Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 december 2006

quote:
kadooosh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:18:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de Iriver Clix2, vooral omdat deze toch een stuk goedkoper is, heeft iemand ervaring met beide apparaten, welke beter werkt enzo?
Ben je een audiofiel en wil je goed geluid kan je beter voor de clix2 gaan. Die schijnt nog net iets beter te zijn qua geluid als de zen.
Heb zelf de zen; vond deze gewoon mooi en kwam er later pas achter dat de clix2 net iets beter is

Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L

Le Mans LMP2 winner 2008

De Creative Zen 4GB is vanaf vandaag bij Paradigit een week lang in de aanbieding voor ¤ 99,95. De site laat het nu nog niet zien, maar de nieuwsbrief wel. Toch weer een tientje goedkoper dan de goedkoopste winkel in de pricewatch. :)
Reg. datum: 28 december 2001

quote:
robthg schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:42:
Wired remote werkt. In ieder geval met de ZEN 16GB
De oude afstandsbediening zou dus moeten werken... Maar Robthg, mocht je nog mee lezen, werken alle functies goed? En werkt de remote ook als de zen zelf op lock staat zodat je em kunt bedienen terwijl het scherm uit staat?
Ik ben aan het overwegen om er een te bestellen omdat ik het blind bedienen van de zen toch niet zo handig vindt, maar als je dan je zen niet kunt locken...

Reg. datum: 30 november 2005

Heb zojuist een Creative Zen gekocht bij paradigit (4Gb model voor 100 euro, mooie deal imho!). Thuis direct aan pc gekoppeld om op te laden maar moest na 2 uur weg naar m'n ouders voor t weekend. Aangezien hij eigenlijk 4 uur moet opladen voor gebruik heb ik hem toen in de trein gewoon uit gelaten en bij mijn ouders 2 uur later weer verbonden met een pc. Hij laad nu wel op alleen ik vraag me af of iemand kan zeggen of dit slecht geweest is voor de batterijduur of dat ik iets moet resetten oid? Ga er vanavond eens mee spelen en zal dan wat ervaringen posten! Eerste ervaringen zijn erg positief: mooi scherm en mooie userinterface, en erg mooi klein apparaatje!

AMD X2 3800+ / XFX 7800GS AGP / 2Gb Corsair XMS 2-3-3-6 / Epox 9NDA3i / Audigy 2 / WD 320Gb Caviar SE

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

In het begin is het goed om de batterij volledig op te laden en te ontladen. Dit om de speler aan zijn maximale capaciteit te laten komen. Vervolgens moet je dat niet meer doen, aangezien volledige ontlading niet goed is voor de speler. In de TS staat een linkje met tips en eigenschappen over deze batterijen (Li-ion), wellicht is het handig om die eens door te lezen :)

quote:
RoD schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:51:
In het begin is het goed om de batterij volledig op te laden en te ontladen. Dit om de speler aan zijn maximale capaciteit te laten komen. Vervolgens moet je dat niet meer doen, aangezien volledige ontlading niet goed is voor de speler. In de TS staat een linkje met tips en eigenschappen over deze batterijen (Li-ion), wellicht is het handig om die eens door te lezen :)
Bedankt voor je snelle reactie, ik had de tips inderdaad doorgelezen :) Wat ik me nu dus echter af vraag: Is het slecht om het in een keer helemaal opladen (wat volgens Creative 4 uur duurt) te onderbreken?

Ik heb hem 2 uur opgeladen op mijn studentenkamer, toen 2 uur met de trein gereist naar mijn ouders en daar 2 uur verder geladen. In de tussentijd is de speler niet aan geweest. Is dit al nadelig voor de batterij of niet? Ik ben nogal accu noob en moet even gerustgesteld worden volgens mij :)

AMD X2 3800+ / XFX 7800GS AGP / 2Gb Corsair XMS 2-3-3-6 / Epox 9NDA3i / Audigy 2 / WD 320Gb Caviar SE

quote:
TargetX schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:56:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, ik had de tips inderdaad doorgelezen :) Wat ik me nu dus echter af vraag: Is het slecht om het in een keer helemaal opladen (wat volgens Creative 4 uur duurt) te onderbreken?
Dat kan ik mij niet voorstellen. Het is dus wel aan te raden om dat even te doen, maar dat je dat niet nu meteen doet lijkt mij geen schadelijke effecten te hebben. Ik ben geen expert, maar het lijkt me toch niet...
quote:
Ik heb hem 2 uur opgeladen op mijn studentenkamer, toen 2 uur met de trein gereist naar mijn ouders en daar 2 uur verder geladen. In de tussentijd is de speler niet aan geweest. Is dit al nadelig voor de batterij of niet? Ik ben nogal accu noob en moet even gerustgesteld worden volgens mij :)
Zoals ik al zei, dit kan ik me niet voorstellen. Dit type batterijen kan juist goed tussendoor opgeladen worden. Sterker nog, dat wordt aangeraden :) Het enige is dus dat het volledige opladen kan helpen om de speler tot zijn maximale capaciteit te laten komen. Ook geen ramp als je het niet doet overigens.
Belangrijkste is gewoon dat je het ding niet constant leegspeelt. Daar gaat de levensduur wél van achteruit.

Reg. datum: 20 december 2004

Ik heb sinds vandaag ook een Creative Zen en ik moet zeggen dat het echt een heel mooi spelertje is!! :)

Ik ben inmiddels wat aan het prutsen geweest met het converteren van wat video materiaal naar XVID 320x240 en ook dat speelt mooi af. Ik heb echter wat dat laatste betreft nog wel een vraag waar ik nog nergens anders een antwoord op heb kunnen vinden.

1) Bij de video's die ik er nu zelf op heb gezet (na conversie met mencoder/ffmpegX), kan ik namelijk niet door het bestand heen spoelen / de 'seek to' optie gebruiken. Iemand enig idee in welke richting ik met conversie-instellingen moet zoeken om dat voor elkaar te krijgen?

2) Eigenlijk gerelateerd aan 1: als je een video afspeelt en bijv. de video naar 10 minuten stopt, dan zal de speler de volgende keer vanaf dat punt verder gaan. Is er een manier om die 'bookmark' te wissen?

Waarschijnlijk is het iets onnozels, maar wat video e.d. betreft heb ik niet zo veel ervaring. :)

quote:
RoD schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:59:
[...]

Dat kan ik mij niet voorstellen. Het is dus wel aan te raden om dat even te doen, maar dat je dat niet nu meteen doet lijkt mij geen schadelijke effecten te hebben. Ik ben geen expert, maar het lijkt me toch niet...

[...]

Zoals ik al zei, dit kan ik me niet voorstellen. Dit type batterijen kan juist goed tussendoor opgeladen worden. Sterker nog, dat wordt aangeraden :) Het enige is dus dat het volledige opladen kan helpen om de speler tot zijn maximale capaciteit te laten komen. Ook geen ramp als je het niet doet overigens.
Belangrijkste is gewoon dat je het ding niet constant leegspeelt. Daar gaat de levensduur wél van achteruit.
Dankjewel, dat wilde ik graag ff bevestigd hebben :> Hij is nu ruim 4 uur opgeladen dus ik ga er maar eens mee spelen! Zal na het weekend mijn bevindingen in dit topic posten, eerst maar es family guy proberen te kijken >:)

quote:
Starfish schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:00:
1) Bij de video's die ik er nu zelf op heb gezet (na conversie met mencoder/ffmpegX), kan ik namelijk niet door het bestand heen spoelen / de 'seek to' optie gebruiken. Iemand enig idee in welke richting ik met conversie-instellingen moet zoeken om dat voor elkaar te krijgen?
Ik zou zeggen lees de topicstart... daar staat een linkje naar super instellingen die het aardig goed doen.
Met die instellingen heb ik zelf als enige probleem nog dat het geluid uit sync gaat lopen met de video, als ik dan even seek (met even de knop naar rechts ingedrukt houden en loslaten zodra hij begint blijf je op dezelfde plek en is het geluid weer gecorrigeerd). Ik wou zelf ook nog gaan experimenteren met instellingen om te kijken of ik dat nog zou kunnen fixen, maar heb weinig tijd dus dat kan wel eens even duren (als iemand anders een oplossing weet... don't hold out on us;))

Dat zou kunnen worden verholpen door het aantal fps in het bronbestand en het gecodeerde bestand gelijk te houden. Biedt niet altijd uitkomst, maar is wel iets wat meespeelt bij syncproblemen.

Reg. datum: 20 december 2004

quote:
RoD schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:08:
Dat zou kunnen worden verholpen door het aantal fps in het bronbestand en het gecodeerde bestand gelijk te houden. Biedt niet altijd uitkomst, maar is wel iets wat meespeelt bij syncproblemen.
Dan zal ik daar nog eens wat mee gaan spelen.

Verder kan ik in principe geen Super gebruiken, behalve op een omslachtige methode, omdat ik mijn Zen aan een MacBook heb hangen, maar bedankt voor de suggestie. :)

Reg. datum: 20 januari 2006

Vandaag de 16 gb aangeschaft, 32 gb vond ik uiteindelijk toch wel veel.
Hij bevalt tot nu toe prima, alleen ik heb het probleem dat de albumart niet zichtbaar is.
Ik tag alle nummers van het betreffende album met de hoes in een tag-programma(heb er meerdere geprobeerd) en dan wordt het dus allemaal netjes opgeslagen, maar op de speler zelf is de hoes niet zichtbaar. De hoezen zelf zet ik ook netjes over naar de speler dus ze staan er wel op. Weet iemand wat ik fout doe?

Hmm ik weet alleen dat mijn album art prima wordt weergegeven... Heb de covers er in getagged met mediamonkey (en met mediamonkey de muziek op de zen gezet mocht dat nog uitmaken).

Bedankt voor de tip RoD, zal het dit weekend eens uitproberen :)

Reg. datum: 08 september 2007

Zijn er eigenlijk ook spelletjes voor de zen, net als op een ipod? Aangezien er een "Extra's" gedeelte op zit.

Huis, Tuin en Keuken Turk
Reg. datum: 07 december 2004

@Robtskibo, Ik tag met Mp3Tag en zet ze daarna op mijn mp3 via Wm11, gebruikt ik Wm11 niet dan krigj ik geen album art te zien.

...---...---...---

Gaaf dingetje wel, ook wat minpuntjes helaas en dus net geen 10 waard:

Scherm gaat niet uit, blijft zwakjes branden en stroom verbruiken, zoals de manual toch echt specifiek laat lezen, na de ingestelde seconden aan tijd, maar alleen als je de lock toets gebruikt kan het scherm geheel uit. Da's jammer kwa accu levensduur.
En gebruik je de lock toets wel dan kan je weer niet het volume doen, fast forward of skippen e.d.

Ook jammer is de 'functionaliteit' die ontbreekt kwa slepen, je kan hem dus wel als mass-storage gebruiken! maar niet mp3's er op slepen want dan kent ie ze niet terug later als je die af zou willen spelen. Een aparte SD kaart gebruiken heeft ook zo zijn beperkingen ten opzichte van het vaste geheugen, maar het is in mijn ogen dan ook een extraatje dat ik persoonlijk weinig zal gebruiken.

Het allerslechtst vind ik het creative forum zelf, althans hoe men daar dit probleem vakkundig ontloopt. De meest 'simpele' zaken beantwoorden creative admins daar uitgebreid, kwesties die men ook zelf in de manual of self-help zou kunnen vinden, maar dit husht men maar, al sinds oktober 2007... Sinds oktober 2007 hebben mensen dit gemeld en toch, de firmwares zijn in dit opzicht niet aangepakt.

De ZEN? nog enkele stappen verwijderd van een TEN.

Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Reg. datum: 20 januari 2006

quote:
lasharor schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:53:
@Robtskibo, Ik tag met Mp3Tag en zet ze daarna op mijn mp3 via Wm11, gebruikt ik Wm11 niet dan krigj ik geen album art te zien.
Met WMP overzetten is inderdaad de oplossing, ik kopieerde de muziek eerst gewoon via windows zelf naar de muziekmap van de Zen.

Reg. datum: 29 juli 2004

quote:
notsonewbie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:19:
Gaaf dingetje wel, ook wat minpuntjes helaas en dus net geen 10 waard:

Scherm gaat niet uit, blijft zwakjes branden en stroom verbruiken, zoals de manual toch echt specifiek laat lezen, na de ingestelde seconden aan tijd, maar alleen als je de lock toets gebruikt kan het scherm geheel uit. Da's jammer kwa accu levensduur.
En gebruik je de lock toets wel dan kan je weer niet het volume doen, fast forward of skippen e.d.

Ook jammer is de 'functionaliteit' die ontbreekt kwa slepen, je kan hem dus wel als mass-storage gebruiken! maar niet mp3's er op slepen want dan kent ie ze niet terug later als je die af zou willen spelen. Een aparte SD kaart gebruiken heeft ook zo zijn beperkingen ten opzichte van het vaste geheugen, maar het is in mijn ogen dan ook een extraatje dat ik persoonlijk weinig zal gebruiken.
Als ik mp3`s wil overzetten, sluit ik me ZEN aan en sleep ik gewoon mapjes naar de muziek map van de ZEN. no problem.

PS met de creative wired afstandsbediening kun je bij een locked ZEN gewoon de afstandsbediening gebruiken. Ik zit elke dag ongeveer 2 uur in de trein en de ZEN gaat nu al een anderhalve week mee.

Reg. datum: 28 november 2004

Ik denk dat ik Winamp nog maar eens een kans geef. Het lijkt erop dat de instabiliteit door de ZEN werd veroorzaakt: gisteren is Windows Media Player ook 2x blijven hangen tijdens het bijwerken van de ZEN. Het apparaat lijkt er problemen mee te hebben als er via een programma bestanden worden gewist: dat gaat een hele tijd goed, maar op een gegeven moment blijft de ZEN hangen. Alle programma's die ik heb geprobeerd (Winamp, MediaMonkey, WMP) blijven dan op hun beurt ook hangen. (Eerlijk gezegd is dat niet erg robuust; de programma's zouden moeten controleren of de ZEN nog online is en werkt, en niet moeten vastlopen.)

Als ik de ZEN eerst formatteer, zij het via Windows zelf of via de recovery mode (PLAY+aanzetten), dan gaat het overdragen van nieuwe bestanden tot nog toe gewoon goed met alle programma's. Aangezien ik toch niet per se bestanden op de ZEN hoef te laten staan, formatteer ik hem in het vervolg eerst en schuif hem dan vol met nieuwe muziek. Natuurlijk kunnen er dan bestanden op komen te staan die er al op stonden, maar OK; het zij zo. Als het maar niet vastloopt. (Dit vastlopen is overigens op 2 verschillende computers gebeurd: een 64-bit Windows Vista desktop, en een 32-bit Vista notebook. Het OS lijkt dus geen verschil te maken.)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Soylent Green is People!
Reg. datum: 29 maart 2000

Ik heb een Zen 16 en ik heb werkelijk nergens last van. Gewoon via Media Monkey 12 Gig aan audio files er heen syncen en dat werkt gewoon. Het duurt wel even, maar het gaat zonder onderbreking door. Ik doe dat op een Vista (32) machine

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Reg. datum: 28 november 2004

Files erheen kopiëren gaat hier ook goed, maar het ding loopt (soms) vast als een programma probeert om bestanden te verwijderen.

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Mijn gebruikerservaring tot nu toe (3 dagen in gebruik):

Heb de speler nu 3 dagen in gebruik (4Gb model) en ben er zeer tevreden over! Het enige wat ik raar vind is dat de display altijd een beetje aan blijft als hij niet op hold staat, hold is mijns inzien niet nodig bij deze speler (heb het lederen hoesje gekocht en deze beschermt alle toetsen eigenlijk al) en het is wel handig voor het volume te veranderen e.d. als hij niet op hold staat (is toch een lastig knopje om in je zak zo ff om te schakelen). Ik denk dat dit nog wel veranderd word in een toekomstige firmware update aangezien het (naar ik heb begrepen) ook pas in een latere firmware is veranderd (misschien foutje aan hun kant oid?).

De geluidskwaliteit vind ik zeer goed, een mooie bas-weergave en klinkt eigenlijk met alle muzieksoorten die ik tot nu toe heb geprobeerd gewoon uitstekend (house/techno/electro/rap/top40/dance/hardstyle geprobeerd). Dit is met oordopjes van 12/13 euro van Philips en zonder speciale equaliser instellingen. Met echt goeie oordopjes is het volgens mij echt helemaal super, maar dat heb ik er dan helaas weer niet voor over :P

Video's afspelen werkt erg goed, zeer nice om onderweg naar m'n werk even een Family Guy te kunnen bekijken en dat is ook zeker goed te doen op het mooie scherm. Helaas werkt ZenCast voor mij niet 100% goed: ik heb de RSS feed van GameTrailers toegevoegd maar helaas kan ZenCast die bestanden niet converteren, hij geeft wel netjes een melding dat ik de bestanden met de losse video converter van Creative wel kan converteren, maar dit vind ik wel vreemd eigenlijk: het zijn beide programma's van Creative dus je zou verwachten dat die dezelfde converter gebruiken, maar dit is niet onwerkbaar oid. Erg leuk om wat GameTrailers te kijken en om dit handig geintegreerd te hebben met een programma op de pc, had niet verwacht dat dit zo goed zou werken, Creative software kennende. Een pluspuntje van video's kijken vind ik dat hij onthoud waar je was gestopt met kijken (ook als je in de tussentijd even wat muziek hebt geluisterd). Als je daarna de video weer start gaat ie gewoon verder waar je gebleven was. Ideaal dus als je onderweg naar je werk een halve episode Family Guy kijkt, daarna op je werk met mp3 en dan weer naar huis met Family Guy :D

Pluspunten:
+ Mooi scherm
+ Goede videoweergave
+ Goed geluid
+ Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding
+ Handige user-interface
+ ZenCAST werkt practisch om RSS feeds bij te houden en op je Zen te syncen
+ Creative software voor het converteren van video's werkt prima
+ Klein
+ Gewone mini-USB aansluiting en geen custom-troep
+ Mooie accesoires beschikbaar (lederen hoesje bijv. vind ik erg mooi)
Nog een tip als je het lederen hoesje wil kopen: haal hem bij de mediamarkt. Ookal verafschuw ik deze winkel, ik zag het hoesje voor 30 euro bij de BCC en daarna voor 15 euro bij de MediaMarkt, dat vind ik toch wel een groot prijsverschil...

Minpunten:
- Geen mass-storage-device (wat ik toch wel iets prettiger vind werken)
- SD-kaart niet echt geintegreerd met de speler
- Player moet on-hold staan om het scherm volledig uit te laten gaan (grootste minpunt)

Eigenlijk kan ik deze speler dus iedereen aanraden :D Ik denk niet dat je voor 100 euro een betere 4Gb speler vind met deze mogelijkheden. Hopelijk heeft iemand hier iets aan met het kiezen van een nieuwe mp3(4?)-speler :)

TargetX wijzigde dit bericht 10-03-2008 19:54 (15%)

Reg. datum: 26 november 2006

Hoesje is ook bij Bol.com erg goedkoop. Alleen wacht ik er nu al meer dan 2 weken op.

Canon EOS 400D + Canon EF-S 17-85 IS USM + EF 70-300 IS USM, Creative Zen 16GB + CX300, Sony Ericsson K850i.

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: