Hoofdcategorieën
Topicacties

Playstation 3 als media center - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Supra Addict
Reg. datum: 22 augustus 2001

Blokkeert je firewall niet gewoon al het verkeer afkomstig van je ps3?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

....?
Reg. datum: 13 november 2001

quote:
scorpie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:37:
Blokkeert je firewall niet gewoon al het verkeer afkomstig van je ps3?
De Firewall op me router staat uit, en die van vista heb ik ook al eens op uit gehad. maar geen resultaat.

"Windows Media Player Network Sharing-service" staat ook op gestart.
Moet WMP geopend zijn om te streamen? en moet deze ook aanstaan, dus op "play"?

T-LeX wijzigde dit bericht 05-01-2008 15:49 (20%)

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
T-LeX schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:46:
[...]

De Firewall op me router staat uit, en die van vista heb ik ook al eens op uit gehad. maar geen resultaat.

"Windows Media Player Network Sharing-service" staat ook op gestart.
Moet WMP geopend zijn om te streamen? en moet deze ook aanstaan, dus op "play"?
Je moet in de media sharing opties wel je PS3 toestaan. Maar dan zou je de server al wel moeten zien op de PS3.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

....?

quote:
Shiver23 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:50:
[...]

Je moet in de media sharing opties wel je PS3 toestaan. Maar dan zou je de server al wel moeten zien op de PS3.
Die zie ik dus niet, en als ik naar mediaservers ga zoeken op de PS3, hetzij muziek of video moet ik hem ook wel te zien krijgen op de PC (bij media delen) om hem toe te staan, maar ik krijg heb niet te zien.

Reg. datum: 09 september 2003

Er zit wel een 4GB limiet op .mp4 maar er zit GEEN limiet op .vobs.

http://www.esoteric-warriors.com

Supra Addict

Wat zou het toch ideaal zijn wanneer je met software aan de serverkant iso's kunt mounten. Weet iemand of daar aan gewerkt wordt ofzo?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Reg. datum: 27 januari 2000

Het valt me op dat tversity mp3's niet gapless afspeelt. Altijd een pauze tussen de nummers, en dat is irrirant bij livemixen. Dezelfde files via een externe harddisk aan de ps3 gehangen en dan skipped hij niet. Is dat bij tversity nog aan te passen?

tevens nog zitten zoeken naar een queue functie. als ik de muziek stream via tversity en afspeel kan ik tijdens het afspelen via driehoek de "add to playlist" functie zien, maar die lijkt niets te doen?

Antec SX635B-II | Athlon XP2500+ (512/333) | Asus A7N8X Deluxe Rev2 1.008 | 2x512MB Dane pc3200@2700 | 2x Hitachi 7K250 80GB 8MB SATA RAID-0 | ASUS 1608P3S DVD+RW 1.24 | Gainward NV 7600 GT AGP 256MB | Win XP Pro

Reg. datum: 08 juli 2003

Weet iemand misschien een oplossing om .wmv HD bestanden met wma 10 Pro 5.1 geluid om te zetten zodat het geluid wel werkt op de ps3?

hmm ik heb een optie gevonden nu maar de wma wordt gedownmixed naar 2.0. Heeft iemand meer kennis hierover?

Frank J. wijzigde dit bericht 05-01-2008 19:34 (29%)

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

....?

Even terug op mijn probleem paar posts hierboven...

Ik heb inmiddels ook TVersity geprobeerd, netjes de handleiding gevolgd zo als in de startpost. Maar ook zonder resultaat. Ik maak gebruik van een Edimax BR-6104KP router. Zou ik misschien een instelling moeten doen in me router, heb alle instellingen al nagelopen maar misschien zie ik iets over het hoofd?

T-LeX wijzigde dit bericht 05-01-2008 19:59 (57%)

Reg. datum: 13 april 2004

Dit vind ik wel toch zo vervelend. Ik heb een film op mijn pc staan in 720p h264 MKV formaat. Ik maak er met mkv2vob een VOB bestand van om hem daarna te branden op een DVD zodat ik m kan afspelen op mn ps3.

Nu is de VOB file net wat groter dan de originele mkv, en dus net wat groter dan 4,7 GB waardoor deze niet op een dvd past...

Heeft iemand hier suggesties voor?

Supra Addict

@T-Lex: Dan vraag ik me af of je wel "lokaal" kunt streamen. Heb je dat met TVersity al geprobeerd? Zo niet, kijk dan even in de FAQ in de startpost hoe dat moet.

@Johan: uuh .... streamen naar je PS3? Wat doe je anders in dit topic? :P

scorpie wijzigde dit bericht 05-01-2008 20:05 (21%)

MacBook Pro!

Reg. datum: 13 april 2004

Sorry lees 2 topics tegelijk, mijn vraag staat nu in het juiste topic. (gotsent)

....?

quote:
scorpie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:04:
@T-Lex: Dan vraag ik me af of je wel "lokaal" kunt streamen. Heb je dat met TVersity al geprobeerd? Zo niet, kijk dan even in de FAQ in de startpost hoe dat moet.

@Johan: uuh .... streamen naar je PS3? Wat doe je anders in dit topic? :P
Ik heb geprobeerd, om lokaal (waar die standaard op staat na install) en op mijn eigen account. beide geen resultaat. Heb nog eens geprobeerd om me netwerk opnieuw in te stellen op PS, maakt ook niks uit. Op nieuw opstart PC ook al gehad.

Beste mede playstation gebruikers. Ik heb sinds vandaag een playstation 3 in huis en heb vrijwel direct TVersity geinstalleerd om mijn films e.d. te streamen. Dit had ik na 30 minuten compleet aan de praat en alles werkt perfect! Op één ding na dan, ik heb een probleempje met de subtitles. Al mijn films zijn vrijwel DVD5 formaat, geen DivX, Xvid oid. Allemaal in .vob (enzovoorts) de ene met hoofdmenu en de ander zonder. Nu echter als de DVD een hoofdmenu bevat kan ik hier niet in navigeren met mijn normale playstation controller. Bij andere DVD's waarbij geen hoofdmenu in zit gebakken kan ik ook niet via een optie de subtitle inladen. Bij mijn DVD speler ging dit erg makkelijk met de afstandsbediening. Moet ik hiervoor allerlei work arounds voor gaan gebruiken of druk ik gewoon de verkeerde knopjes in? Of heb ik hier een playstation afstandsbediening voor nodig?

Ik heb wel gegoogled op TVersity en subtitles maar dan kwam ik veel mensen tegen die Dvix/Xvid films hadden met .str (subtitle) bestanden die extern geladen moesten worden.

Alvast bedankt!

Supra Addict

@T-Lex: Ik bedoelde meer dat je via TVersity zelf, via het "view" menu ging kijken of je op je eigen pc wel kon kijken naar je streams (Vanaf dezelfde pc dus...). Dat bedoelde ik met lokaal, ik had het niet over (lokale) gebruikersaccounts. Maar dit stond toch echt in de (enige) FAQ vraag waar ik je naar verwees.

@Mark: Welkom bij de PS3 gebruikers! :D
Maar als je de topic helemaal had gelezen (5 pagina's is zoveel niet... ;p ) dan had je je antwoord gevonden. Het is niet mogelijk om losse subtitles in te laden, en het is ook niet mogelijk om feedback te sturen naar de DLNA server, behalve bepaalde playback features zoals vooruit, achteruitspoelen, of pauzeren.

MacBook Pro!

@scorpie: Dankjewel voor het warmewelkoms bericht! :D
Ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad niet alle pagina's heb gelezen, ik heb echter de voorgaande topic op dit topic wel ongeveer helemaal door gespit. Ik ben inderdaad wel wat tegen gekomen over externe subtitles inladen e.d.

Maar als ik je goed begrijp is het gewoon niet mogelijk om subtitles te activeren vanuit je DVD menu/DVD opties? Word dit een volgende feature van Sony of Tversity? Ik heb ook wat gelezen over DVD-shrink die de hele dvd comprimeerd in een vob bestand met de gekozen subtitle, dit zal dus ook voor mij het meest voor de hand liggend zijn?

Supra Addict

Ik heb nu de startpost even aangepast (2 FAQ's erbij gezet), waaronder jouw vraag. Ik zag hem namelijk al een aantal keren terugkomen in dit topic. Het inladen van losse subtitles werkt soms wel, soms niet. Ik heb geen idee waar het aan ligt, ik heb momenteel ook niet echt tijd om het uit te proberen / testen, bovendien stoor ik mij nooit aan het kijken zonder subs, maar dat terzijde. Subtitles inladen van DVD's kan "echt" niet, aangezien je bij het streamen alleen een video en geluidsspoor doorzend, naar de UPnP client, in dit geval de PS3. Wat je kunt doen is je gehele DVD collectie reencoden, met je gewenste subtitle spoor er al in, maar dit gaat laaaaaaaaaaaaaang, laaaaaaaaaang, (did I say laaaaaaaaaaaaaaaang again?) duren. Wanneer de optie komt om meer feedback te sturen naar de media server weet ik niet, dat moet je aan de heren vragen die in het UPnP board zitten (en dat zijn er een hoop, maar het is officieel een techniek die ontwikkeld is door Intel).

MacBook Pro!

....?

quote:
scorpie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:57:
@T-Lex: Ik bedoelde meer dat je via TVersity zelf, via het "view" menu ging kijken of je op je eigen pc wel kon kijken naar je streams (Vanaf dezelfde pc dus...). Dat bedoelde ik met lokaal, ik had het niet over (lokale) gebruikersaccounts. Maar dit stond toch echt in de (enige) FAQ vraag waar ik je naar verwees.
Sorry te snel gelezen... maar net geprobeerd, en dat wil wel lukken, maar op de PS3 nog niet...

Na nog een herstart van PC en PS3 nu meer geluk... :*) TVersity is gevonden op de PS.

T-LeX wijzigde dit bericht 05-01-2008 21:28 (8%)

Supra Addict

quote:
T-LeX schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:26:
[...]

Sorry te snel gelezen... maar net geprobeerd, en dat wil wel lukken, maar op de PS3 nog niet...

Na nog een herstart van PC en PS3 nu meer geluk... :*) TVersity is gevonden op de PS.
En weer een tevreden klant erbij *O* :)

MacBook Pro!

@scorpie: Oke, ik snap de transacties met de UPnP. Maar wat ik me dan afvraag, ik ben toch niet alleen de enigste die subtitles wil? Het is niet zo dat ik het niet zonder kan, maar het is af en toe gewoon fijn, en zeker voor mijn ouders die af en toe ook wel eens een film willen kijken.

Ik zat zelf aan de manier te denken om het gewoon te reencoden en dan subtitle erin bakken. Ik dacht zelf dat dit niet veel tijd in beslag zou nemen (+/- 20 minuten). Ik zal zeker dit topic in de gaten houden en als iemand tips- of hints heeft hoor ik dit graag! :)

Reg. datum: 09 september 2003

Volgens mij kun je dmv transcoding + ffdshow subtitles + tversity wel subtitles erbij krijgen maar daarvoor moet je even googlen.

http://www.esoteric-warriors.com

Supra Addict

Ja, dat geldt alleen voor sommige DivX / XviD videofiles. Niet voor alle.

offtopic:
Nu vraag ik me al een tijdje af watvoor website je had Furfoot, aangezien die url in je signature niet meer werkt

MacBook Pro!

Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
scorpie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:33:
Ja, dat geldt alleen voor sommige DivX / XviD videofiles. Niet voor alle.

offtopic:
Nu vraag ik me al een tijdje af watvoor website je had Furfoot, aangezien die url in je signature niet meer werkt
Als je TVersity op "always transcoding" zet, heb je dus altijd subtitels. Wel jammer dat de beeldkwaliteit wat minder is met transcoderen :'(
Het is hoog tijd dat sony ondersteuning gaat inbouwen voor srt subs (ook via dlna) en dan ook graag nog wat opties om het lettertype/grootte/positie aan te passen :9

Iets anders; ik heb op mn ps3 een map vol divx videoclips staan en die wil ik laten afspelen, maar na 1 clip stopt hij ermee en gaat dus niet automatisch verder met de volgende (zoals bij mp3). Weet iemand hoe je dit moet instellen?

PSN ID: DCFreak

Reg. datum: 03 januari 2008

Ondertussen aardig wat manieren geprobeerd om mn dvds op mn ps3 af te spelen maar helaas

Met Nero heb ik een dvd gerecode naar .MPEG-4. Er staat bij eigenschappen letterlijk .mpeg4 mediabestand. Ik heb de film kleiner gemaakt, groote is nu iets meer dan 2 GB. Echter ik zie de file wel staan, zelfs met een afbeelding van het eerste shot maar wanneer ik hem af wil spelen zegt de PS3 dat de data niet ondersteund worden. Wanneer ik een .MPEG-4 bestand van meer dan 4 GB afspeel zegt de PS3 dat de data beschadigd zijn.

Ergens in deze topic gelezen dat .MPEG-4 wel ondersteund wordt door de PS maar waarom doet die het hier dan niet??? Iemand een idee?

@scorpie: Ik heb wat rond gezocht m.b.t. het verkrijgen van de subtitles in je film via het streamen. Zonder zelf iets te re-encoderen wordt er vaak gekozen voor een divx film met een subtitle bestand (.str oid). Dit valt voor mij af, ik heb eens wat re-encode programma's gebruikt en dit ging toch aardig vlot, zo'n 20 á 30 minuten. Nu wil ik hier verder gebruik van gaan maken.

De situatie die ik wil berijken is het volgende:
Ik heb een DVD met een nederlandse ondertiteling. Met een programma wil ik de opties kiezen die ik in de DVD wil hebben zoals geluids kanalen en de subtitles. Nadat ik de opties heb gekozen wil ik de film encoderen naar een volledig bestand of DVD formaat (met .vob bestanden e.d.). Nadat dit gebeurd is kan ik het streamen met mijn Playstation 3 en ben ik van het probleem af.

Nu heb ik vanmorgen al een tijdje gegoogled (deze beter dan de andere keer :p). Maar tot mijn verbazing kwam ik niet veel tegen op dit gebied. Alle tutorials laden externe .str bestanden in e.d. Omdat de subtitle al in de DVD zit moet er toch gewoon een programma zijn die binnen 3 klikken een "nieuwe" DVD maakt met de gekozen subtitle e.d.?

Alvast bedankt!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: