Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Capgemini

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Ganymedus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:20:
Mijn excuses miel, het was idd een voorbarige conclusie.
Ergens vind ik het jammer dat je niet vertrekt om de arbeidsvoorwaarden, want dergelijke input is natuurlijk altijd leerzaam.
hoe bedoel je dat precies?

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

Reg. datum: 15 maart 2001

Het is altijd van educatieve waarde voor een bedrijf om medewerkers te hebben die vertrekken ivm de arbeidsvoorwaarden. Dit stimuleert namelijk het onderzoek naar verbeteringen in de arbeidsvoorwaarden, hetgeen uiteindelijk een positief effect heeft op recruitment en retention.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Life is a gift...
Reg. datum: 05 oktober 2001

quote:
Ganymedus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:02:
Het is altijd van educatieve waarde voor een bedrijf om medewerkers te hebben die vertrekken ivm de arbeidsvoorwaarden. Dit stimuleert namelijk het onderzoek naar verbeteringen in de arbeidsvoorwaarden, hetgeen uiteindelijk een positief effect heeft op recruitment en retention.
As in jij bent van Cap en zit daar in een positie om met dit soort zaken daadwerkelijk veranderingen binnen het bedrijf teweeg te brengen?

Bij je exit-gesprek wordt dezelfde vraag overigens gesteld en worden jouw gegeven op de grote analyse-hoop gegooid waar mensen doorheen struinen om tot de conclusie te komen dat het afgelopen jaar 10% van de exiters weggingen omdat de arbeidsvoorwaarden niet naar wens waren :) (just an example)

If u are only busy correcting mistakes it is sometimes better to throw it all away and simply start over with a clean sheet

Mijn functie binnen Cap is volgens mij niet ten sprake geweest?

Klopt, er worden idd exit-gesprekken gevoerd en aan de hand daarvan worden er conclusies getrokken. Dat neemt echter niet weg dat het ook een verrijking kan zijn om deze conclusies te toetsen aan verhalen van de werkvloer.

Behhhhh
Reg. datum: 18 mei 2003

Even over degenen die begin volgend jaar een auto gaan bestellen (net als ik ;))... ik wil no even sparren. Ik zit te twijfelen tussen een Peugeot 207 (cool & blue benzine) en een Honda Civic Hybride.

Eigenlijk heb ik nu een vrij sterke voorkeur voor de Honda, omdat deze in zeer luxe uitvoering geleverd wordt en qua maandlasten net zo duur is als de 207 i.v.m. belastingvoordeel (14 ipv 25% bijtelling).

Wat zijn volgens jou (indien je de Honda Civic Hybrid overwogen hebt) de reden om deze wel of niet te nemen ?

Reg. datum: 01 juli 2004

quote:
Stephane schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:26:
Even over degenen die begin volgend jaar een auto gaan bestellen (net als ik ;))... ik wil no even sparren. Ik zit te twijfelen tussen een Peugeot 207 (cool & blue benzine) en een Honda Civic Hybride.

Eigenlijk heb ik nu een vrij sterke voorkeur voor de Honda, omdat deze in zeer luxe uitvoering geleverd wordt en qua maandlasten net zo duur is als de 207 i.v.m. belastingvoordeel (14 ipv 25% bijtelling).

Wat zijn volgens jou (indien je de Honda Civic Hybrid overwogen hebt) de reden om deze wel of niet te nemen ?
Collega van me (net zoals ik ook YP) die m heeft besteld koos ervoor vanwege de ruimte, het rijgedrag, goedkope lasten en de middenarmsteun voor :P . En hij is inderdaad rijk uitgerust.

Ik zelf heb voor de 207 gekozen, maar dan de XS pack uitvoering met de 1.6 vti motor en nog wat extra's. Uiteindelijk ben ik per maand een kleine 40 euro meer kwijt (dus inclusief bijtelling en eigen bijdrage).

@Stephane
Er is een tooltje bij Cap genaamd LEASEVG2004.xls hiermee kun je de kosten van iedere auto goed doorrekenen.

Ik heb heel bewust niet voor de Honda gekozen omdat ik de rijgeluiden erg vervelend vond. Het is wel heerlijk om een automaat te hebben, zeker 's morgens in de file. Heb je al eens naar de Prius gekeken? Als je deze nog voor het einde van het jaar kunt/mag bestellen. Kun je hem tegen gereduceerd tarief leasen en daarnaast heb je de mogelijkheid om hem na 2 jaar weer in te leveren.

Reg. datum: 29 augustus 2000

quote:
Mikedigi schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 22:04:
Ik heb een aanbod van CAP gekregen en geaccepteerd. Nu kan ik alleen nog afvallen als ik niet door die assessmentdag heen kom. Hoe zijn de ervaringen met die dag ? Moet ik mij zorgen maken ? Of mag ik met mijn HBO+ denkniveau en goede sociale skills geen problemen verwachten ?
Het bleek inderdaad geen probleem, ik kreeg een positief advies.
Per 1 februari ga ik beginnen als software-tester bij public.
Zijn hier toekomstige collega's in de zaal ? ;)

Reg. datum: 08 december 2007

quote:
Mikedigi schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:16:
[...]

Het bleek inderdaad geen probleem, ik kreeg een positief advies.
Per 1 februari ga ik beginnen als software-tester bij public.
Zijn hier toekomstige collega's in de zaal ? ;)
ik hopelijk mikedigi. Heb woensdagmiddag m'n assessment en ben een tikkeltje zenuwachtig. Wat viel er mee en wat viel er tegen?

Dat is altijd moeilijk te zeggen, wat voor mij eenvoudig was zal misschien voor jou moeilijk zijn of andersom.
De rollenspellen waren voor mij niet moeilijk, omdat dat nu juist een groot deel van mijn huidige werk is.
Ik had wat moeite met sommige oefeningen.
Als je HBO-niveau hebt en daarnaast een beetje makkelijk babbelt kom je er wel doorheen.
Ze kijken vooral naar je vermogen tot leren, het snel oppakken van nieuwe facetten van je toekomstig werk. Probeer ontspannen naar het assessment te gaan.
Je krijgt je eigen kamertje waar je het hele dagdeel zit en je wordt vriendelijk behandeld. Je hoeft niets mee te nemen, behalve jezelf ;)

Mikedigi wijzigde dit bericht 08-12-2007 23:46 (17%)
Reden: typo as usual ;)

HBO werk- en denk niveau is wel in orde, maar mis echter de papieren. Ik heb een MBO4 opleiding gedaan in de administratie en ben daarna full time gaan werken (heb me laten verleiden door het geld 8)7). Doordat ik bij een jong en groeiend bedrijf zat ben ik toch de IT-kant opgerold en heb me daar een paar jaar mee bezig kunnen houden en uiteindelijk runde ik onze IT services afdeling.
Het ontbreken van de papieren is me toch een slap in the face geweest bij sollicitaties en ik ben dan ook van plan om in februari een deeltijd opleiding BI te gaan doen.

Via een ex-collega, die cluster leader is bij Financial Services, heb ik via een achterdeurtje een gesprek weten te krijgen. De manager die het gesprek afnam, schatte me op senior consultant. Hij heeft me, tijdens het gesprek al, een salarisaanbod gedaan op niveau 14 (consultant niveau). Ik ga hier wel op achteruit, maar hier staat wel weer iets tegenover; Doordat ik de papieren en wat kennis voor m'n toekomstige functie mis, willen ze me in 1,5 jaar opleiden tot business analist. Dit zou erg fijn zijn, want dan zou ik theoretisch gezien niet per sé die hbo opleiding hoeven doen (wat ik eigenlijk zelfs dan nog zou willen doen denk ik). Maar goed, hier ga ik me pas druk om maken als ik die assessment doorkom :D

Ik ga de avond ervoor gewoon vroeg naar bed en zie woensdag wel wat er op me afkomt. Moet ik natuurlijk niet mezelf vergeten mee te nemen :+

* Sjent is excited :Y

Succes dan maar, het verhaal klinkt goed !

Als je het niveau van een senior consultant hebt, zou ik es kijken of je niet alvast in niveau 15 gezet kan worden.

@Mike, thanks!

@Gany,
Bedankt voor de input, zal er rekening mee houden (mits ik er doorheen kom natuurlijk :) )!

Zal wel even een kort berichtje posten of het wat geworden is.

Reg. datum: 31 maart 2003

Ik ben blij te vermelden dat ik vanaf 1 Februari aande slag ga bij Cap Gemini als Junior Testconsultant bij de testforce B59. Ik heb er erg veel zin in en ben heel benieuwd wat ik allemaal ga beleven. :D

Reg. datum: 18 mei 2004

quote:
Stephane schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:25:
Ik beschik ook al over de nieuwe Lenovo R61 laptops, en deze bevalt erg goed !
Ze gingen toch de T61 als werkpaardje voeren? En is er al iets bekend over die prive laptop die je tegen een zeer gereduceerd tarief kon aanschaffen? Mijn vader werkt nl ook bij Cap maar die is te lui om dat even op te zoeken voor mij :P

Heb vandaag positief advies gehad op de assessment, whoohoo!!!

Ik begin als het goed is per 2 januari als business analist bij financial services.

Mede Cap'ers, I salute you! :w

Sjent wijzigde dit bericht 12-12-2007 20:23 (6%)
Reden: op 1 januari werkt natuurlijk niemand :P

@ Sjent: gefeliciteerd ;) Dan begin je nog eerder dan ik.
@ Clubvibe: dan zullen we elkaar nog wel tegenkomen in het inwerkprogramma ;)

Reg. datum: 31 maart 2003

@ mike Het lijkt me wel dat we elkaar tegen komen. Ik zit zelf bij finance maar ik ben benieuwd hoe je het bij public zult vinden.

@Sjent: Welkom bij de club.
@Guido: Exacte gegevens zijn er nog niet over bekend. Ik heb hier de T61 staan, ik moet eerlijk bekennen dat hij me iets tegenvalt qua bouw. De R61 wordt ook gevoerd. Het verschil was geloof ik het formaat scherm, 14" of 15".
@Mike & Club: Jullie zullen waarschijnlijk wel samen bij de blauwspuit dag zijn. ;)

Dus...
Reg. datum: 24 maart 2000

Ik begin maandag bij de club outsourcing in Utrecht.
Dit voor 3 maanden.

*** Vicksburg ***

@gany: blauwspuitdag: leg eens uit ? :)

Stiekem FOK!ker

quote:
Mikedigi schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:17:
@gany: blauwspuitdag: leg eens uit ? :)
hij bedoelt daarmee de onboarding ;).

A little shop of development horrors
LuNaTiC is wederom crew bij FOK!

Ars non postulat causam

Ben onlangs bij Cap geweest. Het begon met een open vraag over het imago van Cap, waarop ik eerlijk aangeef dat ik ze een wat "stoffig" imago vind hebben.

Even later wordt me gemeld dat ik niet voor een "functie" solliciteer, want die hebben ze niet. Neeeeeeen, ze doen aan rollen! Waar jij in past! Dat mag je gaan doen! Woehoe! Lekker "hip"!

Daarna wordt me verteld dat ik niet had mogen zeggen dat ze "stoffig" zijn. Tja ... Vraag het dan ook niet.

Conclusie: Cap Gemini is net een vrouw. Ze vragen wat je denkt, maar willen horen wat zij vinden.

@intGod
Lol, bij welke sector ben je geweest?
En ja, het is spijtig dat mensen Capgemini een stoffig imago toedelen. Maar het is jou mening, alleen wat vind je dat Capgemini daar aan kan/moet veranderen?

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: