My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
Ik had in het begin echt het gevoel dat ik opnieuw moest leren draaien, maar ik word er al steeds handiger in. Ik heb wel het gevoel dat bepaalde stukjes op zijn plaats vallen nu ik dit doe. Ik heb meer ruimte om lekker door te mixen. Maar je moet ook veel meer in de gaten houden. Terwijl je de 3de track beatmatched moet je ook nog eens tegelijk luisteren of de andere 2 niet scheef gaan lopen. Erg lastig, maar met veel oefenen gaat het al wel een stuk beter. Ik heb al best wel resultaten geboekt waarbij ik echt verbaasd ben dat ik dat heb gedraaid.
Ik post binnenkort wel een keer een setje.
Music is an expression of pure emotion
ben nou flink opzoek naar een starter set 2x cd + mengpaneel eigenlijk in de wat lowbudget kant want ben echt net begonnen
kan iemand me wat aanraden ?
B Housed!
Wat is je budget?quote:Steelduines schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:17:
Ben zelf ook gevallen voor het beatmixen!....
ben nou flink opzoek naar een starter set 2x cd + mengpaneel eigenlijk in de wat lowbudget kant want ben echt net begonnen
kan iemand me wat aanraden ?
Je kunt beginnen met een CDJ-400 of Reloop RMP-1, daar zit al weer verschil in prijs in. Citronic MPCD-S6, ook een leuke budgetspeler voor noppes.
Puur afhankelijk van je budget zul je moeten kiezen.
Een mengpaneel heb ik toevallig te koop, maar ik vrees dat die boven je budget zit. Is een Pio DJM-800.
XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86
Ga nu even kijken wat het zijnquote:DaMarcus schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:22:
[...]
Wat is je budget?
Je kunt beginnen met een CDJ-400 of Reloop RMP-1, daar zit al weer verschil in prijs in. Citronic MPCD-S6, ook een leuke budgetspeler voor noppes.
Puur afhankelijk van je budget zul je moeten kiezen.
Een mengpaneel heb ik toevallig te koop, maar ik vrees dat die boven je budget zit. Is een Pio DJM-800.
en voor mengpanelen ben je voor ong 100 klaar heb ik gezien maar bedankt !
denk dat ik mn eerste setje wel 2e hands wil kopen ! ben 14 en heb dus niet een erg groot budget flink aan het werk !
Steelduines wijzigde dit bericht 04-02-2008 20:47 (8%)
B Housed!
[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
Bedankt voor de Tip ! zo vond ik dan de Gemsound CDM-200 weet niet hoe je een plaatje moet invoegenquote:Sjoewe schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:04:
Je kan ook gewoon beginnen met een dubbele cd speler. Als er maar jogwheels met pitchbend en pitchfaders opzitten. Toegegeven een CDJ draait veel lekkerder, maar als je nog jong bent en de centen niet hebt kan je daar prima mee beginnen.
maar hier de link KLIK die heeft nog een beetje fatsoenlijke jogwheels maar als je kijkt naar die staand achtige dingen met zon heel klein wieltje daar knap ik dan op af, met een beetje bereken heb ik toch gezien dat ik met 2x enkel en een mengpaneel ong 450 uitkom ong denk ik.
eigenlijk zoek ik dan een zelfde soort als de CDM-200 want deze is niet echt te krijgen.
B Housed!
Toch als ik jou was, dan zou ik losse onderdelen kopen. Dan kan je stapsgewijs upgraden als je een keer wat meer geld hebt.
My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
Reg. datum: 23 oktober 2006
zogenaamde superoems 2 maanden oud en dus nog garantie
Nee Ben niet zo van de Vinyls dus hoef ik geen draaitafels maar bedankt !quote:tiz0r schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:51:
Voor een beginner heb ik 2 synqs XTRM-1 voor je te koop.
B Housed!
*~kuch~* Moet je ook ff de prijs vermelden.quote:tiz0r schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:51:
Voor een beginner heb ik 2 synqs XTRM-1 voor je te koop.
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
wat sjoewe zei dat ik zou kunnen beginnen met een dubbele cd speler
heb de Gemini CDM-3600 gevonden lijkt me wel een relax apparaatje maar als ik het goed heb gezien geen bpm counter in klopt dat? en kan iemand die een beetje verstand heeft een reactie plaatsen of het een beetje een goed ding is voor een beginner ?
zat anders te denken aan 2e handsje dap tl 850 2x dan
B Housed!
You don't need eyes to see, you need vision
Tevens kloppen die BPM-counters ook niet, tenzij er Denon of Pioneer op de apparatuur staatquote:Yalopa schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:24:
Een bpm counter heb je niet nodig, je kan beter op het gehoor leren mixen. Meestal werken die dingen toch niet zoals ze zouden moeten..
XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86
Music is an expression of pure emotion
BPM-counters kunnen op de goedkopere spelers / mixers flink afwijken. Ik zeg niet dat de duurdere spelers en mixers dit niet foutloos doen, maar toch een stuk beter.quote:Michali schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:53:
Een BMP counter is wel handig om snel ongeveer op de juiste pitch te gaan zitten, maar de details moet je altijd zelf doen. Scheelt altijd wel wat tijd als je het zo aanpakt.
Voor mij is het ook een referentie, pitchen zal ik nog altijd zelf blijven doen
B Housed!
je vind ze niet altijd als je op andere apparatuur moet draaien, daar sta nje dan als je ze nodig hebt
meestal zijn ze waardeloos
de details moet je toch nog zelf op gehoor bijstellen
mits een beetje oefening staat een plaat zeer snel gelijk, zo moeilijk is het nu ook niet..
You don't need eyes to see, you need vision
* Sjoewe heeft net z'n eerste vaste avond gescoord. (samen met dj-maatje)
Een keer per maand Dj'en in een danskroeg in Utrecht. De bedrijfsleider vond onze demo erg leuk.
Ik ben benieuwd.
Zoals al eerder verteld, is een BPM counter niet een noodzaak. In de tijd dat DJs alleen nog op draaitafels hun muziek afspeelden, waren deze ook niet aanwezig.quote:Steelduines schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:38:
[..]
heb de Gemini CDM-3600 gevonden lijkt me wel een relax apparaatje maar als ik het goed heb gezien geen bpm counter in klopt dat?
Het is inderdaad ook alleen maar referentie, niets meer niets minder.
Reaktie alleen maar neer gezet voor ondersteuning.
Ook hier maar weer eens gefeli Sjoewe! Goed bezig!
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Daarom tap ik zelf wel op me kaos pad, mocht het nodig zijn.
It's fun to obey the machine
Die van mijn mengpaneel ook. Gelukkig heb ik het zelf niet nodig.quote:Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:51:
Moet je wel een goede BPM counter hebben wat die van mij op me mengpaneel schieten altijd een stuk of 3 4 bmp er boven of onder...
Daarom tap ik zelf wel op me kaos pad, mocht het nodig zijn.
Lekker! Wie hem nog niet heeft gedownload moet dat maar eens doen. Een heerlijke mix van uiteenlopende house met afwisselend zweverige bliepjes en het betere hak en breekwerk.quote:Ome_Les schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:15:
Hey Jongens,
We hebben gisteren de laatste hand gelegd aan een Progressive Mix.
Kijk eens of jullie hier van kunnen genieten:
artist : dannyboy & tekki
title : Progressional Education - episode 1
release date : January 06.2008
real name : James Daniel Hoogerwerf & Les Brohm
www : www.restrictedsessions.nl
Tracklist
01. Foo Fighters - Come Alive (dannyboy & tekki's Progressional Education Remix)
02. James Zabiela - Human (Original Mix)
03. Ercola & Heikki L - Deep At Night (Adam K & Soha Remix)
04. Glenn Morrison - No Sudden Moves
05. Sultan, Ned Shepard & Maher Daniel - Itajai (Wize Remix)
06. K Lavander - Blue Lividus (16 Bit Lolitas Dancefloor Mix)
07. Twisted Society - End Of Logic
08. Roman Pushkin - Fat Bottom Girls (Main Mix)
09. Kid Dub - Tetris (Original Mix)
10. Robbie Williams - Rudebox (Perry O'Neil Remix)
11. Fred Pellichero - Angel On TV
12. Bass Kleph - Bump Uglies
13. Bass Kleph - Coup D'etat (Hook N Sling Remix)
14. James Zabiela - Human (Intro Mix)
15. Planet Funk - Inside All The People (Harvey's Ibiza Sleepy Mix)
total : 64:00 Min (146 MB)
Zipfile is hier te downloaden
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 53 54 55 56 last
Dit topic is gesloten.