IE8 en Acid2: Super standards vs backwards compatibility*
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
Reageer Nieuw TopicJa natuurlijk kijken ze. Ja natuurlijk houden ze een crisp achter een deur heigen
Maar minder dan dit zou toch niet kunnen?
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Speel mee: schuifpuzzle | indiegamer.nl
quote:Onizuka-Sensei schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:43:
wilt iemand zo vriendelijk zijn om mij te vertellen wat de acid2 face test is?
Oftewel, als een browser de Acid2 test goed doorkomt (d.w.z. er staat een smiley face in) dan wil dat zeggen dat de volledige specifieke subset van CSS 2.1 geimplementeerd is die de Acid2 gasten bij elkaar geraapt hebben, wat er weer voor zorgt dat je niet iedere keer browser specifieke hacks hoeft toe te passen om iets werkend te krijgen. Overigens zegt dit alleen iets over het rendersysteem (de layout engine zoals daar bij IE vaak over gesproken wordt), en helemaal niets over de daar achterliggende DOM en z'n browser specifieke quirks.quote:What are we testing?
Acid2 tests features that web designers have been requesting. Everything that Acid2 tests is specified in a Web standard, but not all Web standards are tested. Acid2 does not guarantee conformance with any specification. After careful consideration, we have selected and are testing the features we consider most important for the future of the web. Although Acid2 was inspired by Microsoft’s announcement of IE7, it is not targeted at a specific browser. We believe Acid2 will highlight problems in all current browsers.
SchizoDuckie wijzigde dit bericht 20-12-2007 00:54 (3%)
http://www.google.nl/search?q=acid2, bovenste hit.quote:Onizuka-Sensei schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:43:
wilt iemand zo vriendelijk zijn om mij te vertellen wat de acid2 face test is?
Met deze test kun je checken of een browser aan standaarden voldoet.
1 minuut te laat
BARTdG wijzigde dit bericht 20-12-2007 00:50 (4%)
Wij Tweakers doen elkaar permanent de groeten. http://www.artsalas.com/w_esculturas/esc_011.htm
Maar het zal wel gewoon toeval zijn
O, de tekst die ik erin had gezet:
En dan aan de andere kant mijn adresgegevens, als plaatje een "Yodelaheeehoooo" van Hoops & Yoyo (www.hallmarkgreetz.nl)quote:Hi Dean,
This card is for the entire IE-team.
First of all, let me say: I wish you a merry
Christmas, and a happy new year.
Good luck on developing IE 8, and please
be more open with us developers as you
were when you were devving IE 7.
Hope to hear from you soon
Best wishes,
Alex van Herwijnen
IE-fan
Alex) wijzigde dit bericht 20-12-2007 00:52 (46%)
En verder: heel leuk dat IE8 eindelijk een wat, 8 jaar oude standaard goed implementeert, maar verder? DOM lvl3? SVG? XHTML? etc etc.
Fuzzillogic wijzigde dit bericht 23-08-2008 11:15 (40%)
Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!
dankuwelquote:SchizoDuckie schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:48:
[...]
[...]
Oftewel, als een browser de Acid2 test goed doorkomt (d.w.z. er staat een smiley face in) dan wil dat zeggen dat de volledige CSS 2.1 spec geimplementeerd is, wat er weer voor zorgt dat je niet iedere keer browser specifieke hacks hoeft toe te passen om iets werkend te krijgen. Overigens zegt dit alleen iets over het rendersysteem (de layout engine zoals daar bij IE vaak over gesproken wordt), en helemaal niets over de daar achterliggende DOM en z'n browser specifieke quirks.
Vreemd dagje vandaag. Internet explorer die Acid2 goed rendert, teasertje van Duke Nukem Forever, een deel van m'n salaris al gestort... the world's gone crazy
Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT
Dus hoeven we nog maar 3 jaar te wachten op XHTML, 5 jaar op SVG 1.1 en 6 jaar op DOM lvl3.
Het is voorlopig nog aangenaam warm in hel.
Ik had ook zoiets. Heb ik net een Bluetooth toetsenbord gekregen vanwege de wekenlange problemen met het interne toetsenbord van mijn MacBook Pro, is er ineens een patch...quote:Cyphax schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:55:
Vreemd dagje vandaag. Internet explorer die Acid2 goed rendert, teasertje van Duke Nukem Forever, een deel van m'n salaris al gestort... the world's gone crazy
Dat is het probleem met alle tests, vrees ik. Ze nodigen uit tot het frauderen om de test te doorstaan, in plaats van tot het vinden van een echte oplossing.quote:Cyphax schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:55:
Ze kunnen het bij wijze van spreken wel zo getweaked hebben dat net die Acid2-test het doet, maar de engine uiteindelijk nog steeds slecht de standaarden ondersteunt. Hopelijk is het echter echt het resultaat van de verbeteringen.
Maar ik was positief verbaasd over IE7, dus ik blijf hoop houden.
Wij Tweakers doen elkaar permanent de groeten. http://www.artsalas.com/w_esculturas/esc_011.htm
Zelf inzet tonen zou je niet mistaan. Dat is ook een va nde regels in dit subforum. Denk daar even aan.quote:
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
Hoe lang heeft het geduurd voordat Firefox het had geimplementeerd? Volgens mij is 't voor IE8 nooit enige bedoeling geweest om Acid2 te kunnen renderenquote:Fuzzillogic schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:06:
Jeuj, ze hebben een 9,5 jaar oude standaard geimplementeerd!!!
Dus hoeven we nog maar 3 jaar te wachten op XHTML, 5 jaar op SVG 1.1 en 6 jaar op DOM lvl3.
Het is voorlopig nog aangenaam warm in hel.
En ik heb het ook niet over firefox. Opera ftw
Oh! Ff testen hoe m'n mobiel de acid2-test rendert
[edit]resultaat:

Ach. He? We've seen worse
Fuzzillogic wijzigde dit bericht 20-12-2007 01:28 (13%)
Verder zegt Acid2 niet zoveel mbt ECMA/DOM support; punten waar IE ook het nodige ontbeert. Ik zal me in ieder geval alvast voorbereiden op een te introduceren ie8_fix.css want ik geloof niet dat de eerste echte poging tot standards-compliance zonder bugs zal zijn...
Firefox? Nog steeds niet. Althans, misschien versie 3 ofzo, maar beta's hou ik niet echt bij.quote:BtM909 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:08:
[...]
Hoe lang heeft het geduurd voordat Firefox het had geimplementeerd? Volgens mij is 't voor IE8 nooit enige bedoeling geweest om Acid2 te kunnen renderen
Verder, leuk dat ze deze nu aan het werk hebben, maar zoals eerder is opgemerkt: klopt de rest ook?
En Crisp: zou leuk zijn als ze helemaal voldoen, maar dan mag je _fix.css-bestanden bij gaan leveren voor Fx en de rest... Uiteindelijk maakt het geen ruk uit zolang de belangrijkste browsers niet alles precies hetzelfde renderen.
Punksmurf wijzigde dit bericht 20-12-2007 01:30 (19%)
being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze! | 2209Media
I noticed the same error on Konqueror 3.5.8, Opera 9.5a, & Firefox 3 on Linux, and on Opera 9.24 and Safari 3.04 on Windows -- all of which are supposed to pass the test.
Earlier today I tried to pull up the webstandards.org website, and couldn't. This got me thinking it might be a server problem.
I looked at the code for the test, and at one point it has an OBJECT where it tries to load the url, http://www.webstandards.org/404/ [webstandards.org]. That should fail, causing the browser to display the fallback content inside the OBJECT element instead.
Guess what? That URL is returning a 200 OK code instead of 404 Not Found, so the compliant browsers are doing what they're supposed to do and displaying the content of that page in a little rectangle with scroll bars, and hiding the fallback content that we would normally see.
When their webmaster fixes the server config, the various compliant browsers should start displaying it correctly again.
Microsoft had zich voorgenomen om na IE7 minstens ieder jaar een update uit te brengen. Inmiddels is het jaar al ruim voorbij en hebben we nog niks meer dan een screenshotje van een smiley. Er had al maanden geleden een public beta moeten zijn.
Voor IE7 is er ook een hele hoop werk verricht aan features die niet op tijd konden worden geimplementeerd voor Windows Vista, na meer dan een jaar extra is daar ook niks meer van vernomen.
Eigenlijk is het dus maar een heel klein stapje dat wel heel erg lang op zich heeft laten wachten.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Als je het interview bekijkt op channel9 http://channel9.msdn.com/showpost.aspx?postid=367207 dan zie je dat ze de test uit elkaar hebben getrokken en bug voor bug hebben uitgezocht en 'verholpen'. Ze geven ook aan dat het voor IE7 nooit de bedoeling was om deze dingen te fixen maar dat dit bij IE8 een belangrijk onderdeel van het project is.quote:BtM909 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:08:
[...]
Hoe lang heeft het geduurd voordat Firefox het had geimplementeerd? Volgens mij is 't voor IE8 nooit enige bedoeling geweest om Acid2 te kunnen renderen
Het komt iig op mij over alsof ze IE8 hebben gemaakt aan de hand van deze test hoewel ze dat wel een aantal keer proberen te ontkennen.
Zou het leven wel een stuk makkelijker maken, we zullen wel zien wat het word.
Blackspot wijzigde dit bericht 20-12-2007 02:58 (9%)
In het filmpje op channel9 hebben ze het idd over een nieuwe engine. Als het via een opt-in switch gaat betekent dat wel dat ze de ACID2 test gewijzigd hebben, en dat ze 'm dus eigenlijk niet halenquote:crisp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:18:
Ik vraag me ook af wat de "IE8 Standards Mode" precies inhoud en hoe dat afwijkt van de "Standards Compliant Mode" in IE6/7. Ik hoop niet dat dit weer een nieuwe renderingmode wordt die een of andere (propriety) opt-in switch nodig heeft, ik zie liever een IE-only opt-out switch voor diegenen die geen standards-compliant sites/apps kunnen/willen maken zodat de rest van de wereld in ieder geval wel verder kan...
Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
Scherpquote:JanDM schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:43:
[...]
Als het via een opt-in switch gaat betekent dat wel dat ze de ACID2 test gewijzigd hebben, en dat ze 'm dus eigenlijk niet halen
Hangt er vanaf hoe hun opt-in switch is lijkt me. Als ze de opt-in switch als juist doctype hebben is er nog niks aan de hand.quote:
Goeie doctype -> standards mode
Geen doctype -> compliant mode
Nikon: D3;
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8
code:
1
| <!doctype html> |
sowieso is dat hele dtd gebeuren dikke klets imho, alleen nuttig voor editors die ook echt aan de dtd checken (zijn er weinig) browsers doen er geen zak mee, behalve gebruiken als rendermode switch. Beetje oneigenlijk gebruik
Gelukkig hebben ze dat voor html5 iig door
mophor wijzigde dit bericht 20-12-2007 09:57 (49%)
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
En het schijnt dus dat de 'officiële' acid2 test is aangepast, degene die gewoon werkt in Opera, FF en Safari staatquote:
[...]
Zo te zien doen ze dat al... het lijkt er op dat de ACID2 test-site is veranderd!!! Waardoor Opera, Firefox et al het ineens NIET meer renderen, maar - wat toevallig - IE8 ineens wel!
http://my.opera.com/deskt...ml/1596591#comment4257522
hier dus...quote:Ha-ha, Microsoft fix acid2 for IE8. Now IE8 pass test (http://blogs.msdn.com/ie/...nd-acid2-a-milestone.aspx). But only IE8. No others! (consalt)
---
The test is currently broken, so if the current version is the one IE8 is working with it doesn't pass Acid2 after all.
Here's a proper version of Acid2:
http://www.hixie.ch/tests/evil/acid/002/ (haavard)
$me;
quote:Hij is niet veranderd. Beetje extra onderzoek laat blijken dat de publieke ACID test een beetje stuck was / is![]()
Hier wat meer info: http://it.slashdot.org/co...d=394442&cid=21759522
BtM909 wijzigde dit bericht 20-12-2007 10:58 (12%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last