Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 14 maart 2008

Hoi allemaal ,

ik heb met gotsent 0.23 b12 me eerste .mkv file omgezet met subs en dit is succesvol gegaan.
maar deze wordt .mpg ipv .mp4 klopt dat ?

Nu nog ff op me ps3 testen doormiddel het ff:
= Op een dvdtje te branden. <-== Werkt
= Streamen via Winamp remote (ORB) <-=== Werkt
= Streamen via Windows Media Server <-=== Werkt
= Streamen via Tversity <-=== Werkt

alles ging vlekkeloos.

groetjes

DeSeRT_104 wijzigde dit bericht 15-03-2008 00:37 (11%)

Heey,

Ik heb een vraagje over het gebruik van dit proggie..

Ik heb er nu al een aantal films wil mee willen omzetten voor op mijn ps3 te bekijken maar het lukt toch niet helemaal zoals het hoort!!

Het omzetten van mkv naar vob gaat opzich goed zij het zonder ondertiteling (omdat dit niet ondersteund word). Als ik die zelfde film ga omzetten naar .vob maar dan met ondertiteling en dan mpeg2 recode aanklik, dan heb ik als het omzetten klaar is alleen beeld zonder geluid.
Als ik file in media info bekijk zie ik inderdaad dat er alleen maar video beschikbaar is in de film. Het bestand dat ik probeer om te zetten heeft als video codec AVC en audio DTS

nu is de vraag waar kan dit aan liggen?

vind het verder top proggie en hoop dat ik dit ook nog werkend krijg zodat ik deze film ook kan omzetten. goed werk sentry

greetz

edit:
Ik heb nog 4 stukken van verschillende films omgezet van mkv naar .vob met mpeg 2 recode aangevinkt. daarvan waren er 3 met DTS geluid en 1 met AC3.
1 van de DTS files die had na recoden wel geluid en de andere 3 niet.

Ik heb zelf waarschijnlijk al het probleem zo goed als verholpen, dit door GOTSent even te verwijderen en opnieuw uit te pakken in nieuwe map, meteen de mencoder te vervangen door de nieuwe versie en ook nog even neroaac files toe te voegen in de map.

Hierna dezelfde films omgezet en nu doe 4 van de 5 films het, maar er is nog altijd 1 met DTS geluid die het niet doet. Ligt dit misschien aan de film zelf of waar kan het anders nog aan liggen?

zo nu ben ik ff uitgetypt :)

Mr.MarQuez wijzigde dit bericht 16-03-2008 03:29 (41%)

Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd om een mkv file om te zetten naar mpeg2 met Gotsent (om subtitles toe te voegen). Maar mijn Xbox 360 kan het mpeg bestand niet zien. Na wat zoeken op Google kwam ik erachter dat je mpeg bestanden alleen af kan spelen via Media Center. Ik maak zelf gebruik van Windows XP.

Maar is het toch mogelijk om mpeg2 bestanden af te spelen op de Xbox 360 (met Windows XP zonder Media Center)?

Relaxion LuxeLAN
Reg. datum: 01 september 1999

Klopt het dat als ik een .mkv bestand (lost s04e01) van ca 1GB omzet met MPEG2 Recode + .srt subtitle dat het uiteindelijke .mpeg bestand 2,7GB wordt?

Zo ja kan ik dat .mpeg bestand weer kleiner krijgen op een bepaalde manier?
ehmm.. tijd voor wat antwoorden.. even geduld, ik ben redelijk druk op het ogenblik, maar ik zal vanavond weer wat vragen proberen te beantwoorden.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
King_Tech schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:56:
Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd om een mkv file om te zetten naar mpeg2 met Gotsent (om subtitles toe te voegen). Maar mijn Xbox 360 kan het mpeg bestand niet zien. Na wat zoeken op Google kwam ik erachter dat je mpeg bestanden alleen af kan spelen via Media Center. Ik maak zelf gebruik van Windows XP.

Maar is het toch mogelijk om mpeg2 bestanden af te spelen op de Xbox 360 (met Windows XP zonder Media Center)?
renamen naar .avi werkt dan kan je hem wel gewoon kijken

Reg. datum: 17 maart 2008

Het converteren van bijvoorbeeld Lost met GotSent (laatste beta), werkt bij mij goed en ik kan hem goed afspelen op de PS3. Heb idd ook dat 1GB wordt omgezet naar 2,7GB en de speciale karakters( ë etc.) in een .srt file worden niet herkend en vervangen door _.

quote:
Stift schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:12:
Het converteren van bijvoorbeeld Lost met GotSent (laatste beta), werkt bij mij goed en ik kan hem goed afspelen op de PS3. Heb idd ook dat 1GB wordt omgezet naar 2,7GB en de speciale karakters( ë etc.) in een .srt file worden niet herkend en vervangen door _.
Heb je de srt wel via notepad op UTF8 formaat gezet ?
<edit>UTF-8 is nodig voor speciale karakters. Er zijn nogal wat character encoding options, en ik hoop dit in de toekomst automatisch te gaan doen, maar voor nu moet het even met de hand</edit>

Sentry23 wijzigde dit bericht 18-03-2008 13:03 (18%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Reg. datum: 17 maart 2008

Nee, heb ik niet gedaan. Bedankt ik zal het van de week eens proberen. (zal vast wel werken)

quote:
DakuGosuto schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:06:
[...]

renamen naar .avi werkt dan kan je hem wel gewoon kijken
Dat heb ik geprobeerd maar het werkt nog steeds niet? Enig idee waar dat door zou kunnen komen?

Scientific progress goes Boink
Reg. datum: 07 mei 2007

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:53:
[...]

Als dit voor het maken van een MP4 is, dan kan het eventueel liggen aan de lokatie van de temp file (ondertussen aangepast) maar voor een m2ts zou ik even geen oorzaak weten.
Was inderdaad naar MP4.
Is dit aangepast in nieuw beschikbare versies of aangepast in een "besloten bèta" ? ;)

En wat zijn de (nieuwe) features / verbeteringen waaraan nu gewerkt wordt? Ben wel benieuwd naar de voortgang. :*)

G4-450 Cube - 12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP

quote:
Seraphus-Y schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:15:
[...]

Was inderdaad naar MP4.
Is dit aangepast in nieuw beschikbare versies of aangepast in een "besloten bèta" ? ;)

En wat zijn de (nieuwe) features / verbeteringen waaraan nu gewerkt wordt? Ben wel benieuwd naar de voortgang. :*)
Je bent altijd vrij om te testen :) (mail maar ff)

Verder veel werk om betrouwbaar non-playable 264 om te zetten naar 4.1 compliant h264, en dan de mux naar mp4/vob afhankelijk van voorkeur. Veel met settings spelen om de juiste resultaten te krijgen, binnen acceptabele tijd, met de beste kwaliteit.

en dus nog steeds druk bezig met splits.. (ellende van sommige files met mkvmerge, en een eigen gebakken mpeg2 splitter)
en werk..

zojuist een mkv van 4.2 gb omgezet naar mpeg2. Alleen de resultaten zijn verdwenen, als in, niet opgeslagen :D

President Shinra
Reg. datum: 23 mei 2000

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:38:
[...]

en dus nog steeds druk bezig met splits.. (ellende van sommige files met mkvmerge, en een eigen gebakken mpeg2 splitter)
en werk..
Toch headers fixen ofzo met je eigen mpeg2 splitter?

"There ain't no gettin' offa this train we on!!" ~Barret

Nieuwe firmware update voor PS3 (nog niet beschikbaar):
quote:
Hi again everyone. Here’s a quick preview of the next PLAYSTATION 3 system software update coming up in the next few days. Firmware v2.20, introduces a number of features to further enhance your PLAYSTATION 3 as the hub of your entertainment center.
Most notably, the update enables the PS3 to support Blu-ray Disc Profile 2.0, also known as BD-Live. You can connect now to the Internet while playing discs that support BD-Live to obtain additional content and special features. These features vary from disc to disc, and will keep your BD discs fresh with new content and in some cases exclusive content only accessible to owners of BD-Live enabled discs. On April 8th Sony Pictures Home Entertainment will release The 6th Day and Walk Hard on Blu-ray; these titles will be among the first to take advantage of BD-Live. With this update, the PLAYSTATION 3 becomes the first Blu-ray player on the market with BD-Live functionality.
Here are some of the other new features/enhancements that will be included in Firmware v2.20:
  • The ability to copy PS3 Music and Photo playlists to a PSP system. We introduced the ability to create Music and Photo playlists on the PS3 in firmware update v2.0. Now you can easily export your playlists to your PSP.
  • You can now play DivX and WMV format files that are over 2 GB.
  • Resume Play - begin playing a DVD or BD disc from the point where you previously stopped it, even if you eject the disc and insert a different movie or game.
  • Use your PSP as a remote control to play back your music files on your PS3 without turning on your TV.
  • The Internet browser now displays some web pages faster. In addition [Save Target] has been added as an option under file. This option lets you save a file that is linked to a web page to your PS3 hard drive or storage media.
There are a few other tweaks and upgrades included in v2.20 - we’ll provide more specifics as the update is about to go live.
bron: http://blog.us.playstatio...-bringing-bd-live-to-ps3/

Vraag is natuurlijk of MP4's ook groter dan 2GB mogen zijn, maar lijkt me wel.

Waizzit?
Reg. datum: 11 juni 2004

quote:
Seraphus-Y schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:46:
Nieuwe firmware update voor PS3 (nog niet beschikbaar):

[...]

bron: http://blog.us.playstatio...-bringing-bd-live-to-ps3/

Vraag is natuurlijk of MP4's ook groter dan 2GB mogen zijn, maar lijkt me wel.
MP4's mochten toch al groter dan 2GB zijn, zolang ze maar kleiner waren dan 4GB. Ik kijk vooral TV series en geen films, maar MP4's hadden zich volgens mij gewoon aan de FAT32 restrictie te houden dacht ik.

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

quote:
m4yall schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:19:
[...]

MP4's mochten toch al groter dan 2GB zijn, zolang ze maar kleiner waren dan 4GB. Ik kijk vooral TV series en geen films, maar MP4's hadden zich volgens mij gewoon aan de FAT32 restrictie te houden dacht ik.
euh... euh... is dat zo? :$

Nouja, ehm, *kuch* dus euh... gaaf toch die nieuwe aankomende firmware? O-)

Hmm, op een of andere manier wil hij van deze mkv maar niet het geluid meeconverten naar mpeg. Ik kan trouwens gewoon mkv's, omgzet naar mpeg, van 4gb of groter streamen via winamp remote.

Waizzit?
Reg. datum: 11 juni 2004

quote:
Seraphus-Y schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:21:
[...]

euh... euh... is dat zo? :$

Nouja, ehm, *kuch* dus euh... gaaf toch die nieuwe aankomende firmware? O-)
Zitten wel weer leuke features in! Resume play is er bijvoorbeeld 1 die ik wel kan waarderen!

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

Reg. datum: 10 oktober 2006

Over dit: You can now play DivX and WMV format files that are over 2 GB.

Geld nu dan ook dat wij gewoon alle .wmv bestanden op de ps3 kunnen kijken net zoals die op de xbox360 kunnen. Op usenet zijn heel veel releases van woutje_nl die HD films met NL subs ingebakken direct op usenet zet als .wmv bestand. Dit is de postinfo, nou was mijn vraag of de ps3 deze straks ook af kan spelen:

Formaat : WMVHD
Video Codec............: WVC1
Video Bitrate...........: Rambo 1: 5,2, Rambo 2: 5,0, Rambo 3: 4,7 Mbit/sec
Video Aspect Ratio....: 1280x544 (720p)
Audio Codec............: WMA 10 Pro
Audio Bitrate...........: 768 kbit/sec (CBR)
Audio kanalen...........: 5.1 kanalen
Ondertiteling...........: Nederlands (meegeëncodeerd) (retail subs)
Geëncodeerd door.....: Woutje_nl

quote:
Evil Hobbit schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:26:
Hmm, op een of andere manier wil hij van deze mkv maar niet het geluid meeconverten naar mpeg. Ik kan trouwens gewoon mkv's, omgzet naar mpeg, van 4gb of groter streamen via winamp remote.
Heb je toevallig een aantal berichten terug de fix meegekregen van een nieuwere Mencoder ?
Die heeft voor de meeste mensen missing audio opgelost.
En inderdaad, mpg en m2ts is gewoon zonder problemen te streamen > 4 GB. De Mp4 beperking zit (voor zover ik heb kunnen uitvinden) in een 32 bit header limiet van de gebruikte mp4 standaard op de PS3 en 360.

Sentry23 wijzigde dit bericht 20-03-2008 15:52 (18%)

quote:
woutertje6 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:07:
Over dit: You can now play DivX and WMV format files that are over 2 GB.

Audio Codec............: WMA 10 Pro
Audio Bitrate...........: 768 kbit/sec (CBR)
Audio kanalen...........: 5.1 kanalen
Dat is het probleem..
WMA Pro speelt (nog?) niet op PS3. Wie weet is dit ook aangepast, maar voor zover ik kan zien niet.

Ik ben met de re-coding met WMA 9 nu zo ver dat ik zonder problemen een VC1 en een WMA9 stream over hou, alleen is het nog een beetje hakken in encoders dus om de mux goed te laten verlopen. (gelukkig geen split op 2 GB meer nodig :D)

quote:
Sentry23 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:10:
[...]

Heb je toevallig een aantal berichten terug de fix meegekregen van een nieuwere Mencoder ?
Die heeft voor de meeste mensen missing audio opgelost.
En inderdaad, mpg en m2ts is gewoon zonder problemen te streamen > 4 GB. De Mp4 beperking zit (voor zover ik heb kunnen uitvinden) in een 32 bit header limiet van de geruikte mp4 standaard op de PS3 en 360.
Tx, ik ga het gelijk even proberen. :*)

quote:
S1W schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:46:
[...]

Toch headers fixen ofzo met je eigen mpeg2 splitter?
Yep.. Ik krijg andere splitters niet betrouwbaar aan de gang, dus dan moet ik het zelf maar doen ;)
(eerste tests met lomp knippen en plakken, en gewoon een goeie header er voor zetten zijn trouwens best aardig..) 't is een stuk sneller iig dan alle frames parsen.

Sentry23 wijzigde dit bericht 20-03-2008 16:00 (23%)

quote:
Evil Hobbit schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:26:
Hmm, op een of andere manier wil hij van deze mkv maar niet het geluid meeconverten naar mpeg.
dit probleem heb ik ook nog steeds met 1 bestand, de nieuwe versie van mencoder heeft dit ook niet doen oplossen.. is gewoon dts audio dus zou toch geen probleem moeten zijn, waar zou dat aan liggen?

en dan nog een vraagje als ik de mpeg file op pc probeer af te spelen met wmp11 of vlc krijg ik geen geluid, de mkv doet het wel gewoon.. op ps3 doet hij het perfect (gestreamd).

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: