Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 april 2005

In de startpost lees ik dat de zyxel-modems ook een lifeline-loopthrough hebben.
Ik meen dat dit vroeger bij tiscali altijd gedeactiveerd was in de modems. Werkt dat nu wel?

Reg. datum: 29 juni 2007

Zo vreemd?

Morgen wordt mijn lijn officieel opgeleverd.
Als sinds het weekend al signaal en een heel behoorlijke downstream van 1610 (afstand tot centrale +/- 2400 meter).
Nu is vanochtend de KPN man langsgeweest. Ik had namelijk om een nieuwe aansluiting gevraagd op het tweede paar.
Vijf minuten voordat er aangebeld werd viel het ADSL signaal weg.
De man keek bij het ISRApunt en vroeg of alles werkte. Ik zei tot 5 minuten geleden wel!
Dat klopt dat heb ik gedaan (om te testen) zei hij. Nu dacht ik dan komt het signaal wel weer zo terug.
Hij is ondertussen al weer drie uur weg maar nog steeds geen signaal terug.
Klopt dit wel of ben ik gewoon te ongeduldig.

Help me Mr. B. Help me!!
Reg. datum: 30 december 2000

FF nog over het opzegtermijn bij je huidige ISP.

Ik heb nu Internet van Planet Internet. Aangezien Telfort ¤33 goedkoper is heb ik op 3 december Internet bij Telfort aangevraagd en ingevuld dat Telfort mijn lijn op 15 februari 2008 kan overnemen. Het contract van Planet Internet loopt tot 17 februari 2008 dus ik zou op z'n laatst op 17 januari 2008 kunnen opzeggen.

Wat ik nu heb gedaan is in de opzegbrief naar Planet Internet vermeld dat Telfort dus op 15 februari 2008 mijn verbinding gaat overnemen en ik dacht bij mijzelf ik stuur de brief vast maar op dan ben ik mooi op tijd of had ik daarmee beter nog even kunnen wachten en pas in januari de brief moeten versturen?

Mijn brief:

Beëindiging overeenkomst

Gegevens aanbieder

Planet Internet
t.a.v. Klantenservice
Postbus 3053
3800 DB Amersfoort

Gegevens klant

Betreft: Beëindiging overeenkomst

Geachte heer/ mevrouw,

Via deze weg deel ik u mede dat ik Telfort de opdracht heb gegeven om mijn ADSL-verbinding per 15-02-2008 over te nemen. Om die reden beëindig ik hierbij mijn ADSL-abonnement tegen het einde van de abonnementsperiode, die afloopt op 17-02-2008.

Mijn abonnementsgegevens:
Gebruikersnaam: *****
E-mailadres: ******
Klantnummer: ******

Ik wil benadrukken dat het hier om een zogenaamde 'Telco-telco migratie' gaat en dat u dus rekening dient te houden met het feit dat mijn ADSL-verbinding behouden moet blijven voor overname door Telfort.

Ik ga er vanuit dat hiermee de overeenkomst tegen het einde van de lopende abonnementsperiode is beëindigd. Graag ontvang ik van u ook nog een bevestiging van de beëindiging van de overeenkomst.

Met vriendelijke groet,

Intel E6600@3Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
AtRi schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:51:
In de startpost lees ik dat de zyxel-modems ook een lifeline-loopthrough hebben.
Ik meen dat dit vroeger bij tiscali altijd gedeactiveerd was in de modems. Werkt dat nu wel?
Waar lees je dat dan? De modems hebben geen life-line.

Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
Bull schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:55:
FF nog over het opzegtermijn bij je huidige ISP.

Ik heb nu Internet van Planet Internet. Aangezien Telfort ¤33 goedkoper is heb ik op 3 december Internet bij Telfort aangevraagd en ingevuld dat Telfort mijn lijn op 15 februari 2008 kan overnemen. Het contract van Planet Internet loopt tot 17 februari 2008 dus ik zou op z'n laatst op 17 januari 2008 kunnen opzeggen.

Wat ik nu heb gedaan is in de opzegbrief naar Planet Internet vermeld dat Telfort dus op 15 februari 2008 mijn verbinding gaat overnemen en ik dacht bij mijzelf ik stuur de brief vast maar op dan ben ik mooi op tijd of had ik daarmee beter nog even kunnen wachten en pas in januari de brief moeten versturen?
Doen als je in stap 4 van het orderproces zit, dan kan planet de lijn niet meer slopen.

Lees ook mijn topic over het opzeggen van Planet en hou de boel goed in de gaten.

Slasher wijzigde dit bericht 05-12-2007 13:08 (8%)

Reg. datum: 29 juni 2007

quote:
Martinus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:24:
Telfort belde me om de datum door te geven, en als ik info wilde hoe laat precies etc dan moest ik KPN bellen, zonder specifiek te noemen welek afdeling(planning gok ik)
Heeft iemand het nummer om KPN te bellen of gaat dat altijd via 0900-0244 of het storingsnummer 0800-0407

Help me Mr. B. Help me!!

quote:
Slasher schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:07:
[...]

Doen als je in stap 4 van het orderproces zit, dan kan planet de lijn niet meer slopen.

Lees ook mijn topic over het opzeggen van Planet en hou de boel goed in de gaten.
Ik zit volgens mij nu nog in stap 1, heb de brief van Telfort zelfs nog niet eens ontvangen. Nou ja, ik zie wel hoe het loopt. Ik heb in de brief de datum vermeld wanneer het moet stoppen.

Intel E6600@3Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL

Reg. datum: 31 oktober 2000

Verdraaid ... ik heb sinds 3 weken een nieuw appartement waar ik zodirekt natuurlijk ook wil kunnen internetten. Ik heb dus alvast een aanvraag gedaan voor Telfort ADSL op mijn nieuwe adres.
Nu krijg ik na 3 weken onderstaande afwijzing, lekker vaag.

De vorige bewoner is het huis uitgekicked gezien de grote hoeveelheid post van gerechtsdeurwaarders. Ik vermoed dat er op de naam van de oude bewoner nog verbindingen aktief zijn in mijn nieuwe woning.

Ik voel hem al aankomen, dit traject gaat waarschijnlijk weer weken duren...

:(
quote:
Geachte Kokkers,

Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer xxxxxxx kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan via de post een meer uitgebreide bevestiging.

Reg. datum: 05 december 2007

Even een vraag. Ik heb zojuist Telfort Internet en vaste telefonie aangevraagd, deze zou geleverd kunnen worden per 7 januari 2008. Nu heb ik op dit moment nog IPB, de opzegtermijn is een maand (net zoals velen van jullie bevestigd gekregen aan de telefoon: werd ook expliciet gevraagd of ik de KPN versie had). Ik moet alleen per 7 december opzeggen om 7 januari afgesloten te zijn.

Nu lees ik dat je pas moet opzeggen als je in stap 4 bent. Dat zal voor mij te laat zijn, omdat ik uiterlijk morgen op moet zeggen bij KPN.

Nu vertelde een Telfort medewerker mij dat ik pas ga betalen als ik ben aangesloten. Dus als ik pas opzeg per 7 februari bij KPN en dan pas omga naar Telfort, zou ik pas per 7 februari hoeven betalen bij Telfort...?

Komt iemand dit bekend voor, of moet ik wellicht mijn aanmelddatum bij Telfort verruimen naar 7 februari?

Of zou ik gewoon nu al bij KPN moeten opzeggen?

Alvast bedankt voor wat tips!

Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
Bull schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:30:
[...]

Ik zit volgens mij nu nog in stap 1, heb de brief van Telfort zelfs nog niet eens ontvangen. Nou ja, ik zie wel hoe het loopt. Ik heb in de brief de datum vermeld wanneer het moet stoppen.
Als je nu al gaat opzeggen kan het zijn dat planet een zogenaamde "sloop opdracht" op de lijn gaat zetten en dan kan het zijn dat je zonder internet komt te zitten

Reg. datum: 31 augustus 1999

quote:
Kokkers schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:30:
Verdraaid ... ik heb sinds 3 weken een nieuw appartement waar ik zodirekt natuurlijk ook wil kunnen internetten. Ik heb dus alvast een aanvraag gedaan voor Telfort ADSL op mijn nieuwe adres.

De vorige bewoner is het huis uitgekicked gezien de grote hoeveelheid post van gerechtsdeurwaarders. Ik vermoed dat er op de naam van de oude bewoner nog verbindingen aktief zijn in mijn nieuwe woning.

[...]
Zoals ik het lees is, is het vooral door een technische reden afgewezen.

Weet je zeker dat de aansluiting op dat huisnummer zit?
Aangezien je in een appartement woont, kunnen de problemen ontstaan doordat je huisnummer+toevoeging:
  • niet bekend is bij KPN (en alleen de hoofdaansluiting op het primaire huisnummer)
  • OF onder een andere titel in hun systeem staat (1B staat als 1-II bekend).

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

Reg. datum: 09 mei 2003

quote:
AtRi schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:51:
Alleen de ZyXEL Prestige 2602HL en 2602HWL hebben een lifeline. Deze modellen worden volgens mij niet door Telfort uitgeleverd.

Help me Mr. B. Help me!!

quote:
Kokkers schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:30:

[...]
Das inderdaad knap lullig voor jou. Jij kon niet weten dat de lijn al in gebruik was.

quote:
Speed24 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:35:
[...]

Aangezien je in een appartement woont, kunnen de problemen ontstaan doordat je huisnummer+toevoeging:
  • niet bekend is bij KPN (en alleen de hoofdaansluiting op het primaire huisnummer)
Over het huisnummer kan geen misverstand bestaan. Het is een enkel, volwaardig huisnummer.
In de (eigen) meterkast is alles op orde. Maar even de post afwachten...

Reg. datum: 01 november 2007

Ik zou op 30 november opgeleverd worden (ADSL-migratie van vorige provider). Sinds 30 november heb ik geen ADSL-signaal meer, dus geen Telfort, en heb meerdere keren met de helpdesk gebeld. Officiele status is nu dat er een storingsonderzoek loopt dat 10 werkdagen duurt (tot 19 december).

Mijn vorige ADSL-abonnement had ik sinds 2005. Derhalve een prima ADSL-verbinding. Nu ineens een probleem? Heel vreemd. O ja, ik heb Vast Bellen aangevraagd. Dus tot eind december geen Internet (thuiswerken, email, Telebankieren, etc) EN geen telefoon.

Ik vraag me af wat er nodig is om een prioriteitsverhogende status te krijgen. Dit kun je toch niet met droge ogen menen: tot eind december loopt er een onderzoek? U moet maar even geduld hebben? Ongelofelijk.

Wie heeft advies voor mij? Zijn er escalatiemogelijkheden die ik kan triggeren? Of is het wachten op het wassende water.

Wie slingert mee?
Reg. datum: 21 april 2004

Mhh ik heb vandaag het pakket besteld en zit nu momenteel nog op kabel... deze gaat per 1 januari eruit.. ik heb niet aangegeven aan telfort dat we kabel hebben.. Hoop dat het allemaal goed gaat lopen..

www.deapen.nl Im a Monkey

Help me Mr. B. Help me!!

quote:
Slasher schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:35:
[...]

Als je nu al gaat opzeggen kan het zijn dat planet een zogenaamde "sloop opdracht" op de lijn gaat zetten en dan kan het zijn dat je zonder internet komt te zitten
Hmm, hopelijk gebeurt dat niet anders zit ik straks meer dan een maand zonder internet. Als ze gewoon de opzegbrief goed lezen dan moet het goed komen.

Heb de brieven van Telfort ook net binnen :)

Reg. datum: 20 januari 2000

Zo, Telfort Internet is aangevraagd! Wensdatum 14 januari. Zit nu uiteraard in stap 1 :).

Hmm lekker, van 1.5 naar max 20 Mbit, en van 21,95 naar 19,95 :)

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
[TCT]Nexus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:33:
Ik overweeg ook over te stappen naar Telfort Internet. Ik heb nu KPN Direct ADSL sinds iets meer dan twee jaar. Ik begrijp dat het na een jaar per maand opzegbaar is (bij mij dus).

Als ik alle info in dit topic goed begrijp kan ik het als volgt regelen?
- Telfort Internet aanvragen met ingangsdatum 16 januari (vandaag over 6 weken)
- KPN Direct-ADSL opzeggen per 5 januari (vandaag over 1 maand)

En ik kan mijn vaste telefoonlijn via KPN dan later altijd nog opzeggen, toch?
Telfort aanvragen en KPN NIET opzeggen!
Ik ben zelf ook overgestapt van DIRECT-ADSL naar Telfort. Telfort neemt je ADSL over en je DIRECT-ADSL van KPN wordt vanzelf opgezegd. De Opzegbrief van KPN krijg je echter pas nadat je Telfort abonnement actief is.

Reg. datum: 04 december 2007

quote:
[...]

Same here. Heb mijn overstap aangevraagd op 4 november en gisteren eenzelfde mailtje. Telfort gebeld waar ik kreeg te horen dat de huisnummertoevoeging onbekend is bij KPN, met het verzoek om zelf KPN te bellen. Inmiddels 3 keer en vier keer met KPN aan de lijn gehangen. Bij de ADSL-klantenservice van KPN werd ik in eerste instantie afgewimpeld. Na een tweede keer Telfort te hebben gesproken ("wij kunnen er niet veel meer aan doen dan de aanvraag opnieuw indienen, maar de kans is groot dat ie dan opnieuw wordt afgekeurd"), heb ik bij KPN expres een verkeerde keuze gemaakt in het menu om zo de Canvas registratie te kunnen achterhalen. De eerste medewerker kon mij niet helpen. Uiteindelijk via 1e lijn ADSL terecht gekomen bij 2e lijn en technisch aanspreekpunt (?) en die geven aan dat het door mij ingediende verzoek gewoon goed moet zijn... Telfort heeft de aanvraag nu opnieuw ingediend, maar ik vrees het ergste... :(

Jammer dat Telfort zelf niet meer probeert te doen. Het wordt voor mij straks gewoon gokken wat de toevoeging is. Na 2 zal ik B proberen en ook nog II. Geldverspilling lijkt mij, maar wie ben ik... :?
Iemand nog tips?

... get to the point!
Reg. datum: 12 januari 2004

quote:
supersatan schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:00:
[...]
Telfort aanvragen en KPN NIET opzeggen!
Ik ben zelf ook overgestapt van DIRECT-ADSL naar Telfort. Telfort neemt je ADSL over en je DIRECT-ADSL van KPN wordt vanzelf opgezegd. De Opzegbrief van KPN krijg je echter pas nadat je Telfort abonnement actief is.
Had KPN gemaild en dit was idd. het antwoord (Direct ADSL niet zelf opzeggen) wat ik van hen kreeg. Maar je bent naar mijn weten de eerste die zijn (succesvolle) praktijkervaring hiermee post. Goed om te lezen.

:D
Reg. datum: 16 juli 2003

quote:
dinkelover schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:32:
[...]

Wanneer heb je besteld, weet je dat toevallig nog? Speedtest is een slechte test voor deze snelheid. 12MBit is heel goed zelfs via speedtest. En de lijn wordt echt niet beter hoor naarmate de tijd verstrijkt. Bjck had ergens een link van die testbestanden staan tot 1000MB op Gigabit verbindingen. Die trok mijn lijn (Tele2 20Mbit) volledig vol. Ik zal zo eens zoeken.
6 November heb ik het besteld. Let wel: geen KPN op de telefoonlijn. Dus geen huidige provider of whatever. Die monteur kwam en binnen 10 minuten had ik internet. Oja, 1 GB in 12 minuten, give or take. Ik ben best tevreden. ;)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Reg. datum: 29 januari 2003

Dank voor de duidelijk openingspost over ADSL/ADSL2/ADSL2+.

Toch nog even een vraagje hierover:

Volgens mijn modem ben ik verbonden met ADSL2PLUS (DSL Mode). De downloadsnelheid echter ligt rond 8Mbps (zoals de genoemde snelheid bij niet volledig omgebouwde adsl2 centrales). Het modem geeft als snelheid aan: 10250 kbps / 1026 kbps. Wordt dit dan veroorzaakt door een slechte lijn / afstand tot centrale? Ik twijfel omdat de snelheidsindicatie op telfort.nl op mijn adres rond de 17Mbps aangeeft, wat dus dubbel zo snel is als de nu behaalde snelheid.

De check op bbned (http://pcdb.bbned.nl/) geeft aan dat de afstand tot de centrale centrale 1606 meter is. Volgens de grafiek in de openingspost zou de snelheid op die afstand bij ADSL2+ dan nog rond de 20Mbit moeten zijn. Heeft iemand suggesties waar dit verschil in kan zitten?

Om even terug te komen op het Telfort mailtje over de onuitvoerbaarheid van mijn internetbestelling;
Ik heb Telfort klantenservice even gebeld en die zeggen dat er geen DSL aangevraagd kan worden omdat er geen KPN lijn ligt naar mijn nieuwe adres. Telfort zegt niks te kunnen doen zonder vaste lijn bij KPN (daar heb ik 3 weken op moeten wachten).

Telfort adviseert mij een belbudget abo te nemen bij KPN.

Vervolgens KPN gebeld en die zeggen dat dit 10,50 per maand + 47,00 aansluitkosten gaat kosten en dat ik vast zit aan een jaarcontract. Vriendelijke medewerker van KPN zei dat het erg vreemd is dat de consument dit zelf moet regelen aangezien Telfort ook directe contacten heeft met KPN.

Telfort adverteert naar mijn weten ook dat er geen kosten voor de vaste lijn worden doorberekend naar de eindgebruiker. Zelf vind ik het bijzonder vreemd als ik wil internetten en bellen via Telfort ik alsnog eerst bij KPN een abonnement op een telefoonlijn moet nemen.

Heb ik gewoon de verkeerde Telfort medewerker aan de lijn gekregen die het makkelijk afschuift naar KPN?

Iemand anders een mening?

Reg. datum: 03 april 2005

quote:
trolleystad schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:01:
[...]

Waar lees je dat dan? De modems hebben geen life-line.
Sorry, te snel/niet goed gelezen. Het staat inderdaad in de start post dat ze geen lifeline hebben. :o

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: