Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en BTO 15V125+ - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 januari 2003

Nadat ik partities verwijderd heb idd weer geprobeerd XP te installeren ja (ik dacht, misschien weigert de installtie wel omdat vista er nog opstaat). En ik heb een paar willekeurige cd's op mijn kamer gepakt, waarvan ik zeker weet dat er xp op stond (een paar geslipstreamd met SP2 en patches en unattended, anderen normaal 32bit), en die deed precies hetzelfde.

Ik kan voor de zekerheid later nog een keer proberen om xp 64-bit opnieuw te downloaden via microsoft site, maar ik betwijfel ten zeerste dat die dan wel werkt.

dj_tjerk wijzigde dit bericht 02-12-2007 13:56 (8%)

Reg. datum: 01 december 2007

dan betwijfel ik het inderdaad ook, zou ff kijken hoe het zit met je garantie!

Hail the scriptsausage!

Ik begin nu na 3 maandjes gebruik last te krijgen van een brak toetsenbord... iemand anders daar al last van?

Edit: ligt aan javascript op tweakers.net :+

ssj3gohan wijzigde dit bericht 02-12-2007 15:23 (18%)

Onverbeterlijke betweter - Mijn 50mm 1.8 II is even goed als jouw L

oeh ik werdt al bang.. zijn vaak minder leuke dingen om te horen :+

zou de Intel® Core 2 Duo T5250 1,5GHz - 2 Mb (FSB-800MHz) te kort komen bij de huidige nieuwe games? even vanuit gaande een middelmata verdere configuratie?

peerke87 wijzigde dit bericht 02-12-2007 20:33 (54%)

Reg. datum: 16 juni 2007

Weet iemand hoe kan ik kijken of hij Readyboost gebruikt want het opstarten gaat soms nogal
moeizaam, soms moet er zelfs de windows dvd erbij te pas komen.

En dan nog iets, ik krijg mijn webcammetje en de easy buttons niet aan de praat. Als iemand hier meer informatie over heeft hoor ik het graag!

Vista Ultimatie 64-bit

Reg. datum: 22 november 2007

Webcam zou gewoon moeten werken, eventueel de laatste drivers via ftp.n4all.nl downloaden. Easybuttons werken nog niet onder Vista x64.. Zit daar zelf ook op te wachten, want kan nu bluetooth niet aanzetten..

Heb zelf ook nog een vraagje. Ik had pas Vista geinstalleerd terwijl de hdd op ide stond. Ik heb op de site van microsoft gelezen hoe je alsnog ahci kunt gebruiken zonder windows opnieuw te installeren, maar daarvoor moet je de ahci driver installeren en ik kan er maar niet achterkomen waar/hoe ik dit moet doen en waar ik die driver vandaan kan halen..
Kan iemand mij daarmee helpen? alvast bedankt :)

WTF?
Reg. datum: 31 januari 2005

Het is al verschillende keren langs gekomen hier, maar ook ik krijg nu regelmatig last van het bekende (beruchte?) zwart blijvende scherm. Een enkele keer kan ik mee leven, maar als het zo erg wordt dat het scherm meerdere malen moet worden opengeklapt of zelfs een reboot noodzakelijk is, is het tijd om het een en ander na te vragen bij BTO.
Ik kreeg dezelfde dag netjes als antwoord dat het waarschijnlijk aan het inverterboard lag. Of ik langs wou komen zodat ze het direct kunnen vervangen, of om de notebook op te sturen. Van de week dus maar even richting IJsselstein, hopen dat het daarmee is opgelost. :)

'Reactie merge'

Nee zonder knipperend streepje dus compleet zwart, waarbij de vensters dus nog vaag zichtbaar zijn en dat de backlight niet aangaat. Gaat de backlight wel aan dan zie ik ook regelmatig dat de lamp snel knippert/trilt net als bij een TL lamp die niet aangaat.

Thandor wijzigde dit bericht 04-12-2007 19:50 (19%)

BTO 15W25+ 15,4" WSXGA+ 1680x1050 mat • C2D T7500 2.2GHz • 8600M GT 512MB • 2x2GB 800MHz • 320GB WD3200BEKT 7200rpm • 300Mbit WLAN/Bluetooth/Robson Modules • Bios v1.18 • XP X64

Reg. datum: 08 februari 2006

Hoort misschien niet helemaal hier thuis (om maar even nog meer off-topic te gaan :X ), maar heb er al wat topics over gelezen (2002-2005).

Ik heb mijn Compal IFL90/15W25+ eindelijk :+ sinds vrijdag.
Windows XP Prof SP2+alle updates (beetje oldschool aangezien het vista tijdperk) staat er nu op met alle drives zoals ik al eerder heb gepost. Nu de notebook en Windows verder optimaliseren/onderhouden etc.

Voor mn computer thuis heb ik destijds deze stappen gevolgd:
http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html

Maar er zijn natuurlijk nog legio turorials te vinden erover:Wat ik mij afvraag is voor de mensen die XP nu draaien of hebben gedraaid welke instellingen jullie vervolgens veranderen binnen Windows, tweaken/optimaliseren hoe je het noemen wilt.

nl_umpire wijzigde dit bericht 04-12-2007 19:50 (17%)

Compal IFL90: 15.4" 1680x1050 - T7500 / 8600M GT 512MB / 160GB 7200rpm @16MB / 4096 MB | nl_umpire goes Olympics 2008 (Olympic Tennis Event)

Pearls of Light

Ik heb even wat replies weggehaald. We zijn geen 'taalforum' dus een taalfoutje mag best voorkomen :). Makkelijk is wel als iedereen zo duidelijk mogelijk en foutloos schrijft (en ieder jaar even de regels voor de Nederlandse spelling doorleest) maar dat is een ideale situatie die alleen in dromen voorkomt ;).

Anyways, back on topic! Ik kan Sinterklaas altijd nog vertellen dat hij morgen maar iemand moet overslaan en dat zou jammer zijn, nietwaar? :P.

Profiel | http://thandor.net
I'm talking 'bout the world lighting up shining blast white and then nothing. You have been warned.

ik ben van plan ook een bto laptop aan te schaffen, maar daarvoor had ik nog wel een aantal vragen, waaronder de vraag die hierboven ook al gesteld werd:

Zou de Intel® Core 2 Duo T5250 1,5GHz - 2 Mb (FSB-800MHz) te kort komen bij de huidige nieuwe games?

en zit er bij de 2 jaar carry-in garantie nog enige tijd pickup and return garantie?

verder: is 1650x1080 niet een wat te hoge resolutie voor een 15.4 inch scherm, worden de letters dan niet onleesbaar klein?

en als laatst, wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur bij een 15.4 inch bij normaal gebruik, internet text verwerking en dergelijke en internet met wireless aan?

BloodDragon wijzigde dit bericht 06-12-2007 10:28 (30%)

quote:
Thandor schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:56:
Ik kan Sinterklaas altijd nog vertellen dat hij morgen maar iemand moet overslaan en dat zou jammer zijn, nietwaar? :P
Weet je zeker dat je Sinterklaas niks gezegd hebt? Mijn laptop zat gisteren niet in m'n schoen! :| :P

Verwacht hem vandaag binnen :)

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
BloodDragon schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:41:
Zou de Intel® Core 2 Duo T5250 1,5GHz - 2 Mb (FSB-800MHz) te kort komen bij de huidige nieuwe games?
Te korte komen is misschien een te groot woord, maar hij zal niet de snelste zijn..
Sommige games zijn CPU afhankelijk, andere weer GPU afhankelijk en weer andere RAM afhankelijk.
quote:
en zit er bij de 2 jaar carry-in garantie nog enige tijd pickup and return garantie?
Waarom zou 't carry-in heten ;) NEe dus
quote:
verder: is 1650x1080 niet een wat te hoge resolutie voor een 15.4 inch scherm, worden de letters dan niet onleesbaar klein?
Tsjaa dat is natuurlijk zeer persoonlijk! M'n moeder vind 800x600 al meer dan zat terwijl vrienden van me een 1920x1200 scherm hebben... 't Is trouwens 1680x1050.. En letters kun je vergroten heh ;)
quote:
en als laatst, wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur bij een 15.4 inch bij normaal gebruik, internet text verwerking en dergelijke en internet met wireless aan?
Tsjaa ligt eraan wat je ermee doet... En dat kun je best even opzoeken met de search!

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4092MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

ok bedankt voor je antwoord, ik zit een beetje te twijfelen over zo'n resolutie, aangezien ik zelf al een 22" scherm heb met 1680x1050 (schrijf het altijd andersom :P) en daarbij is alles wel een mooie grote, maar op een 15.4" moet het wel erg klein zijn. Maar zoals je zegt, je kunt natuurlijk de letters vergroten.

Wat betreft de CPU, ik denk dat ik toch maar voor de 15W25+ ga met een 2ghz proc. Vind de laptop zelf er namelijk ook wat mooier uit zien.

quote:
BloodDragon schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:52:

Wat betreft de CPU, ik denk dat ik toch maar voor de 15W25+ ga met een 2ghz proc. Vind de laptop zelf er namelijk ook wat mooier uit zien.
Zover ik weet, is elke BTO laptop die nu in omloop is ook uit te voeren met de Intel® Core 2 Duo T5250 1,5GHz - 2 Mb (FSB-800MHz). Al staat dit niet als keuze optie bij n4all, ik heb daarvoor ook eventjes moeten bellen.

misschien dat je er iets aan hebt.

bedankt voor de hulp, heb mijn laptop nu besteld, het wordt de 15W25+, aangezien deze ook op voorraad is een snellere processor met hogere fsb en ik vind het uiterlijk er beter uit zien. Had natuurlijk ook de betere processor in de andere laptop kunnen laten zetten, maar dan werd het geheel weer duurder en had mezelf de grens van 1100 euro gesteld (wat nu gelukkig gelukt is :P). Helaas heeft deze geen hdmi, maar denk niet dat ik dat echt nodig ga hebben.

Nog een andere vraag. Is het mogelijk om de harddisk van deze laptop zelf te vervangen, mocht ik in de toekomst een grotere nodig hebben? En zou dit dan ten koste van de garantie gaan?

BloodDragon wijzigde dit bericht 09-12-2007 23:43 (17%)

Reg. datum: 05 november 2007

goeiedag,

ik heb nog steeds een probleem met de drivers van mijn 15V125+, ik kan mijn webcam niet vinden en heb nog problemen met het draadloos netwerk en de bleutooth en sneltoetsen werken nog niet.

ik heb dus even gebeld en het schijnt dat het aan de vista 64-bit ligt...
nog meer mensen met dit probleem?

die man wist niet wanneer er nieuwe drivers komen maar ze zijn er wel mee bezig.
en kan het zijn dat de update van vista mijn draadloos internet kan oplossen.
thuis heb ik wel verbinding maar op school niet. ik kan alle verbindingen vinden maar niet connecten.

heeft iemand al een oplossing daarvoor?

groeten,
jeroen

Reg. datum: 12 december 2007

quote:
mc-jeroentje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:16:
goeiedag,

ik heb nog steeds een probleem met de drivers van mijn 15V125+, ik kan mijn webcam niet vinden en heb nog problemen met het draadloos netwerk en de bleutooth en sneltoetsen werken nog niet.

heeft iemand al een oplossing daarvoor?
De drivers voor de webcam staan op op de ftp van n4all. Haal het mapje camera2 af. Dan moet je maar, via device manager, de drivers opzoeken in deze map. Heb zelf ook vista 64-bit en bij mij werkt het prima.

Wat uw draadloos betreft. Ik denk eerlijk gezegd dat je instellingen voor het netwerk in school verkeerd zijn en dat het dus niet ligt aan uw drivers. Gebruik zelf ook mijn laptop op verschillende draadloze netwerken met verschillende beveiligingsinstellingen en tot nu toe geen problemen gehad.

Vraag het misschien eens aan de netwerkbeheerder in je school.

Reg. datum: 13 december 2007

Hallo allemaal.

Ik volg tweakers al enige jaren maar had eigenlijk nooit een account aangemaakt. bij deze dus.

Ik heb 2 weken geleden ook een systeem bij BTO gekocht.
15v125+
T7700 4 gig ram inclusief die turbo 1 gig module.
200 gig hd 7200rpm.

de rest van de configuratie is bekend.

Vorige week heb ik hem ontvangen en heb vista 64 ultimate erop gezet. Alles draait goed maar mis dus nog de driver voor die 5 knoppen en dus voor bluetooth. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt. Want ik heb dus eigenlijk een systeem dat niet op vista 32 maar ook niet op 64 volledig te gebruiken is.

Ook heb ik een sticker met lightscribe erop. Betekend dit ook echt dat ik lightscribe heb? want krijg het niet werkend onder nero 8 en ik kan het in de configuratie nergens terug vinden vinden.

En het andere probleem is dat ik mijn printer niet kan installeren. Terwijl de drivers wel voor vista 64 gemaakt zijn. Vista vind hem wel maar het blijft als een error onder mijn device manager. USB MFP device driver not installed.

Voor de rest draait het redelijk goed. wel met vastlopers zo nu en dan drivers voor de webcam stonden bij mij gewoon op de dvd die erbij kwam en de nieuwste bios zat er ook al op zelfs al met de juiste instellingen.

Prima systeem . 4.5 windows experiance index. (klinkt toch laag 4.5)

Groeten.

Gsus is my homeboy

quote:
Gisn schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:34:
Prima systeem . 4.5 windows experiance index. (klinkt toch laag 4.5)
Wat zijn je uitgebreidere scores dan?

Dit de mijne, specs staan in m'n sig:

Windows Vista Indexscoretabel CLB
Processor 5,1
Geheugen (RAM) 4,8
Grafisch 5,3
Grafische weergave voor spellen 5,4
Primaire vaste schijf 5,3

Gemiddelde van 5,2 *O*

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4092MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 13 december 2007

Ja mijn gemiddelde ligt wel hoger ja. 4.5 is de laagste behaalde score.

Processor 5,3
Geheugen (RAM) 4,5
Grafisch 4.5
Grafische weergave voor spellen 5,2
Primaire vaste schijf 5,4

Ietsjes lager dus.

heb mijn laptop ook binnen. Erg blij dat ik voor deze ben gegaan, ziet er erg strak uit. Gelijk Vista erop gezet, maar denk dat ik na de vakantie toch weer terug ga naar xp, zie de voordelen toch niet echt in en af en toe heb ik nog wat problemen met drivers die ik in xp echt niet heb.

Ik vroeg me nog af waar je kunt zien of je de meest recente drivers hebt voor je video kaart, zie namelijk niet echt een versie nummer wat ook maar in de buurt komt van het nummer op de ftp site.

WTF?
Reg. datum: 31 januari 2005

quote:
LZF schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:07:
Het is al verschillende keren langs gekomen hier, maar ook ik krijg nu regelmatig last van het bekende (beruchte?) zwart blijvende scherm. Een enkele keer kan ik mee leven, maar als het zo erg wordt dat het scherm meerdere malen moet worden opengeklapt of zelfs een reboot noodzakelijk is, is het tijd om het een en ander na te vragen bij BTO.
Ik kreeg dezelfde dag netjes als antwoord dat het waarschijnlijk aan het inverterboard lag. Of ik langs wou komen zodat ze het direct kunnen vervangen, of om de notebook op te sturen. Van de week dus maar even richting IJsselstein, hopen dat het daarmee is opgelost. :)
Intussen langs IJsselstein geweest, netjes en vlot het inverterboard vervangen, maar helaas hielp het dus niet tegen het zwart blijvende scherm na openklappen. :|

Na wat onderzoek kwam ik hier op uit: kb917332 en kb923232. beide bestanden bevatten in principe het zelfde bestand (Videoprt.sys), maar die uit de 2e link was net even rrn paar maanden nieuwer dus die had ik geïnstalleerd.

Reboot en een paar keer het scherm dicht geklapt en elke keer (zeker 15x getest) een paar minuten gewacht, de backlight sprong iedere keer weer netjes aan zoals het zou moeten. Werkt uitstekend tot nu toe _/-\o_

Dus voor diegene die XP hebben is dit zeker de moeite waard om te proberen.

BTO 15W25+ 15,4" WSXGA+ 1680x1050 mat • C2D T7500 2.2GHz • 8600M GT 512MB • 2x2GB 800MHz • 320GB WD3200BEKT 7200rpm • 300Mbit WLAN/Bluetooth/Robson Modules • Bios v1.18 • XP X64

Reg. datum: 12 juli 2007

hoi CLB jou score is beter als die van mij

Processor 5,1
Geheugen (RAM) 4,8
Grafisch 4,6
Grafische weergave voor spellen 5,3
Primaire vaste schijf 5,4

Vreemd, ik heb een 17W25+ met dezelfde grafische kaart, 3 GB, 7200 rpm en T7500:
uit nvidia- config scherm
Geforce 8600M GT
toegewezen video = 512MB
videogeheugen sys = 0MB
gedeeld sys geh. = 1279

Ik heb niks in de bios aangepast, kan je me zeggen.
versie 167.45 via laptopvideo2go gedownload. kan je mij het geheim vertellen. :9 :9

Gsus is my homeboy

Je videokaart OC'en en dan nog 'n x de Windows Vista Prestatie-index draaien :)

Reg. datum: 12 juli 2007

beetje blond maar wat is oc'en?
:? is dat tweaken in de bios of in de nvidia softw.enzo ja wat pas je precies aan? _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: