Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 mei 2007

quote:
FoutTM schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:25:
[...]

2 meter is opzich niet zo lang, maar korter is beter enzo :) Je kan het altijd proberen ;)
ik heb mijne meteen afgeknipt tot paar cm en nieuwe rj45 jack opgeduwt :) (heb ISDN.. dus rj45 ;))

KennieNL wijzigde dit bericht 08-12-2007 19:16 (4%)

Reg. datum: 19 februari 2005

quote:
Tarry schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:59:
Juist! vrijdag Telfort gekregen zoals beloofd. Binnen 5 min zaten we weer online. Ik was 1 keer naar de modem gebrowsed door 192.168.1.254 in te tikken in firefox. Maar nu lukt het niet meer.

Ik zag daar wel een downloadrate staan van 16Mbit. Is dit niet een beetje weinig voor een afstand van 261 meter? (volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm). Of moet ik die 2m kabel die ik van Telfort kreeg even resizen naar 10 cm?

En dan een 3de vraag. Maandag zeg ik KPN helemaal op, kan ik als hun signaal weg is die splitter er ook tussen uit halen? Hierboven al beantwoord.

/edit: zie doorgestreept
het kan ook zijn dat je te dicht op de centrale woont
centrale gemiddeld zit daar 150 meter bekabeling als je erg dichbij woon kan modem powercutback gaan doen wat vermogen van modem minder word(waardoor minder effectief mb/s binnenkomen je modem traint dan lager in)je zou is kunnen testen idd door eerst kortere kabel te gebruiken word het slechter weet je dat je te dicht op de centrale woont probeer dan gewoon 5 a 10 meter kabel :P je zult zien dat het wonderen doet.

je zou kpn eens kunnen vragen hoever je precies van de centrale woont.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
amdboy1983 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:19:
[...]

het kan ook zijn dat je te dicht op de centrale woont
centrale gemiddeld zit daar 150 meter bekabeling als je erg dichbij woon kan modem powercutback gaan doen wat vermogen van modem minder word(waardoor minder effectief mb/s binnenkomen je modem traint dan lager in)je zou is kunnen testen idd door eerst kortere kabel te gebruiken word het slechter weet je dat je te dicht op de centrale woont probeer dan gewoon 5 a 10 meter kabel :P je zult zien dat het wonderen doet.

je zou kpn eens kunnen vragen hoever je precies van de centrale woont.
Jullie doen nu beide de enorm gevaarlijke en onwaarschijnlijke aanname dat die afstand ook klopt.

Minder dan 300meter kabel lengte vanaf de apparatuur in de centrale naar je huis/ISRA komt ook nauwelijks voor. Binnen een centrale heb je sowieso ook nog bekabeling wat tientallen meters veroorzaakt tot soms honderden meters wellicht op grote centrales.

En als zo'n site hemelsbreed kijkt kan het prima zijn dat de bundel waar je lijn in zit eerst nog langs je huis gaat naar een verdeelstation en vandaar met een lus langs je huis gaat pas. Heel goed mogelijk dat het zelfs 1000m is zo'n lijn.

bjck wijzigde dit bericht 08-12-2007 19:59 (15%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 28 oktober 2007

quote:
bjck schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:57:
[...]

En als zo'n site hemelsbreed kijkt kan het prima zijn dat de bundel waar je lijn in zit eerst nog langs je huis gaat naar een verdeelstation en vandaar met een lus langs je huis gaat pas. Heel goed mogelijk dat het zelfs 1000m is zo'n lijn.
Uit ervaring hier hetzelfde....
Hemelsbreed check gaf 630 mtr.
Maar modem gaf 23db, is zo'n beetje 1300 mtr. dus meer dan het dubbele.
Ik pak wel 16-17 mbit, dus dat is voor mij (over een voormalige isdn lijn) zeker acceptabel.

(Al ben ik er ook redelijk van overtuigd dat die voormalige isdn lijn, ook van invloed is op de 23db.)

Hutchy wijzigde dit bericht 08-12-2007 22:43 (8%)

Even geen idee wat ik hier moet zetten

human spamfilter

ok, heb voor 2 verschillende adressen telfort aangevraagd, 2 verschillende ervaringen, dus gesplitste post:

1. Telfort internet + vast bellen voor zus zonder bestaande telefoonlijn:
Nieuw huis... Dus... van de week had mn zus de kpn man al gemist (5 dec.), maar het was zo makkelijk, ik zou internet wel zelf aan kunnen sluiten volgens die meneer.
Kon ik het ik het is/ra punt niet vinden :X blijkt dat moeders er over heen heeft behangen, handige harries... en konden ze nergens het 'oude' afdekplaatje vinden... Dus, ik heb wel wat ervaring met IPB bij ouders... daar was is/ra punt makkelijk, maar hier moest ik dus eerst nog stopcontact regelen :x

Goed, uiteindelijk goede stekkers gekocht bij Gamma, ik had niets in de doos van telfort gekregen van splitter of ander telefoonzooi, behalve kabeltje voor modem, alles aangesloten... is het 18 uur en ik heb geen brandend of knipperend DSL lampje en dus ook geen Internet...

KPN gebeld, lijn is actief, dus zit bij Telfort, nou hopen dat het morgen wordt opgelost!

Zus had trouwens al wel mail gekregen, 6 dec. 'gefeliciteerd, uw telfort internetabonnement is geactiveerd', nou, volgens de lampjes 8 dec. nog niet dus... :(
Ook is nog niet bekend wat haar telefoonnummer gaat worden... en ze heeft nog geen vaste telefoon om het uit te proberen, blijft dus nog ff spannend!

Ook nog een goed bericht over Telfort!
Internet via kabel wat we altijd kregen via de universiteit wordt gestopt in januari, dus leek telfort me wel wat :) We hebben een vaste telefoonaansluiting en zouden we voor (gratis bellen) vaste telefonie en sneller internet evenveel kwijt zijn als nu, dus whoehoe!

2 weken geleden besteld ofzo, donderdagavond 20.30 kreeg ik mail '12 december wordt adsl geactiveerd, komende week krijgt u modem', vrijdag ochtend half 9 stond de postbode al aan de deur met het pakket :D

Daar zat trouwens dus wel splitter ed. in... terwijl ik zelfde is/ra punt heb als bij mn zus (behalve dat deze lijn wel actief (analoog) en er wel een afdeksel er op zit ;) ) Alleen nu ff kijken hoe we dit nu kunnen gaan splitten naar de telefoons op de kamers... ach ja, dat zien we dan wel weer ;)

Soort van ik-weet-niet-achtig-iets... Alles went, zelfs een 400D?

Reg. datum: 28 oktober 2007

quote:
einsteintina! schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:47:

Goed, uiteindelijk goede stekkers gekocht bij Gamma, ik had niets in de doos van telfort gekregen van splitter of ander telefoonzooi, behalve kabeltje voor modem, alles aangesloten... is het 18 uur en ik heb geen brandend of knipperend DSL lampje en dus ook geen Internet...
Voor de zekerheid...mocht ik je onderschatten..excuses :)

Waar jij het volgens mij over hebt is niet het ISRA punt, maar de telefoon aansluiting in de (huis) kamer. (of je moet je gangkast behangen hebben van binnen)

Het ISRA punt is het punt waar een dikke kabel je huis binnenkomt, dus uit grond, meestal in de gangkast.
Hiervan wordt deze gesplit naar normale telefoonkabel, gaat de muur in, en komt ergens in een kamer uit bij een wandcontact doos.

Vanuit het 'echte' ISRA punt gaan meerdere kabeltjes in het telefoon snoer. Meestal rood, blauw, oranje, wit en geel.
rood, blauw is eerste paar.
oranje, wit is 2de paar.
geel is aarde (deze wordt tegenwoordig nergens meer voor gebruikt...was voor hele oude toestellen)

In je wandcontactdoos heb je 4 'gaatjes' zitten.
Als je nu op de bovenste 2 gaatjes rood en blauw hebt, moet dat goed zijn. Oranje en wit horen dan op de onderste gaatjes.
Maar mischien hebben ze adsl op het verkeerde paar gezet. (daar is de kpn man voor nodig, om dat te checken)
Dan eens proberen door in de wandcontactdoos, oranje en en wit op de bovenste gaatjes te zetten.

Misschien helpt het, je weet het nooit..

p.s.
Bij internet + bellen, krijg je nooit een splitter.
Bellen gaat uiteindelijk ook via modem, dus splitter is nergens voor nodig.

Hutchy wijzigde dit bericht 09-12-2007 01:35 (5%)

Even geen idee wat ik hier moet zetten

Reg. datum: 19 februari 2007

quote:
BakkieDoen schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:17:
[...]

We zullen zien. Ik moet de snelheid wat uitgebreider testen.
Wat ik in de opening post heb gevonden is dat de afstand van IS/RA punt naar modem zo kort mogelijk moet zijn. Dat heb ik dus niet. Ik heb hem na mijn aansluiting in mijn woonkamer pas gesplit. Afstand IS/RA (in meterkast) tot huiskamer is ca. 3 meter aan telefoonkabel. Zou dat echt veel uitmaken? Ik kan het me haast niet voorstellen.
Beetje late reactie, maar wanneer je een goede kabel gebruikt maakt het (bijna) geen verschil.
Ik heb ongeveer 15 meter cat5 kabel tussen modem en ISRA punt en het modem traint op de zelfde waardes in als wanneer ik het rechtstreeks op het ISRA punt aansluit.

Reg. datum: 10 november 2007

quote:
Oewe73 schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:35:
[...]

Beetje late reactie, maar wanneer je een goede kabel gebruikt maakt het (bijna) geen verschil.
Ik heb ongeveer 15 meter cat5 kabel tussen modem en ISRA punt en het modem traint op de zelfde waardes in als wanneer ik het rechtstreeks op het ISRA punt aansluit.
Ik heb hier 3,5 meter tussen ISRA en modem zitten. Maakt hier ook niet uit als je de korte gebruikt die in de doos zat van Telfort of die ik zelf heb gemaakt 3,5m dus. Werkte allebei even snel. Geen snelheids verlies.

human spamfilter

quote:
Hutchy schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:18:
[...]

Voor de zekerheid...mocht ik je onderschatten..excuses :)

Waar jij het volgens mij over hebt is niet het ISRA punt, maar de telefoon aansluiting in de (huis) kamer. (of je moet je gangkast behangen hebben van binnen)
Meestal komt het via de gangkast, dat klopt, maar vaak ook niet, zoals bij mij in mijn studentenhuis dus!
Dit is in de uiterste hoek van de woonkamer (bij mijn zus en bij mij) en aan de andere kant van de kamer komt de 'tv' kabel naar binnen.
Maar wat het is, waarom ik toch echt denk dat dit het isra punt is, is dat er daar dus ook een dikke kabel naar binnenkomt! (En ik nergens anders in het huis een telefoonaansluiting kan vinden ;) )

Mocht het vandaag toch niet opgelost worden, dan mag het mannetje van de kpn komen :)
quote:
p.s.
Bij internet + bellen, krijg je nooit een splitter.
Bellen gaat uiteindelijk ook via modem, dus splitter is nergens voor nodig.
Ik snap dat er bij mn zus geen splitter nodig is, ze heeft immers geen analogelijn, maar ik heb in mijn studentenhuis en bij mn ouders toch echt een splitter mee gekregen en kastjes waarmee ik contacten kan maken ;)
En ja, als de lijn klaar is, kan de splitter er tussen uit, heb wel wat ervaring hoor! ;)

Reg. datum: 09 januari 2005

Ik besta niet meer bij XS4all :)
Na 2 andere vage brieven krijg ik op 4 december een brief met als onderwerp
"Overstap internetprovider" (Let wel ik zit sinds 19 november al bij Telfort)
Wij zijn geïnformeerd over uw geplande overstap naar een andere internetprovider. U kunt deze overstap tot zeven dagen na de aanvraag annuleren bij de andere internetprovider. Bijvoorbeeld als u besluit bij XS4all te blijven en overstapt op een goedkoper ADSL abonnement 8)7

Let op: de beëindiging van uw ADSL-abonnement bij XS4ALL dient u te bevestigen met het formulier op www.xs4all.nl/bevestiging. Bij opzegging kunt u aangeven of u Pack wilt behouden

In de eerste brief van XS4ALL stond een zelfde advies over Pack.
Tot nu toe nog steeds geen schriftelijke/mail bevestiging gekregen dat mijn maand opzegtermijn ook inderdaad zou ingaan op 9 november tot 9 december zoals ik dat in mijn opzegbrief heb vermeld.
Ik heb ook NOOIT een link via de site van XS4ALL gebruikt zoals men aangeeft in de brieven, had ik dat gedaan dan was mijn opzegtermijn ingegaan op voorwaarden van XS4all.
Normaal wordt er op de 10e het abo bedrag afgeschreven, dus morgen mijn bankgegevens checken. Ze hebben al een intrekking machtiging van mij ontvangen.

Vandaag lukt het niet meer om in te loggen op mijn webmail account, mailtjes naar mijn oude xs4all adres komen nu ook terug, unknown user.
Kortom ik ben vanaf vandaag helemaal Telfort only _/-\o_

(moraal van dit verhaal, poot stijf houden en vasthouden aan je EIGEN opzegtermijn en je niet laten verleiden om later nog eens via de site op te zeggen/bevestigen zoals XS4All graag wil).

Reg. datum: 11 november 2007

quote:
Hutchy schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:40:
[...]

Uit ervaring hier hetzelfde....
Hemelsbreed check gaf 630 mtr.
Maar modem gaf 23db, is zo'n beetje 1300 mtr. dus meer dan het dubbele.
Ik pak wel 16-17 mbit, dus dat is voor mij (over een voormalige isdn lijn) zeker acceptabel.

(Al ben ik er ook redelijk van overtuigd dat die voormalige isdn lijn, ook van invloed is op de 23db.)
ADSL2+ gaat van 25 tot 2200 kHz, de demping is dan ook groter tov ADSL en ADSL2 (25-1100kHz) ofwel je kunt de 13,4 waarde niet meer gebruiken bij ADSL2+ voor afstandsbepaling tot de centrale. Hoe hoger de frequentie hoe groter de demping in een kabel leert ons de HF techniek.

"Alles moet zo simpel mogelijk gemaakt worden, maar niet simpeler." bron: Einstein

Reg. datum: 11 november 2007

"Alles moet zo simpel mogelijk gemaakt worden, maar niet simpeler." bron: Einstein

human spamfilter

Update:
KPN mannetje moet toch een keer langskomen... ik mis wat aders in de ISRA bij mn zus... blauw en rood zag ik lopen, maar groen en oranje of geel (?) dus niet...
Helaas voor mn zus, duurt dus minstens nog een week voor ze internet heeft...

En waarschijnlijk dat ik dus in mn studentenhuisje sneller internet heb :+

MakeItFONky
Reg. datum: 29 oktober 2007

Ik lees hier toch heel verschillende dingen over het pakket wat je krijgt. De één krijgt wel de splitter enzo en de ander helemaal niks. Ik maakte vanochtend de doos open en daar zat dus keurig een modem in (helaas gewoon het 'single' modem... ze hebben kennelijk alles weer op voorraad) én een splitter en bijbehorende stekkertjes en snoertjes. En dat terwijl ik dus het gewone KPN belbasisabonnement om laat zetten naar Telfort Vast Bellen, waar je helemaal geen splitter voor nodig hebt. Maar goed, heb alles toch maar aangesloten omdat ik nu nog met KPN bel. Helaas nog geen DSL-signaal... Maar dat klopt waarschijnlijk ook, omdat ik nog geen brief heb gehad. Wel een mailtje met de boodschap dat e.e.a. in de week van 13 december operationeel wordt. Ik wacht dus verder af...

Have FON!

MakeItFONky
Reg. datum: 29 oktober 2007

quote:
einsteintina! schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:53:
Update:
KPN mannetje moet toch een keer langskomen... ik mis wat aders in de ISRA bij mn zus... blauw en rood zag ik lopen, maar groen en oranje of geel (?) dus niet...
Helaas voor mn zus, duurt dus minstens nog een week voor ze internet heeft...
Huh? Maakt dat wat uit dan? Twee draadjes (rood en blauw) zijn toch genoeg om het modem aan te sluiten? Ik heb ook nog wit en oranje, maar die zijn op mijn ISRA niet aangesloten... Volgens Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA) zijn rood en blauw ook genoeg:

"Er lopen meestal vier draden naar het IS/RA punt: rood (A-draad), blauw (B-draad), oranje en wit. Vroeger was het nodig dat al deze draden gebruikt werden, maar tegenwoordig worden alleen nog de rode en blauwe ader gebruikt. De oranje en witte draad kunnen worden aangesloten indien de klant een tweede telefoonlijn aanvraagt. Als er zich problemen voordoen met de telefoonaders, worden er wel eens andere combinaties gebruikt (bijvoorbeeld oranje en wit voor de eerste telefoonaansluiting in plaats van rood en blauw).

Standaard kunnen via de ISDN verbinding vier afzonderlijke telefoonnummers bellen of gebeld worden (over slechts twee aders)"

einde citaat...

TweakHanz wijzigde dit bericht 09-12-2007 16:32 (47%)

Have FON!

aka d33n

Wij hebben al weer 2 weken internet via telfort.
Nu hebben we de laatste dagen een probleem, de DSL verbinding blijft telkens uitvallen.
Eerst dacht ik dat het door mijn torrents zou kunnen komen, maar nu blijkt uit de logs dat mijn line ook weg blijft vallen als ik er niet ben.
mijn log staat vol met :

1 12/09/2007 16:25:08 board 0 line 0 channel 0, call 649, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
2 12/09/2007 16:24:29 board 0 line 0 channel 0, call 641, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD

iemand een idee hoe het komt dat mijn call's geterminate worden?

- uhuh

Reg. datum: 02 juli 2001

Ik kreeg gisteren de ZyXEL P-2602R-D1A analoog single-ports modem van Telfort.
Firmware versie is V3.40 (ASG.0) 10/26/2007 (26Oct2007 meen ik)

Dit lijkt een update tov de FW van de Telfort website
13/06/07 Analoog AJZ2D0 (13Juni2007_
zie http://klantenservice.int...ent/Firmware.aspx#faq7985

Welke firmware release hebben anderen met de door Telford geleverde ZyXEL P2602-D1A
geinstalleerd gekregen ?

(per abuis eerder deze vraag buiten dit topic gepost, sorry)

Zeg maar Meik...

quote:
Toch wel. Ik zit op aderpaar 2 aangesloten. Dus dat is draad 3/4 die binnenkomen op het ISRA punt. Op aderpaar 1 had ik een vaag ADSL signaal van mijn BBNed abo van 2 jaar geleden (8Mb).
Twee draden zijn dus idd genoeg, maar welke twee is een interessantere vraag.

A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster...

Reg. datum: 16 januari 2006

hallo,

ik heb nu een weekje internet van telfort, opzich bevalt het goed, alleen ik vind de snelheid wel een beetje aan de lage kant.

volgens die centrale site zit ik 1,4 km van de centrale af.

mijn modem traint in op 16849 kbps

ik download via usenet met 1,58 mb

dat zou dan tog wel wat meer moeten zijn toch ?

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
rohit schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:01:
hallo,

ik heb nu een weekje internet van telfort, opzich bevalt het goed, alleen ik vind de snelheid wel een beetje aan de lage kant.

Hmmz, klopt toch? Modem traint in op ongeveer 16,8 megabit en je download met 1,6 megabyte per seconde. Elke tweaker hoort toch wel het verschil tussen bits en bytes te kennen... 8)7

human spamfilter

quote:
TweakHanz schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:16:
En dat terwijl ik dus het gewone KPN belbasisabonnement om laat zetten naar Telfort Vast Bellen, waar je helemaal geen splitter voor nodig hebt. Maar goed, heb alles toch maar aangesloten omdat ik nu nog met KPN bel.
Dus, zodra je DSL hebt, kan je de splitter er tussen uithalen en je telefoon direct aan je modem verbinden :)

Omdat mijn zus dus geen vaste lijn had, was er ook geen splitter nodig (maar een telefoonstekkertje kan wel handig zijn...)
quote:
TweakHanz schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:18:
[...]
Huh? Maakt dat wat uit dan? Twee draadjes (rood en blauw) zijn toch genoeg om het modem aan te sluiten? Ik heb ook nog wit en oranje, maar die zijn op mijn ISRA niet aangesloten... Volgens Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA) zijn rood en blauw ook genoeg:
Dat klopt, behalve als kpn het signaal dus op de verkeerde draadjes zet... die er niet zijn... ofzo, dat begreep ik tenminste vanmiddag van de technische dienst van telfort.
Probleem ligt dus toch bij kpn en niet bij telfort...

Reg. datum: 06 mei 2002

quote:
rohit schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:01:
hallo,

Hmmz, klopt toch? Modem traint in op ongeveer 16,8 megabit en je download met 1,6 megabyte per seconde. Elke tweaker hoort toch wel het verschil tussen bits en bytes te kennen..
Hij bedoelt dat je met 1,4 km toch meer dan die ruime 16mbit moet kunnen krijgen.

Athome wijzigde dit bericht 09-12-2007 17:31 (79%)

quote:
Athome schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:29:
[...]

Hij bedoelt dat je met 1,4 km toch meer dan die ruime 16mbit moet kunnen krijgen.
Dit heeft allemaal weer te maken met de daadwerkelijke afstand (de lijn), je aansluiting etc.
1.6mB/s is nog zo erg nog niet op 1,4km.

http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253

Reg. datum: 26 februari 2001

vanmiddag de eerste storing gehad, die duurde 2 uurtjes, pc 6171

Reg. datum: 02 juli 2001

quote:
SimonV schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:41:
Ik kreeg gisteren de ZyXEL P-2602R-D1A analoog single-ports modem van Telfort.
Firmware versie is V3.40 (ASG.0) 10/26/2007 (26Oct2007 meen ik)

Dit lijkt een update tov de FW van de Telfort website
13/06/07 Analoog AJZ2D0 (13Juni2007_
zie http://klantenservice.int...ent/Firmware.aspx#faq7985

Welke firmware release hebben anderen met de door Telford geleverde ZyXEL P2602-D1A
geinstalleerd gekregen ?
Ter info: FW AJZ2D0 hoort bij de P-2602H-D1A
Telfort levert nu de P-2602R-D1A voor analoge lijnen, deze heeft FW ASG0

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: