Er zal niet zoveel veranderen, en die 10% is voor office (en overigens niet bewezen).quote:Rogresalor schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:05:
Als ik kijk naar de wijze waarop XP nu met mijn systeem omgaat weet ik niet of SP3 mijn games 10% sneller laat lopen en op de desktop vliegt alles al, dus nog sneller?
Het zit wel goed, denk ik. Vista werd wel sneller van SP1, maar 10%?
Is dit echt zo?quote:Marzman:
Het geheugengebruik is wel flink meer, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik veel services had uitgeschakeld en dat nu opnieuw moet doen (eigenlijk ook niet zo boeiend omdat geheugen zo goedkoop is dat het niet echt een schaarste meer is in de meeste pc's).
Wil je dit voor mij even dubbel checken, want het is misschien wel handig dit te vermelden bij de TS.
Asus p5b, E6600, Arctic freezer 7 pro, seagate barracuda 7200.10 320GB, ati x1950pro Join het GoT Whatpulse team
Die hotfix kan je gewoon netjes online bij Microsoft aanvragen als je het artikel erbij zoektquote:nAFutro schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:45:
Problemen met HDA audio zijn eenvoudig handmatig op te lossen. Je moet de laatste versie van KB888111 voor Windows XP met SP2 zien te bemachtigen. Pak deze hotfix uit.
Zoek vervolgens je probleem audio device op in de device manager en update handmatig de driver. Laat Windows zoeken in de map common files die onstaan is met het uitpakken van de hotfix.
Vervolgens de audio driver instalaren zoals je altijd gewend was.
Klaar!
wilhelmstroker wijzigde dit bericht 10-03-2008 20:39 (7%)
Wordt weer eens wachten...
* Asus F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 3 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * MX518 * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual * Olympus Mini-S * Mio 200 *
Gegroet!
Ik verwacht dus gewoon dat ie klaar is, er zijn geen nieuwe builds meer vrijgegeven voor betatesters. Alhoewel, sommige hebben nog build 3311 ontvangen via WU...
Ze zullen wel pas met de uitrol beginnen als SP1 voor Vista is uitgerold, de final build is waarschijnlijk gewoon klaar en staat stilletjes stof te vergaren op een server. Eén ding tegelijker tijd
Dat ligt denk ik aan mijn eigen install. Ik had heel veel services uitgeschakeld omdat ik vrij lang met een beperkt geheugen heb gewerkt. Het is op zich niet heel vreemd dat geupdate services ingeschakeld staan na een service pack.quote:ozakigames schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:37:
Is dit echt zo?
Wil je dit voor mij even dubbel checken, want het is misschien wel handig dit te vermelden bij de TS.
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City
Heb 't welleens voorbij zien komen; ga ik eerst volgende keer gebruiken!quote:
Nieuwkomers opgelet! -klik- (geluid aan!) | Word geen slaaprijder!
Nlite is klasse. Ik gebruik louter Nlited images hier en voor iedereen voor wie ik een systeem assembleer. De OEM setup komt nog uit 2001 en dat is een beetje gedateerdquote:Mini Poeper schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:29:
[...]
Heb 't welleens voorbij zien komen; ga ik eerst volgende keer gebruiken!
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Ik wacht nog met het formateren van mijn systeempje tot SP3 NL officeel gereleased is en er wacht mij nog een nieuwe/snellere HDD.quote:Rogresalor schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 07:25:
[...]
Nlite is klasse. Ik gebruik louter Nlited images hier en voor iedereen voor wie ik een systeem assembleer. De OEM setup komt nog uit 2001 en dat is een beetje gedateerd
Kan ik dus de original Windows XP SP2 + SP3 gebruiken in Nlite of kan ik beter eerst op een apart CD'tje SP3 slipstreamen in Windows XP?
Nieuwkomers opgelet! -klik- (geluid aan!) | Word geen slaaprijder!
Ik zou zelf sp3 slipstreamen (voor later etc...). Je kunt dan gelijk nog tweaks doen met nlite.quote:Mini Poeper schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:00:
[...]
Ik wacht nog met het formateren van mijn systeempje tot SP3 NL officeel gereleased is en er wacht mij nog een nieuwe/snellere HDD.
Kan ik dus de original Windows XP SP2 + SP3 gebruiken in Nlite of kan ik beter eerst op een apart CD'tje SP3 slipstreamen in Windows XP?
Asus p5b, E6600, Arctic freezer 7 pro, seagate barracuda 7200.10 320GB, ati x1950pro Join het GoT Whatpulse team
Als je een niet officiëel servicepack installeerd met een andere build dan de uiteindelijke build heb je 2 problemen te pakken en met Nlite 3.
1. De installatie van SP3 RTM zal niet lukken en als het lukt dan heb je een half/half DLL mess
2. Zodra je een niet officiëel servicepack installeerd defragdeer je Windows terug naar béta. Dit is geen gezwam overigens en dat weet je zelf ook als je nadenkt en verstand hebt van de Windows architectuur.
3. Nlite: Zover bekend is slipstreamen met Nlite de énigste optie. Volgens geruchten is het niet mogelijk om op een Nlited setup een SP3 uit te rollen (alhoewel dat bij SP2 wel degelijk ging)???
Ik heb zelf dus wel een Nlite XP draaien en ik heb geen behoefte aan SP3 om de volgende redenen. Ik heb hier een hartstikkel legale Vista HP NL liggen en in mei komt er nieuwe hardware in mijn systeem en ga ik wel over naar Vista. Dan is er inmiddels wel meer bekend over de servicepacks voor beide OS'en
Voor de komende 2 maanden voldoet mijn XP setup prima en hij staat er al 18 maanden op en is wat gammel omdat louter services.msc niet los meer werkt, in Computer Management kan ik wel bij de services lijst komen with no hazzle. Windows is verder prima stabiel. Een CLSID probleempje, fix ik wel als ik tijd heb.
edit: is al gefixed, missing CLSID ingevoegd in register
Rogresalor wijzigde dit bericht 13-03-2008 13:33 (14%)
En bij "Default" en "InstalLanguage" zet je "0409" i.p.v. "0413" (die 13 is voor NL die 09 is voor US). Daarna ga je naar: Configuratiescherm, dan naar datum, tijd, taal, en regionale opties. Klik dan op het tweede icoontje onderaan "Regionaal en taal-opties". Ga dan naar het tab-blad Geavanceerd, En zet daar "Engels (US)" . Reboot dan je pc en dan kan je XP SP3 (RC) instaleeren. Veel plezier met Service Pack 3.
Wacht even.quote:ozakigames schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:37:
[...]
Er zal niet zoveel veranderen, en die 10% is voor office (en overigens niet bewezen).
[...]
Is dit echt zo?
Schakel voor de gein even alle services in en start opnieuw op. Je systeem is zowat cripple en gooi er nu eens de services tweaks overheen van Tweakhound's Vista Guides
Vermaak je en verbaas je hoeveel Vista vlotter kan lopen
Kan best lukken (leuk, gokken met je produktiesysteem - cool) , alleen loop je risico's die je het best vermijdt door de beta/RC's te deinstalleren voor je de RTM build eroverheen slingert.quote:Rogresalor schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:15:
1. De installatie van SP3 RTM zal niet lukken en als het lukt dan heb je een half/half DLL mess
Misschien bedoel je degradeer?quote:2. Zodra je een niet officiëel servicepack installeerd defragdeer je Windows terug naar béta.
Maar dan nog: een RC van MS is een officïele RC, het is alleen geen final code en je support loopt af nadat de final uitkomt.
Ik zou niet weten waarom dat de enige optie is/zal zijn?quote:3. Nlite: Zover bekend is slipstreamen met Nlite de énigste optie. Volgens geruchten is het niet mogelijk om op een Nlited setup een SP3 uit te rollen (alhoewel dat bij SP2 wel degelijk ging)???
En problemen met het installeren van een SP op een met nLite geprepareerde image zijn altijd mogelijk, als je teveel of vereiste onderdelen eruit sloopt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
Daarom stond er in Nlite een lijst van hetgeen wat je beter kunt laten staanquote:alt-92 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:20:
[...]
Kan best lukken (leuk, gokken met je produktiesysteem - cool) , alleen loop je risico's die je het best vermijdt door de beta/RC's te deinstalleren voor je de RTM build eroverheen slingert.
[...]
Misschien bedoel je degradeer?
Maar dan nog: een RC van MS is een officïele RC, het is alleen geen final code en je support loopt af nadat de final uitkomt.
[...]
Ik zou niet weten waarom dat de enige optie is/zal zijn?
En problemen met het installeren van een SP op een met nLite geprepareerde image zijn altijd mogelijk, als je teveel of vereiste onderdelen eruit sloopt.
Maar het is altijd risico en eerst een RC pack installeren, deze eraf slopen en daarna het originele servicepack heeft mijn inziens weinig toegevoegde waarde aan de rommel die het achterlaat.
Mijn apparaat is inderdaad ook een productiemachine en daarom is mijn BIOS ook zo zalig. Ik kan kiezen van welke harddisk ik opstart met F8. Zo kunnen Vista en XP onzichtbaar van elkaar werken.
Aan mijn XP setup wordt niet geknutselt
Geen softwarematige bootmenu's
Ook las ik dat sp3 Xp toch net wat sneller maakt, dat is mooi nieuws, heb zelf nog niet geprobeerd, zal dat ook pas doen als rtm er is. Vind het erg ok dat Ms met een laatste sp komt, daardoor kan Xp toch weer zo een jaar of 5 keurig mee. Zelf ben ik blij dat IE7 niet meekomt,gebruik zelf Firefox, en zit niet te wachten op IE7. Voor WMP11 vind ik het wel een beetje vreemd dat die niet meekomt, aangezien in sp2 WMP9 je wel opgedrongen werd. Eigenlijk was Xp al af, maar dit servicepack is een lekker toetje, zal er blij mee zijn.
Enige wat ik ergens jammer vind, dit sp was de uitgelezen kans om Xp Dx10 compatible te maken, zodat je Xp met Dx10 had kunnen uitbreiden. Want Dx10 komt in het geheel niet van de grond nu het Vista-only is. Ik bedoel maar, 13 procent gebruikt Vista, 75 heeft nog Xp.
http://letskilldave.com/a...00_-No.-No.-No_2E00_.aspxquote:Sjah schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:16:
Xp met Dx10
Tijdelijke mail *Fap* | Jism: Het relaxte jazz met een vleugje chille shit is lekker.
Ja maar het is niet aan John Carmack om dat te bepalen of dat er toch komt voor XP. DX10 gecombineerd met Vista was samen het ultieme marketingstruuc, want als je immers gebruik wilt maken van je DX10 features moet je toch echt vista installeren. Die Fake DX10 gekraakte versies die in omloop zijn buggy en werken dus niet op XP. DX10 zolang MS dat vindt, komt niet op XP. Punt.quote:Sjah schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:39:
Ja die visie erop ken ik.MAAR John Carmcack himself heeft gezegd dat dx10 voor xp wel degelijk mogelijk was geweest als Ms echt had gewild. Als je weet wat John voor engines heeft geprogrammeerd, heeft hij er toch wel meer kijk op dan jij of ik, of....
Tijdelijke mail *Fap* | Jism: Het relaxte jazz met een vleugje chille shit is lekker.
Nu nog wel, maar de massa die nu een nieuwe pc koopt met Windows besturingssysteem koopt Vista dus over twee of drie jaar heeft de meerderheid Vista.quote:Sjah schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:16:
Enige wat ik ergens jammer vind, dit sp was de uitgelezen kans om Xp Dx10 compatible te maken, zodat je Xp met Dx10 had kunnen uitbreiden. Want Dx10 komt in het geheel niet van de grond nu het Vista-only is. Ik bedoel maar, 13 procent gebruikt Vista, 75 heeft nog Xp.
Tweak-City
Reg. datum: 27 oktober 2007
Ik blijf voorlopig ook nog op XP. Ik denk dat ik daar nog wel een aantal jaren mee vooruit kan, en ik kan me niet voorstellen dat er veel Direct X10 only spellen zullen komen. Misschien een paar shooters, maar die speel ik toch nooit.quote:bitjesmaker schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:03:
Vista is 10 keer niks. Ik blijf toch echt de komende tijd bij XP. Ik hoop dat er niet al te veel leuke spellen moet missen omdat ze geen Dx9 zijn.
Tweak-City
En volgens mij mis ik ook niet noemenswaardig veel sinds dat ik een DX10 kaart heb en daarvoor Vista nodig heb om te gebruiken. DX9 games zien er net zo prima uit, en de performance van XP weegt niet op tegenover die van Vista die nog behoorlijk achterloopt.
Maar goed deze discussie is al rondom geweest op GoT en ga er maar gewoon niet vanuit dat DX10 op XP nog verschijnt, tenzij iemand een gruwelijke genie is geweest in het samenprakken van z'n eigen DX10-engine voor op XP, anders niet.
Trouwens bij elke hardware installatie komt er een melding over unrecognized files, die vermoedelijk door SP3 komt. Ook wellicht iets om op te letten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last
Dit topic is gesloten.