Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 november 2007

quote:
LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 07:04:
[...]
Als je niet zonder internet wilt zitten zou ik het 2 maanden voor het verstrijken van je huidige abo aanvragen met als wensdatum een aantal weken [maximaal een maand] voor het verstrijken van je huidige abo.
In dit geval heb je nml voldoende tijd voor het opzeggen van je huidige en wat speling mocht e.e.a wat op zich laten wachten.
Je ontkomt er niet aan dat je een maand dubbel betaald. [dubbel als in aan 2 providers tegelijk]

als het niet zo is word ik vast wel verbeterd ;)
Klopt, ik heb dat ook zo gedaan. Mijn contract liep tot 13 december, en ik ben op 30 november overgezet naar Telfort. Het enige nadeel wat dat heeft, is dus dat ik een dubbele betaling had tussen 30 nov en 13 dec.

Reg. datum: 09 november 2004

quote:
Je ontkomt er niet aan dat je een maand dubbel betaald. [dubbel als in aan 2 providers tegelijk]

als het niet zo is word ik vast wel verbeterd ;)
Inderdaad word je vanzelf verbeterd :), ik heb bij de aanvraag namelijk eerst gekeken wat de opzegtermijn was voor KPN + XS4ALL en toen de eerste dag van de eerstvolgende maand gekozen als wensdatum. Zelf ruim op tijd XS4ALL opgezegd. Tikje verwarrend was de brief van XS4ALL dat ze een telco-telco migratie-verzoek hadden ontvangen van Telfort en dat de opzegtermijn pas zou ingaan wanneer Telfort de opzegging zou aanvragen. Daarop heb ik naar XS4ALL gebeld en daar werd gelukkig bevestigd dat mijn eigen opzegbrief al ontvangen was en in behandeling genomen. Is uitstekend verlopen. Internet werd zelfs 1 dag vóór de wensdatum opgeleverd en Vast bellen een paar dagen later (zat ook nog Oud&Nieuw tussen).

Kortom, ik heb alles gedaan zoals Telfort het adviseert en dat is goed verlopen. Geen klachten.

Wel nog een vraagje, misschien weet iemand hier antwoord op: bij de aanvraag kon je 2 email adressen opgeven voor voicemail berichten en dit werkt ook correct, alleen zie ik er in de Instellingen pagina maar 1. Weet iemand hoe je meerdere email adressen opgeeft en hoeveel het er maximaal zijn?

Reg. datum: 22 februari 2000

quote:
epolak schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:29:
[...]

Inderdaad word je vanzelf verbeterd :)
Het ging eigenlijk over het feit dat wanneer je geen dag zonder wilt zitten dat je er dan niet aan onkomt om een maand "dubbel" te betalen. ;)
Ik had als wensdatum 3-2-08 aan kunnen geven maar dan kom je [denk ik] te laat in stap 4 om nog voldoende ruimte te hebben om het lopende contract tijdig op te zeggen.
Daarnaast mag er dan niks mis gaan.
Ach, die ene maand extra a ¤30 [hetnet] heb ik er de volgende maand al weer uit omdat ik van mijn dure KPN telefoon-abo af ben.

Ik ben inmiddels over en heb maar een paar minuutjes zonder verbinding gezeten omdat het andere modem nog moest opstarten. :)

Is het trouwens zo dat de telefoon pas afgesloten wordt als ik hem in het modem aanmeld?

[edit]
quote:
McLear schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:14:
[...]

Of je dan je mail nog via je oude mail adres (???@hetnet) krijgt heb ik nog niet uitgezocht. (lijkt mij niet)

=edit=
= Idd is het niet meer mogelijk om met je oude mail adres te werken !! =
Ik kan hier nog steeds mailen via m'n HetNet account in outlook.
Wel natuurlijk nog met de oude instellingen. :P

LoneRanger wijzigde dit bericht 07-01-2008 12:14 (20%)

This dependency has no dependencies!

Reg. datum: 18 augustus 1999

quote:
gsm schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:51:
[...]
Mijn telefoonnummer wordt nu mee gestuurd naar wie ik bel, hoe kan ik dit uitzetten ?
Inloggen op 'mijn telfort' ofzoiets en dan bij telefonieinstellingen. Hier kan je ook de voicemail uitzetten zodat de mensen weer een klassieke in-gesprek-toon krijgen als je in gesprek bent. (ipv die Telfort voicemail)

Wat ook wel aardig is; je kan bellen naar mobiele en/of internationale nummers blokkeren, en ook 090x nummers e.d. en nog wat andere geinige features.

Hachy wijzigde dit bericht 07-01-2008 12:20 (15%)

http://www.luckyturners.nl

CoD4 - I'm loving it !!
Reg. datum: 04 januari 2008

quote:
LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:09:
[...]

Ik kan hier nog steeds mailen via m'n HetNet account in outlook.
Wel natuurlijk nog met de oude instellingen. :P
Inderdaad !! Had het niet goed ingesteld :P 8)7 |:( !!
Ben er dus nu dan ook achter dat dit dus nog voor 3 maanden kan.

| HutSpot | PAM4 S&D @ 78.157.194.69:28990 - www.hutspot.eu

Hardstyle Movements

quote:
Hachy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:19:
[...]
Wat ook wel aardig is; je kan bellen naar mobiele en/of internationale nummers blokkeren, en ook 090x nummers e.d. en nog wat andere geinige features.
Heb ik ook gedaan, dan blijf ik mooi bij een vast bedrag per maand bellen.

Hardstyle Movements

Reg. datum: 09 november 2004

quote:
LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:09:
Is het trouwens zo dat de telefoon pas afgesloten wordt als ik hem in het modem aanmeld?
Andersom. Je kunt je telefoon pas aanmelden als je nummer geporteerd en/of geactiveerd is. Zodra je geen kiestoon meer hebt op je KPN lijn kun je 'm aanmelden.

Komt even een lading gal aan. 20 November (2007 ja) heb ik internet besteld bij Telfort.Alles zag er goed uit, 165m tot centrale, 20 Mbit kan het dus wel hebben. Het is nu 7 Januari 2008 en ik heb nog geen internet aansluiting. Omdat er in mijn nieuwe appartement geen KPN aansluiting zit (fysiek dan), zou er een monteur langskomen om een kabel te trekken en een ISRA punt aan te leggen. Nou ok denk je dan, dan duurt het wat langer. Helaas komt de monteur van KPN niet opdagen (klein beetje verwacht, maar goed). Dus we gaan bellen.

KPN:
Monteurs afdeling: Weet nergens van. Kenmerk nummer die op de briefhoofd van KPN staat kunnen ze niet vinden. Ik word doorverbonden.

Technische afdeling: Kan wel zien dat er een aanvraag is,maar omdat het door Telfort is aangemaakt, kunnen ze het niet openen of wat dan ook. Ik moet maar contact opnemen met Telfort hierover want zij hebben toegang tot dit systeem.

Telfort:

Technische afdeling: er zijn nog tig wachtende voor u. Laat maar.
Administratieve afdeling (aangezien er geen verbinding is om problemen mee te hebben): Ja! Er staat inderdaad een Lijnmeting gepland. Maar ik hoef me daar niets van aan te trekken en kan gewoon mijn modem aansluiten (yay :X ). Na duidelijk te hebben gemaakt dat ik het stekkertje niet kwijt kan en dat er echt geen ISRA/Contact punt is, word ik door verbonden met 2e lijns TD.

2e Lijns TD: Ja er zou een labeling an lijn meting plaats vinden, maar omdat het nu wat meer betreft, moet er een nieuwe afspraak worden gemaakt met KPN. En hoelang gaat dit duren? Omdat het een technische aanvraag betreft, tussen de 5 an 10 werkdagen. Ik word door KPN teruggebeld om een afspraak te maken.

Heerlijk! Na 2 maanden zit ik dus waarschijnlijk nog steeds te internetten op de ubertrage verbinding van de buurman/vrouw. Weer een vrije dag naar de ballen, en een zooi euri's naar mijn GSM provider gegooid (overigens is dit ook Telfort, dus mischien we een goed doel).

Goedkoop is duurkoop?
Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Goedkoop is duurkoop? nah denk het niet.
De door jouw beschreven situatie is niet uniek maar het komt niet al te vaak voor.

Lijkt me duidelijk een fout van kpn. KPN handelt de fysieke lijn e.d. af.
Telfort doet niets anders dan data over je lijn pompem.

Ik denk dat er in het geval van een xs4all of planet net zo goed fout hadden kunnen gaan.

job wijzigde dit bericht 07-01-2008 13:27 (15%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 07 januari 2008

Sinds een paar dagen ook over van XS4ALL naar Telfort. Ik had me al op het ergste voorbereid, maar het ging vlekkeloos: op (de afgesproken) 4 januari was ineens signaal XS4ALL weg, draadloos modem van Telfort aangesloten, browser starten, aanklikken en klaar. Werkelijk geen centje pijn dus.

Wel wat pijn doet is de snelheid. Ik kom niet boven de 7 tot 8 Mb. Nu kom ik van 6 Mb. en betaal nu veel minder dus ik zou tevreden moeten zijn. Maar dan pak ik de cijfers er even bij:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 6 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db

Als ik de attent. downstreaam deel door 13,8 (wat ik hier gelezen heb) kom ik op anderhalve kilometer tot de centrale. Dat zou best kunnen kloppen. Ik weet dat 20 Mb. erg hoog gegrepen is, maar ik had mijn snelheid toch wat hoger verwacht. De centrale is trouwens ADSL2+ en modem maakt verbinding met 18941 kbps.
Iemand misschien nog een tip ?

groeten, Frans

Edit koning

Als het modem met 18mbit verbinding maakt moet je dat ook krijgen.
Hoe heb je de boel (snelheid) getest?

Beste manier om een enigzins betrouwbare meting te krijgen is:
Met een vaste verbinding (lankabel) een groot bestand te downloaden van een snelle server.

Dit bestand downloaden: http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin
En je komt al richting je max
Kijk welke snelheid je daar tijdens de transfer haalt.

job wijzigde dit bericht 07-01-2008 13:33 (65%)

Geweldmaker
Reg. datum: 25 april 2006

quote:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom diverse personen Telfort aanvragen op de dag dat hun huidige internetabo afloopt. Zelf heb ik de overstap vijf dagen voor deze datum gepland, dat lijkt me een stuk veiliger.
Bedankt, maar het was voor mij onduidelijk of dit wel mogelijk was.
quote:
Ben sinds donderdag aangesloten op Telfort (lekker snelle verbinding trouwens ).
Had nog een abbo bij HetNet per maand (nu pas opgezegd). Tot stap 4 kan je nog via je oude provider online. Als dan je verbinding wegvalt dan weet je dusdat je in stap 5 zit. Aanmelden bij Telfort en klaar. Alles werkt weer. Of je dan je mail nog via je oude mail adres (???@hetnet) krijgt heb ik nog niet uitgezocht. (lijkt mij niet)
Super om te horen, ben hier erg blij mee!
quote:
Klopt, ik heb dat ook zo gedaan. Mijn contract liep tot 13 december, en ik ben op 30 november overgezet naar Telfort. Het enige nadeel wat dat heeft, is dus dat ik een dubbele betaling had tussen 30 nov en 13 dec.
Ik vind het helemaal niet erg om een maandje te betalen aan mijn huidige provider, ik wil gewoon dat de overstap zo probleemloos mogelijk verloopt!

Oke als ik het nu goed begrijp is het vrij simpel:
- Bestel Telfort internet
- Bel je huidige provider en zeg je contract op, meld dat het om een migratie gaat
- Ontvang en installeer (als dit gaat met je huidige provider) je nieuwe modem aan
- Wacht af :) (en zorg dat je nieuwe modem de instellingen goed zijn (dus geen instellingen van oude provider) als je internet plotseling niet meer werkt)

Overigens nog een vraagje. Ik heb bijvoorbeeld al een splitter enzo, moet ik nu dat nieuwe spul van telfort installeren of werkt het ook gewoon met mijn oude spullen?

EDIT: spelling en mislukte quote ;)

Edit koning

Heb je bellen via kpn (analoge lijn) dan blijf je de splitter gebruiken.
Neem je bellen via telfort (of helemaal geen telefoon) dan heb je geen splitter nodig.

En welke splitter je gebruikt is niet zo interessant.

job wijzigde dit bericht 07-01-2008 14:12 (15%)

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

Is het ook mogelijk een beveiligings installatie (alarm installatie) op een digitale lijn te hebben? Ik kan via google niks vinden enkel hoorde ik dat bijv. Tele2 Compleet (Internet + Digitaal Bel) dit niet ondersteund. Hoe zit dit bij Telfort? Kan niets in topic start of bij FAQ op Telfort site vinden hierover.

funrider wijzigde dit bericht 07-01-2008 14:31 (21%)

Dank voor je antwoord, job.
Heb de 32 Mb. gedownload via de link die je opgaf (via ethernetkabel). Snelheid max. is 900 kb./sec. Heb firewall nog even uitgezet en kom dan op 1 mb/sec.

Frans

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
fkb schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:30:
Heb de 32 Mb. gedownload via de link die je opgaf (via ethernetkabel). Snelheid max. is 900 kb./sec. Heb firewall nog even uitgezet en kom dan op 1 mb/sec.

Frans
Zoek even op GoT of gewoon met Google naar TCPOptimizer. Draai die eens op je PC voor de netwerk verbinding (adapter) die je gebruikt.

En test niet via wireless, dan ga je die 18Mbps niet halen nee :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Geweldmaker
Reg. datum: 25 april 2006

quote:
job schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:12:
Heb je bellen via kpn (analoge lijn) dan blijf je de splitter gebruiken.
Neem je bellen via telfort (of helemaal geen telefoon) dan heb je geen splitter nodig.

En welke splitter je gebruikt is niet zo interessant.
Oke, heb nu ISDN, dus volgens mij is het dan alleen een kwestie van kabel oversteken van oude in nieuwe router en de router instellen.

Oke bedankt

Reg. datum: 22 februari 2000

quote:
fkb schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:30:

Frans
Heb je niet per ongeluk zitten prutsen met de bandwithmanager?
Het toeval wil dat die standaard capped op 1MB/s.

modem> Advanced > BW MGMT > Summary [eventuele vinkjes weghalen]

This dependency has no dependencies!

Yes Lone Ranger, dat is 'm !!
Ik had juist met die bandwithmanager zitten rommelen om een zo hoog mogelijke FTP-snelheid te krijgen en minder prioriteit voor email en andere zaken.
Nu schiet de snelheid omhoog van 1,0 naar 1,7 mb. !
Uitzetten dus dat ding !

groeten,
Frans

16:00 Cup-a-soup.
Reg. datum: 21 december 2000

Zojuist afgewezen door Telfort, de centrale zou vol zijn.

Nu moet ik volgens hen een KPN-telefoonaansluiting aanvragen om vervolgens deze weer naar Telfort om te zetten.

Iemand hier ervaringen mee ?

Reg. datum: 01 november 2007

quote:
fkb schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:37:
Yes Lone Ranger, dat is 'm !!
Ik had juist met die bandwithmanager zitten rommelen om een zo hoog mogelijke FTP-snelheid te krijgen en minder prioriteit voor email en andere zaken.
Nu schiet de snelheid omhoog van 1,0 naar 1,7 mb. !
Uitzetten dus dat ding !

groeten,
Frans
Of anders/goed instellen 8)

2 maanden in het bezit van telfort internet, eerste paar weken met normale analoog modem en daarna met de draadloze modem.
zodra ik draadloos op internet ga, gaat de modem rebooten!!!
telfort aan de lijn gehad die zegt er niks aan te kunnen doen. iemand hier ervaring mee?

Lost
Reg. datum: 05 mei 2004

Even een kort vraagje:

2 Januari is mijn internet opgeleverd. Ik porteer van @Home naar Telfort met telefonie. Het is nu 7 januari en de portering heeft nog steeds niet plaatsgevonden. Ik kan de lijn dan ook nog niet registreren. Ik heb van @Home geen bevestiging van opzegging telefonie gehad. Internet wel, deze heb ik op 1 januari per 1 februari opgezegd. Hiermee wordt telefonie ook opgezegd (maar moet dus voortijds porteren). Ik ben overigens nog gewoon via @Home Telefonie bereikbaar.

Moet ik me een beetje zorgen maken na 5 dagen?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

-ruimte te huur-

Sinds Dinsdag werkt de Telfort aansluiting hier ook. Maar het is toch wel een stuk minder dan dat ik er van verwacht had.

Ik haal zo'n ~300Kbytes/sec Down en 60Kbytes per seconde up.

Wat relevante waardes uit m'n modem.
code:
1
2
3
4
5
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 34 db

- DSL Mode:     ADSL2PLUS

Als ik 34 deel door 13.8 kom ik uit op 2.46Km. Als ik naar de grafieken kijk en deze calculator gebruik ( http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx ). Dan lijkt het me dat ik toch wel wat meer snelheid uit deze situatie moet kunnen halen.
quote:
"If your service provider uses ADSL2+ we estimate you may manage line speeds of: 14181Kbps"
Nu weet ik ook wel dat dit maar een formule is voor gecontroleerde omstandigheden zoals in een laboratorium. Maar 3168kbps is wel erg ver van de 14181Kbps weg.

Het is maar 22% van wat theoretisch gezien op deze lijn mogelijk is. Als ik het goed heb.

Het is wel zo dat de waarde die achter
quote:
We estimate that if using a rate adaptive up to 8Mbps service your maximum line speed will be:
staat sterk overeen komt met de waarde die het modem ook weergeeft.

Wat heb ik al zelf geprobeerd?
- Modem meerdere keren gereset
- Verbinding geactiveerd
- Modem verplaatst van de huiskamer naar de meterkast waar de PTT kabel binnen komt. (om 3m kabel te verkorten)

Niets van dit alles heeft geholpen. Nu is mijn vermoede dat ik op een half omgebouwde centrale zit aangesloten. (PC 3079)
Dit wordt versterkt omdat "http://www.unet.nl/?wholesale_check" dit weergeeft:
quote:
Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 possibly possibly
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 yes yes
possibly lijkt me toch een hint dat niet heel de centrale 2+ is?

Zelf weet ik niet al teveel van de ADSL techniek behalve dan wat ik op verschillende sites bij elkaar gelezen heb. Er kan dus best sprake zijn dat ik een spookbeeld najaag (hogere snelheid)
En mijn vraag hierbij is. Is er een manier om na te gaan?
Klopt die "ADSL and ADSL2+ Line Capability Estimator" een beetje?
Of zit ik met deze waardes echt aan het maximale van mijn verbinding?

Q6600 || Gigabyte P35 DS4 || 2GB Kingston HyperX 1066Mhz || GeForce 8800 GTS 640MB || 2x WDC 500GB || Samsung 205BW || Cooler Master Stacker || Teagan TG600-U25 || NEC AD-5170A

Edit koning

quote:
roma0803 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:47:
Even een kort vraagje:

2 Januari is mijn internet opgeleverd. Ik porteer van @Home naar Telfort met telefonie. Het is nu 7 januari en de portering heeft nog steeds niet plaatsgevonden. Ik kan de lijn dan ook nog niet registreren. Ik heb van @Home geen bevestiging van opzegging telefonie gehad. Internet wel, deze heb ik op 1 januari per 1 februari opgezegd. Hiermee wordt telefonie ook opgezegd (maar moet dus voortijds porteren). Ik ben overigens nog gewoon via @Home Telefonie bereikbaar.

Moet ik me een beetje zorgen maken na 5 dagen?
Grote kans dat je tot 1 februari via @home moet bellen.
Net als je internetverbinding zit je ook met telefonie vast aan je opzeggingsdatum.
quote:
Sn0WDr4gon schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:45:
Oke, heb nu ISDN, dus volgens mij is het dan alleen een kwestie van kabel oversteken van oude in nieuwe router en de router instellen.
Ah, isdn. Lang geleden dat ik dat voor iemand heb aangesloten.
Je kan altijd de boel gewoon laten zoals het is en alleen het stekkertje overzetten.

job wijzigde dit bericht 07-01-2008 16:09 (20%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: