Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 augustus 2002

Oke, heb nu een componet kabel en component op mijn LCD.
Ik kan dus beter beeld hebben dan eerst, maar weet niet precies hoe dat heet.
Dus is het ook lastig zoeken op Google.
Welke zoektermen moet ik ingeven?

Reg. datum: 24 augustus 2007

Heh, net een kabel van mijn slaapkamer naar een router getrokken, nu heb ik internet-toegang in mijn bed :P
Zal straks even naar die YouTube2 kijken, misschien dat die werkt.

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Maartend zoek op 720p AND xbmc en je vindt het wel. Ik denk dat dit ook maar eens in de topicstart opgenomen moet worden, aangezien dit wel erg vaak voorbij komt. XBMC-HD-explosie!
De post is daar >>

Hm hoe kan ik dat voor elkaar krijgen om mijn oude dash te starten?

XBMC support forum: www.xbox-hacks.nl

Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
Spam schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:27:
Is het eigenlijk ook mogelijk om een share naar een XBOX map te maken (ipv andersom). Zoiets van een Samba dienst op XBMC. Of is FTP de enige mogelijkheid ?
Dit zou inderdaad wel meesterlijk zijn! Torrentclient is er al, hdd upgraden is ook niet heel lastig meer, ik zie mogelijkheden! :*)
Vanuit je bedje je xbox een trap geven om een film te downloaden, afspelen op HDkwaliteit en als je wil ook nog even naar je klaptop streamen om te fikken oid! :)

quote:
stevenP schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:12:
[...]

Dit zou inderdaad wel meesterlijk zijn! Torrentclient is er al, hdd upgraden is ook niet heel lastig meer, ik zie mogelijkheden! :*)
Vanuit je bedje je xbox een trap geven om een film te downloaden, afspelen op HDkwaliteit en als je wil ook nog even naar je klaptop streamen om te fikken oid! :)
Muziek downloaden in een handomdraai op je xbox :)

Dat 'HDkwaliteit', wij krijgen ergens deze week een Philips 42" ambilight met alles erop en dr aan (fullHD en w/e) kan je op je xbox HD naar je tv streamen? :?
Zou wel nice zijn :D

Reg. datum: 25 juli 2007

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:57:
[...]

4000 GB!? Wacht even... =P
Mijn fout... Probyse heeft mail...
4 Terrabyte/maand zou genoeg moeten zijn :)
Bigfoot heeft ook mail...
Meer later denk ik _/-\o_

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
Mar2zz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:44:
Maartend zoek op 720p AND xbmc en je vindt het wel. Ik denk dat dit ook maar eens in de topicstart opgenomen moet worden, aangezien dit wel erg vaak voorbij komt. XBMC-HD-explosie!
XBMC-HD-explosie _/-\o_

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
Mar2zz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:44:
Bedankt.
Ik vond het idd ook vreemd dat het niet in de TS stond

Gedaan en het werkt.

Reg. datum: 10 oktober 2007

@ Brantje: Updaten terwijl xbmc draait kan hoor...echter pakt hij niet de skin die op het moment actief is....De rest kan je gewoon verwijderen en opnieuw erin gooien.
Ik zet altijd even een skin aan, die ik anders nooit gebruik en update altijd als xbmc actief is, nog nooit problemen mee gehad.

De post is daar >>

Oke :).
Bedankt voor de info.
Zal vanmiddag ff gaan updaten.

quote:
stevenP schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:12:
[...]
Meesterlijk=Ik heb een pc die dient als server. Daarop heb ik sabnzbd geinstalleerd. Op de xbox heb ik het script torrentx geinstalleerd. Alle mappen van Sabnzbd heb ik gemount in bestandsbeheer van xbmc. Op mijn normale pc zoek ik nzb'tjes op en die gooi ik een een nzb-temp map op de server-pc. Als ik wil dat die server-pc gaat downloaden dan gooi ik met bestandsbeheer in xbmc het nzb-filetje in de map die sabnzbd in de gaten houdt. et voila... uurtje later mooi filmpke of serie ofzo... Volledig xbmc controlled (je kan sabnzbd pauzeren/resumen, downloads cancelen, prioriteren, complete downloads in andere shared mappen gooien op de server pc etc etc). Dezelfde setup kan met azureus voor torrents.

M.a.w.: wat je wil is al mogelijk, maar regel ff een pc die dat downen voor je doet.
De post is daar >>

Hij wilt juist dat zijn xbox de torrents download.
Dat zou best makkelijk zijn.

Ja dat snap ik, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Als ze eenmaal op je xbox staan dan kan je er zo weinig mee omdat alles via ftp moet. via een server/nas ofzo gaat het allemaal veel makkelijker, en kan ook je complete huisnetwerk er gebruik van maken. Als je op de xbox een game aan het spelen bent ben je de verbinding in het netwerk al kwijt, dus zijn die bestanden niet te gebruiken op dat moment voor anderen.

Youtube werkt bij mij nog steeds niet :/ heb Youtube2a ook genomen maar daar werkt de navigatie niet :?
Niemand een oplossing?

Ohja, en is dat truckje van je ventilatoren zachter zetten ook veilig tijdens gamen?

Amp. wijzigde dit bericht 15-01-2008 15:28 (25%)

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:40:
Ja dat snap ik, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Als ze eenmaal op je xbox staan dan kan je er zo weinig mee omdat alles via ftp moet. via een server/nas ofzo gaat het allemaal veel makkelijker, en kan ook je complete huisnetwerk er gebruik van maken. Als je op de xbox een game aan het spelen bent ben je de verbinding in het netwerk al kwijt, dus zijn die bestanden niet te gebruiken op dat moment voor anderen.
helemaal mee eens, er zijn beter apparaten om als server te gebruiken, de xbox is meer een client

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

quote:
Amp. schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:08:
Youtube werkt bij mij nog steeds niet :/ heb Youtube2a ook genomen maar daar werkt de navigatie niet :?
Niemand een oplossing?

Ohja, en is dat truckje van je ventilatoren zachter zetten ook veilig tijdens gamen?
Truukje werkt niet tijdens gamen. Werkt alleen in xbmc zelf. Je hoeft dus niet bang te zijn dat het allemaal te heet wordt.
Reg. datum: 14 april 2004

Ik heb al flink wat posts in deze groep doorgelezen, maar ik heb eigenlijk een simpele vraag die ik zo gauw niet beantwoord zie.
Als ik met een gemodde xbox heb met daarop xbmc geïnstalleerd, kun je dan ook via het netwerk (liefst wireless, kan dat met een xbos ook?) al je mediafiles streaming van je pc afspelen?

Dus stel je hebt een dvd op de harde schijf van je pc staan en je wilt die via je xbox afspelen, is het dan mogelijk om de boel (vob-bestanden etc) naar je tv te streamen via je xbox?

Of moet je eerst de boel kopieren naar je xbox?

Kun je er evt een externe usb-harde schijf op aansluiten en direct daar vandaan kijken?

Westmania wijzigde dit bericht 15-01-2008 17:38 (0%)
Reden: typo

Rallisport 2 = Pure 0wnage

quote:
Westmania schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:37:
Ik heb al flink wat posts in deze groep doorgelezen, maar ik heb eigenlijk een simpele vraag die ik zo gauw niet beantwoord zie.
Als ik met een gemodde xbox heb met daarop xbmc geïnstalleerd, kun je dan ook via het netwerk (liefst wireless, kan dat met een xbos ook?) al je mediafiles streaming van je pc afspelen?

Dus stel je hebt een dvd op de harde schijf van je pc staan en je wilt die via je xbox afspelen, is het dan mogelijk om de boel (vob-bestanden etc) naar je tv te streamen via je xbox?

Of moet je eerst de boel kopieren naar je xbox?

Kun je er evt een externe usb-harde schijf op aansluiten en direct daar vandaan kijken?
Ik heb mijn Xbox ook wireless aangesloten, en stream daarmee films van mijn windows2003 server die in de studeerkamer staat. Je kan een speciale wlan gameconsole adapter kopen voor 80 euro ofzo, maar wat beter werkt is een Linksys WRT54GL router tweaken.

De WRT54GL is voorzien van de mogelijkheid er open source firmware op te zetten (de L in de typeaanduiding staat ook voor Linux), met bijv. de DD-WRT firmware kun je het apparaat als WLAN Ethernet bridge instellen, en zodoende IP adressen van je draadloze netwerk door te geven aan 4 UTP clients.

Deze constructie werkt als een trein! _/-\o_ Uiteraard haal je niet de doorvoersnelheden die je met wired LAN hebt (ik haal 1.7MB/sec), maar voldoende om DIVX/XVID materiaal te streamen. Het enige dat je zult merken is dat het cachen aan het begin van de film iets langer zal duren.

Voor zover ik ik weet kun je geen USB opslag media aansluiten op de Xbox, alleen USB-HID apparaten (Human Interface Device, dus invoerapparatuur).

Snap overigens niet hoe je de XBMC threads hebt kunnen doorlopen zonder daaruit op te maken dat netwerkstreaming mogelijk is 8)7 |:(

Fruitschaal: Banaan & Appel & Aardbei & Mandarijn & Xbox & Xbox360

Reg. datum: 14 april 2004

Thanks! Denk dat ik dan toch maar een kabeltje leg van mijn router. Niettemin stream ik dan wel wireless van mijn pc, dus daar zit dan waarschijnlijk de bottleneck... Mischien daar ook nog een keer een kabel leggen. Want ik neem aan dat vob-bestanden te zwaar zijn voor streaming?

Ik krijg van de bigfoot(mirror 2) een unexpected end of archive.
Iemand meer dit probleem?(heb het 2 keer gedownload)

De rar is corrupt in een texture map van Project Mayhem III.

Iemand een mirror, of doe ik iets fout?

na 4 keer downloaden is het wel gelukt.
Erg vreemd

Animal wijzigde dit bericht 15-01-2008 21:35 (10%)
Reden: Solved

Hee, waar is het station's plein?! ..:?<br>Specs Skanimal.nl

quote:
Animal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:51:
Ik krijg van de bigfoot(mirror 2) een unexpected end of archive.
Iemand meer dit probleem?(heb het 2 keer gedownload)

De rar is corrupt in een texture map van Project Mayhem III.

Iemand een mirror, of doe ik iets fout?

na 4 keer downloaden is het wel gelukt.
Erg vreemd
Wat je zegt... erg vreemd.
Ik ben hem nu zelf aan het binnenhalen, eens kijken wat hij doet... -wordt vervolgd-

Edit:

Klopt, ben hem nu opnieuw aan het uploaden, er is blijkbaar iets fout gegaan.

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 15-01-2008 22:57 (8%)

Is er hier iemand die een mooie set-up heeft?
En met een mooie set-up bedoel ik een bioscoop-achtige opstelling of iig een mooie ruimte..

Even een extreem mooi voorbeeld:
http://desertstorm.be/vincitop.jpg

We (GitKua en ik) zoeken namelijk een mooie foto om als pr-afbeelding te dienen op de frontpage van de nieuwe XBMC website. Laat het even weten via Dm of mail aub :)

Misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar waarom maak je niet gewoon een screen van xbmc, en dan van vier schermen in 1 ofzo. Bv Muziek (met die cdhoesjes), Films (dvd-picto's), Games (dvd-pictos) en Series (wide icons) mooi screenshotje van die schermen. Dat gaat meer over xbmc dan een ultra-bios-setup@home. Of gaat je site ook over homecinemasetups?

Misschien kan je een picje jatten uit het show je homecinema uit tweakersnet, en een xbmc-screen shoppen in de tv ofzo, dus beetje fotoshoppen...
quote:
Mar2zz schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:37:
Misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar waarom maak je niet gewoon een screen van xbmc, en dan van vier schermen in 1 ofzo. Bv Muziek (met die cdhoesjes), Films (dvd-picto's), Games (dvd-pictos) en Series (wide icons) mooi screenshotje van die schermen. Dat gaat meer over xbmc dan een ultra-bios-setup@home. Of gaat je site ook over homecinemasetups?

Misschien kan je een picje jatten uit het show je homecinema uit tweakersnet, en een xbmc-screen shoppen in de tv ofzo, dus beetje fotoshoppen...
Je mag je er zeker wel mee bemoeien, goede ideeën zijn altijd welkom.
Misschien gebruiken we het allebei wel, in een flashanimatie. :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: