Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 18 december 2003

Weet niet of t al ergens vermeld stond (gaat zo snel met dit Topic) maar als bestaande Tiscali klant krijg je 15 januari schrijven van Telfort dat je kunt overstappen naar de Telfort 20mb variant voor 19,95 p/m. Je kunt dit dan via je eigen pagina op Telfort.nl regelen...aldus de klantenservice. Hopelijk is dat omzetten dan wel kosteloos :> .

Een eventuele KPN lijn die je dan nog hebt moet je wel zelf opzeggen.

Reg. datum: 11 december 2001

quote:
Slasher schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:28:
[...]

Ik kreeg hem vandaag binnen, een pittige rekening :P
eerst het zuur en dan het zoet. 8)

Ik had gehoopt dat m'n overgang naar Telfort van Planet normaal zou verlopen, dat ik een keer ergens zou komen waar alles in één keer goed zou verlopen maar het was teveel gevraagd. Het is voor die grote bedrijven kennelijk niet mogelijk om iets soepel te laten verlopen...

Ik betaal per 31/12/07 voor IPB bij Telfort maar heb tot op heden alleen een emailadres waarmee ik iets kan ontvangen, niet eens verzenden. Geen internet, geen bellen.

"Er is een storing waar alleen KPN iets aan kan doen" Dat werd mij verteld nadat mij eerst door meerdere andere Telfort medewerkers was verteld dat de verbinding al werkte maar dat ik bij het ISRA-punt de rood/blauwe voor de wit/oranje draadjes moest verwisselen. Ben ik de hele ochtend mee bezig geweest, bij de buren en hier in dit oude huis waar alle leidingen in plastic buizen zijn weggewerkt en niets voldeed aan de beschrijving van de medewerker. Na 4 PVC buizen te hebben gesloopt en de eindelijk draden te hebben gevonden/vervangen, veranderde er niets. "Nee, dan heeft die medewerker de verbinding niet doorgemeten... Waarom niet? Ja, dat duurt wat langer, wel 3 a 4 minuten..."

Ik heb denk ik al een euro of 20 aan 0900 kosten bij Telfort en vandaag stuurden ze me per mail een rekening toe waarin er geen melding is gemaakt van bellen, alleen van internet. Maar ik heb het toch echt zwart op wit dat ze mijn nummer hebben meegenomen. Maar niks daarvan bij mijn rekening. Betekent dit het volgende hoofdstuk gelazer? Moet ik nou weer bellen?

Ik had gehoopt dat er een keer iets NORMAAL zou kunnen verlopen, een probleemloze overgang, maar het is in deze tijd nog niet mogelijk. Altijd gelazer. Verkeerde informatie door klantenservice medewerkers. Administratieve fouten.

Er zullen vast mensen zijn bij wie het wel goed is gegaan, maar wat heb ik daaraan? Ik word hier zoooo moe van. Dus nieuwelingen bij Telfort- weest gewaarschuwd! Misschien heb je mazzel, misschien ook niet...

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
VideoWolf schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:57:
"Er is een storing waar alleen KPN iets aan kan doen" Dat werd mij verteld nadat mij eerst door meerdere andere Telfort medewerkers was verteld dat de verbinding al werkte maar dat ik bij het ISRA-punt de rood/blauwe voor de wit/oranje draadjes moest verwisselen. Ben ik de hele ochtend mee bezig geweest, bij de buren en hier in dit oude huis waar alle leidingen in plastic buizen zijn weggewerkt en niets voldeed aan de beschrijving van de medewerker. Na 4 PVC buizen te hebben gesloopt en de eindelijk draden te hebben gevonden/vervangen, veranderde er niets. "Nee, dan heeft die medewerker de verbinding niet doorgemeten... Waarom niet? Ja, dat duurt wat langer, wel 3 a 4 minuten..."
Het isra punt moet altijd toegankelijk zijn, dus waarom jij in buizen zit te wroeten is mij een vraag.
KPN heeft jou gezegd het tweede aderpaar (vanuit de isra) te gebruiken.
Wat heb je nou precies met die kabels in die buizen gedaan?
Je hoeft helemaal niet te kloten met kabels in buizen.
Tis niet zo lastig, maar als je het verkeerde doet werkt het niet.

En daarnaast lijkt het me logisch dat als kpn de boel op een ander aderpaar aansluit eigenlijk een monteur moeten langs sturen voor een lijnmeting??

job wijzigde dit bericht 07-01-2008 20:10 (41%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 11 november 2007

quote:
gsm schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:18:
[...]

Dank je wel, ik heb even gekeken en zag daar 9418 om 1154 kbps staan

Zijn mijm gegevens dan wel redelijk ?
Mijn DSL line status is :

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ed ee ff ff ff ff fe ee dd cb 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db

Hieruit blijkt dat ik dus 37 : 13,8 = 2,68km van de centrale af zit

Download van speedtest.bbned.nl/ van zowel 32MB als 100MB gaat met ±960 Kb/sec

M.v.g.
gsm
Neen, herhaling:

Frequentie ADSL2+ gaat van 25 tot 2200 kHz, de demping is dan ook groter tov ADSL en ADSL2 (25-1100kHz) ofwel je kunt de 13,4 waarde niet meer gebruiken bij ADSL2+ voor afstandsbepaling tot de centrale.

Hoe hoger de frequentie hoe groter de demping in een kabel leert ons de HF techniek.
Delen door 15.3 dus met ADSL2+ (anders is mijn centrale verplaats sinds de overgang van ADSL naar ADSL2+ 8)

"Alles moet zo simpel mogelijk gemaakt worden, maar niet simpeler." bron: Einstein

Reg. datum: 11 januari 2006

quote:
THE_BASE schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:58:
[...]

Dit klopt gewoon. Ik kreeg hem net ook toevallig!

Je betaalt met terugwerkende kracht de dagen van 19/12 tot 31/12. Daarnaast de maand januari waarin je nu gebruik maakt én je betaalt vooruit, omdat je je verbinding 'inkoopt', dit gebeurd met (mobiele) telefonie niet anders. De eerste factuur is dus even schrikken. ;)
OK, maar toch had ik erop gerekend dat ergens eind van de maand de volgende maand pas zou worden afgehouden (zoals KPN het ook voorheen deed). Aangezien het geldschip hier rond de 22e binnenvaart, moet ik toch blijvend een extra maand nu wegboeken wat het grapje eenmalig 30 euro duurder maakt. Maar goed, het is dan niet anders. Trouwens, wat ik ook niet begrijp is dat bij mij bij eenmalige kosten slechts 5 euro (ex. btw) gerekend is voor nummerbehoud. In de informatie stond dat dat 10 euro zou zijn.

Reg. datum: 27 oktober 2007

Maar een connect op 9418 kbps bij 37dB lijndemping is niet verkeerd.

Ik zit op 7231 kbps op 39.5 dB ...

Reg. datum: 19 februari 2005

Vandaag kruisdraden in centrale getrokken

monteur kpn komt 9 januari.

heb nog speedtouch modem van speedlinq traint in op 8Mbit dus eve telfort bellen gezien het feit dat mijn lijn 20 Mbit aankan (zit op adsl 2+ kaart)ze hebbe em alleen op adsl2 gezet kpn had al keer getest lijn 620 Meter tot centrale en attainable is 24 Mbit.

telfort wou dat lijn actief was(was vanmiddag nog niet) nu kunne ze zelf meting doen om te kijken of het idd kan(weet zelf zeker dat kan)vervolgens maakt de administratie van hun het gereed :-)

hou jullie op de hoogte.

heb ook me modem en inloggegevens nog niet gekregen word die trouwens nadat kpn monteur is geweest geleverd??

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Edit koning

Het modem komt meestal daarvoor al. Maar sowieso voor de opleverdatum.

job wijzigde dit bericht 07-01-2008 20:25 (13%)

Hardstyle Movements

quote:
amdboy1983 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:21:
Vandaag kruisdraden in centrale getrokken

monteur kpn komt 9 januari.

heb nog speedtouch modem van speedlinq traint in op 8Mbit dus eve telfort bellen gezien het feit dat mijn lijn 20 Mbit aankan (zit op adsl 2+ kaart)ze hebbe em alleen op adsl2 gezet kpn had al keer getest lijn 620 Meter tot centrale en attainable is 24 Mbit.

telfort wou dat lijn actief was(was vanmiddag nog niet) nu kunne ze zelf meting doen om te kijken of het idd kan(weet zelf zeker dat kan)vervolgens maakt de administratie van hun het gereed :-)

hou jullie op de hoogte.

heb ook me modem en inloggegevens nog niet gekregen word die trouwens nadat kpn monteur is geweest geleverd??
Misschien heb je een modem die geen ADSL2+ snelheden aankan?

Hardstyle Movements

Reg. datum: 07 september 2006

quote:
LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 07:04:
[...]

Als je niet zonder internet wilt zitten zou ik het 2 maanden voor het verstrijken van je huidige abo aanvragen met als wensdatum een aantal weken [maximaal een maand] voor het verstrijken van je huidige abo.
In dit geval heb je nml voldoende tijd voor het opzeggen van je huidige en wat speling mocht e.e.a wat op zich laten wachten.
Je ontkomt er niet aan dat je een maand dubbel betaald. [dubbel als in aan 2 providers tegelijk]

als het niet zo is word ik vast wel verbeterd ;)
Dankje voor je reactie.
Maar net iemand gesproken bij Telfort die zei: dat ik juist mijn gewenste ingangs datum moet zetten 1 dag na de beeindigings datum van mijn oude provider (KPN-direct)
Iemand ervaring met dit dilemma?

quote:
LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 07:04:
[...]

Als je niet zonder internet wilt zitten zou ik het 2 maanden voor het verstrijken van je huidige abo aanvragen met als wensdatum een aantal weken [maximaal een maand] voor het verstrijken van je huidige abo.
In dit geval heb je nml voldoende tijd voor het opzeggen van je huidige en wat speling mocht e.e.a wat op zich laten wachten.
Je ontkomt er niet aan dat je een maand dubbel betaald. [dubbel als in aan 2 providers tegelijk]

als het niet zo is word ik vast wel verbeterd ;)
bedankt voor je reactie. :*)
Maar... net iemand van Telfort gesproken die zei: Eerst de oude provider laten beeindigen
en de wensdatum aansluiting Telfort 1 dag erna zetten,
Nu weet het echt niet meer. :'(
Wie heeft er ervaring?

quote:
job schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:04:
[...]

Het isra punt moet altijd toegankelijk zijn, dus waarom jij in buizen zit te wroeten is mij een vraag.
KPN heeft jou gezegd het tweede aderpaar (vanuit de isra) te gebruiken.
Wat heb je nou precies met die kabels in die buizen gedaan?
Je hoeft helemaal niet te kloten met kabels in buizen.
Tis niet zo lastig, maar als je het verkeerde doet werkt het niet.

En daarnaast lijkt het me logisch dat als kpn de boel op een ander aderpaar aansluit eigenlijk een monteur moeten langs sturen voor een lijnmeting??
Ik wil je graag uitnodigen om bij mij 'het ISRA-punt' te vinden. Ik heb mijn telefoonlijn 'teruggevolgd' en die verdween door een muur en kwam aan de andere kant uit in een PVC buis die door eerdere bewoners meerdere keren was overgeschilderd. Na 2 meter zat een 'verwijding' van de buis die ik heb opengebroken waarin een klein stekkerdoosje met de blauw/rode, wit/oranje en nog een aantal andere rode, gele etc draadjes voor godweetwat. Dat is het enige punt in mijn huis -naast een vertakking van diezelfde draden bij de voordeur naar de onderburen- dat je als ISRA punt zou kunnen aanduiden, snaps? Ik heb de blauw/rode vanuit de telefoon vervangen door de wit/oranje. Precies zoals mij gezegd was. En die later weer teruggezet toen het geen moer uit haalde...

Reg. datum: 22 juni 1999

quote:
HVAC schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:34:
[...]

Einde datum van je contact bij je huidige provider, Telfort eerder laten ingaan.
BV einde datum 31-02-08, Telfort 14-02-08 laten activeren. Je betaald dan dubbel (deel van je oude contact voor niets), maar je gaat naadloos over.
OK. Bedankt voor je reactie. Ben wat ouderwets, dus ik zou het liefst op een nette datum (zoals 1 maart) willen starten. Maar 1 maart is een zaterdag. Geen goed plan waarschijjnlijk. Op een maandag is misschien handiger. Ik zie wel. Als ik maar zo weinig mogelijk dubbel betaal, dat gun ik KPN-Planet niet. >:) Ik ga kijken of ik mijn 'wensdatum' nog kan aanpassen.

PCTVPro / AOC LM800 TFT

Reg. datum: 22 februari 2000

@ Annelotje:

Tja heel zwart-wit heeft die persoon van Telfort wel gelijk maar dat is een ideaal plaatje waarin niks mis mag gaan.
Zoals ik het vertelde is het vrij risicoloos maar betaal je wel een maand dubbel als in 2 providers.
Ik heb in mijn geval igg geen 5 minuten zonder internet gezeten.
Als je het geld teveel vind dan moet je doen wat mnr Telfort zei maar dan loop je wel een beetje risico dat er wat tussen komt en je wel zonder internet komt te zitten.
Je kunt altijd nog een dial-up als backup nemen als je nog zo'n oud modem hebt liggen. :P

Mijn wensdatum was trouwens 3-01 en de door Telfort gestelde datum werd 07-01.
Geen idee of dat met de feestdagen/vakantie/oud en nieuw had te maken maar dat is dus al iets wat je tegen kunt komen.
Volgens het verhaal van meneer Telfort had ik dan 4 dagen niet kunnen thuiswerken om maar wat te noemen.

This dependency has no dependencies!

Reg. datum: 15 december 2001

Bah, mijn modem blijft kuren vertonen bij het ophalen van de serverlijst bij cod4. Meer mensen hier last van? Ik vind ook dat de modem een hoge load heeft als ik van usenet download(8 threads@max speed)

Would you rather be right or happy?

thx loneranger
Ik ga dan maar voor een maandje dubbel betalen ipv mogelijk een paar dagen zonder.

Reg. datum: 22 februari 2000

quote:
VideoWolf schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:01:
[...]

Ik heb de blauw/rode vanuit de telefoon vervangen door de wit/oranje. Precies zoals mij gezegd was. En die later weer teruggezet toen het geen moer uit haalde...
Of je verteld het verkeerd of ik begrijp je verkeerd.
Je moest de draadjes omdraaien bij het isra punt niet in de telefoon zelf.
Of bedoel je met telefoon dat contactdoosje in de muur?
Want waarom het isra punt zoeken, ik heb de mijne nog steeds niet gevonden, als je de draadjes ook om kunt draaien in de contactdoos in de muur.
Wel vaag trouwens dat ze de boel verkeerd om hebben aangesloten aan de andere kant ook wel weer typisch.
Toen ik ooit op kamers woonde en de enige was met telefoon, had een andere kamer genoot ook telefoon aangevraagt en je raad het al, ik kreeg haar telefoontjes en zij de mijne.
Het zijn natuurlijk ook maar mensen. :+

This dependency has no dependencies!

CoD4 - I'm loving it !!
Reg. datum: 04 januari 2008

quote:
Sn0WDr4gon schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:09:

Oke als ik het nu goed begrijp is het vrij simpel:
- Bestel Telfort internet
- Bel je huidige provider en zeg je contract op, meld dat het om een migratie gaat
- Ontvang en installeer (als dit gaat met je huidige provider) je nieuwe modem aan
- Wacht af :) (en zorg dat je nieuwe modem de instellingen goed zijn (dus geen instellingen van oude provider) als je internet plotseling niet meer werkt)

Overigens nog een vraagje. Ik heb bijvoorbeeld al een splitter enzo, moet ik nu dat nieuwe spul van telfort installeren of werkt het ook gewoon met mijn oude spullen?
Ik heb de Telfort modem pas aangesloten nadat de verbinding wegviel. Had al het gevoel dat de Telfort aansluiting geregeld was. Dus de Telfort modem aangesloten (ik heb wel alle kabels en splitter uit de Telfort doos gebruikt), aangemeld en het werkte meteen.

| HutSpot | PAM4 S&D @ 78.157.194.69:28990 - www.hutspot.eu

Edit koning

quote:
[...]

Ik wil je graag uitnodigen om bij mij 'het ISRA-punt' te vinden. Ik heb mijn telefoonlijn 'teruggevolgd' en die verdween door een muur en kwam aan de andere kant uit in een PVC buis die door eerdere bewoners meerdere keren was overgeschilderd. Na 2 meter zat een 'verwijding' van de buis die ik heb opengebroken waarin een klein stekkerdoosje met de blauw/rode, wit/oranje en nog een aantal andere rode, gele etc draadjes voor godweetwat. Dat is het enige punt in mijn huis -naast een vertakking van diezelfde draden bij de voordeur naar de onderburen- dat je als ISRA punt zou kunnen aanduiden, snaps? Ik heb de blauw/rode vanuit de telefoon vervangen door de wit/oranje. Precies zoals mij gezegd was. En die later weer teruggezet toen het geen moer uit haalde...
Hmm dat is inderdaad lastig.
Maar je hebt zoals ik dacht de verkeerde draden verwisselt.
Je moet niet de blauw/rode vanuit de telefoon vervangen, maar die aan de andere kant.
Een isra heeft 4 aansluitingen (rood/blauw & oranje wit). Je moet dan dus de blauw/rood van je telefoonlijnt aan de oranje/wit van het isra hangen.

edit: ik heb nu ook m'n eerste telfort rekening binnen (vanaf 29/11 activatiedatum - 29/02) + verzendkosten.. leuk rekeningentje zo ¤ 76.11.
Het is dat ik er al rekening mee had gehouden, maar handig is het niet van telfort 8)7

job wijzigde dit bericht 07-01-2008 23:54 (8%)

Reg. datum: 01 november 2007

Wie kan mij raad geven ?
Ik heb het modem geplaatst naast het ISRA punt en vanuit het modem gaat de UTP kabel naar een 4 poorts hub. Vanuit de hub gaat er één utp kabel naar een AP en die werkt goed.
En er gaan 2 utp kabels vanuit de hub naar 2 computers. Één pc doet het goed maar de 2e pc krijgt geen verbinding met internet.
Ik krijg de melding, geen netwerk kabel is er aangesloten.
Haal ik die kabel uit de pc en doe ik hem in mijn laptop dan heb ik gewoon verbinding met internet.
Ik heb ook al een andere ethernetkaart geprobeerd en ook via een andere ethernet poort van mijn hub maar ook dat helpt niet.
Toen ik wanadoo had werkte alles goed.
Iemand raad ???

Edit koning

Kijk eens naar de instellingen van je netwerkkaart. (te vinden bij de netwerkssettings van windows).
Ipv auto negotiation kan je het eens proberen op 100/full duplex, desnoods 100/half duplex.
Hubs geven vaker problemen. Daarnaast zou ik sowieso een switch gebruiken ipv een hub.

Reg. datum: 07 januari 2008

quote:
basduijn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:06:
[...]

Is dit draadloos of bekabeld? En Vista of XP?
Als ik namelijk draadloos met mijn Vista machine ga downloaden en de snelheid komt ongeveer boven de 6Mb of 8Mb dan krijg ik een blue screen. Maar dat ligt aan de drivers voor mijn WiFi dingetje in combinatie met Vista. Misschien bij jou (ongeveer) hetzelfde?
Het is een Vista Basic, als ik elders draadloos op internet ga dan is er niks aan de hand
firmware is van 2006 er is op de site firmware van 2007, als ik die probeer te uploaden krijg ik een error melding, telfort blijft ontkennen dat het aan modem ligt.

... get to the point!
Reg. datum: 12 januari 2004

quote:
[...]-naast een vertakking van diezelfde draden bij de voordeur naar de onderburen-
Ik zou maar eens nagaan of dit officieel twee aansluitingen (ISRA punten) zijn, of dat je nu voor de onderburen Telfort hebt aangevraagd. Zou wel eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn.

Poehé
Reg. datum: 02 juli 2003

quote:
houthakker schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:41:
[...]

Als iemand van z'n zyxel router + wireless een fotootje wil maken van de onderkant van de print (mini-pci VLYNQ slot), en ook eentje met het kaartje eruit, kan ik denk ik veel mensen helpen.
Niemand die even dat ding wil openmaken? Zijn maar 2 schroefjes, 4 klemmetjes. ;(

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: