Reg. datum: 29 oktober 2006
Het Nokia N73 Topic | Deel 10
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 55 56 57 58 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 29 oktober 2006
Nu kan ik niet meer vinden hoe ik WEL de contacts op de geheugenkaart gezet krijg zodat ik dat probleem niet nog eens ondervind.
Mijn Lancia Delta Integrale Evolution 2 Special Edition: "Bianco Perlato" nr 131 / 385
Hoe zorg ik voor een volledig vullende achtergrond foto?
Dit kan alleen als je hem in een theme inbouwt. Zie het onderdeel software voor programma’s.
Met dank aan Mug voor het posten van deze info
Als ik dan bij software kijk zie ik niks relevants voor dit probleem. Bij ' Thema's kan ik de achtergrondafbeelding van een bestaande thema niet aanpassen.
-=[ Feyenoord Rotterdam ]=- We Shall Not Be Moved!
Je moet een volledig thema maken waarin de achtergrond uit 3 delen opgebouwd is (top, midden, onder), dat kan niet met je telefoon, dat moet op je PC (met e.o.a. software)quote:thotha schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:07:
Waarschijnlijl al eens eerder gepost maar kan niks vinden op dit forum / google. Er staat in de FAQ:
Hoe zorg ik voor een volledig vullende achtergrond foto?
Dit kan alleen als je hem in een theme inbouwt. Zie het onderdeel software voor programma’s.
Met dank aan Mug voor het posten van deze info
Als ik dan bij software kijk zie ik niks relevants voor dit probleem. Bij ' Thema's kan ik de achtergrondafbeelding van een bestaande thema niet aanpassen.
M.b.t. mijn vraag: hoe kun je het hele adresboek in 1x naar de geheugenkaart kopieren? En gebruiken vanaf de geheugenkaart (niet meer van telefoon)
Edit: al iets gevonden: "alle markeren" en dan kopieren (naar SIM of SD). Maar hoe zorg ik dat het adresboek contacten gebruikt van de geheugenkaart? Of kan een SD-adresboek alleen gebruikt worden als een soort backup (aangezien je wel kunt terugkopieren).
stefijn wijzigde dit bericht 17-12-2007 20:43 (12%)
Mijn Lancia Delta Integrale Evolution 2 Special Edition: "Bianco Perlato" nr 131 / 385
Reg. datum: 17 december 2006
sowieso kun je, je contact een keer synchroniseren met outlook of windows adresboek. Kun je ze altijd terugzetten. Nu moet je een reservekopie herstellen en dan moet het ook werken. Als het goed is maakt hij deze wel altijd op je sd.quote:stefijn schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:40:
Probleempje: ik heb de software geupdate, en nu ben ik al mijn contacts kwijt. Ik weet het: er werd gevraagd of je je backup gemaakt had. Ik had echter de SD-geheugenkaart (niet de SIM dus) uit mijn foon getrokken in de veronderstelling dat ik dáár alle contacts op had gezet maar blijkbaar niet
Nu kan ik niet meer vinden hoe ik WEL de contacts op de geheugenkaart gezet krijg zodat ik dat probleem niet nog eens ondervind.
Je heb ook gemakkelijke programmaatjes als quick contact om de contacten op te slaan en te saven. Maar ik sync ze gewoon met outlook. Dan heb ik ook zowel de mail als telefoonnummers in 1 contact, heb ik die altijd bij.
Ik had oude sync die ik thuis een keer gemaakt had, en die is niet compleet.quote:hodgepodge schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:19:
[...]
sowieso kun je, je contact een keer synchroniseren met outlook of windows adresboek. Kun je ze altijd terugzetten. Nu moet je een reservekopie herstellen en dan moet het ook werken. Als het goed is maakt hij deze wel altijd op je sd.
Je heb ook gemakkelijke programmaatjes als quick contact om de contacten op te slaan en te saven. Maar ik sync ze gewoon met outlook. Dan heb ik ook zowel de mail als telefoonnummers in 1 contact, heb ik die altijd bij.
Moet je voor die backup op de SD iets instellen, m.a.w. zodat het automatisch gebeurd? Op mijn SD staan volgens mij geen contacten (de map "Contacts" is in ieder geval leeg).
Het nige dat ik kan vinden is "Alles markeren" en dan kopieren naar SIM of SD, maar dat is dus en handmatige actie en dat had ik eerder nooit gedaan.
Dat is er wel... Had je er eerst op gegoocheldquote:GBI schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:04:
Wat ik zo mooi vind van SE telefoons is dat je een alarm kan instellen op elke dag. Dan vergeet je 's avonds niet meer je wekker te zetten voor de volgende dag. Is dit ook mogelijk met de nokia? Is er een symbian proggie die dit kan?

Mad_Cookie wijzigde dit bericht 18-12-2007 18:42 (8%)
Sonata I, TG530-U22, P35C-DS3R, E8200, Kingston HyperX1333 DDR2, RPTRRAID0+750SF1, XFX GF7800 GTX, NEC-7170s, Dell Dual2007FP DVI, Ultra FX K&M
Reg. datum: 24 april 2007
Ach SE telefoonsquote:GBI schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:04:
Wat ik zo mooi vind van SE telefoons is dat je een alarm kan instellen op elke dag. Dan vergeet je 's avonds niet meer je wekker te zetten voor de volgende dag. Is dit ook mogelijk met de nokia? Is er een symbian proggie die dit kan?
Denk nou eens na, over Tweakers geproken
Dus voldoen de standaard progjes niet aan je wensen, dan gewoon een extern progje installeren en al je wensen worden vervuld
Alle voorgeïnstalleerde troep gewoon vervangen voor het echte werk...
Standaard is bij ELKE telefoon het Video/Navigatie/MP3/Agenda/Alarm/SMS/Email/Calculator/Office/PDF Reader gebeuren 3x niks, of je moet wel erg gauw tevreden zijn
Dus vervang alles voor het echte/betere werk, heb ik ook gedaan, zowel op de N73/N73ME/N80ie/N95.
Te denken valt aan:
-Handy Alarm (wat je vraag betreft)
-Handy Clock (Hier zit ook een Handy Alarm in! met meerde klokken/stopwatches/timers enz.)
-Handy TaskMan (goede taskmanager, dus snel progjes wisselen/sluiten enz.)
-Handy Calendar (handig kalenderbeheer)
-Handy BlackList (Bolkkert automatisch mafkezen die je steeds lastigvallen
-Handy Safe (Je gegevens coderen enz. ook synchronisatie met je PC)
-LGC Jukebox (Beste MP3 speler enz. ook met sleeptimer)
-LGC SmartMovie (Filmpjes & DVDtjes op je phone bekijken)
-LGC Profimail (beste Email programma!)-
-LGC X-Plore (Bestandsbeheer ook verborgen C/D/E/F)
-Active Notes (meteen gesprekken toevoegen aan je notities enz.)
-Best Calc (zegt het al, de beste wetenschappelijke rekenmachine!)
-Best Answering Machine (Je eigen berichten aanpassen aan de beller enz.)
-MBrain PDF Plus (Eindelijk echte PDF-boekwerken lezen van tientallen MB!)
-Psiloc IR Remote (Je telefoon als afstandsbediening voor je TV enz.)
-Resco Photo Viewer (Gemakkelijk al je foto's bekijken en bewerken enz.)
-RotateMe (je schermpje met 1 druk op de knop roteren, ook voor Internet/games)
-Shape Service IM Plus (chatten met alle protocollen dus MSN/ICQ enz.)
-Shape Services VNC Plus (je PC op afstand bedienen, net of je er zelf achter zit!)
-SlovoED (Woordenboeken met audio/uitspraak)
-Vito Audio Notes (Ttelefoongesprekken opnemen op SDkaart/Dictafoon enz.)
-MobiSystems OfficeSuite (Je word/Excel/Powerpoint bestanden lezen EN aanmaken enz.)
-Mobile GMaps (leuk voor als je een GPS-ontvangertje heb.
-EmTUbe (YouTube op je phone)
-SkyeCaller Pro (Full Screen Caller Display + Video Ringtone)
-ReBoot (Snel Opnieuw opstarten zonder password in te geven, enz.)
-Python (Programmeertaal om je eigen progjes voor je phone te schrijven, er zijn veel voorbeelden...)
Voor software gerelateerde vragen van je Nokia, kan je beter DIT FORUM bezoeken...
Succes.
-
Talk about a detour... ze hebben bij Nokia die PC Suite in versie 6.85 wel heel erg omgegooid t.o.v. 6.84.. de GUI en de Taskbar icon laten je niet eens meer met een klik je verbindingen beheren.

Die drag en drop werkt overigens wel leuk.
Device Installation Error
Die irritante device installation error (Could not load the installer for WPD, Contact your hardware vendor for assistance) gaat er ook maar niet uit. als die er eenmaal ingeslopen is op je systeem, kun je upgraden wat je wilt, maar weg gaan ho maar.. als je 40 keer langs je bureau hobbelt en je BT staat aan met PC Suite, kom je bij terugkomst achter je scherm een zooitje pop-ups tegen... handig joh!
Het is overigens een Windows gerelateerd probleem, maar wordt steevast veroorzaakt door de installer van de Nokia PCS. Iemand al een simpele oplossing gevonden? de oplossingen die ik tegen kwam op i-net waren te vaag om hulp te bieden
De cleanup agent van Windows voor Windows Installer is misschien wel de oplossing, maar die zit zo fijn in elkaar dat je de melding krijg dat sommige, mogelijk alle applicaties die gebruik maken van de installer service opnieuw geinstalleerd moeten worden. vervolgens zie je een lijst, waarvan je denkt: "is dat niet mijn gehele lijst geinstalleerde applicaties ?"
Sonata I, TG530-U22, P35C-DS3R, E8200, Kingston HyperX1333 DDR2, RPTRRAID0+750SF1, XFX GF7800 GTX, NEC-7170s, Dell Dual2007FP DVI, Ultra FX K&M
Valt me op hier dat er regelmatig beginnersvragen worden gesteld (Tweakers zijn het duidelijk niet!)en dat terwijl dit al DEEL 10 is.
Voor software gerelateerde vragen van je Nokia, kan je beter DIT FORUM bezoeken...
Succes.
JBNL1000 wijzigde dit bericht 18-12-2007 19:34 (84%)
Ik kan met mijn t-mobile verlenging een flex 20¤ (3 maanden 10¤ daarna 15¤) een Nokia music edition gratis krijgen. Is dit een beetje een goede deal of niet? [ 3x10¤ + 9x15¤ =165¤ totaal]
Lijkt me wel een leuk telefoontje voor deze 'prijs' al schijnt hij dus niet op dat nieuwe HSDPA te kunnen das wel jammer want dan nam ik er even een PIT abbo bij voor tijdelijk maar 5¤ pm.
Graag jullie mening over deze aanbieding die T-mobile me doet.
PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats
Reg. datum: 19 maart 2005
http://www.youtube.com/watch?v=AqwulGz52_I
Loop Tomtom echt zo berooerd op de N73? Wat ik in dit filmpje zie is gemiddeld 2 frames/sec! Dat lijkt me toch niet kloppen?
Dit klopt helemaal niet hoor. Ik heb zelf ook Tomtom draaien op 2 Nokia N73 toestellen ( een van vriendin ) en het loopt perfect hoor. Heb naast een N73 nog een P3300 liggen met Tomtom en eigenlijk heel verschil op het grotere beeldscherm na. Hiervoor een Tomtom GO 500 gehad en loopt allemaal net zo vloeiend. Hoop dat je zo gerustgesteld bentquote:tbenschop2 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:36:
Ik zit er over te denken om een N73 aan te schaffen, voornamelijk omdat ik daar Tomtom op kan installeren. Ik zag echter een filmpje op Youtube waar ik behoorlijk van schrok:
Loop Tomtom echt zo berooerd op de N73? Wat ik in dit filmpje zie is gemiddeld 2 frames/sec! Dat lijkt me toch niet kloppen?
Reg. datum: 19 maart 2005
Hoe kom je aan een PIT-Abbo van ¤5quote:JeepXJ89 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:29:
Of het nou mag of niet:
Ik kan met mijn t-mobile verlenging een flex 20¤ (3 maanden 10¤ daarna 15¤) een Nokia music edition gratis krijgen. Is dit een beetje een goede deal of niet? [ 3x10¤ + 9x15¤ =165¤ totaal]
Lijkt me wel een leuk telefoontje voor deze 'prijs' al schijnt hij dus niet op dat nieuwe HSDPA te kunnen das wel jammer want dan nam ik er even een PIT abbo bij voor tijdelijk maar 5¤ pm.
Graag jullie mening over deze aanbieding die T-mobile me doet.
Ik moest gewoon ¤9,50 voor m'n PIT betalen en inderdaad 1e 3mnd 50% korting op de belbundel (Relax 150)! maar NIET op het PIT-abbo
Overigens UMTS is voldoende hoor, gebruik het al ruim een jaar... voor al de Nokia's hier (N73 t/m N95) gewoon surfen/mailen/chatten enz. Je moet natuurlijk geen CD's gaan downloaden met dit goedkope abo.
Overigens wel opletten wat je bij de N73 ME geleverd krijgt... de echte! of een zogenaamde ME...
Er worden ook Music Editions geleverd met/zonder 2GB SD kaartje, ook kan het bijgeleverde headsetje verschillen.
Dus eerst vragen wat er daadwerkelijk geleverd gaat worden!, soms weten ze het zelf niet eens.
Bij navraag kreeg ik als antwoord, "verschilt per levering" dan weet je nog niks! had gelukkig een goede headset met koppelstuk zodat je een ander oortje kan gebruiken enz.
Enne...
Gratis is meestal Duitse import, wel met NL-taal, maar kaal geleverd dus zonder 2GB kaartje en standaard headsetje, en geen NL handleiding, kan je zo downloaden dus niet echt een probleem!
Tevens door de Duitse Import een vreemde productcode zodat het updaten ook niet opschiet.
Bij het updaten wordt er gekenen naar je produktcode enz.
Dus dan wordt er (zogenaamd) nooit een nieuwere versie gevonden en dat terwijl die er wel is (spreek uit ervaring
Is wel te verhelpen door zelf eventjes de productcode te wijzigen!, het is maar dat je het weet!
Wellicht te veel POI aangevinkt, dan wordt het rete traag, maar da's normaal/bekend.quote:tbenschop2 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:55:
Bedankt voor je snelle antwoordm Le932. Enig idee hoe het dan kan dat het in het filmpje zo belabberd draait?
Dus houdt het redelijk dus gewoon alle flitspalen/rood licht controle's enz. en daarna nog wat extra POI aanvinken dan krijg je geen problemen.
Geloof me TomTom 6.xx draait 100% goed (mits goed geïnstalleerd/ingesteld) al dan niet met een low-budget GPS-ontvangertje.
JBNL1000 wijzigde dit bericht 18-12-2007 20:14 (6%)
Reg. datum: 14 maart 2007
tomtom loopt hier goed net zo goed als op een pdaquote:tbenschop2 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:36:
Ik zit er over te denken om een N73 aan te schaffen, voornamelijk omdat ik daar Tomtom op kan installeren. Ik zag echter een filmpje op Youtube waar ik behoorlijk van schrok:
Tomtom werkt nu ook op sonyericsson telefoons
Reg. datum: 14 maart 2007
haha nee iddquote:Mad_Cookie schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:55:
[...]
Dit merk past zekers... maar de waterdichte variant is niet meer vindbaar op hun site. Reden? geen idee. een maat van me (duiker) heeft hem wel om zijn n73me zitten. Overigens gaat de telefoon niet mee onder water... ze verstaan je toch niet met al die bubbels in je mond
ik wil me n73 gebruike als tomtom op me motor daarom beetje waardichte case hebben dankje
De callgirl van TM vertelde me dat het de n73ME is zonder 2gb kaartje maar met die mp3 headset.
Kreeg er nog wel een of andere bluetooth boxset/speaker bij van Nokia.
Nog een vraagje, op posters zag je de Music edition altijd met zo'n 'echte' stereokoptelefoon, betekent dat nu ook dat de ME stereo bluetooth heeft zoals veel andere musicphones?
Ga dit setje toch maar kopen denk ik al klaagt iedereen die ik ken over de traagheid, ik pas me wel aan nu zit ik met een Samsung maar ben niet echt tevreden dus maar weer eens een echte Fin kopen.
PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats
Reg. datum: 29 oktober 2006
hier looptie zo traag omdatie een route simuleert op 300% snelheid. maar als je navigeert dan draaitie niet op 300%. Ik heb ook tomtom6 op de N73 en het draait erg soepel. dit filmpje is niet reeël dus.quote:tbenschop2 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:36:
dan ben ik benieuwd hoe je dat regelt, want ik vind mijn N73 zo'n trage schijtbak dat ik helemaal van Nokia af aan gaan ben als merk. Het openen van een SMS duurt al 5-7 seconde, en TT6 (niet 5!!quote:Le0032 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:39:
[...]
Dit klopt helemaal niet hoor. Ik heb zelf ook Tomtom draaien op 2 Nokia N73 toestellen ( een van vriendin ) en het loopt perfect hoor. Heb naast een N73 nog een P3300 liggen met Tomtom en eigenlijk heel verschil op het grotere beeldscherm na. Hiervoor een Tomtom GO 500 gehad en loopt allemaal net zo vloeiend. Hoop dat je zo gerustgesteld bent
loopt net zo als in het filmpje. Laat staan het browsen in de menu's van de telefoon, ook al zo traag als dikke stront.
Maar nogmaals, als dat bij jou echt vloeiend loopt, hoe the feck doe je dat?? En hoe lang duurt het openen van SMS-en en dat soort zaken bij jou?
Edit: heb wat posts gemist, maar POI is bij mij het probleem niet: ook buiten de Tomtom is mijn N73 irritant traag, zoals SMS
stefijn wijzigde dit bericht 18-12-2007 22:45 (13%)
In principe is je klacht dat je heel je N73 te traag vindt werken...quote:stefijn schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:42:
[...]
dan ben ik benieuwd hoe je dat regelt, want ik vind mijn N73 zo'n trage schijtbak dat ik helemaal van Nokia af aan gaan ben als merk. Het openen van een SMS duurt al 5-7 seconde, en TT6 (niet 5!!
loopt net zo als in het filmpje. Laat staan het browsen in de menu's van de telefoon, ook al zo traag als dikke stront.
Maar nogmaals, als dat bij jou echt vloeiend loopt, hoe the feck doe je dat?? En hoe lang duurt het openen van SMS-en en dat soort zaken bij jou?
Edit: heb wat posts gemist, maar POI is bij mij het probleem niet: ook buiten de Tomtom is mijn N73 irritant traag, zoals SMS
Let hier even op:
1. Installeer een goede Taskmanager (Handy Taskmanager of zo!) en kijk dan eens wat er inmiddels allemaal draait op de achtergrond en/of hoeveel geheugen je nog vrij hebt.
Dus sluit alle onnodige progjes af, zeker voordat je gaat navigeren, alles gewoon afsluiten!
En af toe eens je N73 opnieuw opstarten helpt ook al heel veel...
2. Installeer geen screensavers, zeker niet die dingen die van alles om de zoveel tijd controleren.
3. Installeer progjes zoveel mogelijk op je SD kaartje en niet in het telefoongeheugen ook al is dit SD geheugen langzamer.
4. En Symbian is nu eenmaal redelijk traag
Mijn N80(ie) en N95 zijn ook niet flitsend, zeker niet in de menu's...
Wil je dus pure snelheid neem dan een gewoon telefoontje zonder het SmartPhone gebeuren.
Sterkte.
echter TT6 draait wel vlotjes bij mij vanop de sd kaart
ook staan bij mij alle proggies op de sd kaart
maar de menu's zijn traag, sms is traag, muziek via bluetooth (nokia bh-500) werkt, maar na 2x connecteren moet ik meestal de foon herstarten want dan slaat bluetooth tilt en/of start de camera niet meer op en/of werken sommige proggies niet meer
oh ja, heb ook een taskmanager maar dat help zo goed als niets
ben dus ook op zoek naar een andere snellere alleskunner
"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758
Ja maar probleem is dat ze overal weer anders zijn afgebeeld, de mijne werd gelukkig geleverd met die kleine in-ear dopjes en dus niet met die normale dopjes!quote:JeepXJ89 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:38:
@JBNl1000 die PIT aanbieding is maar voor 3 maanden voor 5¤ daarna weer normaal. (probeertarief)
De callgirl van TM vertelde me dat het de n73ME is zonder 2gb kaartje maar met die mp3 headset.
Kreeg er nog wel een of andere bluetooth boxset/speaker bij van Nokia.
Nog een vraagje, op posters zag je de Music edition altijd met zo'n 'echte' stereokoptelefoon, betekent dat nu ook dat de ME stereo bluetooth heeft zoals veel andere musicphones?
Ga dit setje toch maar kopen denk ik al klaagt iedereen die ik ken over de traagheid, ik pas me wel aan nu zit ik met een Samsung maar ben niet echt tevreden dus maar weer eens een echte Fin kopen.
En die 2GB kaartjes kosten niks meer tegenwoordig slechts ca. ¤11..¤18.
Wat je vraag betreft, de N73 ME heeft inderdaad stereo bluetooth, ik heb inmiddels een Bluerek gekocht, ziet er niet uit maar wel goed geluid, zie HIER.
En traagheid heb je altijd als je een SmartPhone neemt, we hebben hier in huis ook nog een N80(ie) en N95 die zijn ook niet flitsend!
Wil je pure snelheid neem dan een gewone telefoon, maar ja dan kan je alleen bellen en ben je afhankelijk van die drie waardeloze progjes en twee games die zijn voorgeïnstalleerd.
Overigens meestal ligt het aan de gebruiker zelf, hebben ze tachtig progjes tegelijk openstaan/draaien...
Installeer dus een goede TaskManager voor je phone, zodat je makkelijk kan switchen en/of progjes uit kan zetten. en meteen kan zien hoeveel geheugen je nog vrij hebt enz.
Als je dat doet, valt het allemaal wel mee met die (zogenaamde) traagheid!
Succes.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 55 56 57 58 last