Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 maart 2007

foute post, sorry

Justchill wijzigde dit bericht 03-03-2008 21:03 (96%)

Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
deandb schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:49:
[...]

Ik heb dit dus ook "the hard way" ondervonden. Ik heb een 42" philips Full HD tv en mijn pc is dvi -> hdmi verbonden met mijn tv.

En het enigste waarbij mijn bureaublad mooi wordt weergegeven is 1024x768...
(achteraf bekeken staat dit inderdaad ook zo maar in de specs, nuja ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat een full hd tv 1920x1080 ging weergeven op pc maar ja... te overhaast gekocht...)

Heb al zitten klooien in catalyst, tevergeefs...

Nu ja, bij films zie je dit niet echt... (ik kijk nl divx en .iso dvd rips).
.mkv's is nog "te onbereikbaar" hier in belgie met onze prehistorische datavolume's van teleslet... (grrmmmblh ¤65 voor 35gig à 25mbps per maand :@ )
Wat bedoel je, krijg je geen full HD resolutie op een plasma TV? Dit zou toch moeten lukken via DVI1 of DVI2 ? Raar..

Ja die datalimieten hier... 't is een ramp.. Hebben al die Hollanders geen datalimieten misschien of hoe zit dat?

God's gift to women
Reg. datum: 24 maart 2007

quote:
Justchill schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:03:
[...]

Wat bedoel je, krijg je geen full HD resolutie op een plasma TV? Dit zou toch moeten lukken via DVI1 of DVI2 ? Raar..

Ja die datalimieten hier... 't is een ramp.. Hebben al die Hollanders geen datalimieten misschien of hoe zit dat?
Neen, de meeste (zo niet allemaal) hebben een Fair Use Policy. Dit betekent dat ze in de praktijk met gemak een paar honderd gigabytes mogen downloaden per maand voor 20 - 30 euro.

God's gift to women

Is het niet tijd voor een nieuw vers topic? 1078 posts al..
Zou wel mooi zijn alle info van TS op één rij te hebben =]

/ontopic: ik krijg geen beeld bij de online video plugin, moet daar nog iets speciaals voor geinstaleerd worden?
Ik heb nu eindelijk de belangrijkste dingetjes een beetje draaiend, alleen nog dikke problemen met spdif out op mn fortisimmo III (optisch naar harman 5.1 reciever), zodra ik ac3 plugin aanzet geen geluid of missende voices (alleen achtergrond geluiden)
Ga me er nog eens in verdiepen van de week...

iop tha man wijzigde dit bericht 03-03-2008 21:29 (3%)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Reg. datum: 16 februari 2005

Heeft er iemand ervaring met Mediaplayer in mediaportal die alleen achtergrond geluid te horen krijgt bij het afspelen van wmvhd terwijl er wel goed geluid is als ik het bestand met PowerDVD afspeel?

Ik gebruik dus spdif naar m'n versterker en heb AC3Filter geinstalleerd maar ik gebruik liever de geintergreerde wmp in media portal en dat moet toch ook kunnen werken lijkt me.

Intel Core2Duo E6850 @ 3.6Ghz | ASUS Striker Extreme | 2x G.Skill DDR2 PC6400 2048Mb | Leadtek 8800GTX | 2 x WD Raptor 150Gb 10.000Rpm | Dell 2407WFP 24" TFT

quote:
iop tha man schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:29:

/ontopic: ik krijg geen beeld bij de online video plugin, moet daar nog iets speciaals voor geinstaleerd worden?
Ik heb nu eindelijk de belangrijkste dingetjes een beetje draaiend, alleen nog dikke problemen met spdif out op mn fortisimmo III (optisch naar harman 5.1 reciever), zodra ik ac3 plugin aanzet geen geluid of missende voices (alleen achtergrond geluiden)
Ga me er nog eens in verdiepen van de week...
Zal eenskijken....
AC3 settings zijn niet helmaal ok lijkt mij..
Reg. datum: 26 februari 2001

quote:
Ik lees dit forum aandachtig en vindt het zeer leerzaam. Het lijkt mij het beste als het gewoon in een post blijft. Dan is alles beter terug te zoeken. Hier geeft Tweakers soms toestemming voor.

Hoe dan ook petje af Tha Clown ! Ik heb de hardware op het oog en ga binnenkort bestellen en dan horen jullie zeker van me.

C2D E6600, Gigabyte P35-DS4,2GB,Geforce 8800 GTX,Raid0 met 2x500 GB

Reg. datum: 17 februari 2004

Gisteravond ben ik ook voor het eerst aan de slag gegaan met Media Portal (na smiddags voor het eerst dit topic gezien te hebben). En ik moet zeggen, perfect pakket! Zeker met de uitleg van Tha Clown er bij is alles super goed te doen. Nu alleen nog even een mooie behuizing kopen en een digitale tv kaart en dan kan hij direct bij de TV.

Goed om te horen dat het bevalt, pas op MP werkt verslavend en voor je het weet ben je de hele tijd bezig met mooie HTPC kasten en plugins!
16-09-2003 15.15
Reg. datum: 07 juni 2001

Iemand enig idee? Ik heb van het weekend mijn MCE keyboard aangesloten. Werkt op zich goed, behalve dat mijn mediacenter knoppen niet werken. Pause/Play etc reageren niet. Keyboard zelf (querty gedeelte) werkt wel. Heb nog even zitten kijken naar die IR server plugin maar had geen resultaat helaas..

Rankovic: When i see you in the city! I Kill you!

Reg. datum: 05 maart 2002

Trouwens, het is een beetje vreemd, want ik heb nog nooit iemand hierover gehoord, maar ik zit met het volgende:
Als ik de BASS engine gebruik voor MP3 dan hoor ik een "high pitched noise" op de achtergrond. Dit heb ik met die andere optie (ben naam kwijt) niet. Ik kan hiermee leven, maar vind het erg jammer van de crossfader die ik nu moet missen.

Iemand ideeen?

..::Mijn PC-specs::..
..::SenseiD@Xbox Live::..
..::Panasonic Lumix FX-7 - 512 Mb SD Card::..
..::ASUS MyPal A620 - 512Mb Compact Flash - GPS::..

Reg. datum: 19 juni 2001

quote:
iop tha man schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:29:
Lijkt mij ook handig, dingen als welke video codec het mooiste beeld geeft. Die handige guide voor Ffdshow van Goose. De instellingen voor AC3Filter, en dat je bijvoorbeeld VSFilter moet installeren voor je subs. Dat soort handige dingen.

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

Reg. datum: 19 juni 2001

quote:
O ja had ik niet eens gezien, heb mijn bericht max niet op 999 staan. Dat werkt niet goed in mozilla, dus vandaar dat ik nooit meer na de correcte installatie bij de TS kwam.

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

Ik heb laatst een plug-in gedownload waarmee ik via me PDA en via het WiFi netwerk mijn media portal kan bedienen, helemaal geniaal(hoef ik niet meer van de bank af/heb geen remote).
Echt een aanrader ;)
Link
moet wel een gui change krijgen maar ja, heb nog geen zin gehad me daar in te verdiepen. ;)

Lordsauron wijzigde dit bericht 04-03-2008 12:53 (13%)

Methos
Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
Lordsauron schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:52:
Ik heb laatst een plug-in gedownload waarmee ik via me PDA en via het WiFi netwerk mijn media portal kan bedienen, helemaal geniaal(hoef ik niet meer van de bank af/heb geen remote).
Echt een aanrader ;)
Link
moet wel een gui change krijgen maar ja, heb nog geen zin gehad me daar in te verdiepen. ;)
Werkt dat ook met de laatste versie van Media Portal?? zie namelijk dat hij voor 0.2.2.0 versie is?

Zou wel mooi zijn, scheelt me weer een remote te kopen :D

quote:
SaURoN schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:47:
[...]

Werkt dat ook met de laatste versie van Media Portal?? zie namelijk dat hij voor 0.2.2.0 versie is?

Zou wel mooi zijn, scheelt me weer een remote te kopen :D
Ik heb voor zover ik weet gewoon de nieuwste versie van MP. de plugin maakt gewoon gebruik van de IR commando XML ding
dus zie niet in waarom niet, tenzij die in eens onwijs veranderd is:|

Kun je ook Album art zien en muziek kiezen met deze plugin?
(Kan ik dus mijn TV uitlaten, en toch muziek kiezen?)
Reg. datum: 20 september 2004

quote:
falcys schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:47:
Bedankt leon voor de hulp maar bij mij werkt dit niet.
Als ik mediaportal als fabrikant instel komt er in de harmony software onmiddellijk op : softwaretoepassing die niet bediend kan worden
Ik heb het toch geprobeerd maar mediaportal reageert er niet op.
Ik kreeg ook de melding dat het om software ging, en niet om hardware. Zelf ook gewoon doorgegaan en hier werkt het prima.

Heb je op je Harmony wel op Device --> Media Portal gedrukt voordat je wat ging proberen?
Dat vergat ik de eerst paar keren ook zodat het niet werkte 8)7

Mocht dit verder niet helpen, dan weet ik het ook effe niet meer :(

System Specs: Desktop HTPC

Reg. datum: 12 mei 2000

quote:
RobinE schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:59:
Bij mij werk uitzending gemist ook niet meer behalve "moet je zien" daar laat ie nog wel 3 programma's zien.

In iedergeval een erg mooi programma media portal, ik heb nog wel een onopgelost probleem met coverart.
Mijn cd's(albums) staan in mappen, hier maakt mp niet automatisch een coverart aan, wel krijgen de individuele nummers een afbeelding toegewezen. Ik wil graag per album een afbeelding zodat je bij het selecteren van de muziek het bijbehorende cd hoesje ziet. Ik kan wel handmatig een bestandje folder.jpg in de betreffende map plaatsen, maar kost veel tijd om ze op te zoeken in de juiste folder te plaatsen.
Iemand een oplossing?
quote:
ThaClown schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:52:
[...]

Bij de Muziek config kun je kiezen voor 'Coverart embedded in ID3 tag'.
Ook kun je met de Last.FM Plugin Scannen voor coverart (in de config onder plugins, rechtermuisknop...)
Hoe zit dit bij films, als je bijv. een DivX film hebt in de vorm van een map met twee avi's?

/lama is al

Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

Reg. datum: 18 februari 2005

quote:
falcys schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:47:
Bedankt leon voor de hulp maar bij mij werkt dit niet.
Als ik mediaportal als fabrikant instel komt er in de harmony software onmiddellijk op : softwaretoepassing die niet bediend kan worden
Ik heb het toch geprobeerd maar mediaportal reageert er niet op.

Ik zit met een antec fusion v2 case en heb al ergens gelezen dat enkel mce remotes met de receiver die in de display zit werken (dus feitelijk ook een harmony ingesteld als remote)
Nu ik kan mijn harmony doen werken als ik ze instel als mce remote maar dan ook maar heel beperkt, zie mijn vorige post (enkel de ok knop en de pijltjes errond werken).
Ik zou toch minimum pauze en info (imdb info als dat kan) en een esc (terug) knop binden want nu kan ik wel wat scrollen door de films en eentje selecteren maar voor de rest moet ik toetsenbord nemen.

Indien er mij iemand kan helpen die zijn harmony op een antec fusion heeft kunnen doen werken met een beetje info of een kleine how to :*)

Alvast bedankt
Mij is het gelukt met Fusion V2 alle knoppen werkend te krijgen. Je moet iig zorgen dat je de nieuwste versie van de IMON software hebt. Daar kun je zelf knoppen en acties toevoegen. Er staat op het mediaportalforum een tutorial. Kzal zo even kijken.

EDIT
Link kan ik niet meer vinden maar het is niet zo heel erg moeilijk. Stel de harmony in als MCE remote. Zorg dat je versie 7 beta download en installeerd (wel eerst antec software verwijderen). Nu volg je de laatste stap van deze guide.

" ) In iMon manager choose MCE remote in settings tab and configure key map like the one you configured in input plugin under program command (add a new program called MP and import the mp.imo attached file). Beware, the following remote keys must be configured under windows command : the 4 arrows, back space button and Enter button. Under iMon Utilities/Front view, do not forget to choose "never". "

De mediaportal.imo file kun je vinden in de link hierboven. Wanneer je dit gedaan hebt werken als het goed is de play, pause, stop knoppen. De exit knop moet je zelf even veranderen bij windows command. In plaats van backspace moet het esc zijn.

Overige knoppen moet je zelf toevoegen in de IMON manager. Dit kun je doen door keyboardshortcuts van mediaportal te gebruiken. Ga naar program commands > mediaportal en click add function. Geef een naam op en in het volgende scherm de keyboard shortcut (voor imdb info F3). Bij RC functie geef je de knop op de remote aan (more van mce remote is info op de harmony remote).

Zo werkt het in ieder geval voor mij. Op deze manier kun je in ieder keyboardshortcuts aan knoppen op je harmony remote linken. Wat mij alleen nog niet lukt is de kleuren knoppen te gebruiken als shortcut naar bv my videos en my tv series (hier is geen keyboard shortcut voor ?)
Er is misschien wel een makkelijkere manier maar ik heb intussen zoveel op fora gelezen en zoveel uitgeprobeerd dat ik nu allang blij ben dat ik de belangrijkste functies werkend heb gekregen.

Pred87 wijzigde dit bericht 04-03-2008 18:45 (108%)

Reg. datum: 11 februari 2005

Na een hoop vallen en opstaan mediaportal nu helemaal naar wens ingesteld met veel dank aan dit topic d:)b , wat ik alleen nog niet voor elkaar heb is om een knop op de microsoft remote te configureren zodat ik vanuit een submenu direct in het hoofdmenu terechtkom. De green button krijg ik ook niet voor elkaar ondanks MPtray en MPfocus

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
rene2004 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:37:
De green button krijg ik ook niet voor elkaar ondanks MPtray en MPfocus
Hoe heb je dit geinstalleerd dan? Hier werkt het namelijk perfect.

System Specs: Desktop HTPC

Pure anandamine!
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
rene2004 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:37:
Na een hoop vallen en opstaan mediaportal nu helemaal naar wens ingesteld met veel dank aan dit topic d:)b , wat ik alleen nog niet voor elkaar heb is om een knop op de microsoft remote te configureren zodat ik vanuit een submenu direct in het hoofdmenu terechtkom. De green button krijg ik ook niet voor elkaar ondanks MPtray en MPfocus
Probeer het eens zonder die programma's? :P

Hier werkt de groene knop prima om in het hoofdmenu te komen (of te switchen tussen de 2 soorten hoofdmenu's).

Rosa sat so King could walk, King walked so Obama could run.

Methos
Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
Lordsauron schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:49:
[...]

Ik heb voor zover ik weet gewoon de nieuwste versie van MP. de plugin maakt gewoon gebruik van de IR commando XML ding
dus zie niet in waarom niet, tenzij die in eens onwijs veranderd is:|
Hmm ok, werkt inderdaad ja :) Net even getest :)

Thanks

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: