Hoofdcategorieën
Topicacties

2 simkaarten in 1 telefoon -> toegestaan?

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
"Au Revoir"
Reg. datum: 09 augustus 2006

Ik heb 'n tijd terug via dual-sim.nl 'n adapter aangeschaft. Ik vind dit makkelijk werken, je bent alleen niet op allebei de sims tegelijkertijd bereikbaar. Je gsm hoeft bij deze adapter niet opnieuw opgestart te worden, alleen met 'n snelcode (001 of 002) "hot swap" je naar je andere sim. Dit duurt enkele seconden en je bent online met je andere nummer.

Reg. datum: 02 augustus 2007

quote:
Eric_Cantona schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:49:
Ik heb 'n tijd terug via dual-sim.nl 'n adapter aangeschaft. Ik vind dit makkelijk werken, je bent alleen niet op allebei de sims tegelijkertijd bereikbaar. Je gsm hoeft bij deze adapter niet opnieuw opgestart te worden, alleen met 'n snelcode (001 of 002) "hot swap" je naar je andere sim. Dit duurt enkele seconden en je bent online met je andere nummer.
De adapter die ik heb gekocht is ook te koop bij dual-sim.nl. Maar volgens mij is het ook afhankelijk van welke gsm je hebt. Ga het straks nog uitproberen bij de gsm van mijn zoon. Welke adapter heb jij gekocht en welke gsm heb jij?

"Au Revoir"

Ik heb 'n Nokia N73 en daarbij deze adapter. Beetje proppen onder 't accu-klepje maar 't werkt :)

Je kunt ook de http://www.pocketinfo.nl/...e-dual-sim-oplossing.html

JPA x7 kopen. Kun je echt met 2 simkaarten online zijn. Staat in de mediamarkt Den Haag flyer voor 399euro

Reg. datum: 06 januari 2008

dualsim.nl staat k800i nog niet bij helaas. op internet op de gok kopen vind ik ook wat. ik kijk nog even rond.

Reg. datum: 23 januari 2003

Ik heb de JPA X7 gekocht bij belzaak.nl want ik had er ook een abonnement bij nodig en hoefde daarvoor geen verzendkosten te betalen. Ik hoop het toestel deze week binnen te krijge en zal dan korte review voor jullie schrijven!

Leuk detail is overigens ook dat hij bij belzaak.nl goedkoper is te bestellen als op de site van JPA zelf als je het toestel los wilt kopen, omdat de verzendkosten bij JPA hoger liggen.

Reg. datum: 03 februari 2004

Was vandaag bij T for Telecom om een D880 te halen, maar er wordt mij door 2 man afzonderlijk verteld dat je niet op beide simkaarten tegelijk online bent.

Uit dit topic blijkt echter van wel? Wat is nou?

Ik heb niets aan dat toestel als ik niet op beide telefoonnummers tegelijk bereikbaar ben. Dus bvb een gesprek opnemen met mijn NL sim kaart, en een minuut later een gesprek dat binnenkomt via mijn BE nummer zonder dat ik zelf moet wisselen tussen de 2...

Prometeia 2 GT OWNAGE

Reg. datum: 24 januari 2005

Vreemd antwoord van T for Telecom dan... Het staat overigens gewoon op de site van Samsung hoor...
http://nl.samsungmobile.com/mobile/D880

quote:
Nijn schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:06:
Vreemd antwoord van T for Telecom dan... Het staat overigens gewoon op de site van Samsung hoor...
http://nl.samsungmobile.com/mobile/D880
Er staat niet expliciet dat je constant op beide bereikbaar bent. Dat zou ik dus graag ff geconfirmeerd hebben door iemand die het toestel zelf heeft of er al mee gewerkt heeft.

Prometeia 2 GT OWNAGE

vv delta
Reg. datum: 25 mei 2003

Ik heb het toestel niet zelf, maar kan je uit ervaring wel met zekerheid vertellen dat dit gewoon mogelijk is.

Athlon XP 3100+ systeem | Asus A6Va | HTC Touch Diamond
Nikon D50 | Nikkor 18-55mm 3.5-5.6 | Tamron AF 70-300 LD 4-5.6 | Nikkor AF-D 50MM 1.8 | en wat filters

Top, dan kan ik toch zo'n toestel halen.

Gekke verkopers, bij T for telecom...

Prometeia 2 GT OWNAGE

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

Fijn he? Het vertrouwen van tweakers onder me kaar. ;)

Ik zou voor de zekerheid toch even een extra check doen in de winkel.

Is er trouwens ondertussen al een Windows Mobile toestel die dit kan? -> www.generalmobile.com

Falcon wijzigde dit bericht 24-09-2008 13:58 (5%)

"Au Revoir"

quote:
-DarkShadow- schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:55:
http://www.dual-sim.nl/magicsim-20th-noncut-p-152.html

Hierbij staat dat de telefoon geen reboot nodig heeft om te switchen. Klopt dit wel?
Ik weet niet precies welke 't is aangezien de link 't bij mij niet doet, maar volgens mij heb ik dezelfde gebruikt in mijn Nokia N73 en dan klopt 't dat 't geen reboot nodig heeft.

Je toetst 'n snelcode in (001 of 002 volgens mij) en dan schakelt de telefoon over naar sim 1 of sim 2. Dit duurt enkele seconden en je hebt weer verbinding. 't Werkt eigenlijk best handig :) Alleen ben je dus niet bereikbaar op beide sims tegelijk.

Reg. datum: 24 januari 2005

De moderne (lees: Niet ouder dan 2 / 3 jaar) multisims werken door de gegevens van de simkaart slechts deels door te geven. Die irritante SIM diensten (Fun & Info heet het bij Orange, maar de meeste hebben dergelijke namen) die verschijnen als je de simkaart erin doet worden vervangen door een menu van de multisim. Daarin kun je vaak switchen en zaken instellen als automatisch switchen. Dan switcht hij eens per x minuten even om om SMSjes binnen te halen. (Afhankelijk van je multisim blijft ie dan geswitched tot de volgende x minuten om zijn of gaat ie na 30s / 1min weer terug). Sommige bieden ook mogelijkheden om door het bellen van bepaalde codes te switchen.

Bij de meeste telefoons werkt dit perfect. Sommige telefoons kunnen niet genoeg amperes leveren aan de multisim. Hij vraagt namelijk redelijk wat meer dan een normale simkaart. (Al wordt dat in de nieuwere versies minder). Sommige S60 telefoons hebben wel is een erg irritante functie waarin ze je om toestemming vragen om bepaalde SIM acties uit te voeren die de multisim nodig heeft om om te schakelen van SIM's. Dan werkt het automatisch schakelen dus niet.

Kortom, vrijwel alle multisims die je tegenwoordig koopt kunnen binnen enkele secondes, zonder de telefoon uit te schakelen, overschakelen op een andere SIM. Een soort KVM switch dus. Daarbij gebruiken ze functies die in het standaard protocol zitten om de telefoon opnieuw verbinding te laten maken.

Nijn wijzigde dit bericht 01-10-2008 23:48 (3%)

Een kok moet dik zijn!!!!
Reg. datum: 26 november 2000

Samsung heeft onlangs ook de D980 DuoS uitgebracht. Iemand hier ervaringen mee?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: