I'm nothing special, in fact, I'm a bit off a bore, if I tell a joke, you probably heard it before. (ABBA)
Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last
Reageer Nieuw TopicOracle DBA... 6 jaar IT ervaring.. 2 jaar met Oracle.quote:mr_obb schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:35:
[...]
Als ik dat zie in combinatie met 6 jaar werkervaring, dan is dat heel weinig. Een YP'er (met relevantie) krijgt dat al bij binnenkomst. Op wat voor positie heb je gesolliciteerd?
Verdien nu meer
reactie van de desbetreffende manager;
Bedankt voor je reactie. Op basis van je ervaring en achtergrond ben ik tot het salarisvoorstel gekomen. Wat ik wel denk is dat je veel potentie hebt, waardoor een snelle groei binnen Capgemini mogelijk moet zijn. Ieder half jaar wordt eenieder besproken en bij goed presteren kan het salaris worden verhoogd. De snelle groei wordt vanuit Capgemini gestimuleerd en begeleid (onder andere door ons opleidingscentrum).
Zo'n verhaal is leuk wanneer ze minimaal je huidige salaris bieden.quote:wicked schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:52:
[...]
Oracle DBA... 6 jaar IT ervaring.. 2 jaar met Oracle.
Verdien nu meer
Bedankt voor je reactie. Op basis van je ervaring en achtergrond ben ik tot het salarisvoorstel gekomen. Wat ik wel denk is dat je veel potentie hebt, waardoor een snelle groei binnen Capgemini mogelijk moet zijn. Ieder half jaar wordt eenieder besproken en bij goed presteren kan het salaris worden verhoogd. De snelle groei wordt vanuit Capgemini gestimuleerd en begeleid (onder andere door ons opleidingscentrum).
Zou voor mij een reden zijn om niet over te stappen. Mooi verhaal, meer ook niet.
* DeeJee zit gedetacheerd bij cap en verwacht ook een aabieding aan het eind van het contract
DeeJee wijzigde dit bericht 05-03-2008 14:04 (6%)
*** Vicksburg ***
Preciesquote:DeeJee schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:03:
[...]
Zo'n verhaal is leuk wanneer ze minimaal je huidige salaris bieden.
Zou voor mij een reden zijn om niet over te stappen. Mooi verhaal, meer ook niet.
* DeeJee zit gedetacheerd bij cap en verwacht ook een aabieding aan het eind van het contract
Vind het jammer... maagoed
Gewoon aangeven dat je het te weinig vindt. Dan doen ze waarschijnlijk een nieuw aanbod.quote:
Ze proberen het namelijk eerst heel laag.
*** Vicksburg ***
Dat heb ik aangegeven... aanbieding zelfs geweigerd, een hoger aanbieding bleef uit. reactie heb ik boven gepostquote:DeeJee schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:29:
[...]
Gewoon aangeven dat je het te weinig vindt. Dan doen ze waarschijnlijk een nieuw aanbod.
Ze proberen het namelijk eerst heel laag.
Reg. datum: 08 mei 2007
Idd jammer, verbaast me dat ze niet minimaal hetzelfde salaris bieden. Het verschil met het bod van de ING is toch vrij fors...quote:
Gewoon lachen en verder gaan dusquote:wicked schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:37:
[...]
Dat heb ik aangegeven... aanbieding zelfs geweigerd, een hoger aanbieding bleef uit. reactie heb ik boven gepost
Dat ze dan het idee hebben dat je overstapt? Dat is dan toch geen aanbieding?
*** Vicksburg ***
Reistijd, vakantiedagen en salaris zijn een paar voorbeelden van een oudbollige instelling. Net als de situatie hierboven is het zo dat dit gewoon zo onlogisch is en de reden is waarom mensen weg gaan bij Capgemini. Als je van baan gaat veranderen dan ga je (ik tenminste) nooit akkoord met een lager salaris.
Opleidingsmogelijkheden, een lease-auto waar ze niet zeuren over wat je tankt, een nette laptop en een leuk zakelijk telefoonabonnement waar je ook wat privé mee kan bellen zijn natuurlijk prachtig! Maar het probleem zit 'm in het feit dat Capgemini je Work/life balance vaak niet in balans is. Er zijn genoeg opleidingen en als je goed planned kun je er veel doen (mits relevant) en dan het liefst 's avonds / in privétijd zodat je overdag nog geld verdiend voor Capgemini.
De wervingscampagne van Capgemini geeft het al aan, de posters stralen het uit; Capgemini wordt oud...
Edit: Ghehe, je vraagt je zo af "Waarom werk je dan bij Capgemini?" juist om die positieve dingen. Ondanks het feit dat je echt stevig in je schoenen moet staan en dingen moet eisen krijg je uiteindelijk wel veel dingen en heb je wel veel mogelijkheden in opleidingen en om de markt te leren kennen (verschillende bedrijven) en contacten te leggen met intressante personen. Maar hoe je het ook went of keert het gaat uiteindelijk om wat je onder het rijtje 'Bij' ziet op je bankafschrifte...
vegterb wijzigde dit bericht 05-03-2008 15:23 (16%)
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Precies.. Cap gemini is leuk en aardig.. maar ik word een dagje ouder... en ik merk.. hoe ouder ik word.. hoe meer rekeningen ik op me bord krijg..quote:vegterb schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:20:
Zoals al vaker gezegd is dit een beetje het probleem bij Capgemini; ze zijn nog een beetje ouderwets en lopen op veel punten achter op de arbeidsmarkt. Er zijn natuurlijk bedrijven die nog verder achterlopen, maar die net als Capgemini zullen bij moeten trekken willen ze niet te veel mensen kwijtraken.
Reistijd, vakantiedagen en salaris zijn een paar voorbeelden van een oudbollige instelling. Net als de situatie hierboven is het zo dat dit gewoon zo onlogisch is en de reden is waarom mensen weg gaan bij Capgemini. Als je van baan gaat veranderen dan ga je (ik tenminste) nooit akkoord met een lager salaris.
Opleidingsmogelijkheden, een lease-auto waar ze niet zeuren over wat je tankt, een nette laptop en een leuk zakelijk telefoonabonnement waar je ook wat privé mee kan bellen zijn natuurlijk prachtig! Maar het probleem zit 'm in het feit dat Capgemini je Work/life balance vaak niet in balans is. Er zijn genoeg opleidingen en als je goed planned kun je er veel doen (mits relevant) en dan het liefst 's avonds / in privétijd zodat je overdag nog geld verdiend voor Capgemini.
De wervingscampagne van Capgemini geeft het al aan, de posters stralen het uit; Capgemini wordt oud...
Edit: Ghehe, je vraagt je zo af "Waarom werk je dan bij Capgemini?" juist om die positieve dingen. Ondanks het feit dat je echt stevig in je schoenen moet staan en dingen moet eisen krijg je uiteindelijk wel veel dingen en heb je wel veel mogelijkheden in opleidingen en om de markt te leren kennen (verschillende bedrijven) en contacten te leggen met intressante personen. Maar hoe je het ook went of keert het gaat uiteindelijk om wat je onder het rijtje 'Bij' ziet op je bankafschrifte...
Hoewel Capgemini niet de best betalende werkgever is herken ik over het algemeen dit beeld niet. Heb de indruk dat een salarisbod -en latere verhogingen- per practice enorm kunnen verschillen. Vraag en aanbod spelen hier natuurlijk een rol bij, als jij net die ervaring/kennis hebt die erg hard nodig is in een practice dan zullen ze meer bieden.quote:henknap schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:37:
[...]
Idd jammer, verbaast me dat ze niet minimaal hetzelfde salaris bieden. Het verschil met het bod van de ING is toch vrij fors...
@wicked: heb jij ook met directe concurrenten van Capgemini (Logica, Atos, etc.) gesproken? En zo ja komen die dan met een soortgelijk of beter bod?
Ik zit nu bij Accenture en verdien beter dan wat Cap biedt... Logica ga ik volgende week mee praten, en Atos trekt mij helaas niet als werkgever.quote:Spammeister schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:47:
[...]
Hoewel Capgemini niet de best betalende werkgever is herken ik over het algemeen dit beeld niet. Heb de indruk dat een salarisbod -en latere verhogingen- per practice enorm kunnen verschillen. Vraag en aanbod spelen hier natuurlijk een rol bij, als jij net die ervaring/kennis hebt die erg hard nodig is in een practice dan zullen ze meer bieden.
@wicked: heb jij ook met directe concurrenten van Capgemini (Logica, Atos, etc.) gesproken? En zo ja komen die dan met een soortgelijk of beter bod?
Reg. datum: 11 juli 2007
Over Accenture hoor ik wel eens wat geklaag over work-life-balance en over reistijden naar de klant omdat ze het meeste werk kennelijk in de randstad hebben.quote:wicked schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:15:
[...]
Ik zit nu bij Accenture en verdien beter dan wat Cap biedt... Logica ga ik volgende week mee praten, en Atos trekt mij helaas niet als werkgever.
Verder staan ze bekend als een bedrijf met interessante opdrachten, meer projecten dan detachering, ingang bij de klant op vrij hoog niveau. Ook als een bedrijf dat zich aan de top van de IT consultancy markt profileeert en schijnbaar ook behoorlijk betaalt in relatie tot andere grote IT dienstverleners.
Over CapGemini heb ik minder gehoord, maar het lijkt me een vergelijkbaar bedrijf met Accenture. Behalve dan dat het hoofdkantoor in Frankrijk staat i.p.v. de VS. Of dat werkelijk uitmaakt laat ik terzijde.
Daarom snap ik niet zo heel goed waarom je van Accenture naar Cap zou willen.
Ander werk (inhoudelijk)?
Ander werk (organisatorisch)?
Meer salaris?
Andere secundaire voorwaarden?
Iets anders?
Voor je aanstaande solliciatie bij Logica geldt in zekere mate dezelfde vraag. Of je gaat vinden wat je zoekt hangt er vanaf wat je zoekt, zie boven
Overigens denk ik dat Logica je wel een aanzienlijk beter salaris kan bieden dan 2300 (je hebt toch HBO+6 jaar ervaring?).
Ik wil bij Accenture weg vanwege prive redenen (oa work life balance en financieel)quote:t_captain schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:42:
[...]
Over Accenture hoor ik wel eens wat geklaag over work-life-balance en over reistijden naar de klant omdat ze het meeste werk kennelijk in de randstad hebben.
Verder staan ze bekend als een bedrijf met interessante opdrachten, meer projecten dan detachering, ingang bij de klant op vrij hoog niveau. Ook als een bedrijf dat zich aan de top van de IT consultancy markt profileeert en schijnbaar ook behoorlijk betaalt in relatie tot andere grote IT dienstverleners.
Over CapGemini heb ik minder gehoord, maar het lijkt me een vergelijkbaar bedrijf met Accenture. Behalve dan dat het hoofdkantoor in Frankrijk staat i.p.v. de VS. Of dat werkelijk uitmaakt laat ik terzijde.
Daarom snap ik niet zo heel goed waarom je van Accenture naar Cap zou willen.
Ander werk (inhoudelijk)?
Ander werk (organisatorisch)?
Meer salaris?
Andere secundaire voorwaarden?
Iets anders?
Voor je aanstaande solliciatie bij Logica geldt in zekere mate dezelfde vraag. Of je gaat vinden wat je zoekt hangt er vanaf wat je zoekt, zie boven
Overigens denk ik dat Logica je wel een aanzienlijk beter salaris kan bieden dan 2300 (je hebt toch HBO+6 jaar ervaring?).
En er zijn een paar dingen op mijn project gebeurt waar ik niet zo blij mee ben en waardoor ik mij niet meer op mijn plek voel binnen Accenture
wicked wijzigde dit bericht 06-03-2008 11:13 (15%)
Op wat voor startsalaris (aan de development kant) kan een (dan) WO afgestudeerde rekenen (HBO-i (software engineering), WO-ai)? Ik snap dat dit erg persoonsgebonden is, maar een indicatie wellicht?
Hoe is de sfeer daar? Strak in pak of jeans/polo/overhemd ook oke?
Worteltaart wijzigde dit bericht 06-03-2008 11:50 (10%)
The hypothesis of God offers no worthwhile explanation for anything, for it simply postulates what we are trying to explain.
Ik zou dus nooit willen wisselen van bedrijf. Dus wat ze mij ook gaan aanbieden, ik stap niet over.
*** Vicksburg ***
Omdat...?quote:DeeJee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:56:
Ik zit op dit moment bij een klein IT bureau en gedetacheerd bij Cap.
Ik zou dus nooit willen wisselen van bedrijf. Dus wat ze mij ook gaan aanbieden, ik stap niet over.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.
Als ik zie hoe log bijvoorbeeld Cap draait. Alles moet wel 6x worden getekend.quote:
Ik weet zelfs een verhaal dat ze met heel veel mensen hebben zitten vergaderen over een bruto bonus van 300 euro voor iemand....Een hele avond lang.
Ik merk dat binnen een kleine organisatie de lijnen veel korten (natuurlijk) zijn.
Dat werkt iig beter voor mij. Qua mensen en collega's zit ik wel goed, maar qua bedrijf zou ik er niet voor willen werken.
Ook al als je ziet hoe er met klanten wordt omgegaan. Soms is het heel erg.
Maar goed, wie weet bieden ze wel 1000 euro netto erbij
*** Vicksburg ***
Als ik dit lees, ga ik ervan uit dat je 6 jaar IT ervaring incl. ervaring tijdens je studie is. Huidige aantal vacatures voor Oracle DBA's is beperkt en Capgemini zoekt meer kandidaten die met deze ervaring door willen groeien binnen Oracle (bv. meer de Fusion kant op) en dan hangt er meteen een tros opleidingen aan vast.quote:wicked schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:52:
[...]
Oracle DBA... 6 jaar IT ervaring.. 2 jaar met Oracle.
Verdien nu meer
Daarnaast klinkt je salaris erg zwart-wit. Pensioen, mobiliteitsvergoeding, tantième... die zitten daar niet bij in en maar verschijnen wel op je strookje. Al eens gekeken naar de totale pakketwaarde van het aanbod?
http://www.werkenbijcapgemini.com
Verklaar je nader?quote:DeeJee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:15:
http://www.werkenbijcapgemini.com
6 jaar--> 2 jaar helpdesk/systeembeheer tijdens studiequote:Mc.Boldy schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:04:
[...]
Als ik dit lees, ga ik ervan uit dat je 6 jaar IT ervaring incl. ervaring tijdens je studie is. Huidige aantal vacatures voor Oracle DBA's is beperkt en Capgemini zoekt meer kandidaten die met deze ervaring door willen groeien binnen Oracle (bv. meer de Fusion kant op) en dan hangt er meteen een tros opleidingen aan vast.
Daarnaast klinkt je salaris erg zwart-wit. Pensioen, mobiliteitsvergoeding, tantième... die zitten daar niet bij in en maar verschijnen wel op je strookje. Al eens gekeken naar de totale pakketwaarde van het aanbod?
na studie 2 jaar systeembeheerder (mcse)
laatste 2 jaar oracle dba/data analist
aanbieding zoals in mail ontvangen:
Vaste bruto maandsalaris ¤ 2.000
Salaris flexruimte ¤ 320
----------
Bruto maandsalaris (incl flex) ¤ 2.320
BPV (pensioen) ¤ 220
Mobiliteitsvergoeding ¤ 765
Connectivityvergoeding ¤ 35
----------
Totaal ¤ 3.340
Hiernaast is het jaarbedrag van de tantieme ¤ 3.300.
Je jaarinkomen zal uitkomen op ¤ 36.120, ervan uitgaande dat de mobiliteitsvergoeding wordt gebruikt voor een leaseauto
Ik ga aniet in detail treden n ehet gebeurt niet alleen door Cap, dat geef ik toe.quote:
Maar vaak merk je dat bedrijven gouden bergen wordt beloofd wanneer ze zich laten outsourcen door Cap.
Op het moment dat de contracten getekend zijn komt daar niets van terecht.
Dit heb ik als eens als "klant" meegemaakt en nu als "capper"
Als je ziet hoe stroef bepaalde problemen worden opgepakt. De klant wordt vaak van kastje naar de muur gestuurd.
Ik probeer hier cap niet zwart te maken. Nogmaals, het komt in veel grote bedrijven voor.
Het is gewoon niet zo mijn ding. Maar spreek wel uit ervaring.
*** Vicksburg ***
Het verschil tussen groot en klein zal altijd blijven bestaan en een groot bedrijf kan voor sommige wat onpersoonlijker ervaren worden of omslachtige / bureaucratisch maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Het feit dat je hirarchische boom ook 6x groter is zul je voor sommige dingen ook 6x zoveel mensen nodig hebben. (Al heb ik dit nog niet meegemaakt bij Cap) omdat veel projecten of afdelingen groter zijn zullen ze opgedeeld moeten worden en gemanagaged moeten worden door verschillende mensen waardoor je meer verantwoordelijken krijgt, niet meer dan logisch.quote:DeeJee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:15:
[...]
Als ik zie hoe log bijvoorbeeld Cap draait. Alles moet wel 6x worden getekend.
Ik weet zelfs een verhaal dat ze met heel veel mensen hebben zitten vergaderen over een bruto bonus van 300 euro voor iemand....Een hele avond lang.
Ik merk dat binnen een kleine organisatie de lijnen veel korten (natuurlijk) zijn.
Dat werkt iig beter voor mij. Qua mensen en collega's zit ik wel goed, maar qua bedrijf zou ik er niet voor willen werken.
Maar goed, wie weet bieden ze wel 1000 euro netto erbijhaha
Als bedrijf biedt Cap inderdaad veel mogelijkheden om te 'netwerken'. Het omgaan met klanten kan nog wel eens een probleem opleveren en ik kan me voorstellen hoe dat gaat. Mensen die niet helemaal in de materie zitten of onvoldoende ervaring hebben kunnen veel beloven natuurlijk. Het probleem is altijd dat als een ander dat doet en de klant lijkt er in te trappen dan wordt je bijna gedwongen om dat ook te doen, zo is de markt nou eenmaal. Consumentenmarkt werkt net zo lekkermakerig als de zakelijke markt.
Kortom; of een bedrijf als Cap je aanspreekt is heel persoonlijk natuurlijk en eigenlijk... eigenlijk zou ¤1000,- dan niet uit mogen maken hè
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Reg. datum: 10 maart 2008
Eerste gesprek: positief
Tweede gesprek: positief
Salaris voorstel: positief (afgehandeld) niet vragen hoeveel
Assesment: paar dagen later (ben benieuwd)
Als het goed is begin ik per 01 juni. Natuurlijk eerst assesment goed afronden!!!
Grtzzz
Devil1980 wijzigde dit bericht 10-03-2008 14:33 (11%)
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7) ?quote:Devil1980 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:30:
Salaris voorstel: positief (afgehandeld) niet vragen hoeveel
The hypothesis of God offers no worthwhile explanation for anything, for it simply postulates what we are trying to explain.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last