Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juni 2005

Gisteren was het zo ver, één van de scharnieren van mijn asus m6ne heeft het begeven. Al zo'n 10 maand buiten garantie.
Ik heb dan ook meteen een nieuwe laptop besteld.

Foto's

http://phntje.net/asus/DSC00724thumb.JPG
http://phntje.net/asus/DSC00725thumb.JPG
http://phntje.net/asus/DSC00726thumb.JPG

Laptop specs
2 jaar en 10 maand oud
1.7 GHZ Centrino mobile technology
60 GB HD
64 MB 3D ATI Mobility radeon 9700

Scharnier begon na 2 jaar en 3 maand te breken tot hij nu volledig kapot gegaan is...

Wat zou ik hier nog mee kunnen doen?

Laten herstellen is de moeite niet (ik doe mijn oogjes dicht voor de kostprijs)
Laptop draait op zich nog perfect, kan het wel gebruiken als workstation hier, extern scherm, toetensbord en muisje aansluiten...

Iemand die hier ook zoveel last van gehad heeft? :/

phntje wijzigde dit bericht 12-12-2007 14:08 (8%)

Reg. datum: 23 mei 2005

heb een zelfde uitvoering behuizing van Asus, gelukkig een jaar extra garantie genomen en er al gebruik van gemaakt toen de lasnaad aan het scherm loskwam en het scharnier moeilijk begon te doen....ik zie dit probleem echter terugkomen binnen enkele maanden:s

Iemand tips hoe dit te voorkomen en toch nog gewoon gebruik te kunnen maken van de laptop? Toevallig tweakers die ervaring hebben met het herstellen van scherm en wat tips kunnen geven? (kan ook handig zijn voor de post hierboven :))

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Zo dat is balen zeg, dat valt me echt tegen van Asus. Mag gewoon niet gebeuren, ik heb een 4 jaar oude m6ne en daar geeft scharnier wel speling, maar gelukkig nog niet kapot ofzo.

Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
phntje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:50:
Gisteren was het zo ver, één van de scharnieren van mijn asus m6ne heeft het begeven. Al zo'n 10 maand buiten garantie.

Foto's

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Laptop specs
2 jaar en 10 maand oud
60 GB HD

Scharnier begon na 2 jaar en 3 maand te breken tot hij nu volledig kapot gegaan is...

Laptop draait op zich nog perfect, kan het wel gebruiken als workstation hier, extern scherm, toetensbord en muisje aansluiten...

precies hetzelfde gehad met t rechter scharnier. liet al een tijdje los enzo en opeens brak het af... niks meer aan te doen helaas.. zelf knutselen maakte het alleen maar erger O-)

ik zat nog net 1 maand binnen de garantie.. snel gebeld met asus en alles was geregeld :)
gelijk ook mn versleten toetsenbord laten vervangen maar die is binnen een jaar alweer versleten op sommige toetsen (let wel niet het toetsenbord zelf maar de plak lettertjes :/ )

alles is kostenloos gefixt :*)

quote:

Foto's

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Laptop specs
2 jaar en 10 maand oud
60 GB HD

Weet je zeker dat het niet gewoon een los schroefje is? Bij mijn M6N (sxga+) gaan de schroefjes ook langzaam steeds losser zitten. Ze zitten onder de rubbertjes die je onder je scherm ziet. Rubbertjes weghalen (zitten geplakt) en ze weer aandraaien helpt hier nog steeds.

Hoepel op!

Je bedoelt de lichtgrijze rubbertjes die op het lichtgrijze deel zitten en waar er 4 van aanwezig zijn? Dan moet ik dat ook maar eens doen :)

Hulde! En mijn scherm zit weer keurig vast :)

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 12-12-2007 19:59 (14%)

HD3870 CrossFire
Reg. datum: 21 juli 2005

Afgelopen zondag deed ik dat ook, maar verwees mijn broertje erop dat ik de schroeven moest loshalen onder de rubbertjes en de omlijsting van het scherm.

Onder de omlijsting zitten schroeven die je ook kan aandraaien (en ja, die kunnen erg los zitten). Schroeven aangedraaid en het open- / dichtklappen van het scherm van de notebook gaat weer ouderwets stroef 8)

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

\/ engraving \/
Reg. datum: 04 oktober 2003

Als we nou al die laptops bij elkaar doen heb je 50% dat dan weer goed is :P

Die van mij heeft dat probleem ook helaas.. Incl een opgeblazen radeon 9700..

Casemod delen Goud/Zilver/Nickel/Koper gegalvaniseeerd? Mail me!

Reg. datum: 18 december 2007

Hallo!
Ik heb ook al problemen met die scharnieren gehad. Gaan los zitten en uiteindelijk valt het boeltje bijna uit elkaar. Schroefjes aandraaien heeft al geen zin meer...
Ik heb mijn M6NE nu ongeveer 3 jaar, geen garantie meer.

Nu heb ik zelfs nog een ernstiger probleem. Ik haalde mijn laptop op een dag uit mijn schooltas en toen zat er een 'zwarte ster' over mijn hele scherm :( , geen idee hoe het kwam, misschien de tas te hard neergezet- who knows.... het scherm van mijn Asus m6NE laptop is dus nu onbruikbaar.

Een scherm vervangen via Asus of nieuwe laptop is voor mij te duur. Mijn eigen M6NE was al een hele investering, met 2000 euro destijds is hij nu nog steeds up-to-date.

Misschien is er een mogelijkheid dat ik een M6NE scherm van iemand kan overnemen (prijs)?
Kan ik zo'n los scherm monteren? of weet iemand een betaalbare shop die laptop schermen vervangen?
_/-\o_

@Phntje: misschien wil jij jouw scherm afstaan voor een bepaalde prijs, zodat ik nog even wat langer verder kan op mijn laptop.

MvG, Bart.
email: interstress@hotmail.com

interstress wijzigde dit bericht 18-12-2007 16:48 (65%)

Reg. datum: 06 december 2005

Ik kom even met de deur in huis vallen:

Ik heb sinds een 2/3 weken een 2e handse laptop en nu maakt dat ding veel lawaai omdat de fans verstopt zitten (met stof), dus ik heb hem een beetje gedemonteerd (en ja hij doet het gewoon, ik typ dit om mijn laptop en hij doet het nog steeds :) . ), maar het ding is is dat ik een fan heb waar ik niet bij kan en ik denk dat het de fan van mijn video kaart is (ik heb de CPU fan al schoongemaakt en daar een heel reepje oud stof weggehaald :D ! maar ik kan er dus niet bij omdat de hele achterkant er voor zit! Bij de CPU zit er een klein klepje voor die ik met gemak kan weghalen maar bij de GPU niet!

Nu heb ik gezocht op "Disassemble asus M6000" (zo word deze laptop ook wel genoemd) maar geen geluk. Ik kon alleen een disassemble pdf-je vinden voor de onderdelene die erin zitten behalve voor de GPU :(

Nu heb ik overigns alle schroeven die ik kon vinden eruit maar ik kan de achterkant niet loskrijgen (1 hoek zit los maar de rest zit nog vast.) Ik heb ook de schroeven onder de rubber dopjes losgekregen... wat nu???

Het gaat overigens over de M6a ookwel de m6000a :)

Greyh0und wijzigde dit bericht 19-12-2007 09:02 (4%)

Wil je C++ / C# / 3dsMAX / Maya / Photoshop en nog veel meer leren, maar heb je geen (geld voor een) boek? klik dan hier

Reg. datum: 06 december 2005

kleine bump :)

Wil je C++ / C# / 3dsMAX / Maya / Photoshop en nog veel meer leren, maar heb je geen (geld voor een) boek? klik dan hier

Reg. datum: 10 januari 2004

quote:

Foto's

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Laptop specs
2 jaar en 10 maand oud
60 GB HD

Ach ja. Ik heb ook zo'n waardeloos geval. En we zijn niet de enigen met dit probleem.
Kijk maar eens op:
http://www.asusforum.enck...-topic-2210-start-15.html
http://forum.notebookrevi...ad.php?t=41640&page=2
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=2770764
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=15298

Asus heeft een constructiefout gemaakt en laat hier de klant voor opdraaien. De scharnieren zijn enorm stroef. Daardoor onstaan krachten op de bussen waar de schroeven in het beeldschermdeel aan vastzitten. Deze breken na verloop van tijd, want dit is te slap geconstrueerd.
Asus is echter nogal doof en blind voor het probleem, tenzij het binnen de garantie zit. Het consumentenrecht blijkt niet op te gaan voor Asus. Ik moet dus concluderen dat Asus ervan uitgaat dat de levensduur van hun notebook beperkt is tot de garantietermijn. Tja, daar diskwalificeer je je eigen product mee.
Ik zal nooit meer mijn vertrouwen geven aan een Asus-product. Vetrtrouwen komt te voet en gaat te paard.

Dutch

Hoepel op!

Maar geldt dat voor alle M6´s? Ik heb hem namelijk vrijwel direct na het uitkomen van de serie (4 jaar geleden) één gekocht en geen problemen (of nog niet), alleen laatst dus even schroefjes aangedraaid omdat ze los zaten.

Valt me trouwens erg tegen van Asus. Ik raad Asus altijd aan, omdat ik om mij heen hoor dat werkelijkwaar iedereen die iets van Acer koopt, binnen afzienbare tijd een kapot product heeft.

Made in NL
Reg. datum: 04 maart 2005

quote:
Emiel1984 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:44:
[...]
Ik heb zelf net even een 'schadeformulier' ingevult voor mijn M6Va. Het scherm gaf namelijk 'spots' en het beeld zag eruit alsof de videokaart kapot was. Gister deed het scherm het na een minuut of 20 a 30 het ineens wel weer. Gelukkig had ik een jaar extra garantie genomen :*) .

Heb meteen het probleem geluidsproductie met de 'notebook op netspanning' onder de aandacht gebracht.Ben benieuwd hoelang het gaat duren, aangezien ik de laptop vanaf januarie wel weer nodig heb.
Gister mijn M6Va teruggekregen, helaas niet in de oorspronkelijke doos waarin ik deze had verstuurd. Ze hebben de LCD-cover vervangen, de cpu koeler vervangen door een M7V-1A cpu koeler en het M6Va Main board vervangen.

Ik had er het bijgeleverde doekje nog tussen zitten(tussen toetsenbord en scherm) maar deze is helaas niet mee teruggekomen.Scherm sluit weer goed, deze was namelijk in de hoeken verbogen naar boven.

[LTS][MTS][HTS]

Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
dutch_master schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:11:
[...]

Ach ja. Ik heb ook zo'n waardeloos geval. En we zijn niet de enigen met dit probleem.
Kijk maar eens op:
http://www.asusforum.enck...-topic-2210-start-15.html
http://forum.notebookrevi...ad.php?t=41640&page=2
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=2770764
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=15298

Asus heeft een constructiefout gemaakt en laat hier de klant voor opdraaien. De scharnieren zijn enorm stroef. Daardoor onstaan krachten op de bussen waar de schroeven in het beeldschermdeel aan vastzitten. Deze breken na verloop van tijd, want dit is te slap geconstrueerd.
Asus is echter nogal doof en blind voor het probleem, tenzij het binnen de garantie zit. Het consumentenrecht blijkt niet op te gaan voor Asus. Ik moet dus concluderen dat Asus ervan uitgaat dat de levensduur van hun notebook beperkt is tot de garantietermijn. Tja, daar diskwalificeer je je eigen product mee.
Ik zal nooit meer mijn vertrouwen geven aan een Asus-product. Vetrtrouwen komt te voet en gaat te paard.

Dutch
Wat een onzin om nou gelijk na 1 constructie fout moord en brand te roepen. Het is idd scharrig dat zij het niet onder ogen willen zien dat zij een probleem hebben gecreeerd. Maar als je ziet hoeveel mensen met Acer allerlei uit eenlopende problemen hebben waar gewoon niks aan gedaan wordt, dan mag je echt niet klagen over iets wat pas na een paar jaar optreed.

Reg. datum: 10 april 2003

Ook even een positief berichtje, aangezien je altijd alleen maar klachten hoort waardoor het beeld vertekent.

Heb de m6 ook al een aantal jaren, gekocht in het eerste jaar van me studie en nu zit ik in het vierde jaar. Nooit enige problemen mee gehad, alhoewel ik kan beamen dat hij lastig open gaat.

Ben zelf een keer gevallen toen ik de trein wilde halen en behalve wat schade aan mijn tas en op de hoek waar hij viel geen problemen ontstaan hierdoor. Wat mij betreft dus een prima aankoop en mijn volgende laptop word zeker weer een asus!

Asus M6800Ne - iRiver H-340 [RockBox] - Canon IXUS 400 - Nintendo wii - SE K800i

Reg. datum: 10 januari 2004

quote:
low_n_slow schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:00:
[...]
Wat een onzin om nou gelijk na 1 constructie fout moord en brand te roepen. Het is idd scharrig dat zij het niet onder ogen willen zien dat zij een probleem hebben gecreeerd. Maar als je ziet hoeveel mensen met Acer allerlei uit eenlopende problemen hebben waar gewoon niks aan gedaan wordt, dan mag je echt niet klagen over iets wat pas na een paar jaar optreed.
Wel een bepalende constructiefout voor de werking van een notebook. Het apparaat is namelijk waardeloos als je hem niet of nauwelijks meer open of dicht kan doen. 8)7
De technische levensduur van een notebook is 5 jaar (Consumentenbond heeft dat bij diverse fabrikanten nagevraagd en dat met een panel van deskundigen besproken). Volgens het conformiteitsbeginsel (google maar) mag je dus een bepaalde levensduur verwachten en de verkoper kun je daarop aanspreken. Helaas is de verkoper failliet. Dus dan maar de fabrikant aanspreken.

Ik begrijp dat Acer dan ook niet het vervolg moet zijn en dat notebooks kwetsbaarder zijn dan desk tops.

Reg. datum: 01 juli 2004

Heeft er iemand het Hcontrol Replacement programma voor mij? Ik wil namelijk de media toetsen uitschakelen maar de website http://power4gear.bk-kicks.com/ werkt niet..
En ik kan geen andere site vinden. Misschien dat iemand het programma kan uploaden?

Reg. datum: 19 oktober 2006

Sinds kort heb ik een nieuwe computer en overweeg ik mn Asus M6Ne laptop te verkopen. Verschillende mensen hebben al bij me geinformeerd wat ik ervoor vraag. Echter heb ik geen enkel idee wat ik vandaag de dag voor een tweedehands laptop moet vragen.
Heeft iemand advies?
Het is dus een Asus M6Ne, werkt nog perfect, helemaal compleet. Echter zijn er wel wat gebruikerssporen, naast het touchpad waar je je pols plaatst om te typen en de letter 'P' schiet soms los.

Reg. datum: 23 mei 2005

Kijk eens op ebay wat er voor gelijkaardige laptops geboden wordt, heb je al een richtprijs, als je die te koop wil zetten kan je die altijd op V&A zetten :)

WHWWLMXP
Reg. datum: 05 februari 2003

als ik het geheugen van de M6V wil uitbreiden naar 2GB, welke soort DDR333 SDRAM heb ik dan nodig 200 of 184 pins?

Timmai wijzigde dit bericht 21-03-2008 14:04 (7%)

WHWWLMXP

Ik heb al 4 jaar en met volle tevredenheid een Asus M6800N laptop. Ik wil het geheugen uitbreiden naar 1gb. Nu zit er 512mb in dus dat moet eruit. Het merk is Hanya ddr 333Mhz-cl 2.5. Aan de onderkant van de laptop in het midden zie ik een plaatje die ik los hebt geschroefd. Ik zei echter maar 1 geheugenmodule van 256mb. Waar zit het andere? Want als het goed is zijn er toch 2 geheugen plaatsen? Ik wil dus 1gb geheugen aanschaffen, maar is dat nog te koop?

Core 2 Duo E8400 | Asus P5E | 4096Mb DDR2, 800 | Asus EN9600GT | WD raptor 74 en 150GB | Samsung T166 500GB | Plextor PX-760SA | Samsung DVD speler | SB X-Fi Elite Pro | Canon PIXMA MP800 | Philips 180P2B TFT | Linksys WRT150N | Zyxel 2602H

Evenwicht

Die zit onder het toetsenbord. Twee schroefjes op de achterkant waar een 'k' bij staat losschroeven, en dan boven je F(unctie) toetesen drie palletjes inwippen en dan floept je toetsenbord zo naar voren.
Reg. datum: 31 januari 2001

Mijn vriendin heeft een 2,5 jaar oude Asus M6Va met 2 problemen:

1/ De grafische kaar (ATI Radeon Mobility X700) maakt herrie, dus de blazer daarvan, wordt ook aardig warm. Kwa geluid denk ik aan versleten kogellagers. Na eigen inspectie (garantie is al verlopen) voelt deze fan ook aardig los aan). Geen idee hoe en of ik aan een vervanger kan komen of dat er anderen zijn die vinden dat het ergens anders aan ligt: iemand idee-en?

2/ De combi brander (TSSTCorp TS-L532U, eigenlijk van Toshiba-Samsung met UA04 firmware) brand geen DVD-R meer. Wel CD-R en ook DVD+R maar bij DVD-R geeft Nero de DVD-R als een DVD-ROM weer en windows reageert ook niet op het plaatsen van een lege 8 speed DVD-R. In een andere laptop reageerd windows wel door te zeggen dat een lege DVD-R geplaatst is en Nero geeft dan ook netjes aan dat het een DVD-R is. De DVD-R's zijn wel goed dus maar deze brander wil niet meer. Het zijn Platinum DVD-R's die ik zelf al vele jaren gebruik. Iemand meer problemen met de brander en idee-en wat er mis mee kan zijn? Firmware update al geprobeerd, verwijderen van brander drivers en IDE drivers en windows het overnieuw laten installeren ook al geprobeerd. Ook Nero volledig geupdate (nou ja van 7.0.0.0 naar 7.10.2.x).

Je zou eens Nero CD/DVD speed kunnen doen, en dan de drive testen.

Plextor heeft volgens mij ook een developer tool, waarmee je de drive diagnostisch kunt testen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: