[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 13 juli 2007
Wat de algemene voorwaarden betreft lijkt mij dat de gewijzigde voorwaarden pas in kunnen gaan nadat je bent overgezet naar Telfort, net zoals je ook dan pas de Telfort servicedesk kunt gaan bellen. Dus om de algemene voorwaarden nu te gebruiken als argument om voortijdig onder je contract uit te komen en over te stappen (naar Telfort nota bene, met diezelfde voorwaarden) lijkt mij niet te gaan werken.
Om ook nog even terug te komen op het klapperlijnen verhaal: bij mij gaat het nu al bijna een week goed (durf het bijna niet te typen...). Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, of dat het weer toeval is, maar een week geleden heb ik in mijn modem een instelling veranderd: ik heb noise detection aangezet. Deze stond disabled. Zou dit in de Copperjet het equivalent zijn van de noise margin maximaal zetten?
Heb namelijk nog steeds hetzelfde ip en de rdns komt nog steeds bij speedlinq uit.
Weet iemand daar meer over?
Geduld, geduld. Ik denk niet dat ze allle klanten in 1x kunnen overzetten, dus dat gaat in gedeeltes. Dus gewoon afwachten. Niemand hier kan jou vertellen wanneer dat gebeurt, behalve iemand die bij speedlinq/telfort werkt. En dan willen ze vast wel je locatie weten om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Dus als je persé een datum wilt weten zul je ff contact met ze moeten opnemen.quote:elix0r schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:00:
Ik zit nu ook nog bij speedlinq. Heeft iemand enig idee wanneer het abbo echt wordt omgezet.
Heb namelijk nog steeds hetzelfde ip en de rdns komt nog steeds bij speedlinq uit.
Weet iemand daar meer over?
Reg. datum: 27 oktober 2007
Mijn voorlopige conclusie is dat Speedlinq altijd een soort "multi layer load balancing probleem" heeft gehad.
Immers:
- De klapperproblemen zijn vooral 's avonds, als het druk is op het netwerk van Speedlinq
- De klapperproblemen (of het helemaal niet "up" kunnen komen) is maximaal geweest in de zomervakantie
- De klapperproblemen werden/worden vooral veroorzaakt als je veel data gaat verplaatsen en/of veel sessies gaat openen, of als de telefoon gaat
- Nu loopt het langzaam leeg bij Speedlinq (wel opzeggende klanten, maar geen nieuwe) en het gaat stukken beter
Het lijkt er dus op (geen wetenschappelijk bewijs) dat je eraf gemikt werd als je een link had met veel errors, een relatief hogere snelheid en/of als je gewoonweg te laatste was die één van de load balancers liet overlopen.
Helaas is dat dus onzin. De drukte 'op het speedlinq' netwerk heeft totaal geen invloed op het ADSL signaal. Drukte op de koperkabels (dus veel andere mensen in de buurt die ADSL hebben) kan overspraak veroorzaken. Dit fenomeen komt dus bij alle providers voor. Dat het bij Speedlinq vaker lijkt voor te komen ligt volgens mij meer aan het feit dat Speedlinq een zeer goedkope provider was en heel Nederland daar voor gaat. Ik weet natuurlijk geen cijfers, maar hun klantbestand zal ongetwijfeld groot zijn.quote:Volkert schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:46:
Mijn verbinding van Speedlinq blijft behoorlijk stabiel de laatste tijd.
Mijn voorlopige conclusie is dat Speedlinq altijd een soort "multi layer load balancing probleem" heeft gehad.
Immers:
- De klapperproblemen zijn vooral 's avonds, als het druk is op het netwerk van Speedlinq
- De klapperproblemen (of het helemaal niet "up" kunnen komen) is maximaal geweest in de zomervakantie
- De klapperproblemen werden/worden vooral veroorzaakt als je veel data gaat verplaatsen en/of veel sessies gaat openen, of als de telefoon gaat
- Nu loopt het langzaam leeg bij Speedlinq (wel opzeggende klanten, maar geen nieuwe) en het gaat stukken beter
Het lijkt er dus op (geen wetenschappelijk bewijs) dat je eraf gemikt werd als je een link had met veel errors, een relatief hogere snelheid en/of als je gewoonweg te laatste was die één van de load balancers liet overlopen.
Ik blijf erbij dat er "iets" is waardoor Speedlinq een stuk minder betrouwbaar werkt dan andere providers, nog even los van de DNS-problemen die we allemaal kennen.
En ik ben helaas nog niet overgezet op het Telfort netwerk, dus dat mijn 1e aderpaar gaar zou zijn kan ik ook nog niet bevestigen c.q. ontkennen.
Ja, dat komt omdat het 'klootjesvolk' om het maar ff heel cru te noemen die totaal niet weten wat ze doen en handleidingen negeren gelijk moord en brand schreeuwen als het niet werkt. En aangezien speedlinq één van de goedkoopste was koos al het 'klootjesvolk' voor deze ISP.quote:Volkert schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:50:
Ik blijf erbij dat er "iets" is waardoor Speedlinq een stuk minder betrouwbaar werkt dan andere providers, nog even los van de DNS-problemen die we allemaal kennen.
Als je op het KPN netwerk aangesloten bent zal de DSL dienst niet verschillen met die van een XS4all of een Planet internet. Je zit immers op de KPN DSLAM's. Zelfde verhaal geld voor BBNED en Tiscali Wholesale.
Of 'ie nu op 1, 2, 4, 8, 12, 16 of 20 Mbit/s intraint.
Klopt, ik gebruikte die term meer om aan te duiden dat dat 'volk' (quote:Volkert schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:36:
Klootjesvolk of niet, een ADSL lijn hoort niet te klapperen.
Of 'ie nu op 1, 2, 4, 8, 12, 16 of 20 Mbit/s intraint.
Reg. datum: 20 juni 2007
Oh ja? Ik ben (was) al sinds 2004 klant bij ze (staat eerder in dit draadje). Toen hadden ze nog een per e-mail bereikbare helpdesk. De recente problemen hebben te maken met het feit dat Speedlinq mijn lijn niet kan verhuizen. De oude lijn is wel opgeheven maar de nieuwe komt niet tot stand. Erger nog, op een gegeven moment hebben ze weer op mijn oude adres proberen te leveren. Dat lukte niet omdat de nieuwe bewoner al Internet heeft. En op een bepaald moment lag de aanvraag gewoon helemaal stil omdat iemand er eens goed naar zou gaan kijken. Goed idee alleen doe dat dan wel snel en laat daar geen 2 weken over heen gaan.quote:pven schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:41:
[...]
Je wist vooraf dat de helpdesk je grof geld kost en dat ze je daar niet altijd goed kunnen/willen helpen. MIjn inziens is het onzin om daar nu over te gaan zeuren, dan had je maar een andere provider moeten nemen.
[...]
Inmiddels ben ik overgestapt naar Telfort. Nette communicatie omtrent voortgang (stap 1 - 5, totaal ca. 4 weken incl. feestdagen). Modem inmiddels binnen. E-mail dat ik volgende week wordt opgeleverd. Speedlinq is Telfort geworden. Hopelijk is Telfort geen Speedlinq geworden.
Overigens, een provider (niet-zakelijk) die zich onderscheidt door zijn serviceniveau zou welkom zijn. Ben echter bang dat de meesten toch prijsvechters aan het worden zijn. Zal wel zijn omdat meeste mensen op prijs selecteren. En het rijtje providers wordt nog kleiner indien je geen KPN abonnement hebt/wil.
Maar ik neem je advies mee. Bij nader inzien had ik toen ik verhuisde meteen over moeten stappen op een andere provider. Eéntje die niet adverteert met:
'Servicedesk. Kosten 70 cent per minuut. Standaard 20 minuten in de wacht daarna een zinloos gesprek.'
Dank voor je reactie.
Asus P5B-E / C2D E6600 @ 3Ghz / Asus EN8600GT Silent 256MB @ Stock / 2 x 1 GB Kingston KVR800D2N5/1G PC2-6400 / 2 x 320 GB WD3200AAKS / 2 x Iiyama 17"TFT / Asus DRW-1814BLT / Windows Vista Home Premium 32b / Scythe Infinity
Adverteerden ze juist maar wel met zo'n advertentie, dan wist je tenminste waar je aan toe bent......quote:tweak_me schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:03:
[...]
.................
Maar ik neem je advies mee. Bij nader inzien had ik toen ik verhuisde meteen over moeten stappen op een andere provider. Eéntje die niet adverteert met:
'Servicedesk. Kosten 70 cent per minuut. Standaard 20 minuten in de wacht daarna een zinloos gesprek.'
Dank voor je reactie.
Nee, ze adverteren juist alleen maar met de prijs en snelheid.......
Omdat ik niets meer met Telfort te maken wil hebbenquote:Bergie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:05:
[...]
En waarom zeg je je abonnement op? Dit is je eerste post op GoT dus je hebt nooit eerder gepost over problemen oid. Bedoel het niet aanvallend oid hoor, vind het alleen beetje vage post nu er net een mail is rondgestuurd over de overname/naamswijziging/of hoe je het ook wilt noemen.
Specs: Dell XPS M1530 | Intel T8300 | 4GB | 320GB | nVidia 8600M GT | WSXGA+ 1680x1050
Consoles: PlayStation 3 | Nintendo Wii
Speedlinq is dood. Het wachten is nu op de technische/administratieve omzetting naar Telfort. en de perikelen (of juist niet) die dat met zich meebrengt.quote:Ruimzicht schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:19:
*gaap*. Het topic begint wel steeds interessanter te worden zeg... Er val nu al een paar weken niets interessants meer te lezen behalve gezeur over de dure helpdesk. Dus deze post kan ook wel dacht ik...
Maar wat verwacht je verder eigenlijk precies aan interessante threads?
Volgens mijn email van de helpdesk kan het na 1jaar en 1maand opgezegd worden maandelijks.quote:blueswoman schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:48:
@Cave_Boy
ik moest wel opzeggen want mn kontrakt loopt af op 1 febr en als ik dat niet zou doen zit ik er weer een jaar aan vast, maar heb duidelijk aangegeven dat het een overstap oftwel een telco/telcomigratie was.
Geachte heer,
In reactie omtrent uw vraag aan onze klantenservice berichten wij u als volgt:
Na uw contractsduur van minimaal 12 maanden plus een maand opzegtermijn, heeft u inderdaad de mogelijkheid uw contract per maand te beëindigen mits u geen wijzigingen in uw contract heeft aangebracht.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geďnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care
Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0
Reg. datum: 15 november 2005
Dus had ik Speedlinq opgezegd en via internet 2 maal Telfort aangevraagd. Na 2 weken kreeg ik steeds te horen dat het niet kon door een active lijn.
Na aardig wat minuten aan de lijn gehangen te hebben met de helpdesk van telfort, waar weinig weizer van werd. Volgens hun derde versie van de uitleg in 10 minuten lag het aan KPN. Toen had ik een idee, Telfort aanvragen op het tweede ader paar.
Tot ik er achter kwam dat je Speedlinq automatisch overging naar Telfort.
Dus heb ik vandaag Speedlinq weer gebelt om het contract te verlengen, dit kon maar er was een technische storing en word zo snel mogenlijk terug gebeld.
Speedlinq netblocks
Host of my IP: h88211187066.dsl.speedlinq.nl
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Reg. datum: 24 april 2005
Als je nog geen bericht hebt gehad dat je bent overgezet naar Telfort heb je nog steeds je Speedlinq mailservers.quote:Tobiaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:04:
Weet iemand het smtp adres van speedlinq? Ik zal het even uitleggen. Ik ben net na de jaarwisseling in dit huis komen wonen, niemand heeft hiervestand van internet en alle brieven zijn natuurlijk foetsie. Nu lees ik dus dat speedlinq telfort is, echter mijn hostname bevat nog steeds iets met speedlinq. als ik google naar speedlinq smtp's dan geven die resultaten mij geen toegang tot de mailserver.
Speedlinq netblocks
Host of my IP: h88211187066.dsl.speedlinq.nl
Zowel voor je POP3 als je SMTP geldt het volgende adres: mail.subdomeinnam.speedlinq.nl.
Je zou voor informatie ook eens kunnen kijken op Speedlinq support
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Reg. datum: 17 mei 2002
Nu heb ik mijn huis verkocht en ga tijdelijk bij mensen wonen die al ADSL hebben.
Dus mijn verbinding laten verhuizen is niet mogelijk.
Hoe kan ik dit aanpakken.
Ik kom er via de support pages niet echt uit.
Reg. datum: 13 juli 2007
De subdomeinen bij Speedlinq hebben niets te maken met hosting. Is gewoon hun standaard werkwijze (nouja, gewoon?). Het is iets wat afgeleid is van de naam waarop je Speedlinq heb aangevraagd. Stel dat je het aangevraagd hebt als J.J. de Vries dan wordt het mail.jj-de-vries.speedlinq.nlquote:Tobiaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:10:
ik maak gebruik van mijn eigen pop mail adres maar de smtp moet ik van mn ISP gebruiken.. wat is dan het subdomain? Ik heb geen hosting bij hen ofzo...
Dit was overigens ook te wijzigen. Ik hoop dat je dat niet gedaan hebt, anders wordt het wel heel erg gokken.
Reg. datum: 15 september 2006
Of de nieuwe bewoners nemen het contract over OF je koopt het contract af.quote:Big_Tower schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:22:
Ik heb sinds afgelopen december Speedlinq ADSL.
Nu heb ik mijn huis verkocht en ga tijdelijk bij mensen wonen die al ADSL hebben.
Dus mijn verbinding laten verhuizen is niet mogelijk.
Hoe kan ik dit aanpakken.
Ik kom er via de support pages niet echt uit.
Reg. datum: 24 april 2005
Je moet zien uit te vinden wat jouw domeinnaam is die vóór speedlinq.nl staat.quote:Tobiaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:10:
ik maak gebruik van mijn eigen pop mail adres maar de smtp moet ik van mn ISP gebruiken.. wat is dan het subdomain? Ik heb geen hosting bij hen ofzo...
Je zou eens kunnen kijken op het Service Punt in My Speedlinq. Daar inloggen met het sp nummer en je wachtwoord en aan de linkerkant klikken op het tabje Speedlinq domeinnaam. Daar staat je domeinnaam vermeld. Die kun je kopieren naar de plek waar je je SMTP server moet invullen. Vergeet niet om daar mail. voor te zetten.
Reg. datum: 15 september 2006
Of je kijkt naar je eigen mail adres. Daar zit het je domainnaam in verwerkt.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last