Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

Reageer Nieuw Topic
Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

DoDo, wordt het op alle draadloze pc's langzaam? Dan is het duidelijk een router issue.
Je zou je router eens goed kunnen resetten en hem nog eens opnieuw kunnen instellen.

Daarnaast zou je ook eens een andere firmware kunnen gebruiken.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 29 december 2003

Hallo, ben sinds kort de gelukkige eigenaar van de WRT54GL en heb er meteen Tomato 1.11 op gezet. Omdat ik ook VoIp-telefonie wil bedrijven zonder tussenkomst van een VoIP-provider (bellen naar IP-nummer) moet mijn router Sip-aware zijn. Ik las in het forum dat iemand een versie van DD-WRT had geInstalleerd te weten: dd-wrt.v23_voip_wrt54g.bin.

Hoe zijn de ervaringen hiermee? 8)

GoT allemachtig

Jup op alle pc's hier in het netwerk word het traag. De orginele firmware van Linksys werkt zonder problemen volgens mij. Ik heb 3 versies Tomato erop gehad, en met alle het zelfde probleem.
Logging staat uit, en er word verder niks in het ram opgeslagen oid.
Reg. datum: 20 februari 2000

Ik wil met Tomato 1.13 bittorrent blocken op mijn WRT54GL. Althans, ik wil voorkomen dat bittorrent de router platgooit door ongelooflijk veel connections te maken. Ik heb al wat gegoogled en in theorie blijkt dat je BitTorrent niet echt kunt blocken, omdat de poortnummers variabel zijn. Echter heb ik het idee dat bittorrent vnl. 'hoge' poortnummers gebruikt, dus om te testen heb ik bij Access Restrictions ingesteld:

TCP/UDP | Src or Dst | 10000-60000

Dus poort 100000 t/m 60000 geblockt. Je kunt dan nog wel gewoon browsen en mailen. Echter: de router en internet worden dan gigantisch traag als je tóch bittorrent aanzet. Het wordt wel keurig geblockt (wordt niks gedownload), maar ik heb het idee dat de router het nu ontzettend druk heeft met het blocken van connections. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
« '-_-' »

quote:
Palomar schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:06:
Ik wil met Tomato 1.13 bittorrent blocken op mijn WRT54GL. Althans, ik wil voorkomen dat bittorrent de router platgooit door ongelooflijk veel connections te maken. Ik heb al wat gegoogled en in theorie blijkt dat je BitTorrent niet echt kunt blocken, omdat de poortnummers variabel zijn. Echter heb ik het idee dat bittorrent vnl. 'hoge' poortnummers gebruikt, dus om te testen heb ik bij Access Restrictions ingesteld:

TCP/UDP | Src or Dst | 10000-60000

Dus poort 100000 t/m 60000 geblockt. Je kunt dan nog wel gewoon browsen en mailen. Echter: de router en internet worden dan gigantisch traag als je tóch bittorrent aanzet. Het wordt wel keurig geblockt (wordt niks gedownload), maar ik heb het idee dat de router het nu ontzettend druk heeft met het blocken van connections. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
De random range van uTorrent (de meest gebruikte bittorrent client) ligt inderdaad boven de 10000, vergeet echter niet dat veel clients nog gebruik maken van de poorten 6881-6999.

ja klopt, die kan ik dan evt. ook nog toevoegen. Echter, is het normaal dat de router zo traag wordt bij het blokkeren van die poorten? Want dat doet mn hele idee van een snelle verbinding houden teniet en kan ik het net zo goed niet blocken.

Er zit bij de Access Restrictions ook een voorgedfinieerde keuze (bij applications) voor bittorrent, maar die lijkt hetzelfde te doen (langzaam bij blocken) en bovendien blijft de download dan wel enigszins doorgaan.

Palomar wijzigde dit bericht 14-12-2007 15:18 (31%)

Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
Palomar schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:16:
ja klopt, die kan ik dan evt. ook nog toevoegen. Echter, is het normaal dat de router zo traag wordt bij het blokkeren van die poorten? Want dat doet mn hele idee van een snelle verbinding houden teniet en kan ik het net zo goed niet blocken.

Er zit bij de Access Restrictions ook een voorgedfinieerde keuze (bij applications) voor bittorrent, maar die lijkt hetzelfde te doen (langzaam bij blocken) en bovendien blijft de download dan wel enigszins doorgaan.
Kun je nog kiezen tussen REJECT of DROP? Waarschijnlijk stuurt de router connection refused berichten terug (REJECT), terwijl het voor de load beter is om de boel gewoon te dumpen zonder bevestiging (DROP).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Nee, dat kan ik niet kiezen.

Maar nu ik er nog es over nadenk: wat ik eigenlijk nodig ben is een manier om het aantal connecties per gebruiker(mac address) te beperken op bijv. 100. Is zoiets niet mogelijk? Heb bij QoS gekeken, maar dat gaat volgens mij alleen om bandbreedte en dat ie niet echt een issue.

Palomar wijzigde dit bericht 14-12-2007 15:53 (19%)

Reg. datum: 26 januari 2005

Hoi
Een vraagje omtrend deze router en de firmwares.

Ik wil eigenlijk een nieuwe router kopen (mits betaalbaar en dat is deze) waarbij je per poort/IP adres kan regelen wie hoeveel mag gebruiken, snelheid bedoel ik dus.
Ik weet echter niet waarop ik dan moet zoeken bij de routers hoe dit staat omschreven zodat ik weet voor welke router ik moet gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij verder op weg helpen?

Alvast mij dank.

Edit koning

Frixel, zie deze post: Jaap-Jan in "[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL..."
Misschien dat je daar wat aan hebt.

Palomar, bittorent blocken heb ik nooit geprobeerd.
Heb het wel dmv qos beperkt. Daar heeft mijn GL geen problemen mee.
Het zou natuurlijk kunnen dat er bij jou thuis belachelijk veel gebruik van wordt gemaakt, maar beperken (in upload bandbreedte) gaat hier prima..

job wijzigde dit bericht 16-12-2007 16:02 (50%)

De gekste
Reg. datum: 15 juli 2000

Ik heb mijn linksys wrt54gl (v1.1) geflashed met de laaste stabiele firmware van dd-wrt en alles werkt nog steeds, alleen kom ik nu mijn router niet meer in, deze zat op 192.168.1.2 als ik hier naar toe ga krijg ik een blanco pagina, zonder foutmelding. De linksys hangt achter een Zyxel 2608 Modem, en heeft zo ook al lange tijd gewerkt.

Via telnet kom ik wel bij een login, maar als ik daar dan het standaard wachtwoord voor de DD-WRT ingeef krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt (evenals met mijn oorspronkelijk wachtwoord).

Ik ben wel vergeten om van te voren alles op standaard instellingen te zetten (stom, ik weet het).
Maar alles werkt dus nog als voorheen, kom alleen niet meer bij m'n router, iemand een idee??? :?

Reg. datum: 06 december 2003

quote:
gex schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:17:
Ik heb mijn linksys wrt54gl (v1.1) geflashed met de laaste stabiele firmware van dd-wrt en alles werkt nog steeds, alleen kom ik nu mijn router niet meer in, deze zat op 192.168.1.2 als ik hier naar toe ga krijg ik een blanco pagina, zonder foutmelding. De linksys hangt achter een Zyxel 2608 Modem, en heeft zo ook al lange tijd gewerkt.

Via telnet kom ik wel bij een login, maar als ik daar dan het standaard wachtwoord voor de DD-WRT ingeef krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt (evenals met mijn oorspronkelijk wachtwoord).

Ik ben wel vergeten om van te voren alles op standaard instellingen te zetten (stom, ik weet het).
Maar alles werkt dus nog als voorheen, kom alleen niet meer bij m'n router, iemand een idee??? :?
Wat is het IP van de default gateway? Die moet je gebruiken om je router te accessen!

Reg. datum: 30 maart 2006

quote:
gex schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:17:

heb je al een harde reset uitgevoerd, ik heb dit namelijk ook 2 keer gehad met DD-WRT en na een harde reset kon ik de webgui wel weer bereiken
Reg. datum: 06 december 2003

quote:
Frunz schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:30:
[...]

heb je al een harde reset uitgevoerd, ik heb dit namelijk ook 2 keer gehad met DD-WRT en na een harde reset kon ik de webgui wel weer bereiken
Klopt dit is een bekend probleem, je moet idd de router resetten. Ik had hetzelfde probleem en na een reset was het opgelost. Ik geloof dat dit zelf standaard op de dd wrt site staat...

quote:
job schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:58:
Frixel, zie deze post: Jaap-Jan in "[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL..."
Palomar, bittorent blocken heb ik nooit geprobeerd.
Heb het wel dmv qos beperkt. Daar heeft mijn GL geen problemen mee.
Het zou natuurlijk kunnen dat er bij jou thuis belachelijk veel gebruik van wordt gemaakt, maar beperken (in upload bandbreedte) gaat hier prima..
het lijkt nu beter te werken dan toen ik eerder postte. Heb idd QoS aanstaan waardoor de upload niet de hele verbinding kan leegtrekken. En tevens werkt mijn truukje om alle poorten van 20000 tot 60000 te blocken nu ook ineens zonder vertraging oid. Zogauw ik dat inschakel stopt al dat bittorrent-dataverkeer ineens en is het internet weer supersnel (heb ingesteld dat het 's nachts wel mag). Heb even rondgezocht op internet welke programma's die poorten nog meer gebruiken en volgens mij zitten alle bekende programma's/protocollen e.d. zowat onder de 10000, dus het kan niet veel kwaad lijkt me. Of zijn er wel (bekende) programma's die in die range zitten en nu dus niet meer werken?

Een andere (mooiere) oplossing is misschien om de upload per PC te beperken. Volgens mij kan dat niet met QoS. Dat is voor alle pc's. Wat nu nl. gebeurt is als iemand de volledige upload leegtrekt dat ik toch merk dat internetpagina's wat langzamer laden. In Tomato kun je dan de Max Bandwidth instellen, maar dat is vziw voor de complete verbinding. Als ik dat instel op halve capaciteit dan gaat alles wel snel ongeacht alle uploads e.d., maar dan heb ik natuurlijk een mindere verbinding dan waar ik voor betaal. Als ik dan zelf ga uploaden moet ik die halve capaciteit delen met mn huisgenoten. Iemand een idee om de upload per gebruiker te cappen?

Palomar wijzigde dit bericht 17-12-2007 17:48 (21%)

De gekste
Reg. datum: 15 juli 2000

quote:
Frunz schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:30:
[...]

Thanx,dit was inderdaad de oplossing, nu kan ik er eindelijk mee gaan hobbyen.

Edit koning

quote:
Palomar schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:41:
Iemand een idee om de upload per gebruiker te cappen?
Eigenlijk is dat wat in de post die ik quote voorgesteld wordt.
Zelf een klasse aanmaken (maar dan 1 ip in die klasse zetten). En je kan de max upload per ip instellen (maximum percentage instellen).

job wijzigde dit bericht 18-12-2007 08:05 (8%)

Reg. datum: 18 december 2007

Goedemiddag,

Ik heb ongeveer een maand geleden een Linksys WRT54Gv7 router gekocht bij de MediaMarkt, vorige week eindelijk de tijd gevonden om het apparaatje te installeren i.c.m. met een Linksys wireless USB ontvanger.

Installeren ging goed en ik heb nu 1 computer bedraad gekoppeld aan de router en 1 computer verderop in het huis draadloos. Het ontvangst is opzich goed, niet echt klachten over.

Maar..

Als ik wil gaan downloaden, of iig, veel bandbreedte wil gaan verbruiken via nieuwsgroepen, p2p, bittorent etc., crasht de router binnen het kwartier. Het maakt niet uit of ik via de bedrade of de draadloos aangesloten pc download.. Ik heb een 8mbit internetverbinding liggen, de router zou in principe 54mbit moeten kunnen draaien. Ik heb nog de standaard firmware geinstalleerd staan.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Bedankt

skillinho wijzigde dit bericht 18-12-2007 16:00 (7%)

Edit koning

Aantal connecties in je bittorrent p2p programma naar beneden schroeven en nog eens proberen.
Daarnaast je upload in die programma's beperken.

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

quote:
skillinho schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:36:
Ik heb een 8mbit internetverbinding liggen, de router zou in principe 54mbit moeten kunnen draaien.
De 54Mbit heeft betrekking op de draadloze snelheid, niet direct op de WAN poort.

Geen schaap.

quote:
job schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:09:
[...]
Eigenlijk is dat wat in de post die ik quote voorgesteld wordt.
Zelf een klasse aanmaken (maar dan 1 ip in die klasse zetten). En je kan de max upload per ip instellen (maximum percentage instellen).
thnx, werkt perfect :) Wel even zorgen dat de betreffende class helemaal bovenaan staat, anders overrulen de andere classes hem. Heb het ingesteld op MAC-adres, zodat een nieuw ip-adres geen roet in het eten gooit ;)

quote:
job schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:42:
Aantal connecties in je bittorrent p2p programma naar beneden schroeven en nog eens proberen.
Daarnaast je upload in die programma's beperken.
Sorry, was ik vergeten te vermelden. Dat heb ik al geprobeerd, er zijn ook gigantisch veel dropouts bij het downloaden van nieuwsgroepen, volgens mij is dat vrij eenzijdig dataverkeer en komt er nauwelijks upload bij kijken. Dankjewel, anyway.

Die WRT54G v7 is idd bets een waardeloos ding. Heb hem ook een paar uur gehad, maar constant vastlopers of zware vertragingen bij bittorrent. Heb hem snel omgeruild voor een WRT54GL.

Echter, als je het aantal connections maar laag genoeg zet zal ie niet vastlopen. Bijv. 10 ofzo. Je downloads zullen dan alleen niet zo snel meer gaan.

Palomar wijzigde dit bericht 18-12-2007 17:32 (8%)

quote:
Palomar schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:32:
Die WRT54G v7 is idd bets een waardeloos ding. Heb hem ook een paar uur gehad, maar constant vastlopers of zware vertragingen bij bittorrent. Heb hem snel omgeruild voor een WRT54GL.

Echter, als je het aantal connections maar laag genoeg zet zal ie niet vastlopen. Bijv. 10 ofzo. Je downloads zullen dan alleen niet zo snel meer gaan.
Kan ik die connections ook nog ergens in de firmware van de router aanpassen? En die WRT54GL , werkt die wel fatsoenlijk? Anders koop ik die maar, wel een beetje een domper dit dan.. :?

skillinho wijzigde dit bericht 18-12-2007 17:52 (9%)

Reg. datum: 21 april 2006

Heb al even rondgekeken, maar ik zie nergens duidelijkheid eromtrent:
is het mogelijk met een van de alternatieve firmwares een GL zo in te stellen dat een bepaalde gebruiker (op mac, ip of poort, maakt niet uit, maar niet wireless) over een bepaalde tijd maar een bepaald volume mag verbruiken?
Bv: PC1 mag op 30 dagen tijd max. 5GB bandbreedte gebruiken

Of is dat iets dat nog niet mogelijk is?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: