Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 januari 2008

quote:
ssj_gohan schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:03:
[...]

Maar aan figuren zoals jou verdien ik mij geld, met 6 minuten proberen te helpen. Heerlijk wanneer mensen naar een helpdesk bellen, zich te groot voelen hiervoor, en lastig gaan doen en mij hierdoor 5 minuten extra werk geven.

Ik zou zeggen, via de quick search vind je meer!
uhhhh wie zegt dat ik de helpdesk bel??? :? die heb ik niet nodig hoor;) magoe als je het zo rot vind zoek dan ander werk 8)7
Anyway laten we het ontopic houden ;)

Reg. datum: 29 september 2002

OK, ik ga het toch een keer vragen want ik ben nu toch benieuwd, lees ongeduldig, en ik kan het nergens echt vinden.

Ik heb Telfort internet besteld, ik heb het pakket ontvangen, en gelijk de modem maar even aangesloten zodat alles klaar staat als het internet opgeleverd zou worden. Tot mijn verbazing ging het DSL lampje groen branden. Het internet lampje werd rood/oranje.

Nu mijn vraag, betekend dit dat Telfort me heeft aangesloten en dat ik zou kunnen internetten als ik alles goed zou doen, of is het gewoon zo dat ik moet wachten totdat het internet lampje op groen gaat? De oplevering is volgens telfort trouwens in de week van 4 maart.

edit: ik ben trouwens een keer per ongeluk met internet via mijn telefoon naar connect.adslvandaag.nl gegaan. Daar stond "Uw aansluiting is geactiveerd" Waarschijnlijk niks bijzonders omdat ik dus inderdaad internet had, welliswaar niet via de telfort modem, maargoed. Via de modem kom ik er dus niet op.

sander-sp wijzigde dit bericht 24-02-2008 23:15 (20%)

quote:
robertpNL schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:23:
En jewel, Telfort/Tiscali SMTP server is door Microsoft geblokkeerd. Als je een e-mail verstuurd naar een hotmail adres, ontvang je deze melding van Microsoft:

host mx1.hotmail.com [65.54.245.8]: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons.
Totdat Telfort hier actie op heeft ondernomen kan je als workaround natuurlijk even een andere (free) SMTP gebruiken, zoals die van bijv. gmail/gmx/hotpop.

Reg. datum: 10 januari 2008

quote:
sander-sp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:08:
OK, ik ga het toch een keer vragen want ik ben nu toch benieuwd, lees ongeduldig, en ik kan het nergens echt vinden.

Ik heb Telfort internet besteld, ik heb het pakket ontvangen, en gelijk de modem maar even aangesloten zodat alles klaar staat als het internet opgeleverd zou worden. Tot mijn verbazing ging het DSL lampje groen branden. Het internet lampje werd rood/oranje.

Nu mijn vraag, betekend dit dat Telfort me heeft aangesloten en dat ik zou kunnen internetten als ik alles goed zou doen, of is het gewoon zo dat ik moet wachten totdat het internet lampje op groen gaat? De oplevering is volgens telfort trouwens in de week van 4 maart.

edit: ik ben trouwens een keer per ongeluk met internet via mijn telefoon naar connect.adslvandaag.nl gegaan. Daar stond "Uw aansluiting is geactiveerd" Waarschijnlijk niks bijzonders omdat ik dus inderdaad internet had, welliswaar niet via de telfort modem, maargoed. Via de modem kom ik er dus niet op.
Nee je heb nog geen internet als je Internet lampje Groen word werkt het.. zal dus in de week van 4 maart op groen springen :)

Reg. datum: 01 januari 2008

quote:
ITsMatthijs schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:34:
[...]

Voor je telefonie is de zyxel misschien wel handig ;)

edit: Aangezien het een DSL modem is, is het meest handige natuurlijk om de netgear direct aan te sluiten, maar dan kan je geen gebruik meer maken van telefonie op de zyxel :P
Nou dan ga ik dat gewoon proberen, heb namelijk alleen internet. Ik weet niet of het instellen lastig is??

Verlies ik veel aan snelheid als ik het via de zyxel naar de netgear laat lopen?

Ik denk dat als je geen telefonie hebt, het zelfs beter is inderdaad om de netgear aan te sluiten direct.
Afhankelijk van hoe goed die chipset met de DSLAM's van Telfort praat natuurlijk ;)

Instellingen zijn niet zo moeilijk. Meestal is er wel een wizard voor. En anders zijn de instellingen wel terug te vinden op de website.
http://web.tiscali.nl/ser...gen_adsl_modem/550313.htm
Reg. datum: 21 maart 2007

Kan ik trouwens ook ergens in het modem instellen dat ik niet iedere 3 minuten opnieuw hoef in te loggen op het modem? Als ik er mee bezig ben, instellingen veranderen enzo, en ik moet bijvoorbeeld even een website voor informatie raadplegen, dan betekent dit dat ik opnieuw op "Login" moet klikken en dan weer helemaal het menu van het modem moet doorworstelen (die al niet zo heel snel is).

Dus: kan ik op de een of andere manier zorgen dat ik ingelogd blijf op het modem? Doch in ieder geval langer dan wat hij je standaard toe laat? [Ik gebruik FireFox]

E6600 @ 3,2GHz, 4GB PC6400 CL4, Sparkle 8800GTS640, P5B Deluxe, Scythe Infinity, 2x 500GB Samsung SpinPoint, SB X-Fi XtremeMusic, Vista HP x64

Reg. datum: 01 januari 2008

quote:
ITsMatthijs schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:18:
Ik denk dat als je geen telefonie hebt, het zelfs beter is inderdaad om de netgear aan te sluiten direct.
Afhankelijk van hoe goed die chipset met de DSLAM's van Telfort praat natuurlijk ;)

Instellingen zijn niet zo moeilijk. Meestal is er wel een wizard voor. En anders zijn de instellingen wel terug te vinden op de website.
http://web.tiscali.nl/ser...gen_adsl_modem/550313.htm
Oke! Thanks! De Netgear is een snel modem volgens mij.. gaat om de dg834n.. Is de Rangemax NEXT met mogelijkheid tot het halen van hoge snelheden.

Zijn die instellingen van tiscali geleek gebleven t.o.v. telfort nu?

Hoelang hebben jullie moeten wachten op telfort (ik heb geen kpn verbinding). Duurt het echt die 5 weken?

Let op: Tweakotine= verslavend

Ik kan sinds vanochtend ineens geen mail meer verzenden via Telfort SMTP naar een Hotmail adres. Ik krijg deze mail terug:
quote:
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<mijnadres@telfort.nl> SIZE=2793:
host mx3.hotmail.com [65.54.244.72]: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list:
http://postmaster.live.com
Ik heb geen idee waarom mijn IP adres geblokkeerd zou zijn. Ik stuur nooit spam of mailings naar meerdere mensen tegelijk. Ik krijg de fout op ieder willekeurig Hotmail of Live adres.

Ligt dit aan Telfort? Meer Telfort klanten die dit sinds vanochtend hebben?
Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
cdgrit schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:45:
Ik kan sinds vanochtend ineens geen mail meer verzenden via Telfort SMTP naar een Hotmail adres. Ik krijg deze mail terug:

[...]

Ligt dit aan Telfort? Meer Telfort klanten die dit sinds vanochtend hebben?
Ja, dan is de verzendende mailserver van Telfort geblocked.

prettig gestoord
Reg. datum: 08 juni 2001

quote:
Helsie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:48:
[...]
Ja, dan is de verzendende mailserver van Telfort geblocked.
Een beetje ISP zou overigens wel direct bellen/mailen om hun server van de blacklist te krijgen en dat binnen afzienbare tijd opgelost hebben.

Let op: Tweakotine= verslavend

quote:
CraZaay schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:04:
[...]

Een beetje ISP zou overigens wel direct bellen/mailen om hun server van de blacklist te krijgen en dat binnen afzienbare tijd opgelost hebben.
Hebben ze gedaan blijkbaar. Het is weer opgelost

Edit: Te vroeg gejuicht helaas. Ik kon net 1 keer een mail sturen naar mijn eigen Hotmail adres, maar het was eenmalig. Vreemd, maar nu lukt het opnieuw niet :(

cdgrit wijzigde dit bericht 25-02-2008 12:14 (20%)

Reg. datum: 03 juli 2002

Weet iemand hoe je het pingen vanuit buiten kan afzetten in die Zyxel modem van Telfort?
Heb geprobeerd ICMP op drop te zetten, maar helaas helpt het niet?

Intel C2D E6300@3.3ghz | Asus P5N-E Sli | Crucial 2gb PC8500@1200mhz | XFX 7950GT Extreme 512MB @610/1600mhz

Reg. datum: 26 juni 2000

http://www.mediahump.com/image/77925
daar kan je het op LAN only zetten, of helemaal uit (Disable)

quote:
dSje schreef op maandag 25 februari 2008 @ 07:48:
[...]

Nee je heb nog geen internet als je Internet lampje Groen word werkt het.. zal dus in de week van 4 maart op groen springen :)
Ok, duidelijk. Dan zal ik toch nog even geduld moeten hebben O-)

quote:
mpx200_05 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:48:
Dit gaat niet goed....
na modem reset wordt er lager in getraind... ben inmiddels al 10 % kwijt. Klopt dit?
Gisteren 4366 nu 4073 ....
Ik heb dit ook gehad, maar bij mij ging hij zelfs met iets minder dan 1000 naar beneden :?

Reg. datum: 25 november 2004

Ik heb iemand aan de telefoon gehad, die in het witte Zyxel-modem (p-2602 d1a) iets wil veranderen.
Je kan wel inloggen en dingen bekijken, maar iets veranderen lukt niet.

Zodra je op de knop ´Apply´ drukt wijzigt er niets of verschijnt de volgende boodschap:
´De webpagina die u nu bekijkt probeert het venster te sluiten ? Wilt u dit venster sluiten ?´

De PC draait onder Vista (heb ik geen kaas van gegeten).
Het kan ook aaan de instellingen van de browser liggen, maar ik kom er zo niet uit.

Een keiharde reset van het modem heeft ook niet geholpen.

Helaas woont de persoon te ver af om even langs te gaan.

Reg. datum: 23 juli 2003

In internet explorer even de popup killer uitzetten werkt dan wel [gok ik]

Reg. datum: 03 februari 2008

quote:
sander-sp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:08:

Ik denk dat er een ander ADSL signaal (nog) actief is.
Ik had het ook, toen ik de instellingen veranderde kreeg
ik mijn oude ISP werkend, en kon toen internetten met mijn
nieuwe Zyxel modem van Telfort.

Bill. :*)

Reg. datum: 03 februari 2008

quote:
EleanorNL schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:58:
Kan ik trouwens ook ergens in het modem instellen dat ik niet iedere 3 minuten opnieuw hoef in te loggen op het modem? Als ik er mee bezig ben, instellingen veranderen enzo, en ik moet bijvoorbeeld even een website voor informatie raadplegen, dan betekent dit dat ik opnieuw op "Login" moet klikken en dan weer helemaal het menu van het modem moet doorworstelen (die al niet zo heel snel is).

Dus: kan ik op de een of andere manier zorgen dat ik ingelogd blijf op het modem? Doch in ieder geval langer dan wat hij je standaard toe laat? [Ik gebruik FireFox]
Die tijd is in te stellen, zolang je actief bent dan blijf je ingelogd.
Doe je een tijdje niets dan wordt je eruit gegooid, goed beveiligd toch?

Click Maintenance>System to open the General screen
Onder System Setup staat de "Administrator Inactivity Timer"

Succes, Bill. :*)

Electronic Bill wijzigde dit bericht 25-02-2008 16:37 (8%)

Reg. datum: 25 november 2004

quote:
Johny_B schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:44:
In internet explorer even de popup killer uitzetten werkt dan wel [gok ik]
Gok met je mee, me even laten afleiden door de Vista-reflex (heb ik zelf ruim een half jaar mee gedraaid en in oktober 2007 weer ingeruild voor good old XP).
Bedankt voor het meedenken.

Reg. datum: 18 september 2000

Na 19 dagen wachten op een antwoord op de vraag als de overzetting van T6 naar T20 wel goed is gegaan aangezien ik geen kb snelheidswinst heb terwijl de snelheidscheck 13Mbit aangeeft krijg ik toch wel een heel simpel (standaard) antwoord terug:

Enige tijd geleden hebt u per e-mail een vraag gesteld aan de afdeling Customer Services.

Uiteraard streven wij ernaar om alle vragen snel en goed te beantwoorden. Helaas zijn wij wegens onvoorziene drukte tot op dit moment nog niet in staat geweest om uw e-mail te beantwoorden.

Wij betreuren dit ten zeerste en bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan.

Wij kunnen ons voorstellen dat u inmiddels via een andere weg antwoord hebt gekregen op uw vraag, of dat het probleem inmiddels is verholpen.
Indien dit echter niet het geval is verzoeken wij u vriendelijk om uw vraag, middels het contact formulier, opnieuw te stellen. Uiteraard wordt uw vraag dan met voorrang behandeld en voorzien wij u zo spoedig mogelijk alsnog van een passend antwoord.

Indien u uw vraag liever persoonlijk aan een van onze medewerkers wilt stellen kunt u natuurlijk ook telefonisch contact opnemen. De afdeling Customer Services is bereikbaar op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m).

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Ik kan dan wel weer een contactformulier invullen en ruim 2 weken wachten op hetzelfde antwoord maar ik heb het nu al gehad met Telfort,iets beloven en niet nakomen en daarna je klanten lekker laten barsten.

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

dammmz vandaag gebeld om in mijn bestelling een andere modem te krijgen ivm de wireless problemen. eerst geen enkel probleem maar na 3x doorverbinden kreeg ik het bekende verhaal 'het staat zo in de computer dus ik kan het niet aanpassen'

ik zit pas in fase 3 en wil van de wireless naar de multi pc. Dat zou normaal toch geen probleem moeten zijn aangezien er nog niets verstuurd is.

Iemand hier ervaringen mee of weet hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen ?

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Chadi schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:43:
Die wireless zou ik niet eens inschakelen. Je levert zo je snelheid in. Mijn broertje heeft die wireless ook. Zodra hij wireless inschakelt denderd die snelheid omlaag . GEwoon een standaard halen en daarachter een linksys of dergelijke.
Ik heb geen zin in allerlei apparaten. Ik wil gewoon 1 kastje wat "alles" regelt. Nu heb ik het wireless modem besteld en dus wil ik het daarmee doen. Lijkt me toch gek dat er straks niks meer werkt opeens als wireless aan staat? Dan zou jan en alleman er toch over klagen???

M'n adsl-speed komt volgens de postcode checker niet boven de 8mbit dus veel zal ik er niet van merken lijkt me.

Overigens, op m'n vraag omtrend het bereik van 't wireless modem heb ik nog geen respons gehad, iemand??

Reg. datum: 11 januari 2008

quote:
rjw schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:09:
Na 19 dagen wachten op een antwoord op de vraag als de overzetting van T6 naar T20 wel goed is gegaan aangezien ik geen kb snelheidswinst heb terwijl de snelheidscheck 13Mbit aangeeft krijg ik toch wel een heel simpel (standaard) antwoord terug:
Allemaal smoesjes. Ik wacht nu al meer dan 2 weken op een mailtje aan de klantenservice en krijg ook alleen maar van dat soort standaardmailtjes terug. En het gore lef hebben om, zonder ook maar eenmaal inhoudelijk op mijn vraag te zijn ingegaan, een klanttevredenheidsmail te sturen waarin nota bene gerefereerd wordt aan het "feit" dat de vraag inmiddels beantwoord zou zijn. NOT dus!

Mevrouw Reffelthrat (direkteur klantenservice telfort internet) mijn geduld is op. U bent een grote NUL. Hoort u het goed: E*E*N G*R*O*T*E* N*U*L!!!
En denk maar niet dat ik hier één woord van terugneem!

Uw Pigsbutt (the angry boar)

pigsbutt wijzigde dit bericht 25-02-2008 18:37 (22%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: