Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 77 78 79 80 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 september 2004

2 vraagjes want ik kan het echt niet vinden...
Iemand enig idee hoe je alleen het beeldscherm uitschakeld. Dus geen screensavers etc. Maar gewoon een knop of toetsecombinaties dat die uit is.

En zijn er al mensen met Vista X64 op hun M1530?

PSN-ID: Dirkske1982

Reg. datum: 30 november 2005

quote:
silmaril8 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:14:
• Ik heb HELAAS een Samsung SEC3350 scherm (1680x1050) en er zit een grijze gloed over het scherm (vooral te zien als je witte achtergrond hebt). Hoe meer je erop let, hoe beter je het ziet.

Helaas dus een slecht (/minder goed) scherm. Dit is voor mij totaal onacceptabel aangezien ik bijna 1200 euro heb betaald en ik op notebookreview lees hoe groot de verschillen zijn tussen een LG en een Samsung scherm. Ik ga nu met mijn accountmanager bellen/mailen. Als ik geen nieuw scherm krijg (type LG) dan stuur ik de laptop terug en wil ik mijn geld terug.
Om hier even op te reageren. Je moet je wel realiseren dat datgene wat jij leest over de Samsung schermen over een batch gaat die relatief slecht was. Jouw scherm (en ook het mijne) horen daar niet bij en zijn beter als de schermen waar men het op notebookreview over heeft. Bovendien zijn er naast de Samsung en LG schermen nog veel slechtere schermen geleverd: namelijk de AU Optronic schermen en deze schenen helemaal een beroerde kwaliteit te hebben. Kortom denk ik dat je scherm helemaal zo slecht niet is als je denkt op grond van notebookreview. Vergelijk de afbeeldingen die daar staan van het Samsung scherm maar eens met je eigen scherm. Ik moet zeggen dat mijn scherm er lang zo donker niet uitziet.

boaty wijzigde dit bericht 07-03-2008 08:23 (3%)

Reg. datum: 03 maart 2008

Dell XPS M1530 (Red) | Intel Core 2 Duo T9300 | 1680*1050 | Vista Ultimate SP1
Medion Akoya E1210 | Intel Atom N270 | 1024*600 | OS X 10.5.5 / XP SP3
Asus EeePC 701 8G | Intel Celeron-M ULV 353 | 800*480 | XP

Reg. datum: 15 juli 2007

Ik heb een Samsung scherm, maar dat is inderdaad véél beter (let op de mooie streepjes bovenop de e! :) ) dan die van Notebookreview.com.

Die slechte batch met schermen wordt niet meer geleverd en ik vind het Samsung-scherm er nu prima uitzien. Ik heb ongeveer 0,3 cm backlight bleeding onderin m'n scherm en verder nergens. Dat is prima. Gelukkig maar!

Gisteren met dell aan de telefoon gehangen en mn bestelling kan blijkbaar toch gewoon doorgaan. Dus hopelijk heb ik voor 11-4-2008 gewoon mn zwarte XPS.
Voor de mensen die ook nog willen bellen, ik had eerst naar de klantenservice gebeld, die een stuk minder behulpzaam waren en me niet verder konden helpen. Heb me door laten verbinden met de verkoop afdeling waar ik wel prima geholpen ben. Dus beter gelijk daar heen bellen.
Reg. datum: 14 augustus 2006

quote:
It-er schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:20:
[...]
HP kan het, Acer kan het waarom DELL niet?
Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat jij hebt gekregen maar mijn Samsung is zeker beter dan HP en Acer.. Het beetje grijze wat erin zit blijkt ook in meerdere (laptop)schermen te zitten.. IBM/Lenovo btw ook.. Maar als ik het vergelijk met mijn desktop beeldscherm is mijn desktop beeldscherm veel beter.. Ik heb gelukkig veel smaken laptops tot mijn beschikking/omgeving om deze conclusie te kunnen trekken.. De tests die ik heb gedaan zijn voornamelijk paint.net pure kleuren met elkaar vergelijken en een kritisch persoon als backup om niet bevooroordeeld te zijn.. Ik kan je zelfs alle typenummers met wat moeite geven waar ik ze mee vergeleken heb.. Met deze gedachte gang heb ik bijna alles weer default gezet en ben tevreden over de prestaties van de laptop..

Reg. datum: 15 juli 2007

@Comp-freak: er is nu een apart topic voor mensen met bestel-issues over de M1530. Wil je daar posten?
Het is heerlijk voor de mensen die al een M1530 in huis hebben dat dit topic niet meer vol komt te staan met bestelgedoe, maar alleen nog gaat over de laptop zelf ;)

UNOX, the worst OS

In de startpost staat
quote:
RJ45 Ethernet-poort (10/100),
ik heb net echter gebeld met Dell en er zit een Gbit poort in volgens hun.

Tevens vind ik het een beetje raar... Ik heb telefonisch een N03X5304 (7250, 2GB, 250GB, 8600GT, 9cell) laten samenstellen, offerte komt uit op 949,67 euro. Via de site kost exact hetzelde systeem 938,37 euro. Ook zegt hij geen kortingen te mogen geven op artikelen die ook via de site te bestellen zijn... :(
quote:
Prima hoor, ik dacht dat het algemeen genoeg was voor hier, maar idd, ik zal wel hebben zitten slapen }:O (wist al wel van het levertijden topic)

Comp-Freak wijzigde dit bericht 07-03-2008 12:23 (45%)

Reg. datum: 03 september 2003

Ik twijfel dus tussen een standaard apple macbook pro en deze laptop en was zowat overtuigt voor de m1530. Maar als ik de problemen zo lees met schermen bol toetsen bord etc...vind het belachelijk voor zo'n bedrag.
Je kan wel garantie hebben maar als ik wat koop/bestel mag ik er van te voren toch vanuit gaan dat ik een goed product geleverd krijg terwijl, wat ik ook op andere forums heb gelezen, de kans groot is dat er iets niet deugd.
Ok de standaard macbook pro is 1800 euro maar daar heb ik nu meer vertrouwen in en dat met beroerde kijkhoek etc ...met een herrie 7200 en nog wat andere issues, is het haast niet meer te vergelijken met de kwaliteit van een macbook pro...

Moet kapot
Reg. datum: 14 december 2001

Ik ben persoonlijk van mening dat de mensen die een Samsung scherm hebben gekregen de kwaliteit van het scherm niet moeten vergelijken met de LG schermen. De LG schermen waren namelijk niet de standaard schermen die bedoeld waren voor de M1530. De partij LG schermen was eerder bedoeld als een noodoplossing voor een groot scherm tekort en mogen daarom ook niet als standaard genomen worden om mee te vergelijken. Kijk indien je een Samung scherm hebt gekregen die onder doet aan de standaard geleverde Samsung scherm, dan vindt ik die vergelijking nog reël. Maar om een standaard scherm te vergelijken met een scherm van A ) een andere merk B ) een tijdelijke batch welke niet als standaard bedoeld was vindt ik persoonlijk minder realistisch.
quote:
skippie schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:35:
Ik twijfel dus tussen een standaard apple macbook pro en deze laptop en was zowat overtuigt voor de m1530. Maar als ik de problemen zo lees met schermen bol toetsen bord etc...vind het belachelijk voor zo'n bedrag.
Je kan wel garantie hebben maar als ik wat koop/bestel mag ik er van te voren toch vanuit gaan dat ik een goed product geleverd krijg terwijl, wat ik ook op andere forums heb gelezen, de kans groot is dat er iets niet deugd.
Ok de standaard macbook pro is 1800 euro maar daar heb ik nu meer vertrouwen in en dat met beroerde kijkhoek etc ...met een herrie 7200 en nog wat andere issues, is het haast niet meer te vergelijken met de kwaliteit van een macbook pro...
This maar hoe je het bekijkt, sommige zeuren bijv. over het merk Acer dat ze slecht zijn. Maar kan jij op basis van de aantal die in forums worden beschreven een realistische conclusie maken? De forums kunnen alleen een beeld geven over ervaringen, problemen, oplossingen maar dit is maar een kleine hoeveelheid die daadwerkelijk is verkocht. Het enige wat je nu weet is dat er problemen kunnen voorkomen, maar weet jij misschien ook het aantal dat daadwerkelijk goed werkt?

Overigens is de macbook pro ook niet fantastisch, hier waren dacht ik in het verleden ook problemen mee. Betekend dit dat alle macbook pro's slecht zijn? ;)

PCMedic wijzigde dit bericht 07-03-2008 13:00 (49%)

Reg. datum: 03 september 2003

quote:
This maar hoe je het bekijkt, sommige zeuren bijv. over het merk Acer dat ze slecht zijn. Maar kan jij op basis van de aantal die in forums worden beschreven een realistische conclusie maken? De forums kunnen alleen een beeld geven over ervaringen, problemen, oplossingen maar dit is maar een kleine hoeveelheid die daadwerkelijk is verkocht. Het enige wat je nu weet is dat er problemen kunnen voorkomen, maar weet jij misschien ook het aantal dat daadwerkelijk goed werkt?

Overigens is de macbook pro ook niet fantastisch, hier waren dacht ik in het verleden ook problemen mee. Betekend dit dat alle macbook pro's slecht zijn? ;)
Tuurlijk weet ik dat het een bapaald deel zou zijn maar juist over de schermen van m1530 lees je wel heeeel erg veel. Er is altijd een aantal artikelen van een product in een serie wat niet goed is, dat is ook logisch. Punt is dat er over de m1530 en dan met name het scherm wel heeel veel klachten zijn.

Reg. datum: 11 februari 2008

quote:
skippie schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:10:
[...]

Tuurlijk weet ik dat het een bapaald deel zou zijn maar juist over de schermen van m1530 lees je wel heeeel erg veel. Er is altijd een aantal artikelen van een product in een serie wat niet goed is, dat is ook logisch. Punt is dat er over de m1530 en dan met name het scherm wel heeel veel klachten zijn.
Ikzelf heb ook de SEC*** en eerlijk gezegd, ik ben er best tevreden over. En ik heb men m1530 al van eind januari. Ik denk dat er idd een pallet slechte schermen op geschroefd zijn ergens in februari.
En al zegt quasi iedereen dat 't slecht is voor hem, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is... Klagen in een topic gebeurt gewoon vaker dan dat er iets goeds over gezegd wordt, denk ik.

Reg. datum: 06 februari 2008

Ik heb dit umts slotje gevonden achter mijn batterij onderop mijn M1530 terwijl ik het niet eens besteld heb:

http://i32.tinypic.com/k0woi.jpg

Kan ik er iets mee? Ik heb net even mijn sim-kaart erin gestopt maar ik zie nergens iets verschijnen ofzo..

Reg. datum: 29 juli 2000

Een collega van mij heeft dat ook op zijn M1330 (oid), op Curacao kon hij met de jusite software bellen via de laptop. :)

Reg. datum: 03 april 2002

quote:
Kammo schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:02:
Ik heb dit umts slotje gevonden achter mijn batterij onderop mijn M1530 terwijl ik het niet eens besteld heb:

[afbeelding]

Kan ik er iets mee? Ik heb net even mijn sim-kaart erin gestopt maar ik zie nergens iets verschijnen ofzo..
Ik heb precies hetzelfde, maar ik weet nog niet of die werkt :P
Ik heb ook een Product Red besteld en dat simkaartgedoe zit achter de accu. Hij was volgens mij best duur om erbij te nemen.

Btw ik heb sinds gisteren Windows XP erop gezet _/-\o_ Laptop vliegt nu en spellen draaien veel beter, al heb ik nog oude drivers (geen ID welke :X ). 3DMark06 score was na een clean XP install 4503.

Ik ben ook op zoek naar een STILLE hardeschijf ;( deze 200gb 7200 seagate maakt herrie en ik heb toch een externe HD nodig. Dan plaats ik een nieuwe stille in de laptop en bouw ik de seagate om naar een externe USB HD.

Don't worry, be happy
Reg. datum: 18 januari 2008

quote:

[afbeelding]

Dit zit er standaard in.
In Duitsland kun je bijvoorbeeld tijdens het bestellen al een abo van Vodafone erbij kiezen zodat je overal kunt internetten.
http://img233.imageshack.us/img233/8295/vodafoneduitslanddellrq2.jpg

Voor zover ik weet werkt dit ding echter niet in Nederland. Je hebt er dus niet veel aan.

Tralapo wijzigde dit bericht 07-03-2008 17:24 (17%)

Dell XPS M1530 || T7500 2.2 GHz || 2 GB || 200GB, 7200rpm || 1440*900 LG || 8600GT 256mb GDDR3 || 6-cell || Ubuntu 8.10 + XP Prof. SP3

Reg. datum: 17 augustus 2006

Volgens mij moet je een 3G upgrade oid kopen om die UMTS chip te kunnen gebruiken. Als het goed is, is deze beschikbaar via Dell.

Dit zijn de waarden van de Vista classificering:
Processor:Berekeningen per seconde5,4
Geheugen (RAM):Geheugenbewerkingen per seconde4,8
Grafisch:Bureaubladprestaties voor Windows Aero5,9
Grafische weergave voor
spellen:
Prestaties voor zakelijke toepassingen en spellen
in 3D
5,4
Primaire vaste schijf:Overdrachtsnelheid van schijfgegevens5,4

Toetsenbord voelt typisch aan, niet zoals andere laptops. Even wennen, maar niet vervelend (zeker als je al een tijdje op een Eee pc hebt moeten tikken).
Tinteling (of eigenlijk - ruw aanvoelend) bij de polssteunen als de voeding is aangesloten. Ja, ik heb een 3 pins voeding, maar geen randaarde op de slaapkamer! :|

Reg. datum: 30 januari 2008

Mijn Seagate 200/7200 lijkt steeds stiller te worden (3 weken in gebruik) Dat gekloot met NHC vond ik niks omdat als ik de schijf op performance zette de ventilator veel vaker aanslaat!

Reg. datum: 03 april 2002

Voor de mensen die een 3 pin adapter willen ontvangen... het kan ook via de mail ;)
Volgens de chat moest ik de klantenservice bellen. Dat was ik vandaag van plan, maar het was al rond.
Ik had ongeveer 2 weken geleden in totaal 4 mailtjes gestuurd naar de klantenservice en sommige andere afdelingen. Vandaag kreeg ik een mailtje met excuses en de adapter zou opgestuurd zijn. :)

Don't worry, be happy
Reg. datum: 18 januari 2008

quote:
Bartekz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:40:
Mijn Seagate 200/7200 lijkt steeds stiller te worden (3 weken in gebruik) Dat gekloot met NHC vond ik niks omdat als ik de schijf op performance zette de ventilator veel vaker aanslaat!
Dan ben je er óf aan gewend geraak, óf dat verhaal over Vista die je HD gaat scannen ofzo klopt...
Ben benieuwt, krijg hem volgende week.

Dell XPS M1530 || T7500 2.2 GHz || 2 GB || 200GB, 7200rpm || 1440*900 LG || 8600GT 256mb GDDR3 || 6-cell || Ubuntu 8.10 + XP Prof. SP3

Reg. datum: 08 maart 2008

Hoe zit het met die penryn processoren? Zijn die nou nog (via de telefoon) te bestellen?
De E-valuecode (NLDHSONL-N0315356) werkt in ieder geval niet.

Dell XPS M1530: T9300 - 8600M GT - 250GB 5400rpm - 3GB - black - 1440x900

Reg. datum: 29 april 2000

quote:
Tralapo schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:59:
[...]

Dan ben je er óf aan gewend geraak, óf dat verhaal over Vista die je HD gaat scannen ofzo klopt...
Ben benieuwt, krijg hem volgende week.
Als vista nog aan het indexeren is, dan klinkt het idd heel hard, na verloop van tijd wordt het minder.
Dus je raakt er aangewend + het wordt minder.

Ik heb vanaf het begin meteen indexeren uitgezet, dus ik hoor het nog steeds en het is nog steeds irritant. Dus ook opzoek naar een vervangende stillere hd en deze gebruik ik dan als een externe :)

quote:
http://img259.imageshack.us/img259/7177/wwandk7.jpg

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 77 78 79 80 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: