Reg. datum: 12 december 2007
[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 12 december 2007
Waren hersenspinselsquote:doordOUWE schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:17:
waar heb jij hem voor 300? incl. verzending?
Wat ik me afvroeg is of iemand Age of Empires al heeft getest.. Welk OS/ welke resolutie?
Lijkt me een geweldig spelletje om me nog steeds heel wat uurtjes te vermaken tijdens colleges
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4092MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1264869
Hier is wat info over age of empires: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=4396quote:CLB schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:19:
[...]
Waren hersenspinselsBegin volgend jaar als de hype over is is de 4G wel voor 300,- te verkrijgen!
Wat ik me afvroeg is of iemand Age of Empires al heeft getest.. Welk OS/ welke resolutie?
Lijkt me een geweldig spelletje om me nog steeds heel wat uurtjes te vermaken tijdens colleges
Hier nog meer: http://forum.eeeuser.com/search.php?search_id=1432027105
Specs T.Net Profile | Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Reg. datum: 11 maart 2004
Spss is WEL onder linux te krijgen sinds Q4 van 2007quote:mark_vb schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:13:
[...]
Overigens vind ik Xandros er redelijk afgewerkt uitzien, maar XP gaat er in dual boot op voor software als spss die niet onder linux te krijgen is.
SPSS 16.0 for Linux®
* Operating system*
o Any Linux OS that meets the following requirements:
+ Kernel 2.4.33.3 or higher
+ glibc 2.3.2 or higher
+ XFree86-4.0 or higher
+ libstdc++5
* Hardware
o Processor: Intel or AMD x86 processor running at 1 GHz or higher
o RAM: 512MB RAM; 1GB recommended
o 450 MB of available hard-disk space
o CD-ROM drive
* Super VGA (800x600) or a higher-resolution monitor
* Software
o Konqueror 3.4.1 or higher, or Firefox 1.0.6 or higher, or Netscape 7.2 or higher
*Note : SPSS 16.0 was tested on and is supported only on Red Hat® Enterprise Linux 4 Desktop and Debian® 3.1
Ik weet alleen niet of de 16.0 versie al in NL te krijgen is, en al helemaal niet of de Linux editie dat is.
P4 de traagste CPU everquote:Holoris schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:49:
[...]
Omdat ie misschien nog al zwaar is voor een Celeron 900Mhz en 512Mb geheugen en maar 4Gb storage? Het is geen Pentium 4 wat er in zit hoor, lol
Maar ik weet uit persoonlijke ervaring dat dat gewoon prima gaat
4GB storage is sowieso echt meer dan zat, waar mensen het tegenwoordig toch vandaan halen dat als ze minder als 1TB in hun PC hebben het te weinig is
In 4GB kun je Windows, Office, wat programma'tjes ed kwijt en dan heb je nog ruim 1GB over voor je documenten. Mocht dat niet genoeg zijn dan heb je voor een appel en een ei een 4GB SDHC kaartje erbij en die kun je zoveel aanschaffen als je wil.
Daarnaast gebruiken maar weinig mensen de EEE PC als primaire PC, dus waarom zou je daar documenten op willen zetten? Opslag doe je op je hoofd PC of op je fileserver (of PC die dienst doet als fileserver).
Ook is het helemaal geen Celeron maar een doodnormale Pentium M, ik heb jaren lang een Pentium M gehad en bij normale office settings draaide die altijd op 900mhz, het is niet mega snel, maar voor gewoon een schone Windows en Office heb je ook echt niet veel nodig.
Komt ook nog eens bij dat Linux en OSS niet gemaakt is door magische tovenaars, maar ook gewoon door normale softwareontwikkelaars en hobbyisten. Het gaat dus niet de 'trage' PC ineens ubersnel maken, of 512MB ineens laten lijken of het 2GB is. Qua efficienty liggen Windows XP en een standaard Linux zeer dicht bij elkaar.
Bij de EEE PC krijg je natuurlijk een getweakde interface waardoor het snel lijkt, maar dat is in XP ook te doen, download even TweakUI van Microsoft en je hebt alle animaties zo gefixed.
Dus geloof mij: XP op een EEE PC gaat prima.
They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot
But you kind sir may call me Farty McFartsalot
Reg. datum: 05 november 2007
quote:TRRoads schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:32:
Dus geloof mij: XP op een EEE PC gaat prima.
Sterker nog, ik zit eraan te denken mijn desktop eruit te gooien en alleen de eeepc nog te gebruiken. Voor gamen heb ik een 360 dus voor het beetje internetten/briefje tikken/e.d. wat je dan nog overhoudt voldoet dit prima.
dat is leuk te weten. Ik gebruik het zelf niet, mijn vriendin doet gedrag en samenleving aan de UvA, tot mijn verbazing vindt ze het helemaal niet zo'n ramp om met Xandros te werken. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe XP zich gedraagt op een 8GB class6 SDHCtje.quote:futura schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:25:
[...]
Spss is WEL onder linux te krijgen sinds Q4 van 2007.
.......
*Note : SPSS 16.0 was tested on and is supported only on Red Hat® Enterprise Linux 4 Desktop and Debian® 3.1
Ik weet alleen niet of de 16.0 versie al in NL te krijgen is, en al helemaal niet of de Linux editie dat is.
Overigens lijk ik een probleempje te hebben met de adapter. Als de eee uit staat laadt hij netjes op, in Xandros zonder accu ook geen probleem, maar met accu switcht hij voortdurend tussen AC en Battery. Een probleem wat identiek is aan wat deze gebruiker op eeeuser.com heeft met een niet officiele adapter.
Ik ga eerst zelf even wat dingetjes nalopen, maar voor het geval dat niets werkt: Is er in Amsterdam of rond Tilburg misschien iemand met een eeePC die het te zijner tijd niet erg zou vinden als ik mijn eeePC even aan zijn adapter hang om te kijken wat de boosdoener is?
CG showreel: www.markvanberkel.com || Zepto Znote 6625WD: 15,4" @ 1680 x 1050/ nVidia 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 80GB 7200 rpm HD/Windows Vista HPx64 & Ubuntu Gutsy Gibbon
800*600 op een EEE

en 1024*768

Het enige wat ze voor mij moeten doen, is Wide Screen resolutions mogelijk maken. Dan ben ik tevree
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Don3k wijzigde dit bericht 19-12-2007 13:50 (29%)
Van LazerTag:quote:XanderDrake schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:22:
Het enige wat ze voor mij moeten doen, is Wide Screen resolutions mogelijk maken. Dan ben ik tevree
Dit was gisteren op het EEEUser forum geplaatst; dus ik denk dat er goede hoop is! Hij heeft al eerder gepost dat hij eerst de standby-fonts bug op wil lossen en dan de modes wil integreren. Ik ben benieuwd!quote:I've actually got the DTD's showing now and am working on adding some of the special modes that have been requested.
V350!
Ja dat is te verwachten he, als je een 4:3 pixel layout probeert te forceren op een 5:3 schermquote:
Ik vind persoonlijk dat het op het scherm er redelijk scherp uit ziet zelfs! Maar dat komt dus door de videokaart: die scaled zelf 1024*768 down naar 800*480. Het scherm van de EEE wordt voorzien van zijn native resolutie, wat essentieel is voor scherpte.
Het is trouwens jammer dat de EEE een 5:3 verhouding heeft kwa pixels. Dit is dus anders dan 16:10 (wat normaal widescreen is voor laptops), 16:9 (wat normaal is voor widescreen TV's) of 4:3 (wat normaal is voor reso's zoals 1280*1024) of 5:4 (wat normaal is voor 17 en 19" TFT's).
Simpelweg kan je geen goede scaledown maken van "normale" resoluties, omdat ze niet native zijn aan de hoogte:breedte ratio van de EEE
Om alles samen te vatten: Ja, widescreen resoluties zijn een grote stap voorwaards, maar eigenlijk moet je resoluties maken als 1024*614 om de juiste ratio aan te houden. Ik weet dat het kan met PowerStrip, maar ik wil vééééél liever dat het gaat via de Intel Driver!
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Zoals te zien is steekt hij een stuk verder uit dan het zou lijken.
(De plaatjes zijn clickable thumbnails voor de grote versie)
Dit komt doordat het metalen stuk langer is dan bij gewone USB stekkers. Eigenlijk word je dus een beetje genept want je verwacht natuurlijk dat het hele metalen stuk de laptop in verdwijnt.
GekkePrutser wijzigde dit bericht 19-12-2007 15:44 (4%)
Reg. datum: 19 maart 2003
Ik vind het ook moeilijk om nog te wachtenquote:XanderDrake schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:22:
Het enige wat ze voor mij moeten doen, is Wide Screen resolutions mogelijk maken. Dan ben ik tevreeDan hoef ik niet te wachten op de 2008 versie van de EEE!
Al die verleidelijke foto's
Maar ik wacht nog tot er wat meer duidelijk/bekend is over de 2008 EEE
Als er echt menlow in komt (met die kleine SDD'tjes die laatst op de FP stonden, of langere accuduur) wil ik nog best 4 maanden geduld hebben
Marantz SR4300 | KiSS DP500 | Wharfedale Valdus 400 (x2)
Reg. datum: 26 augustus 2007
mijn hp laptop heeft een 1.2 celeron en 256 shared geheugen (oftwel dr worden maar 192 Mb gebruikt voor het syteem. Met standaard XPquote:mark_vb schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:13:
[...]
waar komt dat gerucht toch vandaan dat een Celeron 900 (van de generatie die in de eee zit) met 512mb geheugen zwak presteert in XP? Ten tijde van de release van XP was dat een behoorlijk dikke pc, we hebben het hier niet over Vista, maar over een OS uit 2001. Ter illustratie: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4062
Aardig wat sneller in wPrime dan een P4 mobile 1.6ghz.
Overigens vind ik Xandros er redelijk afgewerkt uitzien, maar XP gaat er in dual boot op voor software als spss die niet onder linux te krijgen is.
loopt als een trein....
Maar goed wat dus echt de beperkende factor is, is het geheugen en zeker niet die CPU
XP draait al prima op mijn P3 667 en P3 1000 beide met 512mb + de genoemde apps (ps ik gebruik ze als mediacentertje af en toe
Een XP SP2 essentials ofzo kan wel met 256mb zonder moeite, met 512 moet het wel als een trein lopen!
StraightOn.NL wijzigde dit bericht 20-12-2007 00:35 (4%)
http://www.kleinelaptops.nl/--------------http://www.kleinelaptops.nl/---------------http://www.kleinelaptops.nl/
Vooruit, ik zal dan maar eens reageren op je vraag. Ik heb geen ervaring met het maken van aantekening, maar wel met het maken van aantekeningen tijdens collegesquote:joke_name schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:49:
Nogmaals de vraag die ik een paar pagina's geleden heb gesteld.
Hebben mensen ervaring met het maken van aantekeningen tijdens vergaderingen.
Dit zou ik namelijk graag willen weten en ik denk nog wel veel meer mensen met mij.
Mijn conclusie is nu dan ook na een stuk of wat colleges: Ideaal, je hoeft bijna niets mee te sjouwen, en het typen gaat perfect. Ik neem aan dat je zit zelf ook wel kan reflecteren jegens notuleren?
Reg. datum: 11 november 2007
Ik kan er WINE opzetten, alleen is het nog niet duidelijk of dit onder Xandros draait, wel onder Debian.quote:Holoris schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:45:
[...]
Kan allebei in beginsel. Wat heb je zelf al gevonden en gedaan voor info?
Dan kan onder WINE een hele hoop worden gedaan, lijkt mij zo
Edit: spelfvaudt
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Volgens mij met een suikerklontje of muntje toch?quote:cool0 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:04:
Heeft er al iemand geprobeerd de chinese tekens van het toetsenbord af te halen? Misschien dat het mogelijk is? Ja zou het eerst op een oud toetsenbord kunnen proberen kijken hoe dat eruit ziet
Lijkt me niks, met je vette klauwe op dat beeldscherm , laat die van mij maar glimmenquote:
Tijd voor Ervaringen EEE PC Deel 3?? (Post 999
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.