Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla
Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicVandaag een mooi winstje gemaakt op Philips. Maar toch ben ik er absoluut niet blij mee. Is Philips na ABN de volgende? Daar gaat ons erfgoed.
Ik zag het net ook op RTL-Z , klinkt niet al te belovend als 2 van die grote fondsen samen gaan werken. Ik ben er iig geen fan van.
Reg. datum: 25 september 2000
Het rentetarief in de US is definitief verlaagd met 25 basispunten naar 4,25%. De Dow Jones kleurt overigens wel rood op dit moment. Misschien omdat een enkeling uit ging van een verlaging met 50 basispunten of omdat door de verlaging de olieprijs hoger wordt.
Reg. datum: 18 maart 2006
Weet iemand de reden dat de beurzen in Amerika een vrije val hadden? Is dat echt alleen maar op de uitspraken van de FED dat de groei afvlakt? Dat had iedereen toch al verwacht? Nasdaq van +0,5% naar -2,5%, damn
Gelukkig zit ik daar niet 
Zat ook net een paar seconden geleden te kijken. Het bloed stroomt inderdaad weer door de straten. Misschien realiseren mensen zich dat ook een renteverlaging de problemen op de huizenmarkt niet kan oplossen? Lees een vrije val van de financiële instellingen, wat toch zeer belangrijk is voor de economie.quote:cas.fm schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:02:
Weet iemand de reden dat de beurzen in Amerika een vrije val hadden? Is dat echt alleen maar op de uitspraken van de FED dat de groei afvlakt? Dat had iedereen toch al verwacht? Nasdaq van +0,5% naar -2,5%, damnGelukkig zit ik daar niet
Zal kort dipje zijn hoop ik, veel hadden op een meer rente verlaging gerekend en dat zat al in de prijs inbegrepen als je naar de laatste 2 dagen kijkt.quote:cas.fm schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:02:
Weet iemand de reden dat de beurzen in Amerika een vrije val hadden? Is dat echt alleen maar op de uitspraken van de FED dat de groei afvlakt? Dat had iedereen toch al verwacht? Nasdaq van +0,5% naar -2,5%, damnGelukkig zit ik daar niet
In ieder geval leuk voor de mensen die overnight in de puts zitten..
Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....
Reg. datum: 05 februari 2007
Zitten de meesten hier eigenlijk in Nederland of ook in Europa of USA?
Ik was van plan om na nog een dip in Alcoa te stappen.
Deze staat nu op ongeveer 36,5 met een koersdoel van 45. Het is de laatste maanden niet veel omhoog gegaan dus het lijkt een relatief goedkoop aandeel, en het zou mijn portefeuille wat meer spreiden over twee sectoren (bezit nu een paar technologie-aandelen verspreid over 2 bedrijven).
Motivatie: 3e grootste aluminiumproducent, een P/E van 14 en een marktkapitalisatie die 1/5 van Rio Tinto bedraagt. Dit is de grootste dus mogelijk overneembaar.
Bovendien berichten gelezen dat de aluminiumprijzen kunnen stijgen in de loop van 2008-2009 wegens groeieconomieën.
Wat denken jullie hiervan?
Ik was van plan om na nog een dip in Alcoa te stappen.
Deze staat nu op ongeveer 36,5 met een koersdoel van 45. Het is de laatste maanden niet veel omhoog gegaan dus het lijkt een relatief goedkoop aandeel, en het zou mijn portefeuille wat meer spreiden over twee sectoren (bezit nu een paar technologie-aandelen verspreid over 2 bedrijven).
Motivatie: 3e grootste aluminiumproducent, een P/E van 14 en een marktkapitalisatie die 1/5 van Rio Tinto bedraagt. Dit is de grootste dus mogelijk overneembaar.
Bovendien berichten gelezen dat de aluminiumprijzen kunnen stijgen in de loop van 2008-2009 wegens groeieconomieën.
Wat denken jullie hiervan?
Ik denk dat alle factoren die jij noemt al in de koers verwerkt zitten.
Weet iemand wat er met USG People aan de hand is? Aandeel wordt opeens 10 procent meer waard en het laatste uur is er erg veel handel in. USG wordt overgenomen?
Ik gebruik google finance vaak; het nieuws rond het betreffende bedrijf wordt verzameld via een bot.
Op 't eerste zicht zijn er inderdaad overnamegeruchten geweest, toch deze blijken onwaar.
http://finance.google.com/finance?q=AMS%3AUSG
Op 't eerste zicht zijn er inderdaad overnamegeruchten geweest, toch deze blijken onwaar.
http://finance.google.com/finance?q=AMS%3AUSG
mcstrat wijzigde dit bericht 14-12-2007 17:45 (11%)
Gaat lekker met de AEX Futures in NY!
We staan volgens www.wallstreetweb.nl al onder de 500.
We staan volgens www.wallstreetweb.nl al onder de 500.
Philips is er mee bezig en koopt meer aandelen in: http://www.bnr.nl/archief..._aandeleninkoop_EUR_5_mrd .quote:El Cid schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:56:
Vandaag een mooi winstje gemaakt op Philips. Maar toch ben ik er absoluut niet blij mee. Is Philips na ABN de volgende? Daar gaat ons erfgoed.
Had een stapeltje aandelen in de planning om te verkopen en dat vanochtend tegen een leuke koers gedaan voor het weer inzakte
Een subtiel kickje voor deze topic. Hoe hebben de beleggende tweakers het er dit jaar vanaf gebracht? Hebben mensen nog goed in kunnen spelen op de zwakke dollar, hoge olieprijs, opkomende markten of overnames? En hoe was het redenement?
Ikzelf heb in de periode juni - september 6,5 procent redenement gehaald met de Postbank sectorfondsen (voornamelijk energie, nuts en basismaterialen) dus dat was wel aardig. Toen een ABN rekening geopend en sinds eind oktober (jaja vlak voor de tweede klap in de huiscrisis VS) in Fugro Turbo's, Fortis OBAM en het BRIC Infrastructuur certificaat. Dat was niet zo'n hele goede beslissing geweest.
Turbo's Fugro Long: -40%
BRIC Infrastructuur: -8%
Fortis OBAM: -5%
Het krabbelt nu wel weer langzaam op maar er zit nog erg veel twijfels in. Fugro hoop ik toch nog wel wat winst te kunnen pakken in de korte termijn (hopelijk komt er nog een korte oudejaars/nieuwsjaars rally, Window Dressing en hopelijk wordt Fugro nog opgenomen in de AEX in maart 2008).
Hoe heeft de rest het er vanaf gebracht?
Ikzelf heb in de periode juni - september 6,5 procent redenement gehaald met de Postbank sectorfondsen (voornamelijk energie, nuts en basismaterialen) dus dat was wel aardig. Toen een ABN rekening geopend en sinds eind oktober (jaja vlak voor de tweede klap in de huiscrisis VS) in Fugro Turbo's, Fortis OBAM en het BRIC Infrastructuur certificaat. Dat was niet zo'n hele goede beslissing geweest.
Turbo's Fugro Long: -40%
BRIC Infrastructuur: -8%
Fortis OBAM: -5%
Het krabbelt nu wel weer langzaam op maar er zit nog erg veel twijfels in. Fugro hoop ik toch nog wel wat winst te kunnen pakken in de korte termijn (hopelijk komt er nog een korte oudejaars/nieuwsjaars rally, Window Dressing en hopelijk wordt Fugro nog opgenomen in de AEX in maart 2008).
Hoe heeft de rest het er vanaf gebracht?
http://news.bitdefender.c...into-Google-Revenues.html
BitDefender Detects New Trojan that Hijacks Google Text Advertisements; Cuts into Google Revenues
Als dit serieus computers infecteert en Google kan niet garanderen dat de advertenties ook daadwerkelijk de kijker bereiken dan zal het serieuse gevolgen kunnen hebben. Iemand Google short?
BitDefender Detects New Trojan that Hijacks Google Text Advertisements; Cuts into Google Revenues
Als dit serieus computers infecteert en Google kan niet garanderen dat de advertenties ook daadwerkelijk de kijker bereiken dan zal het serieuse gevolgen kunnen hebben. Iemand Google short?
Ik had dit jaar een rendement van 28%, bestaande uitquote:
- Apple: +15%
- Alcoa: +7
- Cash
'T jammere is dat ik met Apple meer dan 100% had kunnen hebben over een heel jaar, maar ben onderweg een keer lomp geweest.
Ach, je leert erdoor, en ik hou meer over dan ik had in januari 2007 dus ik ben tevreden
mcstrat wijzigde dit bericht 22-12-2007 20:26 (36%)
Heb ook de tussenstand maar eens opgemaakt.
Overall rendement over beleggingen: +10%
Uitgesplitst:
Aandelen: +19%
Vastgoed: -30%
Ja, dat vastgoed heb ik niet slim aangepakt
Uitgesplitst:
Is te verwaarlozen, waarschijnlijk raken enkel computers met win98 ofzo besmet. Bij XP, Vista, OSX moet je echt al wel wat meer moeite doen.quote:The Source schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:34:
http://news.bitdefender.c...into-Google-Revenues.html
Imo zijn virussen iets als terrorisme, iedereen kent 't, iedereen heeft er geïndoctrineerde schrik voor, dus onterecht, maar het is wel schrik die ervoor zorgt dat er een hele nieuwe sector uit de grond gestampt kon worden.
Google zal er wel niet zo wakker van liggen, de aandeelhouders evenmin.
Hetgeen dat de koers van Google gaat beïnvloeden op de kortere termijn is de uitkomst van Goog's deelname aan die veilig voor zendfrequenties.
Dénk ik!
Heb laatst een artikel gelezen dat beweerde dat internet-aandelen zwaar onderschat werden omdat die bedrijven meer zijn dan wat wij zien. Dat we nog niet zijn aangepast aan dat nieuwe business-model. M.a.w. zouden Goog en Amazon etc. nog moeten gaan stijgen.
Kan zijn, maar ik denk dan sneller aan een nieuwe dotcombubble wanneer men zo gaat denken.
Mijn jaaroverzicht is simpel:
- aandelen + 12,29%
Foutjes gemaakt met Galapagos, KPN bijgekocht maar goeie zaken gedaan met o.m ASML. Ik ben wel blij met 12%. Het is maar voor erbij
Volgend jaar meer geld, dus ook wat minder risico zoals Fortis Obam oid
- aandelen + 12,29%
Foutjes gemaakt met Galapagos, KPN bijgekocht maar goeie zaken gedaan met o.m ASML. Ik ben wel blij met 12%. Het is maar voor erbij
Volgend jaar meer geld, dus ook wat minder risico zoals Fortis Obam oid
Blauw wijzigde dit bericht 23-12-2007 21:31 (17%)
Ik ben benieuwd wat OBAM mij volgend jaar gaat brengen
Ben pas begin deze maand begonnen met beleggen, dus ben zeer benieuwd 
Succes dan!
Hoop dat de eerste stappen goedgaan, dat je toch een beetje vertrouwen krijgt, want vroeg of laat ga je toch eens verliezen
Hoop dat de eerste stappen goedgaan, dat je toch een beetje vertrouwen krijgt, want vroeg of laat ga je toch eens verliezen
Haha, nou ik ben ingestapt toen de koers net aan 't dalen was! Stond meteen al op -5% ofzo, nu is die al weer wat bijgetrokken naar -1,2 
Zijn er hier nog meer mensen met robeco smart energy fund? Ik wil graag weten wate jullie hierover denken.
Hij lijkt het vooralsnog goed te doen.
Hij lijkt het vooralsnog goed te doen.
Dream as you live for ever, live as you'll die today.
Maar je spreiding welquote:Rukapul schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:57:
Heb ook de tussenstand maar eens opgemaakt.
Uitgesplitst:
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.