Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote BCD-3000 Topic

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Dank u, dat wordt weer een avondje klooien, als het lukt zal ik hier posten hoe het gelukt is... als ;)

Reg. datum: 01 februari 2008

quote:
_trickster_ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:12:
dat klopt inderdaad, het zijn digitale faders, die gewoon digitaal via midi aangeeft op welke positie ze staan, dus de audio gaat er niet fisiek overheen, waardoor je nooit brommen/kraken of dat soort dingen over je geluid heen komt door de faders, dat geld voor elk knopje op de BCD-3000
het enigste wat kan gebeuren is dat je faders op het scherm raar verspringen of heen en weer gaan zonder dat je iets zelf doet, dan komt namelijk het singaal niet goed meer over.

dus het geluid wordt op die manier niet beinvloed door de BCD.
alle duurdere mixers tegenwoordig in de audio scene zijn meestal digitaal,
bijvoorbeeld de DJM-800 van pioneer.
Het klinkt allemaal geloofwaardig maar toch kan ik mezelf vinden in dit probleem.
Ik gebruik de BCD3000 nu een paar maanden in combinatie met Virtual Dj en sinds kort heb ik last van dit.
Zodra ik een van de EQ controls of de crossfader gebruik hoor ik een soort van storend geluid door mijn muziek heen. Krakend kan je het noemen. Ik heb de drivers van mijn geluidskaart geupdate. Ik heb zowel virtual dj als de bdc3000 driver opnieuw geinstalleerd, maar ik blijf het houden.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? :?

ik heb het ook met virtual dj, maar alleen als ik de BCD 3000 gebruik zonder de ASIO drivers, als ik die wel gebruik heb ik nergens last van. Had ik overigens ook al zonder de BCD 3000, op een of andere manier geeft de equaliser en alle faders gewoon een storing op de geluidskaart. Nogal vaag :?

Maarja, ik vind het ook absurd dat ik het draadloos netwerk uit moet zetten om zonder crashes te kunnen mixen, toch loopt ie elke 5 minuten vast als ik het niet doe :P

Reg. datum: 02 februari 2007

Zit met serieus vraagske,

heb mij paar dagen geleden ne BCD 3000 gekocht... voor op mijn MAC, er zit Traktor 3 LE bij maar zit nu met een vraag:

alles werkt zoals het hoort BEHALVE het feit dat wat ik uit mijn koptelefoon hoor hetgene is wat ik uit mijn speakers hoor, dus als liedje B van deck B in A gemixt wilt worden hoor ik liedje B niet door mijn koptelefoon ALS de volume op het deck af staat.

Wat ik dus wil is dus dat ik dat liedje B kan voorbeluisteren door mijn koptelefoons... nu ik heb al wat rondgekeken en krijg het gevoel dat ik dan een bijkomende geluidskaart moet kopen? Waarom? Mijn PC heeft er één en mijn BCD 3000 toch ook? (Ik beluister itunes via mijn behringer) Het rare is dat een vriendin van mij de BCD 2000 heeft op een PC en zonder extra geluidskaart werkt en toch bovenstaand probleem niet heeft.

quote:
Vian27 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:20:
[...]

Het klinkt allemaal geloofwaardig maar toch kan ik mezelf vinden in dit probleem.
Ik gebruik de BCD3000 nu een paar maanden in combinatie met Virtual Dj en sinds kort heb ik last van dit.
Zodra ik een van de EQ controls of de crossfader gebruik hoor ik een soort van storend geluid door mijn muziek heen. Krakend kan je het noemen. Ik heb de drivers van mijn geluidskaart geupdate. Ik heb zowel virtual dj als de bdc3000 driver opnieuw geinstalleerd, maar ik blijf het houden.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? :?
Klopt, had ik ook bij de bcd-2000 en 3000
Ligt aan je geluidskaart een soort te hoge latency.
Of je geluidskaart is niet snel.
Daar kom je achter onder tablad "preformance"
Daar zit een sleep knop, ik dacht: Latency<---->Preformance
ff mee spelen, en chekken.

Ook had ik het opgelost met een goeie externe geluidskaart (Numark DJ I/O)
Goodluck!

quote:
Optical schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:57:
Zijn er ook mensen hier die de BCD3000 icm een externe geluidskaart / traktor gebruiken ?

Hoe wordt dan de pfl functie gebruikt - de koptelefoon rechtstreeks op uitgang '3 en 4' van de geluidskaart ?

Tenminste ik begrijp dat je in Traktor 3 (en LE ook) maar 1 geluidskaart kunt kiezen , of is er een mogelijkheid om er wel 2 te selecteren
Helaas kan je geen meerdere geluidskaarten instellen in traktor :/
Je moet wel een goeie geluidskaart hebben die meerdere uitgangen en of ASIO ondersteund.
Als je geen asio kan vinden onder het geluidskaarten menuutje, download hem dan ff.
http://www.asio4all.com/

Probeer dat ff, want met asio kan je namelijk wat meer.

Reg. datum: 26 juni 2004

quote:
Frankeh schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:37:
Zit met serieus vraagske,

heb mij paar dagen geleden ne BCD 3000 gekocht... voor op mijn MAC, er zit Traktor 3 LE bij maar zit nu met een vraag:

alles werkt zoals het hoort BEHALVE het feit dat wat ik uit mijn koptelefoon hoor hetgene is wat ik uit mijn speakers hoor, dus als liedje B van deck B in A gemixt wilt worden hoor ik liedje B niet door mijn koptelefoon ALS de volume op het deck af staat.

Wat ik dus wil is dus dat ik dat liedje B kan voorbeluisteren door mijn koptelefoons... nu ik heb al wat rondgekeken en krijg het gevoel dat ik dan een bijkomende geluidskaart moet kopen? Waarom? Mijn PC heeft er één en mijn BCD 3000 toch ook? (Ik beluister itunes via mijn behringer) Het rare is dat een vriendin van mij de BCD 2000 heeft op een PC en zonder extra geluidskaart werkt en toch bovenstaand probleem niet heeft.
Hoi, al gevonden?
Je mixer output in Traktor staat waarschijnlijk op External maar moet op Internal staan

Reg. datum: 17 december 2001

Hi
Werkt de bcd3000 uit de US ook in europa??

Gr. Ed

vandalizer wijzigde dit bericht 12-03-2008 12:18 (77%)

Reg. datum: 30 december 2007

zon Behringer ding maakt je geen DJ.. maar ieder zn ding.

Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
Maihk schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:22:
waar slaat dit nou weer op :?

je kan er prima mee uit de voeten hoor.. heb er meerdere feestjes mee gedraaid..

en sinds wanneer maakt de apparatuur de artiest :?

...

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
Nee, precies daarom gebruikt DaftPunk ook Behringer midi controllors in hun laaste tour.... Of het materiaal je DJ maakt.
Behringer is geen niet kwaliteit idd maar dat is bij MIDI control weinig aan de orde. Het bewerkt immers niet het geluid analog direct. Dus of het knopje nou 3euro kost of 200euro en ze doen allemaal precies het zelfde... dan denk ik wel welke ik kies.
Trouwens even of Behringer mag dan wel uit china gefabriceerd worden. Ze copieren verdomt goeie produkten met net wat mindere kwaliteit componenten die voor vele beginners enorme goeie startmateriaal is. Dus dat Behringer ALTIJD per definitie slecht is echt reinste onzin.

-= G P P =-

Ja je kan er mischien muziek meer door elkaar gooien, ik zei ook ieder zn ding..

Ik draai een beetje op het proffi gebied, daar zijn dit soort dingen altijd een blasphemy. Maaaaaaaaar als je er plezier in hebt e.d is er niks mis mee :)

Ik prefer alleen vinyl of cdjay

quote:
Mauce schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:31:
[...]

Nee, precies daarom gebruikt DaftPunk ook Behringer midi controllors in hun laaste tour.... Of het materiaal je DJ maakt.
Behringer is geen niet kwaliteit idd maar dat is bij MIDI control weinig aan de orde. Het bewerkt immers niet het geluid analog direct. Dus of het knopje nou 3euro kost of 200euro en ze doen allemaal precies het zelfde... dan denk ik wel welke ik kies.
Trouwens even of Behringer mag dan wel uit china gefabriceerd worden. Ze copieren verdomt goeie produkten met net wat mindere kwaliteit componenten die voor vele beginners enorme goeie startmateriaal is. Dus dat Behringer ALTIJD per definitie slecht is echt reinste onzin.
het gaat hier toch over dat mp3 mixer ding? of..

quote:
Maihk schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:37:
Ja je kan er mischien muziek meer door elkaar gooien, ik zei ook ieder zn ding..

Ik draai een beetje op het proffi gebied, daar zijn dit soort dingen altijd een blasphemy. Maaaaaaaaar als je er plezier in hebt e.d is er niks mis mee :)

Ik prefer alleen vinyl of cdjay
:/

en dat maakt jou wel dj?

...

als je nou ooit es ergens moet draaien in een club he, en je krijgt een echte setup voor je neus.. dan mag je je afvragen of dat mij een echte dj maakt, ok?

ik heb niks gezegd over echt of nep .. dat je je nu aangevallen voelt ofzo? geen idee waarom.. ik kraak niet af dat jij je ding doet, ik zeg alleen maar dat ik het niks vind, mag dat van jou? ..

Reg. datum: 19 januari 2001

quote:
Een Technics platenspeler en Pioneer mixer (of wat je dan ook gebruikt) maakt je geen DJ.

Tenzij je scratched zie ik niet in wat jij meer kan met je apparatuur dan iemand die zo'n midi controller gebruikt.
Je kan met beiden de positie zetten, cue'en, snelheid regelen, volume/equalizer regelen, voorbeluisteren,..
Afhankelijk van de software bedien je er verder ook nog effecten/vst plugins mee, wat dus ook weer gelijkaardig is aan de effecten die je met je mixer kan bereiken.

En dan hebben we het nog niet over de functies die je op pc wel/beter/gemakkelijker hebt dan op platenspeler/cdspeler/mixer zoals het maken/beheren van loops en cuepoints, sampler, snel al je muziek terugvinden, ...

Het ligt dus in beide gevallen toch vooral aan degene die het bediend of hij een goede dj is of niet.

Edit:
quote:
Maihk schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:50:ik heb niks gezegd over echt of nep .. dat je je nu aangevallen voelt ofzo? geen idee waarom.. ik kraak niet af dat jij je ding doet, ik zeg alleen maar dat ik het niks vind, mag dat van jou? ..
Je zegt niet enkel dat jij het maar niks vind (wat je inderdaad mag vinden) maar je lijkt te suggereren dat het niet mogelijk is om een goede dj te zijn met zo'n apparaat.

Adion wijzigde dit bericht 12-03-2008 13:53 (19%)

quote:
Adion schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:51:
[...]

Een Technics platenspeler en Pioneer mixer (of wat je dan ook gebruikt) maakt je geen DJ.

Tenzij je scratched zie ik niet in wat jij meer kan met je apparatuur dan iemand die zo'n midi controller gebruikt.
Je kan met beiden de positie zetten, cue'en, snelheid regelen, volume/equalizer regelen, voorbeluisteren,..
Afhankelijk van de software bedien je er verder ook nog effecten/vst plugins mee, wat dus ook weer gelijkaardig is aan de effecten die je met je mixer kan bereiken.

En dan hebben we het nog niet over de functies die je op pc wel/beter/gemakkelijker hebt dan op platenspeler/cdspeler/mixer zoals het maken/beheren van loops en cuepoints, sampler, snel al je muziek terugvinden, ...

Het ligt dus in beide gevallen toch vooral aan degene die het bediend of hij een goede dj is of niet.

Edit:

[...]

Je zegt niet enkel dat jij het maar niks vind (wat je inderdaad mag vinden) maar je lijkt te suggereren dat het niet mogelijk is om een goede dj te zijn met zo'n apparaat.
nope ver van dat, en ja ik scratch ook.. maar we hebben het nu over het djayen, niet over het digitaal toevoegen van effecten, sure je kan er van alles mee doen en mixjes maken etc. en als je je dan een dj wilt noemen perfect moet je doen, ik vind et alleen k*ote spul en er is een groot verschil tussen iemand die digitaal wat mixed of iemand die jaren bezig is met tables te masteren . .simpel.

quote:
Maihk schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:06:
[...]

nope ver van dat, en ja ik scratch ook.. maar we hebben het nu over het djayen, niet over het digitaal toevoegen van effecten, sure je kan er van alles mee doen en mixjes maken etc. en als je je dan een dj wilt noemen perfect moet je doen, ik vind et alleen k*ote spul en er is een groot verschil tussen iemand die digitaal wat mixed of iemand die jaren bezig is met tables te masteren . .simpel.
wat jij wilt, maar wanneer even iemand een topic over een bepaalt product in komt stormen, om ff te zeggen dat dat spul maar bagger is, in eerste instantie zonder onderbouwing en daarna met argumenten die op niks gebasseerd zijn, ja dan krijg je wel zo'n reactie terug hoor :/

Ik bedoel, als jij het rotspul vind, dat je er niks mee kan, en dat je 1000x beter bent op je dure spul, kom dan niet hier dit topic bevuilen :) .

...

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
WhiteViper schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:18:
[...]

wat jij wilt, maar wanneer even iemand een topic over een bepaalt product in komt stormen, om ff te zeggen dat dat spul maar bagger is, in eerste instantie zonder onderbouwing en daarna met argumenten die op niks gebasseerd zijn, ja dan krijg je wel zo'n reactie terug hoor :/

Ik bedoel, als jij het rotspul vind, dat je er niks mee kan, en dat je 1000x beter bent op je dure spul, kom dan niet hier dit topic bevuilen :) .
Nou ok ik denk dat hij het wel nu begrijpt. Laten we nou er geen flame/troll topic van maken anders rammen we er gewoon slotje op.

-= G P P =-

jij voelt je mischien aangevallen omdat je diep down weet dat et zo is :p?

discussie lijkt me een beetje nutteloos omdat je er erg van dit product overtuigd bent, wat ook mag - ieder zijn mening en ding, maar als je arugmenten wilt laat je ogen dan es vallen op echte dj fora dan gaat er mischien een wereld voor je open. Ik heb deze discussie tevaak gevoerd met wannabe dj's dus heb er geen echte zin meer in.

p.s edirol maakt de beste audio interfaces. :+

* Maihk verlaat dit topic.. ;)

Maihk wijzigde dit bericht 12-03-2008 14:53 (43%)

Reg. datum: 26 maart 2008

Heb ondertussen de behringer bcd 3000 al weer een aantal maanden in bezit na eerst met traktor 3le te hebben gewerkt wou ik toch wat meer functies hebben en ben ik overgestapt op traktor 3 full
nou heb ik de settings zoals hier in het forum staan vermeld gedowload en ingeladen alleen werkt het nog steeds niet correct met name de jogwheels en de ledjes weet iemand waaraan dit kan liggen
alvast bedankt

Reg. datum: 27 mei 2008

Vraagje waarvan ik hoop dat iemand me er mee uit de brand kan helpen:

Ik gebruik de BCD3000 i.c.m. Virtual DJ 5.0.7 en alles werkt prima via de MIDI-settings voor de BCD3000-controller in VDJ zelf.
Alleen krijg ik de microfoon helaas niet aan de praat, terwijl de settings staan zoals hieronder:

[/quote]
For users of Windows XP this is simple - open the BCD3000 control panel (black square icon in system tray) and select the ASIO page - here you have the choice of either "MIC" or "PHONO A"
[quote]

Ik zie op de BCD3000 het clip ledlampje wel oplichten als ik in de microfoon brul, maar krijg dus geen output op de versterker.
Ook lijkt de EXT IN A-button kennelijk geen functie te hebben, terwijl je daarmee de externe microfoon zou moeten aanroepen (ook EXT IN B lijkt niet te werken overigens, maar daar hangt geen extern apparaat aan).

Is iemand bekend met dit probleem en zo ja, heeft iemand hiervoor al een oplossing?
Via de mapping-XML file die ik via dit topic vond, worden de EXT IN-buttons in ieder geval niet geactiveerd...).

Bij voorbaat dank!!

Blaat.

quote:
_trickster_ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:12:
alle duurdere mixers tegenwoordig in de audio scene zijn meestal digitaal,
bijvoorbeeld de DJM-800 van pioneer.
Simpele reden: DSP's kosten tegenwoordig nog minder dan een pak melk bij de Aldi en ze zijn krachtiger dan analoge mengtafel-circuits. Plus je hebt het voordeel dat slijtage van je paneelcomponenten (faders, potmeters) geen directe invloed heeft op de geluidsweergave. Dat kun je er immers netjes digitaal uitfilteren met een circuit debounce.
quote:
Maarja, ik vind het ook absurd dat ik het draadloos netwerk uit moet zetten om zonder crashes te kunnen mixen, toch loopt ie elke 5 minuten vast als ik het niet doe :P
Ook mét de onboard WiFi uit heb ik hier na 20 seconden een freeze van het geluid (C2D T7300 / 2GB / ICH9), en ik heb nog niet uit kunnen vissen waar het wel aan ligt.

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Blaat.

quote:
Kan iemand in een mirror vor dit zipje voorzien?

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Official member: GoT Knokploeg
Reg. datum: 19 augustus 2001

Mensen,

sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Behringer bcd 3000.
Echter, ik krijg deze niet aan de praat.

De situatie is als volgt:

Behringer 3000
Pc
2 geluidskaarten
Traktor 3 (bijgeleverd)
Audio set aan computer (5.1.)

Hoe kan ik dit nu aan de praat krijgen?

In het begin na de installatie deed het programma het, en functioneerde het paneel op de software. Na ik ermee ben gaan klooien (kabeltjes wisselen, bezig gaan met het control panel) werkt het niet meer.
Erg jammer, omdat ik er nog geen 5 minuten mee kon draaien. sm_cry

Ik heb de behringer 3000 aangesloten met 2 tulp stekkers in de master out, deze gaan naar de geluidskaart (van 2 naar 1 stekker dus), (echter weet niet welke ingang? rood of groen? microfoon of input?) Geluidskaart 1, of 2? Asio/ Wdm / Midi? Standard of advanced in het bijgeleverde programma?

ik heb de handleiding al doorgenomen, maar kom er niet uit, hoop op jullie hulp.

Even kort samengevat, hoe de 3000 aansluiten op de pc? met 5.1. soundkaart?

Als er vragen zijn hoor ik dit graag.

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: