De hartelijke groeten van mij!
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last
Nieuw TopicLekker sfeerplaatje, ben zelf alleen niet zo'n fan van de extreme bewerkingen. Lijkt me een plaat die in een goede zwart-wit ook heel mooi uitkomt.quote:Wouter schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:45:
Nouja, tegen beter weten in nog maar eentje uit dezelfde serie.
[afbeelding]
Tjah, wat moeten we daar over zeggen?quote:blinkymichiel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:34:
[...]
Wat vinden jullie van deze foto?
[afbeelding]
En hele leuke "THIS PHOTO IS CURRENTLY UNAVAILABLE" melding van Flickr
Reg. datum: 27 mei 2000
Hij staat er weerquote:bartbh schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:06:
[...]
Tjah, wat moeten we daar over zeggen?
En hele leuke "THIS PHOTO IS CURRENTLY UNAVAILABLE" melding van Flickr
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
Hm, die is wel erg abstract, geen idee wat ik in die kleurenvlakken moet zienquote:blinkymichiel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:34:
[...]
Wat vinden jullie van deze foto?
[afbeelding]
Mijn inzendinkje:
Tijdje geleden alweer gemaakt met een Canon A400, een studiegenootje van me heeft'm bewerkt want daar ben ik niet zo goed in.

Specs: ThorinStorm
Een 0 is slechts een 1 in de ontkenningsfase...
Reg. datum: 13 februari 2000

Zonsondergang op 23 december aan de Venedijk in Kampen. Mooiste plekje van Kampen. Wel redelijk nabewerkt. Jammer van dat irritante vliegend object in beeld...
Gemaakt met een Canon A80, die helaas nu is overleden maar gisteren vervangen is door een EOS 400D + Kitlens.
Reg. datum: 29 juni 2006
Hmm, dit is zeker niet in Nederland!? Verder zou ik hem wat donkerder hebben gemaakt tenminste de steiger... mijn aandacht gaat niet gelijk uit naar de mooie zonsondergang of opkomst. Verder prachtige plaat, mooi rustgevend. Tja, uitvergroten en ophangen ;-)quote:Thorin schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:53:
[...]
Hm, die is wel erg abstract, geen idee wat ik in die kleurenvlakken moet zienWeet dus verder niet wat ik er van moet vinden, al kan ik wel zeggen dat'ie mooi scherp en kleurrijk is.
Mijn inzendinkje:
Tijdje geleden alweer gemaakt met een Canon A400, een vriendin van me heeft'm bewerkt want daar ben ik nog niet zo goed in.
[afbeelding]
Jammer, van die overbelichte zon. Toen ik de foto zag ging mijn aandacht gelijk hiernaar toe. Verder had ik denk ik meer van de omgeving willen zien, ik weet niet waarom maar op een of andere manier lijkt die boom te nadrukkelijk aanwezig. Je kan natuurlijk ook het vliegtuigje wegpoetsen! vliegtuigje dan niet weg? Volgens mij moet dat makkelijk te doen zijn. Ik val je niet aan, maar dit is waar ik aan denk dus ik hoop dat je er wat aan hebt!quote:fagao schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:07:
[afbeelding]
Zonsondergang op 23 december aan de Venedijk in Kampen. Mooiste plekje van Kampen. Wel redelijk nabewerkt. Jammer van dat irritante vliegend object in beeld...
Gemaakt met een Canon A80, die helaas nu is overleden maar gisteren vervangen is door een EOS 400D + Kitlens.

Een nieuwsgierig hondje verlangend naar vrijheid..
gemanipuleerde werkelijkheid...
Reg. datum: 08 juli 2005
@Mariken; vindt het helaas helemaal niks. Lelijk wit vlak, niet helemaal scherp en hij staat scheef.
@Whiteviper; Is dit niet in maarssen bij de kartbaan? Best wel een goede foto niet veel op aan te merken.
En hierbij mijn foto, ik vond hem zelf wel aardig voornamelijk door de nabewerking waarbij ik de auto probeer uit te laten springen. Maar wat vinden jullie?

Canon 350D | Canon EF-S 18-55 F3.5-5.6 | Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM | Sigma 70-300 F4.0-5.6 | Canon Speedlite 430EX | Raynox M-250 | Sandisk 4GB Extreme III CF
Verder had je misschien wat motion blur kunnen geven om hem er echt uit te laten springen, zo geef je gelijk wat 'snelheid' in de plaat.
Ik zou graag nog wat commentaar hebben op deze foto (gemaakt met Nikon D40, kitlens):
Klik voor grootDeze foto is een tijd geleden geschoten in Den Haag. De foto is bewerkt met PS en heb onder andere:
- meer contrast
- USM toegepast
- een wazigheids effect toegevoegd, weet niet de naam ervoor. (laag dupliceren > overvloeien wijzigen in bedekken voor bovenste laag > gaussian blur op onderste laag )
Just_I wijzigde dit bericht 01-03-2008 13:27 (50%)
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
quote:silencedead schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:30:
@Whiteviper; Is dit niet in maarssen bij de kartbaan? Best wel een goede foto niet veel op aan te merken.
...
Reg. datum: 24 juni 2006
Ik heb nog niet heel veel ervaring met de camera, maar probeer zoveel mogelijk te leren en te ontdekken

klikbaar.
Canon EOS 400D + 18-55mm
1/400 - F13 - ISO 400 - 37,0mm
zonder flits, auto white balance
foto iets gecropt met PS en contrast wat met de kleuren gespeeld. Orgineel (wel iets verkleind wegens de grootte van de foto).
@fagao: Mooie foto!
@Just_I: Ik vind de compositie wat vreemd in combinatie met de kadering. Ik had rechts en onder (knipperlicht) wat meer ruimte gelaten om deze compositie beter uit te laten komen. Gebruik van contrast vind juist wel weer erg goed gedaan. Persoonlijk had ik hem horizontaal uitgelijnd op die 'balk' onder het typeplaatje en had ik het knipperlicht buiten het kader gelaten en dan net iets meer ruimte in het kader rechts van de koplamp. Doet het zo net niet voor me, maar er zit zeker potentie in!
@kofie-junk: geslaagde nabewerking! Apart sfeertje. Me likes
Een poging van mijn kant:

Nikon D40, 18-55 kitlens (24mm), f/14, 1/40s, ISO200, polafilter. Nabewerking: perspectiefcorrectie in PS, crop, unsharp maskje.
Comments?
In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

klikbaar voor groter
Zelf heb ik zojuist Amsterdam centrum onveilig gemaakt, deze doet het ook beter in z/w.

Alleen het fietsstuur stoort me enorm
SPECS | Nikon D50, Tamron 17-50mm SP AF F/2.8xr, Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 AF-S VR
Reg. datum: 07 juli 2007
Niks mis mee, maar wel qua comp een saaie foto..quote:Wok schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:49:
Een poging van mijn kant:
[afbeelding]
Nikon D40, 18-55 kitlens (24mm), f/14, 1/40s, ISO200, polafilter. Nabewerking: perspectiefcorrectie in PS, crop, unsharp maskje.
Comments?
Andere compositie doen. Als dat geen optie is, lucht meer erin betrekken. Een immense wolkenpartij
Reg. datum: 07 juli 2007
Veel ruisquote:wacko schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:54:
Ik ben normaal gesproken niet zo van zwart/wit, maar ik vond het bij deze foto goed passen. Heb wat lopen spelen met de kleurslidertjes voor zw/w conversie en ik denk dat het zo wel aardig is. Wat vinden julle er van?
[afbeelding]
klikbaar voor groter
De ruis stoort me niet, voegt net zo hard wat toe. Het dichtlopen van het zwart stoort me wel. (disclaimer, zit niet op mijn eigen pc, dus lastig precies te zien).quote:wacko schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:54:
Ik ben normaal gesproken niet zo van zwart/wit, maar ik vond het bij deze foto goed passen. Heb wat lopen spelen met de kleurslidertjes voor zw/w conversie en ik denk dat het zo wel aardig is. Wat vinden julle er van?
[afbeelding]
klikbaar voor groter
recente case || gear
@marlieke: Mooi werk maar geen foto meer.
@just_i: Op zich niet slecht alleen die uitsnede is net wat krap
@koffie-junk: nette bewerking, weet alleen niet zeker wat ik van het onderwerp vind
@wok: Het is een kantoorgebouw of mis ik wat?
@wacko: Wat mij betreft eigenlijk geen showcase meer.
@sjaak: Hoofd is net niet scherp, jammer. En jammer van dat stuur
Ik probeerde de hyacinth in de tuin 's anders in beeld te brengen

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26
My toys: Eos 400D, Eos 40D, Sigma 10-20mm, Canon 24-105mm F/4L, Canon 70-200mm f/4L IS, Canon 100-400 f4.5-5.6L, Nikon D300, Nikkor 24-85mm f2.8-4.0, Sigma 100-300 f/4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last
Dit topic is gesloten.