Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 mei 2003

quote:
R2L schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 02:11:
[...]

Deze truc lijkt mij redelijk risicovol.
Telefoongesprekken worden tegenwoordig vaak opgenomen en zijn dus ook rechtsgeldig...
Men zou je dus zomaar aan je jaarcontract kunnen houden ook al stuur je niets terug...
Ik heb het vorig jaar nog gedaan. Ik wilde Orange ADSL inclusief telefonie, maar die konden alleen op een bestaande lijn leveren. Dus ik heb telefonische belbudget aangevraagd. Toen ik het contract kreeg en de voorwaarden las (jaarcontract, niet tussentijds op te zeggen of over te nemen) heb ik de zooi weer opgezegd. Geen probleem en geen kosten. Maar ik geloof niet dat hij al was aangesloten (zat maar een paar dagen tussen).

Reg. datum: 09 mei 2003

quote:
franssie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:24:
bij thuiskomst (uit India) werkt mijn telefoon van KPN niet meer, de Budgetphone migratie was gelukt, ik ben nu ook van mijn belbudget lijn af :D (ik had alloeen Telfort iNet)
Dus je had een belbudget met daarover heen Telfort internet? En nu heb je je KPN nummer laten overnemen door Budgetphone? Interessant. Zoiets wil ik ook gaan doen als ik straks Telfort ADSL heb. Heb je van te voren nagevraagd of je ADSL lijn bleef bestaan als je het KPN abbo eronderuit haalt? Of heb je gewoon gegokt dat het goed zou gaan?
quote:
bij voipbuster heb je geen uitgaande caller ID, dat is voor mijj geen optie want vind ik onbeleefd
Dat is wel aan te zetten hoor, alhoewel ik moet zeggen dat het niet super betrouwbaar is (uitgaande caller ID werkt soms niet).

Reg. datum: 07 december 2007

ok

Moekookeh1 wijzigde dit bericht 08-12-2007 08:17 (100%)

Reg. datum: 08 september 2000

quote:
weet je ook misschien of op die draadloze modem evengoed OOK een utp kabel kan worden aangesloten omdat ik mun pc niet draadloos wil en mun laptop wel ...
Dit staat in de openingspost duidelijk aangegeven. Ik zou die eens lezen.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
RichieB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:53:
Dus je had een belbudget met daarover heen Telfort internet? En nu heb je je KPN nummer laten overnemen door Budgetphone? Interessant. Zoiets wil ik ook gaan doen als ik straks Telfort ADSL heb. Heb je van te voren nagevraagd of je ADSL lijn bleef bestaan als je het KPN abbo eronderuit haalt? Of heb je gewoon gegokt dat het goed zou gaan?
Dat gaat altijd goed (als de monteur in de centrale zijn werk goed doet). ADSL en Telefoonsignaal wordt in de wijkcentrale met kruiskabels en een splitter samengevoegd. Als je je telefoon opzegd blijft het ADSL signaal er gewoon op staan. Alleen jaren geleden toen je bij een aantal providers ook een deel aan KPN moest betalen (dit niet verwarren met de huidige doorberekening lijnhuur), toen werd het DSL signaal er ook af gehaald, maar dat is al lang niet meer zo.

Reg. datum: 20 mei 2007

quote:
Moekookeh1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:57:
[...]

weet je ook misschien of op die draadloze modem evengoed OOK een utp kabel kan worden aangesloten omdat ik mun pc niet draadloos wil en mun laptop wel ...
ja dat kan

Reg. datum: 22 november 2005

quote:
robbie171 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:31:

vandaag pakket met modem en handleiding ontvangen. voorheen had ik IPB van planet, daarvoor ISDN met adsl. ik heb dus volgends mij een annex b lijn. Omdat ik zeker wil zijnb dat ik het juiste modem heb gekregen, probeer ik dit te achterhalen. op het modem staat P-2602r-d1a. weet iemand of deze annex a of annex b geschikt is? op de site van Zyxel kom ik er niet zo 123 uit, wel zie ik dat er ook een P-2602r-d3a is. hoop dat iemand me uit de onzekerheid kan helpen.
Ik kom van InternetPlusBellen van KPN ook ISDN en heb van Telfort een annex-a (pots) modem gekregen en het werkt perfect hier.
Bij mij staat het boven op de doos van hetTelfort modem wat voor modem het is.(pots of isdn)

(Franssie zo is het misschien duidelijker ik had de quote er tussen uit gehaald om de vraag in te korten waar door het net 1 vraag was)

bedankt voor je antwoord

Moekookeh1 wijzigde dit bericht 08-12-2007 08:18 (104%)

Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
Moekookeh1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:31:
Ik ben niet heel erg technisch op dit gebied namelijk en wil niet dagen lopen klooien om het werkend te krijgen 8)7
Dan bestel je toch een monteur? Kost je een paar tientjes maar kan je wel werken?

quote:
Moekookeh1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:31:
[...]

zo duidelijk kon ik het niet vinden, ook na het lezen van de handleidingen maak ik het nog niet echt op zeg maar. Maar ik kan dus mijn router achter een standaard modem van telfort plaatsen begrijp ik. Krijg ik dan geen last met ingewikkelde instellingen of zal ie meteen goed lopen? Ik ben niet heel erg technisch op dit gebied namelijk en wil niet dagen lopen klooien om het werkend te krijgen 8)7
Als je niet heel erg technisch bent hoor je niet op dit forum thuis. Doei :w

Voor mensen die nog een heel klein beetje 'technisch' zijn: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

trolleystad wijzigde dit bericht 07-12-2007 15:45 (5%)

kan weg dit bericht

Moekookeh1 wijzigde dit bericht 08-12-2007 08:18 (94%)

quote:
Moekookeh1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:45:
[...]

ahaa ook een idee maar in dat geval kan ik ook direct een draadloos modem nemen ipv de monteur voor die paar tientjes meer, dan zal er zowieso geen probleem ontstaan ...

Na aansluiting van telfort telefonie kan ik neem ik aan kpn vaste lijn opzeggen, moet ik nog ergens specifiek op letten bij het opzeggen zodat mijn telfort telefonie wel blijft werken?
Staat in de startpost....

ok, thanx

Moekookeh1 wijzigde dit bericht 07-12-2007 16:00 (162%)

quote:
Moekookeh1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:49:
[...]

sorry dat niet iedereen zo slim is als jij bent, ik heb wel "dommere" vragen voorbij zien komen, bedankt voor je hulp :?
Dit heeft totaal niks met slim zijn te maken. Het gaat er om dat dit forum ooit voor tweakers onder elkaar was. Op een gegeven moment kreeg men door dat de mensen hier verstand van zaken hebben en werdt het forum bestormd door 'digibeten' die zelf geen moeite doen om iets uit te zoeken. Sindsdien worden alle simpele vragen hier gedumpt en dan is het: "Tweakers, zoek het maar uit, ik hoor wel van jullie!".

Nee, als ik niet zie dat iemand zelf een beetje onderzoek gepleegd heeft ben ik niet erg behulpzaam op een forum. Dus houd a.u.b. je commentaar voor je.

trolleystad wijzigde dit bericht 07-12-2007 15:55 (4%)

ik had mun bericht al reeds verwijderd ....

Reg. datum: 08 november 2007

quote:
wolu47 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:03:
[...]

Ja mensen die met KPN telefoon bellen geen probleem.
Alleen als ze met @Home telefoon bellen.
Als je wat weet meld het dan ff.

thx
ik heb gisteren niet meer terug gebeld naar Telfort omdat ik geen tijd had, ik ben net thuis en kom te de ondekking dat de telefoon nu goed werkt, de mensen die mij niet konden bereiken heb ik net aan de lijn gehad.
Dus ik denk dat het toch met de migratie te maken heeft en dat je enig geduld moet hebben.

gr,
Hans :) :) :) :) :) :)

OSX or Ubuntu, or none

quote:
RichieB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:53:
[...]

[...]
yep, ik had xs4all + MXStream + KPN BelBudget (bb)

toen
1) Telfort -exclusief telefonie aangevraagd, =
2) Na de Telfort migratie: Telfort + KPN bb (dus ex mxstream en ex xs4all)
3) budgetphone (BPh) portering aangevraagd (ze wisten niet dat het kon en waarschuwden me nog - echt een uitstekende service en ik heb ze dan ook net gemaild dat het gelukt is)
4) van KPN bevestiging gehad per brief dat het abonnement per 5 december stopt, Bph stuurde kort daarna een mail met de inlog gegevens
5) 5 december (volgens afspraak) ging de KPN lijn eruit
6) Bph instellen op de Zyxel en bellen maar!
7) caller ID werkte niet - 1 mailtje en een half uur later antwoord dat het zou moeten werken, en het werkte!

en ja, ik heb een beetje gegokt :D maar ik dacht dat als je telfort ex telefonie kan hebben dat het ook via BPh zou moeten werken- en ik heb het natuurlij kook eens in dit topic gevraagd en (ik dacht van bjck) kreeg ik antwoord dat het zou (moeten) werken.

franssie wijzigde dit bericht 07-12-2007 18:58 (7%)
Reden: ietsje duidellijker misschien

Mini IC2 media server | Mini Work Station | iBook | g3 iMac voor de leuk | Dreambox

Reg. datum: 06 mei 2002

Voor mensen die benieuwd zijn of het beeindigen van IPB bij overstap naar Telfort goed gaat zonder IPB daarbij op te zeggen (zoals vermeld in startpost).

Dat gaat goed. Ik ben 3 dec overgegaan en heb vandaag (7 dec) een brief gehad van KPN dat mijn IPB per 4 dec beeindigd is. Dit is precies zo gegaan zoals de Helpdesk van de KPN dit mij verteld heeft.

Reg. datum: 06 mei 2002

Nu een vraag mijn kant.

Ik heb in de zyxel router (die van Telfort dus) onder andere poort 443 (HTTPS) opgezet. Alle andere poorten die ik open heb gezet zijn toegankelijk alleen poort 443 kan ik extern geen toegang toe krijgen.

Wat is hier niet goed? Via mijn experiabox had ik wel toegang en aan de pc is niets veranderd

Reg. datum: 08 november 2007

Weet iemand hoe ik mijn psp aan de praat krijg?, ik heb het mac adres in de modem ingevoerd, maar hij geeft constant aan netwerksleutel verkrijgen dat doet hij een tijdje en dan houdt het op.

gr,
Hans

Beste, Mahazi.

Het kan zijn dat de netwerksleutel te lang is, waardoor de PSP een time-out geeft.
Mischien kan je je netwerksleutel veranderen in een kortere en probeer dan opnieuw verbinding te maken. Ook kan het zijn dat het type beveiliging niet word ondersteunt.

Groetjes,
Bram

Reg. datum: 17 oktober 2006

quote:
franssie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:38:

en ja, ik heb een beetje gegokt :D maar ik dacht dat als je telfort ex telefonie kan hebben dat het ook via BPh zou moeten werken- en ik heb het natuurlij kook eens in dit topic gevraagd en (ik dacht van bjck) kreeg ik antwoord dat het zou (moeten) werken.
Waarom ga jij (en andere) eigenlijk met hun telefonie naar Belbuget? Volgens mij is het bijna even duur namelijk?

Reg. datum: 10 november 2007

quote:
Mahazi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:04:
[...]

ik heb gisteren niet meer terug gebeld naar Telfort omdat ik geen tijd had, ik ben net thuis en kom te de ondekking dat de telefoon nu goed werkt, de mensen die mij niet konden bereiken heb ik net aan de lijn gehad.
Dus ik denk dat het toch met de migratie te maken heeft en dat je enig geduld moet hebben.

gr,
Hans :) :) :) :) :) :)
Oke, hier werkt het nog niet. Zal dan nog maar ff wachten

heb ik ook geen last van @Home bellers. lol

Reg. datum: 16 oktober 2007

quote:
Azqi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:35:
[...]

De Linksys WAG54G ondersteunt gewoon ADSL2+, ik heb hem zelf nl. ook.(Tweakdsl)
Zie ook deze link naar het gegevensblad van de Linksys site:
http://www-nl.linksys.com...ue&lid=7619822737B100

Ik adviseer idd ook om de firmware upgrade te doen, maar dat kan gewoon vanaf de Linksys site.
We zullen zien. Ik moet de snelheid wat uitgebreider testen.
Wat ik in de opening post heb gevonden is dat de afstand van IS/RA punt naar modem zo kort mogelijk moet zijn. Dat heb ik dus niet. Ik heb hem na mijn aansluiting in mijn woonkamer pas gesplit. Afstand IS/RA (in meterkast) tot huiskamer is ca. 3 meter aan telefoonkabel. Zou dat echt veel uitmaken? Ik kan het me haast niet voorstellen.

Heb tot nu toe alles gevolgt hier. Ook de stap genomen om Telfort + bellen aan te vragen.
26/11 bevestiging Telfort, vanmiddag al in stap 4. Krijg dus binnenkort de spulletjes al binnen.
Nu alleen nog helemaal wachten tot 22/02/08. Wel lekker de tijd om Planet IPB op te zeggen (voor 18/01/08)

Vraag me nu alleen af: wanneer gaat de garantieperiode van je modem in? Als je het binnen hebt of als je activeert?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: