Hoofdcategorieën
Topicacties

[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 24 25 26 27 last

Reageer Nieuw Topic
Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
pacz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:04:
[afbeelding]
Logo voor mijn (online) portfolio! :)
Heb je die ook groter?
Zou een mooie wallpaper vormen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

bikkelpower

quote:
Rakkerzero schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:21:
Ik ben al een tijdje bezig met een website voor een muziekvereniging. Nu was het design dat ik ooit een keer gemaakt had voor ze wel weer outdated, dus heb ik maar een nieuw design ontworpen.

Dit is het geworden:

[afbeelding]

Uiteraard missen er nog dingen, want je ziet nog een aantal lege vlakken. Maar dat komt straks wel goed als ik dit design omgezet heb in een Joomla-template.

Dus kom maar op met dat commentaar :o (Simon? :P )
paar dingen die mij opvielen, ondanks dat 't best een strakke layout is, spacing boven je kopjes, zit een dikke 10 pixels aan 'niets'. Spacing doe ik graag onder mijn blok, ipv erboven. Is rustiger. Ook je hoofd menu, spacing links.

Verder een paar globale dingen, 1 de indeling, waarom zit dat menu 2/3e ergens? Dat is niet helemaal logisch voor een gemiddelde user, helemaal met het blok rechts, en dan nog iets rond je kleurgebruik tov je foto. Je hebt hier een muziekvereniging, daarbij denk ik aan concertzalen, muziek, mooie donkere ruimtes, mooie bruine/donkere tinten, terwijl je layout daar heel erg mee contrasteert.

Voordat je 't slicet en omzet zou ik toch nog even nadenken over wat je met kleur en compositie doet, het contrasteert nu een beetje met het imago van je muziekvereniging, ondanks dat het wel een strakke layout is.
Reg. datum: 16 januari 2005

@ Simon, heb je mijn portfolio al eens bekeken... misschien wordt mijn standpunt dan helderder... ben absoluut voor een passend en goed lettertype in je logo, in een koptekst wil ik ook nog wel eens hier en daar sIFR gebruiken en in een menu kan het ook wel eens wat leuks zijn met flash of iets dergelijks (indien het iets toevoegt). maar ik ben van mening dat je over het algemeen voor de content en dergelijke met een paar standaard fonts al aardig uit de voeten kunt... maar genoeg daarover :P

Laatst meegedaan aan een contestje, helaas niet gewonnen... ik zat wel bij de opvallers, maar helaas... misschien heeft iemand er iets van gezien (http://veerle.duoh.com)

http://www.timovanderzanden.nl/portfolio/images/work/graphicdesign.jpg

en een nieuwe wallpaper gemaakt in de huisstijl van mijn bedrijfje...

http://www.timovanderzanden.nl/portfolio/images/work/roughlands3.jpg
bikkelpower

ooh kut ben ik 't eens met je.. dat van die content ben ik 't inderdaad volledig met je eens.

mooie stuff, meer niet te zeggen eigenlijk
Ready 4 WotLK

quote:
simon schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:38:
[...]

paar dingen die mij opvielen, ondanks dat 't best een strakke layout is, spacing boven je kopjes, zit een dikke 10 pixels aan 'niets'. Spacing doe ik graag onder mijn blok, ipv erboven. Is rustiger. Ook je hoofd menu, spacing links.
De reden voor die spacing is om met loze ruimte wat meer overzichtelijkheid te scheppen. Maar idd de spacing zou iets minder kunnen zijn.
quote:
Verder een paar globale dingen, 1 de indeling, waarom zit dat menu 2/3e ergens? Dat is niet helemaal logisch voor een gemiddelde user, helemaal met het blok rechts, en dan nog iets rond je kleurgebruik tov je foto. Je hebt hier een muziekvereniging, daarbij denk ik aan concertzalen, muziek, mooie donkere ruimtes, mooie bruine/donkere tinten, terwijl je layout daar heel erg mee contrasteert.
Als ik een website ontwerp, ben ik altijd op zoek naar nieuwe manieren van indelen. Dus ben ik dus ook met dit ontwerp afgeweken van wat normaal is. Juist door dan het menu een andere achtergrondkleur te geven als de rest, valt deze toch genoeg op voor de gebruiker.

De kleur staat min of meer vast, omdat blauw de kleur van de fanfare is. Dus dat wilde ik ook graag in de website verwerken. Daarnaast wil de vereniging graag een hippe jong uitstralende vereniging zijn en daarbij moet de website dus op aansluiten. Ik denk dat ik daar wel aardig in geslaagd ben.

Overigens wordt de foto dmv een script of flash straks met andere foto's om zo wat afwisseling in de pagina's te creeren.
quote:
Voordat je 't slicet en omzet zou ik toch nog even nadenken over wat je met kleur en compositie doet, het contrasteert nu een beetje met het imago van je muziekvereniging, ondanks dat het wel een strakke layout is.
Kleur staat dus min of meer vast, maar ik zou de achtergrond misschien nog iets donkerder kunnen maken.

Verder bedankt voor je commentaar ;)
Reg. datum: 16 januari 2005

Ik vind het nogal een hoog 'weblog-gehalte' hebben. zo'n template dat je voor wordpress kan downloaden ofzo.. opzich vind ik het persoonlijk nooit zo erg om eens wat te spelen met de plaatsing van het menu enzo...

maar ja het oogt heel standaard, het heeft niet echt iets van zich zelf heb ik het idee...

verder is het wel prima ontworpen.
Reg. datum: 07 januari 2006

wip:
http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/PopEyeTest.jpg

let niet op de text en hoe die daar staat.. daar ben ik nog mee bezig :)

zit erover te denken om in het midden nog iets prominents te plaatsen.. maar weet nog niet wat :)

C&C welkom uiteraard!

...

www.shrien.nl
Reg. datum: 29 januari 2006

quote:
WhiteViper schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:41:
wip:
[afbeelding]

let niet op de text en hoe die daar staat.. daar ben ik nog mee bezig :)

zit erover te denken om in het midden nog iets prominents te plaatsen.. maar weet nog niet wat :)

C&C welkom uiteraard!
Leuke plaat. Ik vind de groene wii op de achtergrond alleen niet echt passen in het plaatje.

http://www.shrien.nl

http://www.nvsdesign.nl/download/Madskillz_small.jpg

Eerste opzet voor een flyertje dat ik aan het ontwerpen ben :) Ik ben nog wat aan het puzzelen met de foto, helaas alleen slechte te krijgen van deze dj...maar moet er in volgens het concept 8)7

Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
nielsjuh86 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:15:
[afbeelding]

Eerste opzet voor een flyertje dat ik aan het ontwerpen ben :) Ik ben nog wat aan het puzzelen met de foto, helaas alleen slechte te krijgen van deze dj...maar moet er in volgens het concept 8)7
Hmm ziet er zeer netjes uit, alleen toch een paar dingen die mij gelijk te binnen schoten:

*Moet hij portrait? Misschien kan je hem kantelen, zodat je het meer als 1 geheel kan krijgen? Er lijkt nu echt een scheiding in te zitten "Plaatje" || "Tekst"

*Je gebruikt meerdere manieren van teksten (full-caps, inverted color, kleurgebruik, fontweight etc), is niks mis mee, maar het maakt het wel wat rommelig. Misschien kan je voor jezelf iets beter bepalen wat de aandacht moet pakken, zijn ze geïnteresseert, dan lezen ze de eerste info, zijn ze dan nog geïnteresseerd, dan krijg je de laatste info. Pak voor deze 'categorien' een font-style en gebruik die, nu weet je eigenlijk niet waar je moet kijken.

Verder een zeer netjes kleurenpalet en een mooie art, kortom een goed begin! :)

offtopic:
ook ik ben geen topdesigner, maar dit zijn slechts mijn ideeën. ;)
quote:
stevenP schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:17:
[...]

*Je gebruikt meerdere manieren van teksten (full-caps, inverted color, kleurgebruik, fontweight etc), is niks mis mee, maar het maakt het wel wat rommelig. Misschien kan je voor jezelf iets beter bepalen wat de aandacht moet pakken, zijn ze geïnteresseert, dan lezen ze de eerste info, zijn ze dan nog geïnteresseerd, dan krijg je de laatste info. Pak voor deze 'categorien' een font-style en gebruik die, nu weet je eigenlijk niet waar je moet kijken.
thnx voor de comment.. De tekst moet ik inderdaad nog iets bijschaven. Ik heb gebruik gemaakt van de verschillende 'gewichten' van Helvetica om de belangrijkste info naar voor te laten treden. Wat voor mij (en de klant) belangrijk is, is dat de datum en dj's duidelijk naar voren komen. Misschien nog iets meer spelen met de weight van het font...

nielsjuh86 wijzigde dit bericht 08-03-2008 18:57 (55%)

Your ad here?
Reg. datum: 30 januari 2005

Een tijdje geleden heb ik geleerd om de onmogelijke driehoek van Esher te tekenen. Een beetje spelen met de verhoudingen gaf dit:

http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/logo_tri.jpg

Ik vind het een bijzondere figuur, die je gemakkelijk onthoudt. Mocht ik ooit nog eens een bedrijfje opzetten dan wordt dit het logo :+

Het allertofste ASCII teken: #8238. ‮ ‮!snee raam tsket ezed reetceleS ?moraaW

quote:
Bozozo schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:54:
Een tijdje geleden heb ik geleerd om de onmogelijke driehoek van Esher te tekenen. Een beetje spelen met de verhoudingen gaf dit:

[afbeelding]

Ik vind het een bijzondere figuur, die je gemakkelijk onthoudt. Mocht ik ooit nog eens een bedrijfje opzetten dan wordt dit het logo :+
Zeker leuk gemaakt! En zéér bruikbaar als een logo ontwerp, wordt er alleen knettergek van om naar te kijken.. dus lang zal ik er niet naar blijven kijken, maar onthouden doe je het wel 8)7

509 Bandwidth Limit Exceeded

quote:
Bozozo schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:54:

[afbeelding]

Ik heb al koppijn.. dacht dat het niet erger kon |:(

Portfolio: code92.nl

RGGAAAAAAA!!!

Er is ook een metaalbedrijf dat exact dat logo heeft (dus ook zonder ruimte binnen de driehoek). Even kijken of ik het bedrijf kan vinden.

Your ad here?

Dat zou wel balen zijn. Ik zag net op brandsoftheworld dat ze een contest houden, en ik was van plan deze te uploaden :*)

edit: ik heb hem wat subtieler gemaakt, en minder hoofdpijn-veroorzakend:

http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/contestlogo.gif

Dit is mijn eerste vector tekening (Inkscape) dus ik heb er een uur over gedaan :o

edit2: mijn zus associeerde dit logo ogenblikkelijk met het hakenkruis. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus ik wil het voldoende aanpassen om die associatie weg te nemen. Suggesties?

Bozozo wijzigde dit bericht 09-03-2008 15:19 (70%)

Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
Bozozo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:04:
Dat zou wel balen zijn. Ik zag net op brandsoftheworld dat ze een contest houden, en ik was van plan deze te uploaden :*)

edit: ik heb hem wat subtieler gemaakt, en minder hoofdpijn-veroorzakend:

[afbeelding]

Dit is mijn eerste vector tekening (Inkscape) dus ik heb er een uur over gedaan :o

edit2: mijn zus associeerde dit logo ogenblikkelijk met het hakenkruis. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus ik wil het voldoende aanpassen om die associatie weg te nemen. Suggesties?
Hmm.. t swastika zou ik het niet snel mee assosieren..
Wat ik wel wil opmerken is dat in deze vorm de onmogelijke driehoek niet meer te zien is... als je weet waar je naar moet kijken wel, maar ik denk dat 99999 van de 100000 mensen die het zien, er nevernooit niet een onmogelijke driehoek uit halen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

Your ad here?

Dat hoeft wat mij betreft ook niet. Anders krijg je maar plagiaatclaims aan je broek enzo :P

Ready 4 WotLK

Ik vind het logo eigenlijk wat te cliche om als logo te gebruiken. Dit soort driehoeken heb dan ook al vaak genoeg gezien bij bedrijven.
quote:
Rakkerzero schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:31:
Ik vind het logo eigenlijk wat te cliche om als logo te gebruiken. Dit soort driehoeken heb dan ook al vaak genoeg gezien bij bedrijven.
Ben het zeer zeker eens met Rakkerzero, het ziet er allemaal mooi uit maar orgineel is het natuurlijk niet. Probeer er nog iets mee te verzinnen of een twist aan te geven dat typerend is voor een specifiek bedrijf of naam van een bedrijf?
Mocht je echt willen gaan meedingen voor brandsoftheworld wedstrijd, want het is wel een leuk concept om mee te werken. succes in ieder geval!

Reg. datum: 08 september 2007

Ik heb nu een maandje een tablet-pc (hp tx2000) met een ingebouwde wacom active digitizer.
Eerst een beetje lopen Priegellen in Photoshop, gewoon voor de lol.
Bij dit tekeningetje wilde ik eens kijken hoe klein ik zou kunnen tekenen.
Met een 1 pixel brush en ver inzoomen ging het best wel goed.
Ik vind digitaal werken wel erg handig, als je een foutje maakt is niet meteen je hele tekening verpest.
En je kan natuurlijk eindeloos variaties blijven maken.
http://www.edwinbont.nl/forums/Drawings/3luikdroodle.jpg
Ready 4 WotLK

quote:
Marss911 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:14:
[...]

Ben het zeer zeker eens met Rakkerzero, het ziet er allemaal mooi uit maar orgineel is het natuurlijk niet. Probeer er nog iets mee te verzinnen of een twist aan te geven dat typerend is voor een specifiek bedrijf of naam van een bedrijf?
Mocht je echt willen gaan meedingen voor brandsoftheworld wedstrijd, want het is wel een leuk concept om mee te werken. succes in ieder geval!
Precies. Zet het logo eens in 3d en maak er dan een mooie vector logo van met hippe kleuren. Dan zal het al een heel stuk beter zijn ;)
One Lemming to rule them all!

http://tn1-2.pv.deviantart.com/fs28/150/i/2008/069/7/d/Island_layout_by_alex3305.png
een website designtje (deviantART)

http://tn1-5.pv.deviantart.com/fs26/150/f/2008/069/8/7/SOwieSO_concept_template_by_alex3305.jpg
nog eentje :)

http://tn1-1.pv.deviantart.com/fs29/150/i/2008/069/d/3/Dorien_in_green_by_alex3305.jpg
edited fototje van mijn vriendin :D

Roept u maar!

And remember, Respect is Everything !

Your ad here?

Eigenlijk is de manier waarop CONCEPT te zien is achter de content (2e design) wel erg vet. Miscchien is het leuk om ook de twee groene divs een stukje door te laten lopen achter de content?

Reg. datum: 18 maart 2006

Las t verhaaltje onder je eerste design (op DA). Kut man! Design is leuk, maar in mijn ogen nog niet af: de onderkant mist opmaak. De header (waar het om gaat) is wel top!

Over je 2de design: ziet er goed uit, maar heb wel wat puntjes: ik vind de header wat ver-jpeg-d overkomen, alsof het te gecomprimeerd is. Zonder dat relief is het denk ik mooier. Verder vind ik de uitlijning van de h1's ook een beetje storend. Ik zou die net zoals de teksten uitlijnen, en liever iets meer witruimte tussen de h1's en de gele tekst eronder. Verder zou ik de scrollbalk ook gewoon aan de rechterkant van het scherm plaatsen. Het bruine vlak zou ik gewoon naar beneden doortrekken, over de groene heen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 24 25 26 27 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: