Reg. datum: 25 juli 2003
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 25 juli 2003
bootloader hebben we dus 2 van, nml: 3.9 en 4.6
en baseband weet ik helemaal niet..
wie wilt mij uitleggen wat dit precies is, en welke versie de beste is? of zn voor- en nadelen opnoemen
Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!
Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!
Reg. datum: 25 maart 2007
Als je 1.1.4 hebt en die is jailbroken, dan ben je toch waar je wil zijn? Ik neem aan dat je met de wiggle functie bedoelt het kunnen herschikken van de iconen.quote:DaannO schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:19:
Heb nu de Touch met 1.1.4 jailbreake erop staan. Nou zie ik in de installer een app staan die soft 1.1.4 jailbreak with apps heeft. Onder info staat softupdate from 1.1.2 naar 1.1.4, iemand enig idee of ik die ook gewoon kan runnen met 1.1.4? Zal wel niet, maar nooit geschoten is altijd mis, en ik mis dus de wiggle functie en dat is toch wel erg nodig
Je zou de bootloader als de BIOS van een pc kunnen zien. Zonder dit stukje software krijg je je telefoon niet opgestart. Er zijn inderdaad twee versies in omloop, beide hebben voor en nadelen. Voordeel 3.9: de nieuwste baseband is de unlocken. Nadeel: het is (nog) niet mogelijk om de bootloader zelf te upgraden. Bij 4.6 is dit precies andersom. Wel te up/downgraden, maar het unlocken van de nieuwste baseband is niet mogelijk. Oplossing hiervoor is er ook al: een aangepaste versie van de 3.9 bootloader: 3.9Fakeblank. Met deze versie heb je "best of both worlds"quote:wh00pz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:47:
kan iemand mij nou precies uitleggen wat bootloader en baseband zijn?
wie wilt mij uitleggen wat dit precies is, en welke versie de beste is? of zn voor- en nadelen opnoemen
De baseband is het modem in je telefoon. Deze zorgt ervoor dat je daadwerkelijk kunt bellen.
hapSnap wijzigde dit bericht 09-03-2008 00:15 (45%)
Klopt idd, echter de Februari aps pack is voor 1.1.4 nog niet beschikbaar, alleen via dus andere hacks blijkbaar maar niet via de installerquote:hapSnap schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:09:
[...]
Als je 1.1.4 hebt en die is jailbroken, dan ben je toch waar je wil zijn? Ik neem aan dat je met de wiggle functie bedoelt het kunnen herschikken van de iconen.
En met de wiggle functie bedoel ik dat idd, en dat kan ik nu dus niet.
Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!
Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!
De bootloader is zeg maar de BIOS van de iPhone, zoals een andere forumlid al eens opmerkte. In principe wordt deze nooit geupdate bij een firmware upgrade, dus als je een pre-1.1.2 iPhone had heb je waarschijnlijk BL 3.9, ook al draai je nu 1.1.4.quote:wh00pz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:47:
kan iemand mij nou precies uitleggen wat bootloader en baseband zijn?
Vanaf 1.1.2 is Apple begonnen met het gebruik van BL 4.6, in eerste instantie was deze moeilijker te kraken dan 3.9 en dat is in bepaalde opzichten nog steeds zo, maar er is wel een exploit ontdekt waardoor het mogelijk is om van 4.6 naar een andere BL te gaan, 3.9 dus. Aangezien 3.9 wel uitgebreider gekraakt is dan 4.6 wordt vaak gedowngrade naar 3.9 en vervolgens de unlock uitgevoerd. In 3.9 kan namelijk ook de nieuwste baseband versie geïnstalleerd worden, waardoor je nieuwe functionaliteit die hiermee gepaard gaat kan gaan gebruiken. Voornamelijk de Locate Me feature van Maps zal met de baseband die je met 3.9 kan installeren wel werken en met 4.6 niet (alhoewel hier ook alternatieven voor schijnen te zijn Installeer de LocateMe app vanuit de Installer, draai LocateMe na elke reboot om Locate Me in Google Maps werkende te krijgen).
Dat is wat ik er van begrepen heb, als iemand hier opmerkingen op heeft hoor ik het graag, steek ik ook wat van op.
Wat ik uiteindelijk gedaan heb met onze Touch is een restore naar 1.1.3 en een Jailbreak met ZiPhone 2.5c. Toen had ik een gejailbreakte 1.1.3 zonder apps en wiggle. Toen heb ik de repo van ipodtouchmasters (ipodtouchmaster.com/files/repo.xml) gebruikt om de 1.1.3 features te installeren. Nu heb ik dus een 1.1.3 met apps en wiggle, hier heb ik het eerst bij gelaten.quote:DaannO schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:16:
[...]
Klopt idd, echter de Februari aps pack is voor 1.1.4 nog niet beschikbaar, alleen via dus andere hacks blijkbaar maar niet via de installer
En met de wiggle functie bedoel ik dat idd, en dat kan ik nu dus niet.
Het voordeel van 1.1.4 tov 1.1.3 is in dit opzicht miniem, maar het is vast ook mogelijk om op 1.1.4 terecht te komen.
Minnema wijzigde dit bericht 09-03-2008 15:48 (23%)
XBL/PSN: Freeply
Zo, na wat verder zoeken ben ik er uit, het was niet de fireonfive repo uiteindelijk maar de repo.ispazio.net waar o.a. de het pack te installeren was. Ook een compatibility patch zodat je 1.1.3 software zou kunnen installeren, maar deze heb ik nog niet gebruikt. thanks voor de hulp.quote:Uniquement schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:57:
Voeg de repo van "fireonfive" toen, en ga in je installer naar "Tweaks 1.1.4". Vervolgens kan je de January Application Patch Pack downloaden, waarmee je dus de apps krijgt. Ik weet de exacte repo url niet meer, en heb ook weinig zin om die op te zoeken, maar dat moet niet moeilijk te vinden zijn
Uiteindelijk is het dus met een JB 1.1.4 niet moeilijker om dat te installeren, je moet alleen even weten wat voor repo je moet toevoegen.
ik kan niet wachten op dinsdag!
Jailbreak is not Activate is not Unlock
Baseband is not Bootloader is not Firmware
Misschien iets voor de TS.
Reg. datum: 07 juni 2004
Ik heb overigens nog erg goed nieuw. De nieuwe official dev team methode gaat eraan komen; een methode die alle andere jailbreak methodes volledig overbodig maken. We hebben het dan namelijk over een methode van custom firmwares waarvoor je enkel itunes zult nodig hebben om een pre-jailbroken, activated, unlocked iphone (en ook ipod touch) kunt verkrijgen.
Het kan haast niet makkelijker dan dat. Nalezen op: http://iphone-dev.org/news:pwnage
En een tweede erg goed nieuws is iPlus: http://ipluspwns.blogspot.com/
voor een snelle beschrijving van iPlus en de voordelen: http://windows-mobiles.com/?p=174
iPlus gaat nu aan v1,3 toekomen die ook de iPod Touch zal ondersteunen.
Het beste is dat iedereen asap stopt met ZiPhone te gebruiken, aangezien deze de bootloader, onherstelbaar, downgrade naar 3.9. ZiPhone wordt derhalve ten zeerste afgeraden om te gebruiken.
Conclusie? Voorlopig iPlus gebruiken en vol spanning afwachten op de custom firmware. Soon.
Voor mensen die OTB al 3.9 hadden, maakt 't gebruik niets uit. Op de een of andere manier klinkt de methode van Ziphone me beter in de oren dan een prepared FW...quote:Fredd-E schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:11:
Het beste is dat iedereen asap stopt met ZiPhone te gebruiken, aangezien deze de bootloader, onherstelbaar, downgrade naar 3.9. ZiPhone wordt derhalve ten zeerste afgeraden om te gebruiken.
Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N
Klopt inzake OTB 3.9 maar lees dit eens na: http://www.jlindenbaum.de...ks-and-why-its-unethical/ voor wat meer inzicht wrm ZiPhone best links te laten liggen is.... official dev team methods ftw.quote:RoelJewel schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:43:
[...]
Voor mensen die OTB al 3.9 hadden, maakt 't gebruik niets uit. Op de een of andere manier klinkt de methode van Ziphone me beter in de oren dan een prepared FW...
Je kan echt beter het veilige iPlus gebruiken ipv ZiPhone. En als je nog even wacht tot iPlus 1.3 dan heb je ook fatsoenlijk werkende iPod Touch compatibiliteit. (Ziphone werkt sowieso slecht op 16/32 zonder de bruteforce workaround...)
iPlus en Project Pwnage zijn duidelijk te verkiezen boven de rest.
Fredd-E wijzigde dit bericht 09-03-2008 15:55 (30%)
Het project is al lang bezig. De twee bijhorende tools wordt momenteel aan gewerkt, naar verluidt. Soon kortom...quote:wh00pz schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:42:
wnr start die project pwnage?
patience is a virtue!
Hou je in tussentijd bezig met het volgende:
iPlus:guides:iPod Touch support komt in v1.3
Alles heb ik gedaan met iPlus 1.2 , wat ik iedereen dan ook van harte aanraadt.
iPlus 2.0 released: http://ipluspwns.blogspot.com/2008/03/released-iplus-20.htmlquote:Minnema schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:12:
Alles heb ik gedaan met iPlus 1.2 , wat ik iedereen dan ook van harte aanraadt.
2.1 zou de versie met iPod support worden...
Mijn gejailbreakte iphone wil helemaal niet meer aan gaan, ik weet niet wat er aan de hand is.
Als ik hem op de dock aansluit dan vind hij hem helemaal niet!
Weet iemand wat dit is?
Ik heb firmware 1.0.2 maar hij gaat helemaal niet meer aan.
Yori
Gewoon relaxen. Als ik jou was, zou ik eerst even het volgende doen, voordat je allerlei rare programma's gaat downloaden, of hem terug brengt. Hij de aan/uit knop in, en de home knop ingedrukt. Zodra je het apple logo ziet verschijnen, laat je de home knop los. Je krijgt dan, als je het goed hebt gedaan, het logo te zien, dat je iPod in herstel mode is (een stekkertje, met een iTunes logo). Sluit hem aan op je pc, en je kan hem weer herstellen.quote:yori1989 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:39:
Hallo,
Mijn gejailbreakte iphone wil helemaal niet meer aan gaan, ik weet niet wat er aan de hand is.
Als ik hem op de dock aansluit dan vind hij hem helemaal niet!
Weet iemand wat dit is?
Ik heb firmware 1.0.2 maar hij gaat helemaal niet meer aan.
Huh vaag... hij deed net helemaal niets.quote:Uniquement schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:43:
[...]
Gewoon relaxen. Als ik jou was, zou ik eerst even het volgende doen, voordat je allerlei rare programma's gaat downloaden, of hem terug brengt. Hij de aan/uit knop in, en de home knop ingedrukt. Zodra je het apple logo ziet verschijnen, laat je de home knop los. Je krijgt dan, als je het goed hebt gedaan, het logo te zien, dat je iPod in herstel mode is (een stekkertje, met een iTunes logo). Sluit hem aan op je pc, en je kan hem weer herstellen.
Ik probeer het zojuist weer en hij boot wel. Vreemd! Nou ik hou de goede moed erin
Iphone in DFU mode, proberen te restoren in Itunes, Shift+restore klikken. Krijg error #1015
yori1989 wijzigde dit bericht 10-03-2008 20:06 (6%)
Yori
heb hem eerst naar 1.1.4 geupdate (was even zoeken maar je moest hem eerst activaten voor je hem kon updaten) dus eerst met ziphone 2.5c geactivate (voor de makkelijkheid), met iTunes een restore gedraaid naar 1.1.4 en toen met iPlus 2.0 hem verder helemaal klaar gemaakt, werkt perfect nu! was uiteindelijk nog geen uurtje werk incl. het zoeken van de software
PSN: iwaarden | Games: Condemned 2: Bloodshot, GTA IV, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Ratchet & Clank: Tools of Destruction, Uncharted: Drake's Fortune
kijk ff 1 post boven jequote:wh00pz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:31:
ik heb zojuist mijn iphone binnen gekregen.. maar wanneer ik hem nu aanzet, moetk hem perse via itunes activeren.. ik kan niet zien welke versie ik heb, help?
dankuwel
PSN: iwaarden | Games: Condemned 2: Bloodshot, GTA IV, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Ratchet & Clank: Tools of Destruction, Uncharted: Drake's Fortune
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last