Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City
[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last
Nieuw TopicReg. datum: 24 januari 2008
Oke,. ThanX... heb me maarff lid gemaakt.quote:Marzman schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 08:46:
[...]
Nee, dat duurt van 00.00 uur tot 23.59 en dan komt er weer wat anders. Maar er heeft wel vaker laptopgeheugen op gestaan dus het komt wel weer een keer langs (of op de sites van de concurenten).
Reg. datum: 23 juni 2003

Reg. datum: 29 april 2000
Reg. datum: 23 juni 2003
quote:MuSeLive schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:26:
Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt, kan dit namelijk niet vinden op hun site.
Als ik een 2G surf koop, dan kan ik altijd de RAM en SSD upgraden. Het enige nadeel is dan toch dat ik een mindere batterijduur heb?
Vergeet niet dat de processor in de Surf ook mindere specs heeft dan in de gewone versie. Ik merkte dat bij het bufferen van filmpjes op geenstijl/dumpert de filmpjes haperden en pas nadat alles gebufferd was de filmpjes smooth afspeelden. Voor die 67 euro krijg je inderdaad allerlei dingen die het waard zijn zoals betere processor, betere batterij, 2GB extra SSD, webcam en sleeve. Probleem is wel dat je dan nog verder van die $199 pc af komt te zitten en ben je dus 350-400 euro kwijt (afhankelijk waar je 'em koopt). Nee, dan wacht ik wel op de 9 inch versie voor dat geld.quote:B0MBACI schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:40:
De ssd kan je niet upgraden wel een sd kaart bij plaatsen eventueel. Tevens heb je ook geen webcam, en kwa kosten scheelt het toch maar 100 dollar wat neerkomt op 67 euro. Voor 67 euro heb je meer ram, betere batterij, webcam en een grotere ssd en vergeet bijna de sleeve
Ik zou als jou was de 4g normaal kopen (wat ik ook heb btw)
welke versie heb je de 4G of de Surf?quote:Kevin1Bravo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:44:
Heb hem uiteindelijk binnen, besteld bij Red Barn Computers en ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen. Hij heeft anderhalve week bij de douane gelegen, naar mijn mening erg lang.
Ik heb Xandros verruilt voor Windows XP, wat erg goed werkt. Heb mijn externe harde schijf maar even vervangen met een DVD speler om XP te installeren, want via de USB stick kreeg ik het niet voor elkaar om de installatie aan de gang te krijgen. Al met al een super ding!
was het een gift of repaired item?
davidgilmour wijzigde dit bericht 15-03-2008 09:47 (50%)
Reg. datum: 08 december 2006
Ik heb de 4G met webcamquote:davidgilmour schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:40:
[...]
[...]
Vergeet niet dat de processor in de Surf ook mindere specs heeft dan in de gewone versie. Ik merkte dat bij het bufferen van filmpjes op geenstijl/dumpert de filmpjes haperden en pas nadat alles gebufferd was de filmpjes smooth afspeelden. Voor die 67 euro krijg je inderdaad allerlei dingen die het waard zijn zoals betere processor, betere batterij, 2GB extra SSD, webcam en sleeve. Probleem is wel dat je dan nog verder van die $199 pc af komt te zitten en ben je dus 350-400 euro kwijt (afhankelijk waar je 'em koopt). Nee, dan wacht ik wel op de 9 inch versie voor dat geld.
[...]
welke versie heb je de 4G of de Surf?
offtopic:
was het een gift of repaired item?
Ja, ik heb er ook nog niet heel veel informatie verder over kunnen vinden. Er is ook een 60 uur versie, maar de vraag is inderdaad ten eerste of de EEE er op zou kunnen worden aangesloten en vervolgens hoe snel hij leeggetrokken wordt....quote:Liquid schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:32:
Best wel waardeloze site. Er staat niets van echte technische specificaties op. Zal wel 30uur zijn voor een mobiele telefoon die op idle staat ofzo.
Reg. datum: 09 maart 2008
De ASUS EEE heeft een voeding van 9.5 volt 2.3 A nodig en deze geeft maar 5.6V 350 mAquote:Walkman schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:56:
[...]
Ja, ik heb er ook nog niet heel veel informatie verder over kunnen vinden. Er is ook een 60 uur versie, maar de vraag is inderdaad ten eerste of de EEE er op zou kunnen worden aangesloten en vervolgens hoe snel hij leeggetrokken wordt....
Zie gebruikershandleiding :
6 Technische specificaties
• Type batterij: lithium/polymeer
• Vastgestelde invoer: 5V gelijkstroom, max. 500 mA
• Vastgestelde uitvoer: 5,6V gelijkstroom, max. 350 mA
• Batterijcapaciteit: 2000 mAh
• Oplaadtijd: 4,5 - 6,5 uur
• Temperatuur in bedrijf: 0°C - 45°C
• Afmetingen: 60 x 87 x 16 mm (h x b x d)
• Gewicht: 88 g
Ik zal dit eens goed uitzoeken, want ik zoek al een tijdje een goed mobiel oplaad platform!quote:Walkman schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:28:
Zag gisteren in het krantje het Power2Go systeem van Philips staan waarmee je tot 30 a 60 uur extra stroom kan meenemen als je aan het reizen bent (zie http://www.consumer.phili...id_SCE4430_12_NL_CONSUMER) , nu zit er ook een kabeltje bij voor laptops, maar vraag me af of dit ook op de EEE zou werken. Heb m'n EEE besteld, maar is nog niet binnen, dus vroeg me dat af. Bij lange vluchten lijkt me zoiets namelijk een perfecte oplossing.
In ander nieuws:
De EEE Desktop laat zichzelf zien!
Hij is mooi, klein en stil, maar meer weten we niet.
Hij is er in ieder geval, dus kan ik het op een na laatste gerucht een officiele bron geven!
Goed ik heb dus geen geruchten meer behalve de EEE 1001. Heeft iemand nog sappige dingen gehoort over de EEE recentelijk die niet in dat lijstje staat?
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Op het Asus EEE hacks blog zag ik dit volgende stukje staan:
Hier ben ik helemaal mee eens. Asus unieke benadering van de markt, erg goedkope en compacte lappies, gaat verloren doordat asus zich tóch laat pakken en midrange prijzen geeft aan zijn EEE reeks. Nu kiezen ze voor de standaard strategie: redelijke prijs en redelijk volume ipv lage prijs gigantisch volume. Daardoor laat Asus de markt die ze zo moedig betraden wijdt open voor alle concurrenten.quote:Asus' latest projection, coupled with the announcements of the new Eee PC models costing more than USD500, might be an indication the company is losing its original focus of targeting the so-called 2nd billion users. Asus might gain additional revenue with the higher priced Windows model but it does so at the expense of diluting the Eee PC brand in the low-cost ultraportable market segment that it created in the first place. Simply put, Asus is opening the doors wide for the competition to dethrone the Eee PC in said market segment.
Jammer
Aan de ene kant natuurlijk ook weer logisch want er zit een groot gat kwa prijs tussen de eee en bv een flybook. Als dit gat ook nog wordt gevuld met ultra portables die wel iets krachtiger zijn dan de eee's. Ze moeten dan natuurlijk ook goedkopen versies blijven leveren, anders zou het dom zijn.quote:XanderDrake schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:55:
Discussiepunt:
Op het Asus EEE hacks blog zag ik dit volgende stukje staan:
[...]
Hier ben ik helemaal mee eens. Asus unieke benadering van de markt, erg goedkope en compacte lappies, gaat verloren doordat asus zich tóch laat pakken en midrange prijzen geeft aan zijn EEE reeks. Nu kiezen ze voor de standaard strategie: redelijke prijs en redelijk volume ipv lage prijs gigantisch volume. Daardoor laat Asus de markt die ze zo moedig betraden wijdt open voor alle concurrenten.
Jammer
Reg. datum: 19 maart 2003
Ik gebruik Firefox 3 beta 4, met handige zoomfunctiequote:EmailJanssen schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:07:
mensen met xp op hun eee; gebruiken jullie IE7? die heeft namelijk zo'n handige zoom functie.. bovendien lijken die tabbladen me ook handig icm met kleine taskbar.
Maar daardoor verplaatst de focus. In India/zuid amerika/afrika gaan ze waarschijnlijk geen 900 EEE's kopen, want ja, voor die prijs kopen ze een gewone laptop. En daar vliegt het originele doel van de EEE uit het raam...quote:Baardmeester schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:29:
Aan de ene kant natuurlijk ook weer logisch want er zit een groot gat kwa prijs tussen de eee en bv een flybook. Als dit gat ook nog wordt gevuld met ultra portables die wel iets krachtiger zijn dan de eee's. Ze moeten dan natuurlijk ook goedkopen versies blijven leveren, anders zou het dom zijn.
Practisch vind ik het niet erg: ik zoek een ultra mobile laptop, en een 900 is precies wat ik verlang. Maar "de tweede miljard PC" verkopen gaat Asus niet lukken op deze manier.
Reg. datum: 26 juli 2006
Ik gebruik (naast Firefox) ook IE7, maar maak eigenlijk nooit gebruik van de zoom-functie. De tekst wordt namelijk snel te klein om nog fatsoenlijk te lezen. Wel handig om een overzicht te hebben van een totale webpagina.quote:EmailJanssen schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:07:
mensen met xp op hun eee; gebruiken jullie IE7? die heeft namelijk zo'n handige zoom functie.. bovendien lijken die tabbladen me ook handig icm met kleine taskbar.
Reg. datum: 19 januari 2003
Je hebt hem al voor 2300 euro, daarnaast is de Flybook natuurlijk een markt apart. Naast de specs die je opnoemt is de resolutie ook nog eens beter, heeft het touchscreen en al helemaal belangrijk: gsm/gprs/edge/umts/hsdpa. De Flybook is dus vooral handig voor mensen die altijd en overal willen kunnen internetten. Kortom, zakenmensen die er genoeg geld hebben. Daarom worden ze ook verkocht op vliegvelden etc.quote:davidgilmour schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:30:
Zag gister gisteren in de Saturn een Flybook 8.9 inch. Natuurlijk heeft dat ding iets meer dan de EEE PC die er aan komt (GPS, fingerprint, Vista Business, 2GB ram, 80 GB HD, Core2Duo 1.2) maar wat doet iedereen met zo een ding? juist ja, mobiel internetten, skypen, chatten, plaatjes bekijken, filmpjes bekijken, muziek luisteren en wat documentjes bewerken. Precies hetzelfde als met de 8.9 inch EEE PC. Enig verschil is de prijs: deze was 2.999 euro....
[afbeelding]
Daarnaast kan je er natuurlijk gewoon veel meer mee en gaat het allemaal heel wat sneller.
Reg. datum: 24 juli 2007

http://www.engadget.com/2...-based-laptop-of-its-own/
"we're hearing that it'll tout a 1GHz Via C7M ULV processor, an optional PATA hard drive, integrated graphics, a 7-inch display and the Linpus Linux Lite operating system"
PSN ID: MarcelP102 : www.psponderdelen.nl beheerder: PS3/PSP Owner
Dat is wel een van de meest treurige EEEPC immitaties die ik tot nu toe gezien heb. Die van MSI en Medion zie ik mezelf nog wel mee rondlopen met deze absoluut niet... Ook vind ik die via procesor echt een nadeel maar ik weet niet of die anderen dat niet hebben... Ik heb toch iets meer vertrouwen in een celeron dan in een viaquote:PSPonderdelen schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:47:
EEE pc heeft er weer een concurent bij:
[afbeelding]
http://www.engadget.com/2...-based-laptop-of-its-own/
"we're hearing that it'll tout a 1GHz Via C7M ULV processor, an optional PATA hard drive, integrated graphics, a 7-inch display and the Linpus Linux Lite operating system"
= Medion Akoya E1210 (met 1.09 MSI WIND BIOS) = member of Het Aeglos Genootschap
Reg. datum: 19 januari 2003
VIA maakt al jaren leuke processortjes die ook nog eens enorm zuinig zijn.
Reg. datum: 08 maart 2008
De linker en de rechter muisknop zou ik zo willen overnemen op mijn eeepc..quote:Insignis schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:58:
Daar ben ik het mee eens maar het is wel duidelijk een (ietwat knullige) kopie. Vindt de schanieren er ook wel een btje gammel uitzien (zo opt eerste gezicht). Vindt ik zeker voor een apparaat wat bedoelt is om veel mee te nemen wel een minpuntje...
about=blank
Omdat? Het twee fysieke toetsen zijn en die op de Eee is er maar 1 ofzoquote:B0MBACI schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:16:
De linker en de rechter muisknop zou ik zo willen overnemen op mijn eeepc..
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
Enorm zuinig, met prestaties zo laag dat ik een VIA pc niet eens aan mn oma zou geven om te kunnen bridgen... Waarom denk je dat de Nanobook modelen met en zonder linux allemaal zo slecht uit de reviews komen?quote:BarôZZa schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:31:
Waarom zou je in hemelsnaam meer vertrouwen hebben in een Celeron dan in een VIA?![]()
VIA maakt al jaren leuke processortjes die ook nog eens enorm zuinig zijn.
Verder, kloon of geen kloon, als je een kloon maakt van iets goedkoops, dan moet ie wel zo goedkoop zijn dat ik em als backup van mijn backup zou nemen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last
Dit topic is gesloten.