Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Joomla 1.5 CMS

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
Ready 4 WotLK

quote:
xzaz schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:42:
[...]

Een goede provider installeerd het zelfs nog voor je O-)
Doen ze ook, maar een oude versie van Joomla, niet de 1.5 versie van Joomla.

Maargoed. Gisteren maar eens de installatie van Joomla 1.5 gedaan. Maar nu heb ik even een beginnersvraagje. Ik wil over een paar dagen beginnen met het bouwen van een eigen template voor Joomla. Maar omdat ik Joomla eigenlijk nog niet ken, is het misschien wel handig die eerst eens ff te leren.
Wat ik wil weten is wat nu precies het verschil tussen een Section en een Category is. Hoe ik ze moet aanmaken is geen probleem, maar als ik al niet eens weet wat het verschil schiet het erg weinig op natuurlijk.
Hetgeen wat ik eigenlijk wil weten is. Ik heb een site met een aantal linkjes. Linkjes die naar verschillende soorten pagina's linken. Ik heb de volgende soorten pagina's:
- twee blogs voor nieuws + activiteitreviews
- pagina met een lijst voor programma
- statische pagina's met informatie etc..
- fotoalbum
- gastenboek
- linkpagina

Maar hoe ga ik dat dus doen met die Section en een Category?
Mocht iemand het willen uitleggen of een tutorial hebben om dat soort pagina's aan te maken in Joomla zie ik die uiteraard graag. :)

Btw. Heeft iemand een linkje naar een nederlandstaalpakket voor Joomla 1.5?
Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Rakkerzero schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:20:
Maar hoe ga ik dat dus doen met die Section en een Category?
Mocht iemand het willen uitleggen of een tutorial hebben om dat soort pagina's aan te maken in Joomla zie ik die uiteraard graag. :)

Btw. Heeft iemand een linkje naar een nederlandstaalpakket voor Joomla 1.5?
Ik zou zeggen, kijk eens op de website van joomla zelf.
Daar staat een vrij lang document over wat een sectie is, wat een categorie, en alle andere belangrijke dingen.

edit: er staat zelfs een compleet joomla abc. Ik zou zeggen, gewoon lezen en dan kom je er wel uit.

job wijzigde dit bericht 26-02-2008 23:44 (12%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 29 augustus 2005

Secties en cats, secties moet je eigenlijk zien als boeken planken met allemaal hun eigen onderwerp. Bijvoorbeeld kinderboeken. Category's moet je zien als een onderverdeling op de boekenplanken. Bijvoorbeeld "De kameleon" of "Snelle Jelle", daaronder komen dus alle artikelen met de boeken van De kameleon of Snelle Jelle.

Het opdelen in cats en secties is voor de backend alleen belangerijk. Als je SEO gaat gebruiken ziet het er voor de bezoeker van jouwn site ook wat beter uit. ;)

Schiet tussen de palen en je scoort!

Reg. datum: 26 mei 2005

hmm, ik heb nu een probleem. ik wil de search friendly urls gebruiken, omdat er wel eens mensen speciefieke pagina's moeten bezoeken, maar als ik die aanzet werken de links niet meer.... De naam van de link is dan wat achter index.php verschijnt.

dus mijn menu is dit:
home -> www.site.nl
help -> www.site.nl/index.php/help
ditjes datjes -> www.site.nl/index.php/ditjes datjes

als ik search friendly urls uitzet werkt alles wel goed, maar dat wil ik niet...

wat is het probleem?

okee, vaag, heb het nog 2x aan en uitgezet en nu werkt alles weer perfect??

maarud wijzigde dit bericht 05-03-2008 22:15 (7%)

AMD 3500+ / X1600XT / 4x512mb / A8N-E-FM / 2x 160GB WD

No beer, no glory

o dus hij doet het nu, prima toch :)

Live every day, as if it's your last one

Reg. datum: 26 mei 2005

quote:
Postie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:23:
o dus hij doet het nu, prima toch :)
nu niet meer :?

Ik heb serach friendly urls maar weer uitgezet, anders werkt de hele site niet meer...

Pas als ik na heen langere periode (een dag) weer aanzet doet hij het weer even, maar dan krijgt hij weer kuren...

AMD 3500+ / X1600XT / 4x512mb / A8N-E-FM / 2x 160GB WD

Linux!
Reg. datum: 01 september 2001

Heb je je .htaccess wel goed staan (en/of htaccess.txt hernoemd naar .htaccess?)

Error -48621: Unexpected end of message

Bouw mee aan Tweak City! | Klik hier voor meer info!

C8H10N4O2 powered
Reg. datum: 26 juni 2004

Hoe vinden jullie joomla 1.5 zich verhouden tot Drupal? Ik heb zelf een tijdje zitten rommelen met joomla 1.13 maar ik vind het toch niet altijd even logisch in elkaar zitten. Terwijl ik van Drupal hoor dat het meer CSS gebaseerd is en logisch en netjes in elkaar zit.

Gadgets FTW!

Reg. datum: 21 november 2006

Ik hoop dat ik hier ook een vraag over Joomla 1.0.13 met Virutemart 1.0.14 mag stellen? Ik heb problemen met de map administrator op mijn website, waardoor de site en het admin gedeelte niet meer bereikbaar zijn. De administrator map staat met permissie op 000. Dit krijg ik niet aangepast naar 755. Als tijdelijke oplossing, het is immers een webwinkel die plat ligt, wil ik een map winkel aanmaken en een copy van de winkel hierop draaien. Dan laat ik iedereen vanaf de homepage doorlinken naar /winkel. Alleen heb ik nu de gekopieerde bestanden in de map winkel geplaatst, configuration.php aangepast, maar Virtuemart geeft problemen. Moet er ook een bestand van Virtuemart aangepast worden om weer te functioneren? De https link staat al wel met /winkel.

Bedankt alvast.

Nieuwe merkkleding voor kinderen, DesignKids.nl / www.designonly4kids.nl

Reg. datum: 03 april 2003

ik dacht dat je het pad ook in de config van joomla (absolute path / live site) en in virtuemart -> secureurl (voor het afrekenen) in moest stellen
edit: ff opgezocht, administrator/components/com_virtuemart/virtuemart.cfg.php ->
define( 'URL', $mosConfig_live_site.$app );
define( 'SECUREURL', 'http://www.meeuwenberg.nl/' );

if ( @$_SERVER['HTTPS'] == 'on' ) {
define( 'IMAGEURL', SECUREURL .'components/com_virtuemart/shop_image/' );
} else {
define( 'IMAGEURL', URL .'components/com_virtuemart/shop_image/' );
}
define( 'COMPONENTURL', URL .'administrator/components/com_virtuemart/' );
define( 'ADMINPATH', $mosConfig_absolute_path.'/administrator/components/com_virtuemart/' );
define( 'CLASSPATH', ADMINPATH.'classes/' );
define( 'PAGEPATH', ADMINPATH.'html/' );
define( 'IMAGEPATH', $mosConfig_absolute_path.'/components/com_virtuemart/shop_image/' );

base_ wijzigde dit bericht 09-03-2008 17:57 (71%)

Reg. datum: 21 november 2006

Beste Base, bedankt voor je informatie. Ik ga het proberen.

Nieuwe merkkleding voor kinderen, DesignKids.nl / www.designonly4kids.nl

and back is gigi!

Ik zit sinds een uurtje of 2 met een raar probleem. Vanmiddag nieuwe template op mijn Joomla (1.0.0) gezet en dit werkte perfect. Na het eten kom ik terug en krijg ik bij het laden van mijn site:
code:
1
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/bastijn/domains/bastijn.nl/public_html/language/english.php on line 18

Nu heb ik enige ervaring in andere programmeertalen en na het bekijken van die file en desbetreffende regel vind ik dit:
code:
1
define( '_404', 'We're sorry but the page you requested could not be found.' );

Nu neem ik aan dat de "we're", waarin een ' staat de regel al vroegtijdig afsluit? Echter zodra ik dit even oplos komt meteen het volgende probleem:
code:
1
Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/bastijn/domains/bastijn.nl/public_html/components/com_content/content.php on line 281

Hier begin ik al te twijfelen of het invoeren van een \ voor de ' in english.php wel goed is. Meestal je als je ineens andere onverklaarbare fouten tegenkomt was de eerste oplossing niet goed. Nu heb ik verder niet superveel verstand van PHP maar met google kom je een heel eind. Echter de fout in de content file is niet te vinden, code staat hieronder.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
// Query of categories within section
$query = "SELECT a.*, COUNT( b.id ) AS numitems"
. "n FROM #__categories AS a"
. "n LEFT JOIN #__content AS b ON b.catid = a.id"
. $xwhere2
. "n WHERE a.section = '$section->id'"
. $xwhere
. $access_check

Dit is het einde van de code, de code stopt op line 281 en niet op 283 overigens :?. Iemand die een idee heeft? Ik heb nadat de nieuwe template het deed nog een nieuw content bericht gepost en alles werkte, zelfs nog even bij huisgenoot getest. De fout was er gewoon opeens :?.

Flapmo & Flapmule | DiabloII LoD account names
Story of my life =]

Reg. datum: 03 april 2003

Euh joomla 1.0.0? zou je die niet snel updaten naar 1.0.15, goeie kans dat het probleem dan meteen al verholpen is. Verder is die define idd onjuist, die ' moet idd escaped worden met een \

and back is gigi!

een reinstall heeft het verholpen maar toch is het vreemd dat er schijnbaar een file aangepast is zonder dat ik daar zelf iets mee te maken had.

Story of my life =]

Bakkie pleur met een kano!
Reg. datum: 20 oktober 2002

Weet iemand waar je een werkende language pack dutch kan downloaden? Ik heb er eentje van de dutchjoomla site, maar die geeft een error dat er geen geldige XML in de package zit. Het gaat me puur om de frontend (de site zelf). Ik heb me al een breuk gezocht.

When I say Prrtt, you say Prrrt. PRRRT PRRRT PRRRTTT PRRRRTTT!

and back is gigi!

Ik zit te klooien met Zoom Media Gallery, maar elke keer als ik fotos wil uploaden kan hij geen verbinding maken met server :?. Drag 'n drop geeft duidelijkst aan dat dit niet kan, rest hangt gewoon / showt niets. Via URL (laatste optie) wil ook al niet, kan hij geen acces krijgen tot die map. Raar.

Zowel in safe mode als niet in safe mode overigens.

Iemand hier tips ? Of een ander goed werkende gallery voor 1.0.15 :?.

http://www.web-garden.be/joomla/zoomfactory.pdf

De stappen in die tutorial kan ik overigens allemaal doen, maar upload wil gewoon niet :d.

Flapmo wijzigde dit bericht 25-03-2008 17:02 (14%)

Story of my life =]

Reg. datum: 18 mei 2004

quote:
HellBeast schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:59:
Weet iemand waar je een werkende language pack dutch kan downloaden? Ik heb er eentje van de dutchjoomla site, maar die geeft een error dat er geen geldige XML in de package zit. Het gaat me puur om de frontend (de site zelf). Ik heb me al een breuk gezocht.
die van dutchjoomla unzippen, daarna installen (is een zip in een zip volgens mij).
Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Flapmo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:02:
Hoewel het weinig met joomla 1.5 heeft te maken, probeer rsgallery eens.
Vrij simpele gallery, maar werkt prima.
Wil je software met veel mogelijkheden, waarbij je ook eenvoudig meerder foto's wilt uploaden kijk dan eens naar gallery2.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

quote:
Flapmo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:02:

Ponygallery ml Heeft heel veel (instel)mogelijkheden.
Weet niet of dit het juiste topic ervoor is maar heb de volgende vraag:

Ik ben bezig met een 1.5 site en gebruik een template van Yootheme.
Op de demo staat een grote afbeelding als header bovenop de achtergrond.

Ik heb het template geinstalleerd alleen die grote afbeelding zit daar niet bij.
Overigens krijg je bij bij de demo bij iedere pagina een andere afbeelding te zien. (zie bovenstaande link)

Ik heb begrepen dat dit iets is met div's en classes. Maar hier beh ik dus weinig kaas van gegeten.

Je kunt bij een module een parameter invullen bij Module Class suffix
is het uit te leggen wat ik moet doen om ook een verschillende afbeelding bij ieder menu (pagina) te tonen of gaat dat te ver om dit hier uit te leggen?
Reg. datum: 17 januari 2001

Kan je geen support krijgen bij Yootheme ?

/me ownz www.treinreizen.eu Echter mijn server is weer te laat.......

quote:
Remco schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:04:
Kan je geen support krijgen bij Yootheme ?
Misschien wel maar dacht dat dit iets algemeens was. Ben dit ''probleem'' wel eerder tegengekomen bij andere templates zoals die van Rockettheme.
Reg. datum: 30 september 2007

Weet iemand welke bestanden ik allemaal moet aanpassen om een subsite dezelde user tabel als de hoofdsite te laten gebruiken?

Reg. datum: 26 oktober 2006

Hoi Allen,

Kunnen jullie mij misschien met een klein probleempje helpen.
We hebben de user van de database veranderd in Joomla 1.0.0.0 en kunnen nu de hele site niet meer zien.
We zouden deze graag weer terug willen hebben in de staat die hij was.
Heeft iemand een goed idee hoe we dit op kunnen lossen?????

Thanks,

Th3_BuuRMaN / Wii code: 6685-0084-3028-4666

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: