Reg. datum: 23 januari 2003
Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!
Forum » General Chat » Werk en Inkomen » Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last
Reageer Nieuw TopicLeef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!
HBO of WO?quote:Mr.Nash schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:42:
Even een vraagje: De assessment is dus de capaciteitentest die je moet maken of is dat iets anders?
Heb zelf een mailtje ontvangen van Capgemini voor een afstudeerstage. Heb zelf nog nooit contact opgenomen maar het bleek dat ze m'n CV en website via-via hebben gehad en wel geinteresseerd zijn.
Zijn er mensen hier die hun afstudeerstage bij Capgemini hebben gelopen? Zoja, hoe is dit bevallen? Ben van plan binnenkort (momenteel nog te druk met m'n laatste semester) een afspraak te maken voor een gesprek, hoop dan een geschikt netwerkopdracht te kunnen krijgen.
Shiver23 wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:48 (6%)
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.
De tijdsdruk is redelijk hoog, aangezien de tests zo ontworpen zijn dat je ze niet binnen de tijd af krijgt. Je hebt echter een timer per opdracht en ik heb dan ook tussen de opdrachten door een kopje thee gehaald.quote:bobrnr schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:56:
Hoe is bijvoorbeeld de tijdsdruk tijdens de test?
Moeilijkheid is inderdaad persoonlijk. Ik vond ze geen van allen echt moeilijk. Die reken en tekst testen bevatten 6 tabbladen zoals die op de voorbeelden staan en die tabbladen blijven gedurende de hele test hetzelfde. Dan kan je de leesdruk zelf wel bedenkenquote:Welk van de vier tests is moeilijk (natuurlijk erg persoonlijk), bevatten test 1 (reken) en 2 (tekst) veel leeswerk?
Die stroomdiagrammen is inderdaad het lastigst te begrijpen vanaf dat plaatje. Elk figuur heeft vier mogelijke inputs en daarbij vier mogelijke outputs. Jij kan de input aanpassen en krijgt dan de output te zien. De kunst is dus om voor alle inputs de output te vinden en deze dan te gebruiken om een gerichte input in het volgende figuurtje te duwen, zodat je daar de output van kan analyseren.quote:De belangrijkste test is me denk ik wel duidelijk (met die vierkantjes) maar de stroomdiagrammen test snap ik nog helemaal niet.
Bij de Shapes en Views test moet je een X aantal vragen invullen over je motivatie en jouw manier van werken. Ben jij bijvoorbeeld een groepsmens of een einzelganger? Wordt jij gemotiveerd door een leuke uitdaging of door een goede bonus? Het gesprek (meestal een weekje later) is er om jouw resultaten van deze test te bespreken en eventueel aan te passen. Jij moet dan degene aan de overkant ervan overtuigen dat je past binnen 'de cultuur' van Capgemini.quote:En stel dat ik de test haal, waar gaan dan de Shapes en Views gesprekken over?
Ik zou niet op GoT moeten zijn tussen 9:00 en 17:00 (lees de reden hier). Kom je me toch tegen, stuur dan een DM. Alvast bedankt!
Toen ik afgelopen augustus de assessment bij Kenhardt deed werd mij verteld dat ze overwogen de stroomdiagrammen-test niet meer te doen. Dit omdat erg veel kandidaten hier moeite mee had. Overigens heb ik deze test zelf glansrijk verknald maar weten te compenseren met andere testsquote:mr_obb schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:09:
[...]
Die stroomdiagrammen is inderdaad het lastigst te begrijpen vanaf dat plaatje. Elk figuur heeft vier mogelijke inputs en daarbij vier mogelijke outputs. Jij kan de input aanpassen en krijgt dan de output te zien. De kunst is dus om voor alle inputs de output te vinden en deze dan te gebruiken om een gerichte input in het volgende figuurtje te duwen, zodat je daar de output van kan analyseren.
[...]
Ik heb tijdens de assessment nog aan anderen uitgelegd (aan de hand van het voorbeeld natuurlijk) hoe die stroomdiagrammen werkten. Ik had er niet echt moeite mee, maar dat geldt eigenlijk voor alle vier de tests.quote:Spammeister schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:12:
[...]
Toen ik afgelopen augustus de assessment bij Kenhardt deed werd mij verteld dat ze overwogen de stroomdiagrammen-test niet meer te doen. Dit omdat erg veel kandidaten hier moeite mee had. Overigens heb ik deze test zelf glansrijk verknald maar weten te compenseren met andere tests, ze gaven aan dat het voor mijn functie niet zo van belang was...
Ik zou niet op GoT moeten zijn tussen 9:00 en 17:00 (lees de reden hier). Kom je me toch tegen, stuur dan een DM. Alvast bedankt!
Wist je op het moment van je selectie dan al waar je ging werken? Ik heb uiteraard wel een voorkeur, maar ik weet nog niets zeker. Het leek mij logischer dat men aan de hand van je test met jou in overleg zou gaan voor een functie.quote:Spammeister schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:12:
[...]
Toen ik afgelopen augustus de assessment bij Kenhardt deed werd mij verteld dat ze overwogen de stroomdiagrammen-test niet meer te doen. Dit omdat erg veel kandidaten hier moeite mee had. Overigens heb ik deze test zelf glansrijk verknald maar weten te compenseren met andere tests, ze gaven aan dat het voor mijn functie niet zo van belang was...
Als de test zo ontworpen is dat je 'm niet af krijgt, wat tellen ze dan zwaarder: kwaliteit (bijv. 9 uit 10) of kwantiteit (9 uit 15)? En betekent dit dat jij de test ook niet hebt afgemaakt?quote:mr_obb schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:09:
[...]
De tijdsdruk is redelijk hoog, aangezien de tests zo ontworpen zijn dat je ze niet binnen de tijd af krijgt. Je hebt echter een timer per opdracht en ik heb dan ook tussen de opdrachten door een kopje thee gehaald.
[...]
Moeilijkheid is inderdaad persoonlijk. Ik vond ze geen van allen echt moeilijk. Die reken en tekst testen bevatten 6 tabbladen zoals die op de voorbeelden staan en die tabbladen blijven gedurende de hele test hetzelfde. Dan kan je de leesdruk zelf wel bedenken
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Dat wordt ook duidelijk gezegd in de introductie die je zal krijgen. Ik heb geen van de vier tests afgekregen, maar wel overal een hoge score op gehaald. Richt je gewoon op het snel beantwoorden van de vragen, dan zit het wel goed.quote:bobrnr schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:17:
[...]
Als de test zo ontworpen is dat je 'm niet af krijgt, wat tellen ze dan zwaarder: kwaliteit (bijv. 9 uit 10) of kwantiteit (9 uit 15)? En betekent dit dat jij de test ook niet hebt afgemaakt?![]()
Blijft de info op de tabbladen precies hetzelfde, gedurende de hele reken en tekst testen? Of blijft de sóórt info hetzelfde?
Dat zijn m'n laatste vragen, alvast bedankt
Ik denk dat ze gaan roepen over concurrentiebedinging. Overstappen naar een ander bedrijf bij dezelfde klant in dezelfde functie gaat heel erg moeilijk worden.quote:raskel schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:35:
Ik ben begin dit jaar overgestapt naar een klein IT bedrijf als test engineer. Nu ben ik vanaf januari gedetacheert bij een klant van Capgemini (sub contractor principe), urenverantwoording en voortgangsgesprekken vinden dus ook plaats met mensen van cap.
Nu heb ik voor mijn ervaring (>2 jaar) en leeftijd (26) een goed loon 3100 bruto en incl bonussen 3400. Aangezien mijn huidige bedrijf bepaalde afspraken niet nakomt ben ik aan het denken om over te stappen naar Cap.
Nu het addertje. Ik werk met veel plezier voor de klant en de klant is erg tevreden, daarbij zal het project nog zeker tot volgend jaar duren. Ik vraag me af of ik op hetzelfde project kan blijven via Cap en stop bij mijn huidige werkgever. De vraag is ook hoe ik dit subtiel kan aankaarten zonder dat mijn huidige werkgever hier lucht van krijgt (mochten de onderhandelingen op niks uitdraaien). Bijkomend punt is dat mijn huidige baas een oud collega/vriend is van de Cap persoon die deze opdracht heeft aangeboden..
Weet iemand hoe Cap omgaat met dit soort kwesties? Gezien de huidige markt is het schering en inslag dat werknemers worden afgesnoept van bedrijven.
Uiteraard ben ik ook benieuwd of jullie weten wat een test-engineer ongeveer verdient bij Cap
Dat weet ik dus niet zeker, maar is wel een mogelijkheid. Kan ook zijn dat Cap me moet overkopen, maar is dit gebruikelijk? (Cap heeft de opdracht bij de klant wel al binnen). De klant zelf heeft ook al aangegeven dat ze me in dienst willen, maar dat vind ik persoonlijk minder interessant.quote:FrankGuthrie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:32:
[...]
Ik denk dat ze gaan roepen over concurrentiebedinging. Overstappen naar een ander bedrijf bij dezelfde klant in dezelfde functie gaat heel erg moeilijk worden.
Tja, als een groot deel van de mensen de test niet begrijpt dan geeft dan een vertekend beeld. Maar je hebt gelijk, ik vond het ook wat vreemd klinken...quote:mr_obb schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:37:
[...]
Een test weghalen, omdat te weinig mensen hem halen, vindt ik wel heel bijzonder. Selectie is toch het hele idee van die tests?
Yep, het was gezien mijn CV van het begin af aan wel duidelijk waar (practice) en wat (functie) ik zou gaan doen bij Cap. Wat ik achteraf van Kenhardt begreep is dat hun advies ook afhankelijk is van de functie. Wat ook wel logisch is, developers moeten een ander soort inzicht/kwaliteit hebben dan b.v. business consultants.quote:bobrnr schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:56:
[...]
Wist je op het moment van je selectie dan al waar je ging werken? Ik heb uiteraard wel een voorkeur, maar ik weet nog niets zeker. Het leek mij logischer dat men aan de hand van je test met jou in overleg zou gaan voor een functie.
quote:Syndicaat892 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:17:
Devil1980, mag ik vragen voor welke functie je bent aangenomen, en welke practice, enne, wat jij kan gaan verdienen? Ben namelijk net aangenomen (assessment succesvol afgerond, mocht je vragen hebben, pb me), en ben wel nieuwsgierig of ik het qua salarisonderhandelingen een beetje goed er af heb gebracht....
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Collegaquote:vinnie1908 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:59:
Devil1980 dan wordt je met een beetje geluk mijn collega!
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Mr.Nash wijzigde dit bericht 18-03-2008 16:33 (6%)
Bedankt voor jouw reactie,quote:vinnie1908 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:17:
Ook bij B63 al ben ik geen tester maar een task-manager voor 30 manDus wat je kan kopen met een 765 euro vergoeding zou ik je niet kunnen vertellen. Verkijk je niet op de kosten van je lease-auto qua bijtelling bijvoorbeeld.
Als je nog meer wilt weten (prive zaken) kan je altijd PM sturen zolang je globale vragen maar hier op het forum komen daar is het forum natuurlijk voor.
Zal eens vragen vanavond of er al meer bekend is over nieuwe instromers per juni
Om zeker te weten dat we het over hetzelfde hebben: Kan je me (via een Direct Message) even laten weten van wie je dat mailtje hebt ontvangen? Als we het over hetzelfde hebben, dan kan ik je er alles over vertellen.quote:Mr.Nash schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:32:
Even een globale vraagje tussendoor. Wat houd het Capgemini Security & Innovation Research Center in en wat is de voertaal binnen deze afdeling?
Heb contact in het Nederlands opgenomen maar kreeg een reply in het Engels waar ik wel even van op keek
Ik probeer je een DM te versturen maar blijkbaar heb je dit uitstaan. Dan maar op deze manier: De desbetreffende contactpersoon is coordinator van de genoemde afdeling met de initialen A.S.quote:mr_obb schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:37:
[...]
Om zeker te weten dat we het over hetzelfde hebben: Kan je me (via een Direct Message) even laten weten van wie je dat mailtje hebt ontvangen? Als we het over hetzelfde hebben, dan kan ik je er alles over vertellen.
Dan hebben wij het inderdaad over hetzelfde. Ik ben nu zelf daar aan het afstuderen. De voertaal is gewoon Nederlands. Zij is zelf niet Nederlands en communiceert gemixt in het Nederlands en het Engels. Praten gaat in ieder geval wel in het Nederlands.quote:Mr.Nash schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:57:
[...]
Ik probeer je een DM te versturen maar blijkbaar heb je dit uitstaan. Dan maar op deze manier: De desbetreffende contactpersoon is coordinator van de genoemde afdeling met de initialen A.S.
Als we het over dezelfde persoon hebben zou je dit moeten herkennen, anders denk ik dat we allebei verschillende personen bedoelen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last