heb ik liever dan een grotere maar langzamere 1.8" HDD.quote:Overigens blijf ik er wel bij dat de Nanobook beter is als je XP wilt draaien, simpelweg vanwege de opslag, wat bij de EeePC's toch wel dramatisch is.
Omdat de VIA een reference model is, kan PB leuk zeggen: goh nog een lappert, hoppa XP installeren en een aardig prijsje erop zetten. Foute keuze, zo sla je de plank mis.
Of in het bijzonder bepaalde 8.9" notebooks van een bepaalt merk dat begint met een Aquote:Al blijft de Nanobook gewoon veel te prijzig. Voor dat geld heb je veel betere 7" notebooks. De EeePC is tenminste nog een leuk ding voor een leuke prijs.
Overigens ben ik maar al te blij met 120GB in m'n 7" notebook. SD portje is dan vrij voor het kaartje uit m'n camera die ik dan zonder nadenken kan legen op m'n hdd. Ook voor muziek, films en andere downloads is het gewoon ideaal. Of het misschien een paar procent trager is maakt me dan niet veel uit als je tig keer meer opslag hebt, daarnaast is het imo ook niet of nauwelijks merkbaar. Tov een extra SDHC zal het waarschijnlijk zelfs nog wel iets sneller zijn.
Heb er overigens gewoon de volledige XP op draaien(was al voorgeinstalleerd) en moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Classic skin, window animaties uitzetten en Flash op low-quality zorgt er al voor dat vrijwel alles lekker snel werkt. Daarnaast ben ik gewoon gewend aan XP, heb hier de Japanse versie draaien maar weet alles blindelings te vinden(kan totaal geen Japans). Al heb ik ook het geluk dat ik 1024x600 heb(800x480 met XP blijft behelpen), met touchscreen als leuke toevoeging.
De 8.9" Asus heeft voor mij dan ook nog weinig meerwaarde en ik vraag me ook af hoe lang het nog duurt voor je die daadwerkelijk op de markt zal zien en tegen welke prijs(de gewone EeePC zou ook $199 kosten en veel eerder op de markt moeten zijn)
Waar ik Asus trouwens wel complimenten voor moet geven(niet persoonlijk bedoeld btw), is dat ze van de EeePC een aardig sterke merknaam hebben weten te maken en nu zelfs een Apple achtige fanboy achterban hebben.
Reg. datum: 23 februari 2007
Reg. datum: 29 september 2007
Oooh je hebt al een 7"er. Dat verklaart een boelquote:BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:44:
Overigens ben ik maar al te blij met 120GB in m'n 7" notebook.
Ja daar heb je gelijk in. Ik ben bang dat de fanboyisme die je beschrijft is gebaseerd op de club die zo halsrijkend toe keek naar de originele EEE van $199.quote:Waar ik Asus trouwens wel complimenten voor moet geven(niet persoonlijk bedoeld btw), is dat ze van de EeePC een aardig sterke merknaam hebben weten te maken en nu zelfs een Apple achtige fanboy achterban hebben.
Asus is erg goed geweest in die neppe euforie te creeëren en daar vervolgens op te teren al een parasiet... Uitstel na uitstel, prijs verhoging na prijs verhoging...
Nu willen ze weer "de Apple methode" toepassen en duurdere, more stylish EEE's te introduceren...
En zo werd de digitale verlosser van de derde en tweede wereld weer een leuk hebbedingetje van het Westen.
*diepe, zéér diepe zucht*
Maar Asus heb ik alleen plaatje van een dame op het strand, blije opa en oma en pleziermakende kindertjes op foto's op de site zien zetten. Dus kunnen we nu stoppen met de onzin dat de EEEPC voor ontwikkelingshulp is gemaakt, de EEEPC is alleen en zuiver alleen voor de dikke bankrekening van Asus op de markt gezet. Om een nieuwe markt aan te boren/maken, dat is ze gelukt en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Ik heb mijn hele leven zonder mini PC gekunt maar ik ben bang dat ik binnen een jaar niet meer weet hoe ik OOIT zonder minilaptop heb gekunt (En daarmee mijn Palm zire 72 naar de schroothoop moet sturen).
= Medion Akoya E1210 (met 1.09 MSI WIND BIOS) = member of Het Aeglos Genootschap
Reg. datum: 14 maart 2006
Het ding is geweldig, zolang je de eisen hebt die in het straatje passen ervan (mobiel, snel booten, cheap), alleen die eisen zijn een beetje specifiek.
Zelfs al zijn ze over de originele prijsstelling heen gegaan, boeiend. Het ding is nog altijd stukken goedkoper dan welk alternatief dan ook (zelfs goedkoper als een conventionele laptop).
Wat verklaart het als ik vragen mag?quote:XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:08:
[...]
Oooh je hebt al een 7"er. Dat verklaart een boel
Ik heb iig het geluk gehad dat ik veel 7 inchers heb kunnen uittesten (en zelfs kleinere) en daardoor voor mezelf de beste keuze heb kunnen maken.
Overigens was de EeePC wel m'n tweede keuze en als ik destijds wat minder geld had gehad was het zelfs m'n eerste keuze geweest.
En dat kon het ook zijn. Maar vooralsnog is dat in het water gevallen.quote:4play schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:26:
Dat 3e wereld verhaal is er leuk omheen bedacht (door de media) omdat de EEEPC in het begin kwa prijs op de OLPC ging lijken.
En verklaar dan eens waarom de EEE veel eerder in Taiwan, China en nog andere Aziatische landen als eerst is geintroduceert, ipv het lucratieve Westen?
En waarom wel eerst in China en pas later in Japan en Korea?
Lijkt me wel duidelijk een beweging naar de "tweede miljard" markt.
Met een $500 kostend WinXP model (dat 60% van de EEE markt moet voorstellen volgens Asus) krijg je dus dat oma en opa waarschijnlijk de EEE laten voor wat ie is. Want ja, voor dat geld krijg je een veel grotere laptop, die weer een stuk complexer is...
Oh, ik hoor iets in het water vallen.
Precies, jij wel.quote:Om een nieuwe markt aan te boren/maken, dat is ze gelukt en daar ben ik ze heel dankbaar voor.
Ik ook hoor, en mijn relaas weerhoudt mij niet om OOK een EEE 900 te halen.
Maar, wat zijn wij ook al weer? Ohja tech-savvie (allicht blanke) westerlingen.
Niets nieuwe mondiale markt.
Het verklaart jou standpunt tegenover de Nanobook en de EEE. Jij hebt waarschijnlijk geen van beide gekochtquote:BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:42:
Wat verklaart het als ik vragen mag?
En das geen aanval ofzo, gewoon, voor mij is het duidelijk.
[...]
En dat kon het ook zijn. Maar vooralsnog is dat in het water gevallen.
En verklaar dan eens waarom de EEE veel eerder in Taiwan, China en nog andere Aziatische landen als eerst is geintroduceert, ipv het lucratieve Westen?
[...]
Ik weet het niet zeker, maar in die landen zijn ze volgens mij veel happiger op van dit soort handige mobiele apparaatjes, Ook hebben ze er volgens mij al 1293928310283 in die landen. Dus het kan een markt oriëntatie zijn. Als het daar lukt lukt het in de rest van de werewld ookwel en dan ga je niet af als merknaam.
[quote]XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:39:
Met een $500 kostend WinXP model (dat 60% van de EEE markt moet voorstellen volgens Asus) krijg je dus dat oma en opa waarschijnlijk de EEE laten voor wat ie is. Want ja, voor dat geld krijg je een veel grotere laptop, die weer een stuk complexer is...
Oh, ik hoor iets in het water vallen.
[...]
Das wel weer waar maar als je het puur zakelijk bekijkt.
1. Asus maakt een linux laptop
2. Het ding wordt populair (MS niet echt gelukkig)
3. Veel mensen over de hele wereld willen een EEEPC en speculeren over XP op een 7"mini PC
4. Het ding blijkt niet aan te slepen (Asus gelukkig en gaat eens met microsoft praten)
5. Asus sluit een goede deal met MS over windows licentie
6. Asus maakt een iets betere laptop met minimale extra kosten voor hun en verkoopt die voor 200 dollar meer.
7. Asus brengt de verbeterde versie uit met windows XP.
Als ik Asus EEEPC launch manager was zou ik heel gelukkig zijn.
kom maar op met die 900 serie...
= Medion Akoya E1210 (met 1.09 MSI WIND BIOS) = member of Het Aeglos Genootschap
Asus komt zelf uit die regio(taiwan), dat kan ook nog een reden zijn om hem eerst in die regio het uit te brengen zoals je wel eens vaker ziet.quote:XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:39:
En dat kon het ook zijn. Maar vooralsnog is dat in het water gevallen.
En zo oninteressant is Azië niet, chinezen hebben steeds meer te besteden en ook de economieën in andere Aziatische landen trekt aan.quote:Baardmeester schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:12:
[...]
Asus komt zelf uit die regio(taiwan), dat kan ook nog een reden zijn om hem eerst in die regio het uit te brengen zoals je wel eens vaker ziet.
Als 1% van de chinezen de Eee pc zou kunnen betalen dan heb je 10 miljoen potentiële kopers, hetzelfde verhaal voor India natuurlijk.
| Mijn fotomeuk | Mijn computermeuk/Koeitjes 1 2 3 |
Dat klopt, maar ik durf te zweren dat Korea en Japan grotere markten zijn voor EEE's dan China.quote:Grubeater schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:52:
En zo oninteressant is Azië niet, chinezen hebben steeds meer te besteden en ook de economieën in andere Aziatische landen trekt aan.
Als 1% van de chinezen de Eee pc zou kunnen betalen dan heb je 10 miljoen potentiële kopers, hetzelfde verhaal voor India natuurlijk.
Simpelweg omdat ze ontzettend veel geld hebben en daarnaast ook nog zeer technologie en compact/klein/mobiel gericht.
Reg. datum: 22 juni 2000
In ieder geval wat Japan betreft betwijfel ik dat wel een beetje, er is daar namelijk al veel meer prijs concurrentie waardoor de EEE pc er toch een stuk minder uitspringt. Als je daar zoals BaroZZa eerder berichtte de Kohjinsha A5 kunt krijgen met 1024x600, bluetooth, 120Gb en touchscreen met draaibaar scherm (Tablet PC) voor slechts 135 euro meer dan een EEEpc, dan is daar voor je geld veel meer waarde uit te halen. Dat zelfde model wordt overigens hier als de Vyenote voor ruim 1300 euro verkocht, daaruit blijkt nog eens overduidelijk dat er in vele andere landen in dit segment van de markt nog niet zoveel echte concurrentie is voor de EEE pc.quote:XanderDrake schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:30:
[...]
Dat klopt, maar ik durf te zweren dat Korea en Japan grotere markten zijn voor EEE's dan China.
Simpelweg omdat ze ontzettend veel geld hebben en daarnaast ook nog zeer technologie en compact/klein/mobiel gericht.
Reg. datum: 13 maart 2008
Reg. datum: 09 maart 2008
Hallo Roel,quote:Roel76 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:45:
Gisteren Xp prof. nl via een externe dvd brander op Eee gezet.Tot de keuze partieties verwijderen kwam ik niet met mijn oude Xp prof. cd.
Nadat XP geinstalleerd was heb ik even rond gekeken op de Eee, wat een ellende..... Toen viel het kwartje en ben ik de Eee drivers gaan installeren. Hij werk nu helemaal top, het opstarten en afsluiten duurt wat langer maar dat neem ik voor lief.
Heb vandaag DVD Brander aangekregen en moet ook XP-Professional installeren.
Wat bedoel je met :
1] Tot de keuze partieties verwijderen kwam ik niet met mijn oude Xp prof. cd.
2] Nadat XP geinstalleerd was heb ik even rond gekeken op de Eee, wat een ellende.....
Toen viel het kwartje en ben ik de Eee drivers gaan installeren.
John
1] Ik denk dat die een brakke xp installatie had of iets verkeerd deed.quote:johnny11 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:36:
[...]
Hallo Roel,
Heb vandaag DVD Brander aangekregen en moet ook XP-Professional installeren.
Wat bedoel je met :
1] Tot de keuze partieties verwijderen kwam ik niet met mijn oude Xp prof. cd.![]()
2] Nadat XP geinstalleerd was heb ik even rond gekeken op de Eee, wat een ellende.....
Toen viel het kwartje en ben ik de Eee drivers gaan installeren.
John
2] Waarchijnlijk nadat die XP had geinstalleerd deedt er nog niks. lan,wlan,vga,usb etc hebben allemaal drivers nodig
OcGuru wijzigde dit bericht 18-03-2008 16:37 (13%)
C2D E44400 ES @ 3.0Ghz || Gigabyte P35-DS3P|| 2 x Crucial Ballistixx PC8500 EPP || Sapphire HD3850 256MB
De Vyenote is de nog duurdere versie met webcam, Intel processor, 1 gig geheugen en Vista. Die was in Japan nog 10 of 20 duizend yen meer(60-120 euro).quote:troftnom schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:28:
[...]
In ieder geval wat Japan betreft betwijfel ik dat wel een beetje, er is daar namelijk al veel meer prijs concurrentie waardoor de EEE pc er toch een stuk minder uitspringt. Als je daar zoals BaroZZa eerder berichtte de Kohjinsha A5 kunt krijgen met 1024x600, bluetooth, 120Gb en touchscreen met draaibaar scherm (Tablet PC) voor slechts 135 euro meer dan een EEEpc, dan is daar voor je geld veel meer waarde uit te halen. Dat zelfde model wordt overigens hier als de Vyenote voor ruim 1300 euro verkocht, daaruit blijkt nog eens overduidelijk dat er in vele andere landen in dit segment van de markt nog niet zoveel echte concurrentie is voor de EEE pc.
Uiteraard nog steeds minder dan de helft die ze er hier voor vragen.
Overigens moet ik zeggen dat de EEE pc daar wel populair was. Er werd vrij veel reclame voor gemaakt, de laptoppies hadden meestal een speciale displayplek in de winkel en er waren folders verkrijgbaar.
Groot voordeel was trouwens dat je daar gewoon elke laptop zo uitgestald is dat je erop kan spelen. Zelfs dure laptops lagen gewoon open en bloot, geen slot eraan of wat. Was totaal geen probleem als je aan de schermpjes ging draaien of op de touchscreens ging drukken. Komt natuurlijk doordat het daar simpelweg kan: diefstal komt amper voor en iedereen doet zuinig met de spullen (tweedehands producten zagen er vaak ook uit als nieuw).
Het aantal andere mini-laptops/umpc's was daar wel overweldigend. Sowieso houden ze daar van kleine, ruimtebesparende gadgets. Gewone desktoptowers waren er ook zeldzaam, je zag meer Sony Vaio's en Apple's met computer/LCD in één.
Wat dat betreft(en wel veel meer dingen) lopen ze daar toch wel jaren voor op Nederland en de rest van de wereld.
BarôZZa wijzigde dit bericht 18-03-2008 16:42 (14%)
Precies. Heb ik niets meer aan toe te voegenquote:BarôZZa schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:37:
Wat dat betreft(en wel veel meer dingen) lopen ze daar toch wel jaren voor op Nederland en de rest van de wereld.
En dat ze pas sinds een paar weken EEE's verkopen zegt volgens mij genoeg.
XanderDrake wijzigde dit bericht 18-03-2008 17:22 (12%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last
Dit topic is gesloten.