Rosa sat so King could walk, King walked so Obama could run.
Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
Nieuw Topicrespect
*EDIT*
Stap 1 volledig doorlopen,
moest echter wel 1 x opnieuw installen omdat ik per ongeluk 1 plugin teveel had verwijderd.
Moet je nu die 2 skins naast elkaar laten draaien ?
ik zag dat jij gebruikt van monochrome en xface , welke gebruik je wanneer ?
(of komt dit later aan de orde in de volgende stappen) na een uurtje klussen ben ik er wel klaar mee voor vandaag. morgen stap2
xdc wijzigde dit bericht 11-12-2007 22:57 (54%)
Neefdave wijzigde dit bericht 11-12-2007 21:21 (23%)
Playstation 3 40GB / Sony KDL40W4500 / Sony DAV-Z260B
Relax & Recline
Reg. datum: 03 maart 2002
kwam door windows vista premium 32bit aero skin
die moet uitstaan
nu ziet die netjes 1080p en speelt de defaut player ook correct
mss ene tip
Ik heb alle standaardinstellingen en bij mij neemt hij de ondertitels zonder problemen als ze dezelfde naam hebben.quote:Neefdave schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:06:
Waar kan ik ergens instellen dat als ik een film afspeel een srt bestand automatisch met de zelfde naam erbij moet pakken?! Plus die fanart is moeilijk te vinden
God's gift to women
God's gift to women
Persoonlijk woon ik nog thuis, maar zodra ik op mezelf ga wonen is dit zéker een optie voor de HTPC in de woonkamer.
Dus, nu nog even onnodig maar zeker handig voor de toekomst!
If you're waiting for a sign... .this is it. . . Do it! It will be amazing. Porto
Playstation 3 40GB / Sony KDL40W4500 / Sony DAV-Z260B
Reg. datum: 03 maart 2002
quicktime movie trailers van apple kan je die nu ook streamen?
kan de plugg in nergens vinden
Ik heb een asx bestandje gedownload en deze in de MP config naar deze map gewezen. Toch speelt MP het niet af.
Enzo
Reg. datum: 06 december 2004
Het ziet er zeer gelukt uit.
Misschien dat ik over een jaartje ook zoiets ga bouwen voor onze nieuwe huis.
Is het ook mogelijk satelliet tv ermee te kijken?
Reg. datum: 07 december 2004
Vooral de cross bar interface vind ik wel beter eigenlijk. (hoofdscrollbalk verticaal, met horizontaal daarop extra opties). Een beetje zoals de playstation interface maar dan andersom.
Nu, elk programma heeft z'n eigen stijl, daar is ook niets mis mee natuurlijk. En zo heeft elk stukje software wel voordelen boven het andere. Hier vooral de prijs dus
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dank aan Just_I voor me kersticoon
Nee, voor mensen die echt heel gemakkelijk, out of the box, een mediacenter willen hebben, die zijn inderdaad beter af met MCE of Vista.quote:St@m schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:26:
Ik heb het ook even bekeken, ziet er leuk uit.. niet echt gebruikersvriendelijk.. Het kost wel weer erg veel moeite om alles netjes in te gaan stellen, itt MCE daar heb je met wat simpele settings een net zo effectief programma.
En de MCE afstandbediening werkt dus niet out of de box helaasch..De groene knop werkt niet, dan start MCE op.. kan ik dus alsnog opstaan.
Misschien dat ik het later nog eens ga proberen als ik tijd heb om me er meer in te verdiepen.. voorlopig blijf ik nog even bij MCE
Maar als je redelijk wat series hebt, dan zou je écht moeten overstappen op MP. Puur tv kijken, films kijken, muziek luisteren, plaatjes kijken en wat plugins installeren werkt idd goed (genoeg) op de MCE/Vista. Maar de tvseries plugin is zó fantastisch. Wanneer je die eenmaal ziet draaien, dan ben je verkocht en zal je met veel plezier ook de film-library gebruiken van MP (die trouwens imdb gebruikt om informatie te koppelen aan je films).
I'm just taking care of business
Reg. datum: 07 december 2004
Ik heb al .msi paketten gezien, dingen die gewoon in de skin folder moeten gesleept worden, andere die dan weer meerdere handelingen en mapwijzingen vereisen...
edit: als je in de instellingen aangeeft dat het programma naar de tray moet bij minimaliseren (als de pc zoals in mijn geval ook nog voor andere dingen gebruikt wordt, en niet exclusief een htpc is) neemt het programma nauwelijks geheugen in.
Met nog wat muziek die aan het afspelen was, 12-15 Mb ram of zo... Ik heb 2 GB in een xp pc (massaal te veel eigenlijk) dus ik laat mediaportal gewoon lekker in de tray staan. In dat geval kan je wel spreken over 'instant on'
Ik had graag nog iets meer skins gezien, maar er zitten er best wel goede tussen...
Fijn programma in elk geval (maar zonder remote is er niet veel aan, de echte kracht zit hem in de remote. Dus maar eens zo snel mogelijk een remote kopen)
alvi wijzigde dit bericht 12-12-2007 03:02 (60%)
Eens.. ik volg op dit moment volgens mij 8 series, heb ze in principe goed geordend.. maar als ik zie hoe je het kan inregelen bij MP dan is dat toch echt wel een meerwaarde (voor mij).quote:mr. TCB schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:14:
[...]
Nee, voor mensen die echt heel gemakkelijk, out of the box, een mediacenter willen hebben, die zijn inderdaad beter af met MCE of Vista.
Maar als je redelijk wat series hebt, dan zou je écht moeten overstappen op MP. Puur tv kijken, films kijken, muziek luisteren, plaatjes kijken en wat plugins installeren werkt idd goed (genoeg) op de MCE/Vista. Maar de tvseries plugin is zó fantastisch. Wanneer je die eenmaal ziet draaien, dan ben je verkocht en zal je met veel plezier ook de film-library gebruiken van MP (die trouwens imdb gebruikt om informatie te koppelen aan je films).
Films heb ik niet zo heel veel (op dit moment) maar daarvoor zijn ook leuke features.
MP kun je heel mooi maken (naar wat ik heb gezien) maar om gewoon even snel een media center in te richten is het niet echt geschikt.
Ach, ik vind het altijd leuk om te knutselen, dus ik ga er zeker nog eens mee bezig, maar ik ben op dit moment (redelijk) tevreden met mijn MCE (Vista)
Silver Surfer...
Het duurt lang omdat ook alle info van acteurs wordt gedownload (to al gauw 20 per film) je kan dit ook uitzetten (heb ik ook) onder config: Movie > Movie Database.quote:Gizz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:16:Nu ook weer met het scannen van films. Sowieso doet hij 10 minuten over 50 films, niet echt snel.. maar vervolgens krijg ik een lijst met 50 films die hij niet kan vinden en waarbij ik handmatig op find mag drukken. En het is niet alleen met films als "Filmtitel (jaar) 720p res, releasegroup etc." maar zelfs bij Casablanca.mkv kan hij niet zelf bedenken dat het de film Casablanca is
Automatisch kiezen hoort wel te kunnen, ga ik even naar kijken...
Dit zal ik uitgebreid uitleggen binnenkort, nog even gedult.quote:Gizz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:16:Overigens lukt het installeren van die TV-episoded plugin niet, krijg 10 regels met een lange foutmelding dat er geen toegang is tot een bepaalde dll. Kan er verder weinig aan veranderen, het is een standaard Vista installatie
Ja kan zeker, werkt prima.quote:Mystikal schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:59:
hmmm ben inmiddels begonnen met de installatie. Echter de skin wil bij niet veranderen? Dien ik de cache nog een keer leeg te maken? Of moet ik de andere skins weggooien, zodat hij alleen de monochrome kan pakken?
Laat maar![]()
Andere vraag dan maar. Kun je ook via het netwerk een film streamen met MP? Ik zag alleen een optie voor ftp.
Gewoon op beide PC's MP installeren en de films in een gedeelde map plaatsen...
Gebruik MPTray werkt perfect (ook voor Vista).quote:St@m schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:26:
En de MCE afstandbediening werkt dus niet out of de box helaasch..De groene knop werkt niet, dan start MCE op..
Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.
Heb je onder config > Remote wel use MCE remote aagevinkt?quote:slazh schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:37:
Misschien dat er dan nu iemand tussen zit die weet waarom mijn MCE remote soms niet werkt met Media Portal? Soms kom ik gewoon niet bij de "back" knop waardoor ik vast zit in een venster. Nogal lastig want ik heb weinig zin om een muis aan te sluiten op mijn mediacenter.
Waarom is er noodzaak om op beide pc's MP te installeren?quote:ThaClown schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:02:
[...]
Ja kan zeker, werkt prima.
Gewoon op beide PC's MP installeren en de films in een gedeelde map plaatsen...
Enzo
Gelijk gebookmarked..
Graag zou ik ook een HTPC willen hebben maar aangezien ik nog steeds op een 'oude' tv zit, zie ik geen voordelen op dit moment (28" JVC buis van 7 jaar oud)
omdat je op beide pc's via MP films wilt kijken...quote:Mystikal schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:36:
[...]
Waarom is er noodzaak om op beide pc's MP te installeren?
Zie MP als een soort gateway voor je bestanden.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
Dit topic is gesloten.