Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Sony Ericsson XPERIA X1 topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

Nieuw Topic
Via gps kan je sowieso zonder internet verbinding navigeren.
In de specificaties van de SE site staat aGPS.

Wat me opviel is dat zelfs de reclame al klaar is. Dus dan is het waarschijnlijk alleen nog de software en evt Windows mobile 7.

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

Ja, maar er is dus ook zo iets wat alleen gebruik maakt van triangulatie van een stel GSM masten. Dan is het dus; geen ontvangst, geen navigatie, en dat is natuurlijk nogal bout.

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

Juist, en er lijkt nergens uitsluitsel te zijn wat het nu is. De meeste sites gaan er vanuit dat er volledige GPS functionaliteit is maar dit lijkt dit toch tegen te spreken :? Met enkel navigeren als je internetverbinidng hebt ga ik weer opzoek naar een andere foon.

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

HD Ready

quote:
The Legend schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:48:
Juist, en er lijkt nergens uitsluitsel te zijn wat het nu is. De meeste sites gaan er vanuit dat er volledige GPS functionaliteit is maar dit lijkt dit toch tegen te spreken :? Met enkel navigeren als je internetverbinidng hebt ga ik weer opzoek naar een andere foon.
Ach je kunt tegenwoordig een GPS ontvanger aan je sleutelbos hangen, dus opzich zou het niet heel erg zijn. Zou wel makkelijk geweest zijn als de X1 het wel had.

Asus P5W DH Deluxe | Intel E6700 | Asus Geforce 8800GTX | 4GB PC6400 CL4 OCZ | 2x WD Raptor 74GB (Raid 0) | Scythe Infinite | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | (MSDNAA - Anytime upgrade) Windows Vista Ultimate x64

Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
Xof schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:28:
[...]

Ach je kunt tegenwoordig een GPS ontvanger aan je sleutelbos hangen, dus opzich zou het niet heel erg zijn. Zou wel makkelijk geweest zijn als de X1 het wel had.
Je praat in de verleden tijd, alsof het al een feit is dat de X1 geen klassieke GPS heeft. Dit is echter nog niet zeker.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Reg. datum: 11 februari 2004

quote:
The Legend schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:11:
Heeft iemand nu uitsluitsel ove hoe het zit met aGPS vs GPS? Kan ik nu straks navigeren zonder internetverbinding of niet? :)
even op wiki zegt genoeg denk ik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

vooral: "Some A-GPS solutions require an active connection to a cell phone (or other data) network to function, in others [2] [3] it simply makes positioning faster and more accurate, but is not required."

FZ-7

BF2 @ www.ndaclan.nl

Dat geeft dus nog steeds geen antwoord...

SICKFUXX

Mooi toestel, ook wel een kanshebber voor de opvolger van mijn S710... ;)

| Samsung LE32S71 | Playstation III | Pioneer VSX-859RDS

Reg. datum: 06 mei 2005

Is ook dat accu levensduur bekend?

Ik heb gehoord dat de TyTn II maar 1 dag mee zou gaan?

en het is
Reg. datum: 10 januari 2003

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:03:
Dat geeft dus nog steeds geen antwoord...
wat het voor dit toestel inhoudt is dat het (ook) via de gsm zendmasten je positie kan bepalen

ik zie ik zie wat jij niet ziet

BF2 @ www.ndaclan.nl

Dat wisten we al...

De vraag is of hij het ook zonder masten kan.

ja. A-GPS is alleen maar in de VS bedoeld, om als je niet genoeg bereik naar sattelieten hebt voor een nauwkeurige GPS plaatsbepaling, hij aan de zendmasten (wel bereik want geen line of sight nodig) de extra nauwkeurigheid kan gebruiken. Het is dus "assisted" GPS, het helpt GPS wanneer de exacte plaatsbepaling niet lukt.

Dit ivm de eis in de VS dat je aan je mobieltje als je 911 belt gepeild moet kunnen worden mocht het niet lukken om je nog te spreken.

Dus als ie A-GPS heeft, heeft ie sowieso GPS met als plus extra nauwkeurigheid als het GPS bereik slecht is.

If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!

wilde niet editten, vandaar deze toevoeging:

het komt in gebieden met veel wolkenkrabbers veel voor dat je GPS oplossing niet goed genoeg werkt om een nauwkeurige plaatsbepaling te maken. Iets dat in grote steden van de VS dus veel voorkomt. Plus de eis dat je mobieltje voor hulpdiensten te peilen moet zijn.

*Plop*

Een GSM zonder aGPS kan toch ook gewoon gepeild worden (gebeurd hier in Nederland ook wel eens)? Ik vind het nog steeds een vreemd verhaal, ik las laatst ook weer dat aGPS puur softwarematig is waar GPS een hardwaremodule vereist.

Voor wie het nog niet begrijpt kijk even op de volgende site:
Wikipedia: Assisted GPS

hier word ook duidelijk uitgelegd dat de (te summiere) gps signalen die worden ontvangen door de telefoon vanuit de ruimte, worden aangevuld door een met de zendmasten verbonden server, om zo de plaatsbepaling completer en dus nauwkeuriger te maken.

*Plop*

quote:
wessel99 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:33:
Voor wie het nog niet begrijpt kijk even op de volgende site:
Wikipedia: Assisted GPS

hier word ook duidelijk uitgelegd dat de (te summiere) gps signalen die worden ontvangen door de telefoon vanuit de ruimte, worden aangevuld door een met de zendmasten verbonden server, om zo de plaatsbepaling completer en dus nauwkeuriger te maken.
Dude, lees anders eens de reacties 8)7

Quote uit je bron:
quote:
Some A-GPS solutions require an active connection to a cell phone (or other data) network to function, in others [2] [3] it simply makes positioning faster and more accurate, but is not required.
Er staat letterlijk dat bij sommige aGPS apparaten er dus een internetverbinding is vereist. Er staat niet bij hoe je dat kunt controleren en SE heeft hier geen uitsluitsel over gegeven. Niemand weet dus of je kunt navigeren zonder intenernetverbinding.

Dat proberen we al een tiental posts duidelijk te maken maar het wil er geloof ik niet in.

Reg. datum: 11 januari 2001

quote:
DaYwaLkUr schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:21:
Is ook dat accu levensduur bekend?

Ik heb gehoord dat de TyTn II maar 1 dag mee zou gaan?
Als je GPS+WIFI/HSDPA aanzet en je schermpje constant aanstaat wel ja, de meeste doen er 2/3 dagen mee :)
'ON ERROR RESUME NEXT

quote:
The Legend schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:31:
[...]

Dude, lees anders eens de reacties 8)7

Quote uit je bron:

[...]

Er staat letterlijk dat bij sommige aGPS apparaten er dus een internetverbinding is vereist. Er staat niet bij hoe je dat kunt controleren en SE heeft hier geen uitsluitsel over gegeven. Niemand weet dus of je kunt navigeren zonder intenernetverbinding.

Dat proberen we al een tiental posts duidelijk te maken maar het wil er geloof ik niet in.
Volgens mij kan je ALTIJD navigeren zonder internet, maar is alleen voor het het ASSISTED gedeelte (hogere nauwkeurigheid) een extra (data) connectie nodig. Dat is zoals ik het ooit heb gelezen in een uitleg over agps :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Sinds wanneer heb je voor gps een data verbinding nodig ? Dat is wel heel erg nieuw dan. Lijkt me erg gek als SE dit op die manier inbouwd.

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Taenadar schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:37:
Sinds wanneer heb je voor gps een data verbinding nodig ? Dat is wel heel erg nieuw dan. Lijkt me erg gek als SE dit op die manier inbouwd.
Het gaat niet om GPS, maar om aGPS, zoals hierboven ook te lezen staat. En zoals * The Legend al zegt, is er niet altijd een extra dataverbinding nodig.

Reg. datum: 05 januari 2003

Online pre-order prijzen van Sony Xperia X1 variëren aanzienlijk

Na de klapper van Sony op het WMC met hun nieuwe Windows Mobile-gebaseerde Xperia X1 blijft het angstvallig stil rond dit toestel. Enkele online bronnen doen wel een poging er alvast wat aan te verdienen.

Voor wie het gemist heeft: de Sony Xperia X1 is het eerste Windows Mobile-toestel van Sony Ericsson, die voorheen altijd Symbian UIQ-gebaseerde smartphones op de markt bracht. Sony zelf heeft in een grijs verleden successen geboekt met de innovatieve Clié-lijn gebaseerd op het PalmOS.

Hoewel er officieel absoluut nog geen prijzen vrij zijn gegeven door Sony, weerhoudt dat online retailers er niet van om alvast te gokken met een pre-order prijs, om zo mensen alvast geld afhandig te maken, onder het mom: 'Dan ben je wel de eerste die hem heeft, nadat wij hem binnenkrijgen!'. Online pre-order prijzen variëren maar liefst van $699 tot en met $1500!

Kijk hier maar even naar:

MobileCityOnline - $999

CellHUT - $699

Wireless Galaxy - $1,428

Smart Mobile Gadgets - $979.94
Hoewel cynici die betwijfelen of de Xperia X1 wel binnen een korte termijn uitkomt zullen zeggen dat dit toestel alweer verouderd zal zijn tegen de tijd dat het daadwerkelijk uitkomt, hopen online aanbieders dus blijkbaar dat er genoeg mensen zijn die een pre-order willen plaatsen. Beetje wanhopig, niet?

Van http://www.pocketinfo.nl/...-variren-aanzienlijk.html

Wel of geen GPS... volgens mij wordt 't hierin wel duidelijk in de X1 White Paper:
http://www.inxperia.com/i...jo&Itemid=10&p=28
quote:
Location services
XPERIA™ X1 supports a GPS for satellite navigation. Several 3rd party applications can be used for navigation and location based services. Google Maps will be pre-installed for getting the real-time traffic, driving directions, POI and GPS positioning. Phone can support the Turn by Turn driving client with map data.
Effe naar onder scrollen om te downloaden.

En ik lees niks over een MMC-card ergens... wel SDHC. En weet iemand wat Touch Focus inhoud voor de camera??

:) Enjoy!

Wicked_Wy wijzigde dit bericht 19-03-2008 23:00 (12%)

Reg. datum: 24 mei 2007

Heey hier wat meer info...
http://www.allaboutphones...a83eb5ad680cb3ba36d2dfa48

Naast heel veel nieuwe toestellen zijn er ook wat veranderingen deze week: De X1 is toch voor dit jaar nog gepland, en wel voor het eind van de zomer (Q3/Q4).

patrick1988 wijzigde dit bericht 19-03-2008 22:58 (39%)

quote:
patrick1988 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:57:
Heey hier wat meer info...
http://www.allaboutphones...a83eb5ad680cb3ba36d2dfa48

Naast heel veel nieuwe toestellen zijn er ook wat veranderingen deze week: De X1 is toch voor dit jaar nog gepland, en wel voor het eind van de zomer (Q3/Q4).
Q3/Q4 is nog steeds hetzelfde als H2. Dus de X1 komt sowiezo na Juni en voor 31 December. Summer ends op 21 September...ben benieuwd, maar het kan wel :)

BF2 @ www.ndaclan.nl

Ja, maar als ze hem met kerst 2008 lanceren (dan ligt alles lam), wordt hij nog getest door providers e.d., nog wat bugjes eruit en het resultaat is alsnog februari 2009 in de winkels.. :/

Ik wil eigenlijk nu een nieuwe phone (weinig thuis, vooral voor de email), maar om te investeren in een duur ding als de TyTn II terwijl die nog 320x240 scherm heeft (ik heb aan m'n desktop ook niet voor niks 2x 1600x1200; ben verwend wat dat betreft :P ) heb ik niet zo'n zin in. Ik denk dat ik daar namelijk erg veel spijt van krijg als na een 8 maanden opeens de 800x480 toestellen komen en ik nog 16 maanden aan een contract zit. Maar een Nokia 6120 voor een jaar... hmm.

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: