Hoofdcategorieën
Topicacties

[V&A] Reacties uit? --- Update ---

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

With great power comes great responsibility, dus let op :+

Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)

Reg. datum: 03 februari 2007

quote:
;(

Afin, goed om te zien dat we wat meer reacties mogen plaatsen. Voor mij is dit in iederigeval genoeg. ( 15 was net niet, net wel ) Opzich ben ik er nu wel tevreden mee, op één klein probleem na. Als je reageert op een advertentie, kan het wel eens voorkomen dat er op je eigen reactie wordt gereageerd. Uiteraard wil je dan ook op die reactie reageren, maar het zal net maar voorkomen dat je door je credits heen bent. Wellicht die 30 reacties omzetten naar 30 verschillende adverenties?

| Op zoek naar erotische schilderijen? | Fiesta XR2I opknappen! | Join Whatpulse AMD! |

Mmmmike the TV

quote:
Xtresis schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:55:
[...]
..........
Wellicht die 30 reacties omzetten naar 30 verschillende adverenties?
Of maybe:
Alleen reacties meetellen die in de root staan + dieper gelegen reacties metellen waar de root reactie niet van jou is.

Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)

Reg. datum: 09 september 2005

Dat laatste werkt natuurlijk niet, dan krijg je zeurpieten die 'for the sake of it' op iemand replyen :P

Q.E.D.

Niet die Jism

quote:
TheZeroorez schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:23:
Dat laatste werkt natuurlijk niet, dan krijg je zeurpieten die 'for the sake of it' op iemand replyen :P
Het zou wel werken maar het zou gauw genoeg ge-exploiteerd worden ja :)

Wellicht bij een goede 'reactie-score' ook hogere punten. Laat de reacties gemoddereerd worden en op basis van daarvan je reactie-punten automatisch mee verhogen. Want inhoudelijk moet gewoonweg goed beloond worden, toch? :)

Tijdelijke mail *Fap* | Jism: Het relaxte jazz met een vleugje chille shit is lekker.

`whoami`

quote:
ssj3gohan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:21:
Whooo! Geweldig, nu kan ik genoeg reageren :D
Bedoel je daarmee dat je meer kunt reageren? :).
Mmmmike the TV

quote:
lism schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:34:
[...]

Wellicht bij een goede 'reactie-score' ook hogere punten. Laat de reacties gemoddereerd worden en op basis van daarvan je reactie-punten automatisch mee verhogen. Want inhoudelijk moet gewoonweg goed beloond worden, toch? :)
Ik denk dat dat ook lastig wordt, want ik denk dat zoiets weinig gemod wordt of je zou ook een soort moderatiequeue moeten hebben. Zelf vind ik het minder belangrijk dan nieuwsberichten en daarom ook minder moderatie.

Reg. datum: 19 juni 2007

quote:
lism schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:34:

Probleem is het aantal pageviews in V&A, dat ligt ten opizichte van de FP nogal laag, daarom is modereren in V&A nogal gevoelig voor meningmodders. Doordat er maar slecht een gemiddelde komt, kan de modBot zijn werk niet zo goed doen en zegt de moderatie nog steeds niets over de kwaliteit van de reactie. De reactiescore zegt dan niet of de persoon in kwestie goede posts bakt.

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Niet die Jism

Wordt het dan niet eens tijd om een aparte moderators-club voor V&A samen te stellen? Immers hangen die er ook nu rond om te controleren of een advertentie wel voldoet aan de voorwaarden enzo.

Tijdelijke mail *Fap* | Jism: Het relaxte jazz met een vleugje chille shit is lekker.

Acties: [view][quote]

Door: Microkid
Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru
Reg. datum: 09 augustus 2000

quote:
lism schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:05:
Wordt het dan niet eens tijd om een aparte moderators-club voor V&A samen te stellen? Immers hangen die er ook nu rond om te controleren of een advertentie wel voldoet aan de voorwaarden enzo.
Die is er al: dat zijn de FP admins :)

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Niet die Jism

quote:
Microkid schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:20:
[...]

En is dat mogelijk om voor hun toe te passen of krijgen ze dan echt handenvol met werk? :P

Ben trouwens beter gaan nadenken over wat ik post in V&A. Ik denk dat de reactielimiet & zero-tolerance wel enig verschil hebben gemaakt aan deze kant.

Mmmmike the TV

Alleen reacties op een product kunnen willekeurig ontstaan en bijvoorbeeld bij nieuwsberichten is het gewoonlijk max 48 uur. Als er een systeem zou zijn om gemakkelijk (nieuwe) reacties na te kijken zal een soort moderatie daar maybe wel gaan.

edit
quote:
Ik zie net dat ik ook makkelijker de reacties kan bekijken :+

Kixtart wijzigde dit bericht 17-03-2008 00:42 (20%)

Hail the scriptsausage!

quote:
Boudewijn schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:47:
[...]

Bedoel je daarmee dat je meer kunt reageren? :).
Ik zat tegen mijn quota aan toen ik wilde reageren op een ad waar ik interesse in had, toen ging ik maar over op e-mail :)

Praat alleen maar over zijn camera, ligfiets, efficiëntie en elektronica.

Virtualisatie guru

quote:
lism schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:25:
[...]
En is dat mogelijk om voor hun toe te passen of krijgen ze dan echt handenvol met werk? :P
De FP admins controleren al (steekproefsgewijs) alle advertenties en reacties. En daar hadden we juist handenvol met werk aan, aangezien iedereen maar zat te blaten in de advertenties. Nu we dit wat beperkt hebben is het voor ons ook rustiger geworden zodat we meer tijd aan de overige FP zaken kunnen besteden. En V&A ziet er een stuk beter uit zo zonder alle overbodige reacties.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Reg. datum: 01 april 2007

met 30 reacties in 30 dagen kan ik wel leven. maar de ''grens'' tussen wat wel gepast is en wat niet, vind ik erg moeilijk te beoordelen.
tja, en als ik dan een waarschuwing krijg voor een reactie op v&a, waarvan ik denk dat hij informatief is, voor zowel koper als verkoper? dan vind ik het toch wel erg streng toegaan, vooral omdat de 2de keer beloont gaat worden met een ban.
is er niet een iets mildere ''straf'' te bedenken voor een(in jullie ogen) ongepaste reactie?
misschien het beperken van reactiemogelijkheden op v&a, of het helemaal niet meer kunnen reageren voor een maand ofzo?

Virtualisatie guru

Waarom een mildere "straf"? De regels zijn o zo simpel: reageer alleen als je interesse hebt, of als je iets zinvols bij te dragen hebt (ergo onderbouwd). Alle andere soorten reacties/bemoeienissen/meningen zijn niet toegestaan. Als iemand dergelijke simpele regels niet begrijpt of wil opvolgen, moeten we blijkbaar even flink ingrijpen om dit duidelijk te maken.

Als je reageert, stel je zelf dan 3 vragen:
1) heb ik interesse in het product?
Indien nee, dan:
2) is mijn reactie zinvol voor koper en/of verkoper?
3) is mijn reactie onderbouwd?

Indien het antwoord op 2 of 3 een "nee" is, is de reactie niet toegestaan. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel :)

Microkid wijzigde dit bericht 17-03-2008 21:06 (37%)

Master - Server

Reg. datum: 02 september 2001

V&A aangeboden: Samsung Syncmaster 245T

In deze advertentie staat een -m.i.- zeer nutteloze/inhoudsloze post. Ik heb er op gereageerd, maar ik denk dat het gewoon verwijderd kan worden aangezien het tegen de nieuwe policy ingaat. Bij voorbaat dank..

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
Microkid schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:59:
Als je reageert, stel je zelf dan 3 vragen:
1) heb ik interesse in het product?
Indien nee, dan:
2) is mijn reactie zinvol voor koper en/of verkoper?
3) is mijn reactie onderbouwd?

Indien het antwoord op 2 of 3 een "nee" is, is de reactie niet toegestaan. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel :)
Dit is niet echt makkelijk aangezien 2) een oordeel is. "Deze prijs is te hoog want in de pricewatch kost hij minder, zie [link]" voldoet aan 2 en 3 en is niet gewenst lijkt me zo.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Door: Cloud
Moderator TMF / FPM Coördinator
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

quote:
kubi55 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:14:
V&A aangeboden: Samsung Syncmaster 245T

In deze advertentie staat een -m.i.- zeer nutteloze/inhoudsloze post. Ik heb er op gereageerd, maar ik denk dat het gewoon verwijderd kan worden aangezien het tegen de nieuwe policy ingaat. Bij voorbaat dank..
Voortaan kun je daarvoor beter het Meldpunt (http://tweakimg.net/g/if/icons/bell_add.gif rechts van advertentie) gebruiken. Dan is het sneller onder de aandacht van diegenen die erover gaan :)

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

Reg. datum: 03 november 2002

Er staan weer een HOOP ONZIN reacties en hele off-topic discussies in advertenties die totaal irrelevant zijn voor de verkoper. Dat komt omdat de quota dusdanig opgehoogd is dat het haar effect heeft verloren. Ik stel voor om de reacties helemaal uit te zetten of het quotum weer te verlagen naar 15 / 10 stuks per maand.

Want hoe simpel kan het zijn?

1. Heb je daadwerkelijke interesse om een deal te sluiten: by all means vraag en reageer in de advertentie.

2. Heb je geen interesse om tot een deal te komen en je vindt dat er iets niet aan de advertentie of het product klopt: Mail de verkoper! Als die het belangrijk genoeg vindt, zal hij van zelf daarna wel z'n advertentie aanpassen.

V&A is sinds de ophoging weer een hangplek voor digitale hangjongeren die helemaal geen interesse hebben om een koop te sluiten, en heel de dag een beetje andermans advertenties lopen te becommentarieren. Als de verkoper 500 euro wil hebben voor ze PC dan is dat zijn vrijheid. Als zo'n ding na een maand nog niet verkocht is snapt ook wel dat de prijs omlaag moet. En dat kinderachtige gemierenneuk van: zet welk merk cooler zit er op de CPU? Bij een complete PC die wordt verkocht slaat ook geen hout. Ik begrijp dat jullie het liefst advertenties tot op het serienummer precies willen hebben, maar om nou bij iedere advertentie op ieder onderdeel weer een nieuwe reactie te plaatsen als de snelheid of de merknaam ontbreekt terwijl je het toch niet wilt kopen..Dat vervuilt de advertentie alleen maar..als het echt zo belangrijk is dan mail je de verkoper maar.

Holoris wijzigde dit bericht 25-03-2008 23:44 (73%)

Virtualisatie guru

Toevallig had ik min of meer hetzelfde gevoel als jij. Als je dergelijke reacties tegenkomt, wil je ze dan aub even melden via het meldpunt? Dan gaan wij er zsm even naar kijken.

Master - Server

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
Holoris schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:24:

2. Heb je geen interesse om tot een deal te komen en je vindt dat er iets niet aan de advertentie of het product klopt: Mail de verkoper! Als die het belangrijk genoeg vindt, zal hij van zelf daarna wel z'n advertentie aanpassen.
Verkopers die structureel hun ads niet op orde hebben, zullen ook niet snel geneigd zijn meer info te geven, laat staan op e-mails te reageren of naar aanleiding daarvan de ad aanpassen. Dit zijn m.i. zogenaamde marktplaats ads.
quote:
En dat kinderachtige gemierenneuk van: zet welk merk cooler zit er op de CPU? Bij een complete PC die wordt verkocht slaat ook geen hout. Ik begrijp dat jullie het liefst advertenties tot op het serienummer precies willen hebben, maar om nou bij iedere advertentie op ieder onderdeel weer een nieuwe reactie te plaatsen als de snelheid of de merknaam ontbreekt terwijl je het toch niet wilt kopen..Dat vervuilt de advertentie alleen maar..als het echt zo belangrijk is dan mail je de verkoper maar.
Wat jij kinderachtig vind, kan voor een ander van essentieel belang zijn. Hoe vollediger de ad, hoe minder vragen, hoe sneller verkocht. Een ad als "Pentium 5 computer te koop" is niet volledig.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Door: Cloud
Moderator TMF / FPM Coördinator
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

quote:
PcDealer schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:07:
Verkopers die structureel hun ads niet op orde hebben, zullen ook niet snel geneigd zijn meer info te geven, laat staan op e-mails te reageren of naar aanleiding daarvan de ad aanpassen. Dit zijn m.i. zogenaamde marktplaats ads.
Na een tijdje komen ze er vanzelf achter dat die manier van werken niet verkoopt hier. :)
quote:
Wat jij kinderachtig vind, kan voor een ander van essentieel belang zijn. Hoe vollediger de ad, hoe minder vragen, hoe sneller verkocht. Een ad als "Pentium 5 computer te koop" is niet volledig.
Je kunt het ook overdrijven hé, of begreep je echt het punt niet wat Holoris probeerde te maken? Een advertentie zoals die jij nu noemt is natuurlijk nooit goed 8)7
Als alle belangrijke onderdelen genoemd zijn dan lijkt een CPU cooler (bij een compleet systeem!) mij ook een detail waar je over gaat praten als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in het systeem. Dat het ontbreekt is geen ramp voor de reguliere koper (van een compleet systeem) toch? Het systeem werkt er echt niet minder om. En als het een speciale koeler was, had de verkoper het in eerste instantie wel vermeldt.

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
wolkje schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:18:

[...]

Als alle belangrijke onderdelen genoemd zijn dan lijkt een CPU cooler (bij een compleet systeem!) mij ook een detail waar je over gaat praten als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in het systeem. Dat het ontbreekt is geen ramp voor de reguliere koper (van een compleet systeem) toch? Het systeem werkt er echt niet minder om.
Daar geef ik je gelijk in.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Ik heb een klacht over het te rigoreus opschonen van reacties. Ik verkoop mijn monitor

http://tweakers.net/aanbo...ll-ultrasharp-1908fp.html

en krijg daar een aantal reacties op als:

supermonitor, mooie prijs ook.

Nu worden deze reacties verwijderd terwijl ze wel degelijk een meerwaarde hebben voor mij als verkoper. Andere potentiele kopers zullen zien dat het een goed scherm betreft. Zelfs mijn reactie op de eerste vraag is verwijderd. Waarin ik aangeef dat ik ging kijken naar de garantie. Hoe zit dit?

Druk, druk, druk!

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: