Reg. datum: 08 februari 2005
[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 69
Reg. datum: 21 december 2006
Klopt, er wordt maar 3,2GB van herkend.quote:j005t schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:08:
[...]
waar haal jij die codes vandaan joh? die zijn verdraaid handig.
antwoorden op je vragen: ja de penryn cpu werkt prima onder xp, nee de 4gb wordt niet volledig bennut door 32bit os'en maar 3,5GB ofzo weet niet precies. Ik heb het gekozenpuur voor de toekomst, 2x2gb is toch net iets meer futureproof. Ik zie niet zo snel 4GB reepjes komen voor de laptop. (betaalbaar) dus 4GB blijft lang de max denk ik. Accuduur scheelt het sowieso niet. Een 1GB reep heeft evenveel stroom nodig als een 2GB reep.
Vista (32 bit) kan wel gebruikmaken van 4GB RAM
Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs
Alleen Windows XP 64bit of Windows Vista 64bit ziet 4GB.quote:Petervanakelyen schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:58:
[...]
Klopt, er wordt maar 3,2GB van herkend.
Vista (32 bit) kan wel gebruikmaken van 4GB RAM
Vista 32bit zal 3-3,5GB zien.
Reg. datum: 17 maart 2008
Mijn XPS-1330 is nu ook in bestelling (België):
- Tuxedo Black
- Core2Duo T8100 Penryn
- WLED
- 160 GB SATA
- 2048 MB DDR
- GeForce 8400M GS 128MB
- 6 cell battery
- Vista Home Premium in't Engels
Opmerkingen:
- Ik heb de 5400 rpm HDD genomen, omdat ik weinig disk-intensieve taken uitvoer: vooral browsen, emailen, remote desktop, filmpjes streamen, ... Dat zou toch wat moeten schelen in accu-gebruik.
- Om dezelfde reden vroeg ik of ik 'em met de onboard X3100 kon krijgen ipv met de dedicated card. De Dell verkoper zei me echter dat WLED + X3100 een onmogelijke combinatie was. Toen ik zei dat ik 'em op het KMO-gedeelte van de website zo wel heb kunnen samenstellen, antwoordde hij dat het echt niet kon, en dat als ik het zo zou bestellen ik teruggebeld zou worden. Technisch gezien kan ik het moeilijk geloven, maar het zij zo ...
- DDR is be-lach-e-lijk duur bij Dell. Daarom vroeg ik of ik 'em met 1x2048DDR kon krijgen, ipv met 2x1024, dan kon ik voor een derde van de Dell-prijs upgraden naar 4GB. Lijkt me technisch niet zo moeilijk (ze verkopen het ook met 2+1GB), maar ook dit was niet mogelijk volgens de verkoper.
- Rechtstreeks kopen met 64bit Windows is ook onmogelijk.
- Ik heb er ineens een Kengsington car charger bij besteld (staat bij opties). Lijkt me handig.
- Levertermijn: volgens het documentje 21/04/2008
. Volgens de verkoper is het wat minder: nl. ca. 14 werkdagen (lees: 18 kalenderdagen). Hij zei me wel dat het veel sneller kon, als ik de blauwe versie zou kopen (die kon die er binnen de week zijn). Ik wou echter echt de zwarte, omdat me die echt veel stijlvoller lijkt.
- Ben heel vriendelijk en snel verdergeholpen door de Dell verkoper.
Ik hoop op een klein mirakeltje en een superspoedige levering. I'll keep in touch!
- Tuxedo Black
- Core2Duo T8100 Penryn
- WLED
- 160 GB SATA
- 2048 MB DDR
- GeForce 8400M GS 128MB
- 6 cell battery
- Vista Home Premium in't Engels
Opmerkingen:
- Ik heb de 5400 rpm HDD genomen, omdat ik weinig disk-intensieve taken uitvoer: vooral browsen, emailen, remote desktop, filmpjes streamen, ... Dat zou toch wat moeten schelen in accu-gebruik.
- Om dezelfde reden vroeg ik of ik 'em met de onboard X3100 kon krijgen ipv met de dedicated card. De Dell verkoper zei me echter dat WLED + X3100 een onmogelijke combinatie was. Toen ik zei dat ik 'em op het KMO-gedeelte van de website zo wel heb kunnen samenstellen, antwoordde hij dat het echt niet kon, en dat als ik het zo zou bestellen ik teruggebeld zou worden. Technisch gezien kan ik het moeilijk geloven, maar het zij zo ...
- DDR is be-lach-e-lijk duur bij Dell. Daarom vroeg ik of ik 'em met 1x2048DDR kon krijgen, ipv met 2x1024, dan kon ik voor een derde van de Dell-prijs upgraden naar 4GB. Lijkt me technisch niet zo moeilijk (ze verkopen het ook met 2+1GB), maar ook dit was niet mogelijk volgens de verkoper.
- Rechtstreeks kopen met 64bit Windows is ook onmogelijk.
- Ik heb er ineens een Kengsington car charger bij besteld (staat bij opties). Lijkt me handig.
- Levertermijn: volgens het documentje 21/04/2008
- Ben heel vriendelijk en snel verdergeholpen door de Dell verkoper.
Ik hoop op een klein mirakeltje en een superspoedige levering. I'll keep in touch!
Hey,
Zijn er toevallig opmerkingen over het toetsenbord? Als programmeur is dit 1 van mijn hoofdzorgen. Een toetsenbord moet vlot bruikbaar zijn, zachte toetsen en lietst niet te luid. Ik ben IBM (nu lenovo) en acer gewoon. Kan je de Dell hiermee vergelijken ?
Zijn er toevallig opmerkingen over het toetsenbord? Als programmeur is dit 1 van mijn hoofdzorgen. Een toetsenbord moet vlot bruikbaar zijn, zachte toetsen en lietst niet te luid. Ik ben IBM (nu lenovo) en acer gewoon. Kan je de Dell hiermee vergelijken ?
Reg. datum: 16 oktober 2006
Reg. datum: 16 oktober 2006
Ik heb zelf sinds enige tijd de M1330 in bezit. Ben hier erg tevreden over, en helemaal onder windows XP vindt ik het maar een rap machientje!
Echter heb ik een raar probleem. Mijn Laptop wordt niet als dusdanig herkend onder windows XP. Ik heb dan ook geen energie schema's en kan niet instellen wat er bij verschillende gebeurtenissen moet gebeuren (klep dicht etc.). Hiernaast zie ik gaan accu, dus kan ik ook niet aflezen wat het niveau hiervan is, erg onhandig al zeg ik het zelf.
Iemand dit eerder tegen gekomen?
Google levert me verder weinig op, bij Dell kan ik verder geen drivers vinden welke nog niet geinstalleerd zijn. Overige hardware componenten werken wel naar behoren.
De Dell Notebook software is geinstalleerd, uiteraard de chipset drivers van Intel.
Vreemdste is wel dat ik niemand anders hierover hoor.
Iemand suggesties?
Het betreft overigens een dual boot Win XP 32b / Win Vista 32b systeem.
T7500, 4GB, NV8400, 120GB 7200RPM, Intel N wifi...
Echter heb ik een raar probleem. Mijn Laptop wordt niet als dusdanig herkend onder windows XP. Ik heb dan ook geen energie schema's en kan niet instellen wat er bij verschillende gebeurtenissen moet gebeuren (klep dicht etc.). Hiernaast zie ik gaan accu, dus kan ik ook niet aflezen wat het niveau hiervan is, erg onhandig al zeg ik het zelf.
Iemand dit eerder tegen gekomen?
Google levert me verder weinig op, bij Dell kan ik verder geen drivers vinden welke nog niet geinstalleerd zijn. Overige hardware componenten werken wel naar behoren.
De Dell Notebook software is geinstalleerd, uiteraard de chipset drivers van Intel.
Vreemdste is wel dat ik niemand anders hierover hoor.
Iemand suggesties?
Het betreft overigens een dual boot Win XP 32b / Win Vista 32b systeem.
T7500, 4GB, NV8400, 120GB 7200RPM, Intel N wifi...
Ik denk dat dit mijn nieuwe laptop gaat worden. 
Vraag me alleen nog even af hoe en wat dat WLED scherm is. Wat zijn de verschillen nou precies? Is het het geld waard?
En de GeForce 8400M GS ipv de X3100 is dat verstandig? Ik lees verschillende verhalen over beide. Mijn mening is eigenlijk dat shared geheugen niet goed is.
Vraag me alleen nog even af hoe en wat dat WLED scherm is. Wat zijn de verschillen nou precies? Is het het geld waard?
En de GeForce 8400M GS ipv de X3100 is dat verstandig? Ik lees verschillende verhalen over beide. Mijn mening is eigenlijk dat shared geheugen niet goed is.
freakstar wijzigde dit bericht 18-03-2008 22:39 (32%)
Reg. datum: 18 juni 2004
Voor de geinteresseerden: je kan je windows vista home premium 32 bit key probleemloos gebruiken om een originele 64 bit retailversie te activeren (legaal, geen hacks). Je moet dus enkel aan een retailversie zien te geraken, dat mag geen probleem vormen 
Reg. datum: 02 december 2003
Reg. datum: 02 december 2003
@Tempster: het toetsenbord is erg fijn en typt aardig snel, het wordt door veel mensen als een pluspunt ervaren. ik gebruik hem zelf ook voor programmeerwerk (aantal uur per dag) en ben er erg over te spreken. met de sony vaio fs315 die ik ooit had mijn favoriete notebook toetsen tot nu toe. het blijft wel een kwestie van smaak uiteraard, en sommige mensen ervaren dat de palmrests relatief warm worden, dat is iets om rekening mee te houden.
@freakstar: het wled scherm is iets dunner, lichter, en helderder. de geforce 8400m wil je er imho echt in hebben, al is het maar om aero, compiz of google earth op een enigszins respectabel niveau te kunnen gebruiken (b.v. icm met een externe monitor).
@freakstar: het wled scherm is iets dunner, lichter, en helderder. de geforce 8400m wil je er imho echt in hebben, al is het maar om aero, compiz of google earth op een enigszins respectabel niveau te kunnen gebruiken (b.v. icm met een externe monitor).
Huh ? Kan dat gewoon ?quote:FezzFest schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:59:
Voor de geinteresseerden: je kan je windows vista home premium 32 bit key probleemloos gebruiken om een originele 64 bit retailversie te activeren (legaal, geen hacks). Je moet dus enkel aan een retailversie zien te geraken, dat mag geen probleem vormen
En als het kan, wil het niet per se zeggen dat het legaal is hé
En moet je niet letten op een bepaalde versie ?
Zou ik bv. de Vista Home Premium 32bit key kunnen gebruiken om een Vista Home Premium 64bit te activeren ?
Het zou mij verbazen...
Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs
Dat kan gewoon. Ik heb mijn vista online gactiveerd en is erkend als genuine software. Dat is legaal genoeg voor mij (ik herhaal, geen hacks, gewoon de key gebruiken die onderaan de laptop plakt). De ingevoerde key bepaalt de versie. Je kan dus niet met een home premium key een ultimate versie activeren. Kort samengevat: de 32-bit key is bruikbaar om de equivalente 64-bit versie te activeren.
Wees dus verbaasd
ik ga hier niet verder op in aangezien dit wat off-topic begint te geraken
Wees dus verbaasd
ik ga hier niet verder op in aangezien dit wat off-topic begint te geraken
FezzFest wijzigde dit bericht 19-03-2008 17:46 (47%)
Reg. datum: 25 maart 2008
Heb na lang wikken en wegen gekozen voor de XPS M1330.
Orderdatum: 18-3-2008 Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 15-4-2008
Bijna 1 maand levertijd. Zucht
Hopelijk komt 'ie aan zonder de problemen die in dit forum staan. Please please..
Aangezien al mijn geld op is gegaan aan deze mooie laptop, wil ik gaan bezuinigen op de beveliging.
Heb beetje gegoogled en ben nu van plan om mijn xps met deze gratis software te beveiligen:
-AntiVir of Avast
-Sygate Personal Firewall
-Hitman Pro
Kan iemand antwoord geven op de volgende vragen?!?!?!
Is dit compatible met elkaar?
Misschien een andere combinatie beter?
Hopelijk komt 'ie aan zonder de problemen die in dit forum staan. Please please..
Aangezien al mijn geld op is gegaan aan deze mooie laptop, wil ik gaan bezuinigen op de beveliging.
Heb beetje gegoogled en ben nu van plan om mijn xps met deze gratis software te beveiligen:
-AntiVir of Avast
-Sygate Personal Firewall
-Hitman Pro
Kan iemand antwoord geven op de volgende vragen?!?!?!
Is dit compatible met elkaar?
Misschien een andere combinatie beter?
Reg. datum: 11 juli 2001
Reg. datum: 11 juli 2001
Voor de geinteresseerden. Het is mogelijk om 2 monitors aan te sluiten op je laptop.. Een via HDMI, en eentje van de VGA aansluiting.
Je kunt dus zo'n setup aansturen:

Je kunt dus zo'n setup aansturen:

Welke kleur heb je genomen. Want da's nog ok.quote:Jenstar schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:03:
Hier de zwarte besteld, en is het:
Orderdatum: 14/03/2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 21/04/2008
Nog altijd in faze "preproductie" :-(
Ik heb ook een zwarte besteld.
Hij staat bij mij ook nog in de "pre-productie" fase. Damn..
Weet jij al wat voor visrusscanner je erop ga zetten?
Reg. datum: 24 december 2004
Hier 14/04/2008. M'n XPSD630 is voor 18/04.quote:Jenstar schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:29:
Ik heb ook een zwarte besteld.
Als virus scanner komt er AVG Pro op en als firewall COMODO pro.
Reg. datum: 29 maart 2003
Ik heb hem sinds gisteren binnen, toch nog eerder dan verwacht. Met de volgende specs voor een totaalbedrag van ¤ 1.185,92 incl. BTW:
CORE 2 DUO T8300 2.40GHz,800,3M
Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display
13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM]
Hard Drive 200GB Serial ATA (7200rpm)
128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS
Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery
1 Year Business Accidental Damage Support - Theme Package
Wat me opviel is dat in de order bevestiging als harde schijf dit stond:
terwijl op internet stond (ik heb zelf telefonisch besteld):
200GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive
Is dit dezelfde schijf met die free fall sensor? Hoe kan ik dit eigenlijk controleren?
Hoe zit het eigenlijk met die Accidental Damage Support, daar heb ik eigenlijk verder nog niks over terug gezien, maar neem aan dat ze dat wel genoteerd hebben bij Dell.
Laptop ziet er goed uit, alleen er zit te veel troep standaard mee geïnstalleerd. Ik denk dat ik binnenkort een schone installatie van XP erop ga zetten (alleen ik lees hier meerdere verhalen over met wat betreft de accuduur: is het nou wel langer of juist korter?). Iemand nog tips hoe ik te werk moet gaan? Zelf kwam ik deze en deze site tegen, hiermee moet ik er wel uitkomen denk ik. Gewoon eerst in bios op ATA zetten, dan moet het wel lukken, maar dan moet je neem ik aan later wel de SATA drivers installeren toch? En in de bios weer op AHCI zetten. Want dat zie ik niet terug op die 2 sites (in de topicstart), er staat ook geen link naar de SATA drivers bij, die moet ik zelf maar even opzoeken dan.
Alleen ik wil denk ik wel die MediaDirect erop houden. Kan dat gewoon door alle partities te verwijderen behalve de partitie F (waar MediaDirect dus op staat) en XP dan op een nieuwe partitie te installeren? Of moet ik echt eerst alles verwijderen en MediaDirect opnieuw installeren van de cd?
Er is geloof ik wel iets mis met mijn scherm. Dat zwarte stukje linksboven zit een klein beetje los. Rechts zit hij wel wat strakker. Ik kan de rechterkant wel een klein beetje losklikken, maar kan hem daarna wel gewoon normaal terugklikken. Dat krijg ik dus met die linkerkant niet voor elkaar, hij blijft gewoon zo los zitten. Ik denk dat daar een stukje gebroken is ofzo, waardoor hij niet goed vastklikt.

Als ik mijn laptop dichtklap lijkt het (volgens mij hierdoor) het scherm niet helemaal recht. Ik weet niet of jullie het goed kunnen zien op de foto. Is nog wel best lastig om een duidelijk foto te schieten met mijn camera.

Dit vind ik eigenlijk niet horen voor een net nieuwe laptop. Heeft iemand dit of zoiets misschien ook gehad en weet hoe ik dit kan oplossen?
/edit
Er viel me net nog iets op aan het scherm. Dat zwarte stuk onderaan het scherm, waar die Dell logo op staat zit los. Ik kan het gewoon een stuk naar voren trekken, ik kwam hier achter doordat er stof achter kwam zitten. Hoort dit niet gewoon vastgeplakt te zijn? Het lijkt alsof me scherm even heel snel in elkaar is gezet, misschien daarom dat ik hem eerder dan verwacht heb ontvangen.
CORE 2 DUO T8300 2.40GHz,800,3M
Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display
13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter)
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM]
128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS
Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery
1 Year Business Accidental Damage Support - Theme Package
Wat me opviel is dat in de order bevestiging als harde schijf dit stond:
terwijl op internet stond (ik heb zelf telefonisch besteld):
200GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive
Is dit dezelfde schijf met die free fall sensor? Hoe kan ik dit eigenlijk controleren?
Hoe zit het eigenlijk met die Accidental Damage Support, daar heb ik eigenlijk verder nog niks over terug gezien, maar neem aan dat ze dat wel genoteerd hebben bij Dell.
Laptop ziet er goed uit, alleen er zit te veel troep standaard mee geïnstalleerd. Ik denk dat ik binnenkort een schone installatie van XP erop ga zetten (alleen ik lees hier meerdere verhalen over met wat betreft de accuduur: is het nou wel langer of juist korter?). Iemand nog tips hoe ik te werk moet gaan? Zelf kwam ik deze en deze site tegen, hiermee moet ik er wel uitkomen denk ik. Gewoon eerst in bios op ATA zetten, dan moet het wel lukken, maar dan moet je neem ik aan later wel de SATA drivers installeren toch? En in de bios weer op AHCI zetten. Want dat zie ik niet terug op die 2 sites (in de topicstart), er staat ook geen link naar de SATA drivers bij, die moet ik zelf maar even opzoeken dan.
Alleen ik wil denk ik wel die MediaDirect erop houden. Kan dat gewoon door alle partities te verwijderen behalve de partitie F (waar MediaDirect dus op staat) en XP dan op een nieuwe partitie te installeren? Of moet ik echt eerst alles verwijderen en MediaDirect opnieuw installeren van de cd?
Er is geloof ik wel iets mis met mijn scherm. Dat zwarte stukje linksboven zit een klein beetje los. Rechts zit hij wel wat strakker. Ik kan de rechterkant wel een klein beetje losklikken, maar kan hem daarna wel gewoon normaal terugklikken. Dat krijg ik dus met die linkerkant niet voor elkaar, hij blijft gewoon zo los zitten. Ik denk dat daar een stukje gebroken is ofzo, waardoor hij niet goed vastklikt.

Als ik mijn laptop dichtklap lijkt het (volgens mij hierdoor) het scherm niet helemaal recht. Ik weet niet of jullie het goed kunnen zien op de foto. Is nog wel best lastig om een duidelijk foto te schieten met mijn camera.

Dit vind ik eigenlijk niet horen voor een net nieuwe laptop. Heeft iemand dit of zoiets misschien ook gehad en weet hoe ik dit kan oplossen?
/edit
Er viel me net nog iets op aan het scherm. Dat zwarte stuk onderaan het scherm, waar die Dell logo op staat zit los. Ik kan het gewoon een stuk naar voren trekken, ik kwam hier achter doordat er stof achter kwam zitten. Hoort dit niet gewoon vastgeplakt te zijn? Het lijkt alsof me scherm even heel snel in elkaar is gezet, misschien daarom dat ik hem eerder dan verwacht heb ontvangen.
xileS wijzigde dit bericht 30-03-2008 18:22 (6%)
Ik heb niet zoiets gehad, maar als je dell ff belt en die foto's stuurt gaan ze zoiets absoluut fixen. En nee, het onderste gedeelte hoort niet vastgeplakt te zijn. Je moet de achterkant, het sporten stuk zien als een soort pan. En de kant van de webcam, is een soort dunnen deksel, die er in vastgeklikt wordt.quote:[b][message=29836932,noline]xileS schreef op zondag 30 maart 2008 @
Heeft iemand dit of zoiets misschien ook gehad en weet hoe ik dit kan oplossen?
/edit
Wat je nog kan proberen is; de onderkant en de bovenkant horen ook vast te klikken, dit kan met een aardige, maar niet gefoceerde kracht. Je hoort vanzelf de klikjes.
Reg. datum: 22 maart 2008
Reg. datum: 22 maart 2008
Ik had even een vraagje over jullie ervaringen met jullie xps m1330 laptops. Wat voor games zijn speelbaar hierop? Ik zou graag zelf C&C 3 willen kunnen spelen om een zijstraat te noemen.
Dat vastklikken lukt dus wel met de rechterbovenkant van het scherm, maar aan de linkerbovenkant dus niet. Daarom denk ik dat er iets niet klopt daar.quote:JaapWillem schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:32:
[...]
Ik heb niet zoiets gehad, maar als je dell ff belt en die foto's stuurt gaan ze zoiets absoluut fixen. En nee, het onderste gedeelte hoort niet vastgeplakt te zijn. Je moet de achterkant, het sporten stuk zien als een soort pan. En de kant van de webcam, is een soort dunnen deksel, die er in vastgeklikt wordt.
Wat je nog kan proberen is; de onderkant en de bovenkant horen ook vast te klikken, dit kan met een aardige, maar niet gefoceerde kracht. Je hoort vanzelf de klikjes.
Maar jij zegt dus dat onderste gedeelte met dat Dell logo gewoon zo los hoort te zitten? Of juist niet, want je zegt ook dat je dat vast kan klikken. Dat kan in mijn geval dus niet, tenminste dat is me nog niet gelukt. Ik krijg zelf dat onderste gedeelte met een gemak naar voren, zodat ik zelfs de printplaat van het scherm kan zien. Lijkt me niet dat dit zo hoort.
/edit
Zijn jullie laptop echt helemaal stil? Las namelijk dat sommige mensen hem echt niet hoorde. Dat is bij mij namelijk niet het geval. Nu dat het best stil is in mijn kamer, hoor ik heletijd linksonder de hardeschijf tikken/denken, terwijl ik niks op de laptop aan het doen ben. Opzich niet een heel groot probleem, maar is dit wel normaal? Aangezien veel mensen zeggen dat hun apparaat heel stil is.
xileS wijzigde dit bericht 30-03-2008 23:16 (15%)
1e vraag:quote:xileS schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:09:
[...]
Dat vastklikken lukt dus wel met de rechterbovenkant van het scherm, maar aan de linkerbovenkant dus niet. Daarom denk ik dat er iets niet klopt daar.
/edit
Zijn jullie laptop echt helemaal stil?
De onderkant waar het dell logo aan vast zit zit aan de onderkant met klemmetjes vastgeklikt. Het zit dus maar aan 1 kant vast, maar het mag zeker niet zo zijn dat je de printplaat kan zien. Het moet er nl helemaal strak tegenaan vallen. Zo strak dat ik het niet naar voren kan trekken als ik mijn nagel te tussen wring. Ik zou zeggen, bel de xps lijn en eis dat ze de scherm cover en de binnenzijde vervangen
2e vraag:
Mijn laptop is fluister stil... dwz, soms draait het fannetje heel zachtjes, maar ik hoor wel de harde schijf zoemen en zachtjes ratelen. Dit hoort er natuurlijk gewoon bij
Vaak gaat vista automatisch defragmenteren en dat soort dingetjes als je de laptop niet gebruikt, dus dat zou het ratelen kunnen verklaren. Ook schrijf hij vaak programma's in en uit het geheugen. De oorzaak van het ratelen is dus meer afhankelijk van het besturingsysteem.
JaapWillem wijzigde dit bericht 31-03-2008 02:25 (3%)
Reg. datum: 27 maart 2005
Reg. datum: 27 maart 2005
Als je een licentie voor 32-bit Vista hebt kun je volgens mij gewoon Microsoft bellen en dan sturen ze je voor wat onkosten (¤ 25 ofzo?) een DVD op met 64-bit Vista, die je dan kunt activeren met de licentie van je 32-bit Vista.quote:Petervanakelyen schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:44:
Huh ? Kan dat gewoon ?
En als het kan, wil het niet per se zeggen dat het legaal is hé
En moet je niet letten op een bepaalde versie ?
Zou ik bv. de Vista Home Premium 32bit key kunnen gebruiken om een Vista Home Premium 64bit te activeren ?
Het zou mij verbazen...
Dell XPS M1530 Red | T9300 | 4 GB | 8600M GT | 1680x1050 LG | 320 GB | Vista Ultimate | Ubuntu 8.04
Dell doet het ook, ik moest onlangs voor een klant die als particulier had besteld Vista32 bit aanvragen want hij had een 64bit versie staan op z'n DELL laptop (compatibiliteitsprobleem).quote:jj71 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:46:
[...]
Als je een licentie voor 32-bit Vista hebt kun je volgens mij gewoon Microsoft bellen en dan sturen ze je voor wat onkosten (¤ 25 ofzo?) een DVD op met 64-bit Vista, die je dan kunt activeren met de licentie van je 32-bit Vista.
Na enkele dagen had ik 2 CD's in de bus, 1 tje met de 32bit drivers en een ander met het 32bit Vista OS.
Ik veronderstel dat het ook omgekeerd zal kunnen?
Thanks voor je reactie. Ik heb maar alvast de Dell klantenservice gemaild, bellen was een beetje te laat. Dit is trouwens ook mijn eerste laptopquote:JaapWillem schreef op maandag 31 maart 2008 @ 02:05:
[...]
1e vraag:
De onderkant waar het dell logo aan vast zit zit aan de onderkant met klemmetjes vastgeklikt. Het zit dus maar aan 1 kant vast, maar het mag zeker niet zo zijn dat je de printplaat kan zien. Het moet er nl helemaal strak tegenaan vallen. Zo strak dat ik het niet naar voren kan trekken als ik mijn nagel te tussen wring. Ik zou zeggen, bel de xps lijn en eis dat ze de scherm cover en de binnenzijde vervangenAls het goed is is er binnen een dag dan een mannetje bij je.
2e vraag:
Mijn laptop is fluister stil... dwz, soms draait het fannetje heel zachtjes, maar ik hoor wel de harde schijf zoemen en zachtjes ratelen. Dit hoort er natuurlijk gewoon bijAls ik het vergelijk met andere laptops dan is dit toch zeker wel een van de stillere. Hij wordt iig ruim overstemd door mijn oude asus a6va of mijn nec m4610.
Vaak gaat vista automatisch defragmenteren en dat soort dingetjes als je de laptop niet gebruikt, dus dat zou het ratelen kunnen verklaren. Ook schrijf hij vaak programma's in en uit het geheugen. De oorzaak van het ratelen is dus meer afhankelijk van het besturingsysteem.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last