quote:
KlereBak schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:06:
UPC ontvangt ook via de satelliet, de mensen die in de buurt van Helmond wonen zien bij het gebouw van UPC diverse schotels van diverse formaten staan. Dus als ze al rechtstreeks uit Hilversum ontvangen dan geld dat waarschijnlijk alleen voor de niet commerciële omroepen.
En dan nog, het grootste verschil in kijk ervaring zit hem denk ik in de gebruikte TV's (lees tuners) en dan maakt het voor mij niet eens uit of het een CRT, LCD of Plasma gaat. Ik heb hier in huis een zeer goede CRT (Loewe Aconda) en een Plasma (Panasonic 37PV70) en qua beeldkwaliteit maakt dat niet veel uit (ik ontvang nu nog via UPC).
Ik heb ook een tijdje Digitenne van KPN gehad en die hebben nog een lagere stream, maar zowel op de Loewe als de Pana zag dat beeld er gewoon goed uit.
Ik zal het wel zien, na 2 april als mijn aansluiting gereed is/wordt gemaakt.
Dat er schotels staan, zegt niets. Ik werk bij een mediabedrijf welke zelf ook signalen aanlevert aan UPC (en Athome, Caseme, OnsBrabantNet etc). Ned 1, 2, 3, RTL 4,5,7,8 en de SBS zenders komen rechtstreeks via Glasvezel vanuit Hilversum met 8 mb (erg hoge kwaliteit). Athome haalt ook rechtstreeks alle signalen en die lopen via Zwolle.
Bij lage bitstream is het ook zo... je kunt een goede TV hebben, maar 'blokjes' (kenmerk lage bitrate) kan geen enkel TV corrigeren