Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
XanderDrake schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:54:
ohja, mijn image hosting is op dit moment down, ik zal een dezer dagen een alternatief zoeken.
www.allyoucanupload.com :)
Gebruik ik al werkelijk jaaaren en is nog nooit een plaatje van weggeweest!
Ook kun je makkelijk zien op welke datum je hoeveel pics hebt geuploaded en 't is redelijk snel!

Was dit al voorbij gekomen:
http://www.mobilecomputermag.co.uk/mambots/content/multithumb/images/b.0.600.0.0.stories.news.2007.11.10in-asus-eee-pc.jpg

Asus Eee PC with 10 inch screen planned for 2008

Asus Eee PC 4G review van Mobile Computermagazine!

EINDELIJK! 'Review' van de Asus Eee versus de Packard Bell EasyNote XS20 :-)

http://aycu16.webshots.com/image/35495/2003320883087320874_rs.jpg

http://aycu28.webshots.com/image/33347/2003335640601553657_rs.jpg

http://aycu18.webshots.com/image/32257/2003379677071495422_rs.jpg

http://aycu40.webshots.com/image/35039/2003375870415658634_rs.jpg

CLB wijzigde dit bericht 25-11-2007 14:46 (55%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4092MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

photoshop vriendelijke vriend ;)

Gsus is my homeboy

Ja duhuh 8)7 Maar 't artikeltje niet ;)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4092MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

dit gerucht is ene tijdje gelden al ontkracht dus reken maar nergens op

Gsus is my homeboy

Is niet ontkracht, is onbevestigd en deze bron vind ik toch wel redelijk betrouwbaar :)

EDIT @ Hieronder: Ophouden over.. Hij wordt toch vergeleken met.. :)

CLB wijzigde dit bericht 25-11-2007 16:09 (31%)

IMHO --->
Reg. datum: 11 juni 2006

Over de PB XS:
quote:
Another great little ultraportable but if you have this much to spend, you're better off buying two ASUS Eee PCs.
Dus kunnen we nu ophouden met in dit topic praten over de PB?

They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot
But you kind sir may call me Farty McFartsalot

Be Original, Be Yourself.

Ik heb vrijdag gevraagd via e-mail aan Informatique wanneer mijn (pre-order) bestelde Asus EEE 701 PC UK-editie binnen zou komen. Ik kreeg binnen tien minuten een reactie dat: "De EEE PC wordt vandaag verstuurd en zal naar verwachting maandag binnen komen." Nou ga ik er vanuit dat hij dus maandag bij Informatique dus binnen komt en dat ze hem vervolgens naar mij toe opsturen komende week. Ik ben benieuwd.

Nog even een andere vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen. Hoe zit het met Bluetooth ondersteuning, zit nog te twijfelen tussen een USB-bluetooth-adapter of een een mini-PCI-express Bluetooth-adapter. De laatste kan ik bijna nergens te koop vinden.

Mijn plan is om mijn Nokia N70 via Bluetooth te koppelen aan de laptop om zo dus bijv. in de trein draadloos te kunnen internetten (of ergens anders) met mijn T-Mobile Web 'n Walk abonnement.

Tjeerd wijzigde dit bericht 25-11-2007 19:13 (12%)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it , requires brains.

IK heb na de topics gelezen te hebben en andere revieuws, de black edite vandaag eindelijk besteld bij ayi45tw :) :) . Hopelijk dat ik hem snel krijg... :*)

Ikkepatrick wijzigde dit bericht 25-11-2007 19:26 (10%)

quote:
Jpjedi schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:01:
Wat je nu met een 2G moet is me eigenlijk een raadsel. :?
Wat je met bijvoorbeeld een 8G moet ik mij eigenlijk een raadsel :O Prijsverschil met een handige MSI S2XX is miniem, maar daar krijg je wel een volwaardige laptop voor :9

MIKpunt.org - Dé studievereniging van de opleiding Medische Informatiekunde

quote:
Nestor schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:12:
Ik heb vrijdag gevraagd via e-mail aan Informatique wanneer mijn (pre-order) bestelde Asus EEE 701 PC UK-editie binnen zou komen. Ik kreeg binnen tien minuten een reactie dat: "De EEE PC wordt vandaag verstuurd en zal naar verwachting maandag binnen komen." Nou ga ik er vanuit dat hij dus maandag bij Informatique dus binnen komt en dat ze hem vervolgens naar mij toe opsturen komende week. Ik ben benieuwd.

Nog even een andere vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen. Hoe zit het met Bluetooth ondersteuning, zit nog te twijfelen tussen een USB-bluetooth-adapter of een een mini-PCI-express Bluetooth-adapter. De laatste kan ik bijna nergens te koop vinden.

Mijn plan is om mijn Nokia N70 via Bluetooth te koppelen aan de laptop om zo dus bijv. in de trein draadloos te kunnen internetten (of ergens anders) met mijn T-Mobile Web 'n Walk abonnement.
het pci mini express slot zit niet meer in de 2de batch Eee's dat word dus een bluetooth usb stick

Reg. datum: 04 januari 2005

quote:
Rave17 schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:28:
[...]

Wat je met bijvoorbeeld een 8G moet ik mij eigenlijk een raadsel :O Prijsverschil met een handige MSI S2XX is miniem, maar daar krijg je wel een volwaardige laptop voor :9
Droom jij ff lekker verder....

mi·niem2 (bn.)
1 zeer klein, gering

Een MSI S271 (12,1") kost in de pricewatch 695 als goedkoopste. Bij Alternate in Duitsland is de EEE PC al voor 299 te koop, dat zal die dan waarschijnlijk ook in Nederland gaan kosten en een verschil van bijna 400 euro noem ik niet miniem / zeer klein. Dus wat je zegt slaat helemaal nergens op, en verder is die MSI dubbel zo zwaar en groter. Dus qua formaat kan je het totaal niet vergelijken en van het formaat moet de EEE PC het juist hebben.

Reg. datum: 23 juli 2004

quote:
Nestor schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:12:
Ik wilde eigenlijk een platte bluetooth stick in de behuizing inbouwen, maar na een tip van skelt0r heb ik deze besteld. Een superkleine bluetooth adapter die maar een paar millimeter buiten de behuizing uit steekt zodat je hem er gewoon in kan laten zitten. En hij kostte maar iets van 30 euro incl bezorging. hier zie je een beter plaatje van een vergelijkbare adapter.

Ik zal binnenkort (als ik hem binnen heb) laten weten of hij goed met de EEE samenwerkt!

quote:
Bkill3r schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:45:
[...]

Droom jij ff lekker verder....

mi·niem2 (bn.)
1 zeer klein, gering

Een MSI S271 (12,1") kost in de pricewatch 695 als goedkoopste. Bij Alternate in Duitsland is de EEE PC al voor 299 te koop, dat zal die dan waarschijnlijk ook in Nederland gaan kosten en een verschil van bijna 400 euro noem ik niet miniem / zeer klein. Dus wat je zegt slaat helemaal nergens op, en verder is die MSI dubbel zo zwaar en groter. Dus qua formaat kan je het totaal niet vergelijken en van het formaat moet de EEE PC het juist hebben.
Ik droom graag lekker verder! Dankje ;) De prijs die jij noemt is van de 4G en ik had het duidelijk over de 8G. De prijs zal dus zeker dichter in de buurt liggen van de S2XX-serie. Daarnaast is de goedkoopste MSI S2XX in de pricewatch onder de 750 euro grens, dus jouw 400 euro is sterk overtrokken.

Daarnaast heb je het over het dubbele gewicht, te weten 0.9 kg versus 1.8 kg. Voor mij is elke laptop met een gewicht onder de 2 kg al lekker licht! Uiteraard is minder beter, maar een groter scherm, toetsenbord, aanwezigheid van cd-rom, etc tellen hierbij natuurlijk mee :) Dus ook daar raken jouw punten kant nog wal.

Om als laatste punt nog te reageren op het formaat: de MSI S2XX-serie staat bekend om zijn compactheid. Ik vind dus zeker wel dat je deze 2 met elkaar mag vergelijken, als we het over de 8G-editie hebben. Deze komt namelijk qua prijsklasse in de buurt van de MSI S2XX-serie en ik vraag me dan nog af wat het nut is van een dure EEE PC. Dat is ook de reden waarom ik graag naast mijn MSI S250 nog een 2G zou willen hebben. Nog een schaal kleiner (maar ook met andere functionaliteiten), voor de momenten waarop een MSI S2XX niet toereikend of juist niet gewenst is.

En ik zal de aanwezigheid (lees de stijging van de kostprijs van het product) van Windows XP op een MSI S2XX maar even achterwegen laten ;) Waar ik overigens niet mee zeg dat ik tegen Linux op de EEE PC ben :)

En nog bedankt voor je Nederlandse les, zal voortaan miniem niet meer gebruiken in dit zinsverband 8)7

Ps. check je ook even van de andere posts het taalgbruik? Alvast bedankt! :+

@ rave17 de 8G zal tussen de 350 en 400euro kosten nogaltijd 350 euro goedkoper en flink lichter/kleiner. Belangrijkste reden dat mensen de Eee kopen is omdat ie zo klein en licht is de specs zijn minder belangrijk want zolang een laptop tekst verwerker heeft browser en een filmpje kan afspelen is het voor de meeste mensen genoeg.

Crazyanz wijzigde dit bericht 25-11-2007 22:04 (33%)

quote:
Crazyanz schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:03:
@ rave17 de 8G zal tussen de 350 en 400euro kosten nogaltijd 350 euro goedkoper en flink lichter/kleiner. Belangrijkste reden dat mensen de Eee kopen is omdat ie zo klein en licht is de specs zijn minder belangrijk want zolang een laptop tekst verwerker heeft browser en een filmpje kan afspelen is het voor de meeste mensen genoeg.
Nou nu zeg je bijna hetzelfde als ik! Ik zeg niet voor niets:
quote:
Dat is ook de reden waarom ik graag naast mijn MSI S250 nog een 2G zou willen hebben. Nog een schaal kleiner (maar ook met andere functionaliteiten), voor de momenten waarop een MSI S2XX niet toereikend of juist niet gewenst is.
Ik begrijp dus niet dat mensen voor de duurste EEE PC gaan als je gaat voor tekstverwerken en internetten. Dan is de 2G met zijn kleinste prijs toch meer dan voldoende? :)

Rave17 wijzigde dit bericht 25-11-2007 22:20 (17%)

quote:
Rave17 schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:18:
Ik begrijp dus niet dat mensen voor de duurste EEE PC gaan als je gaat voor tekstverwerken en internetten. Dan is de 2G met zijn kleinste prijs toch meer dan voldoende? :)
Ik vraag me af of de 2G wel alle software zal hebben die de 4G heeft (openoffice enzo). Op mijn 4G is er namelijk maar net iets meer dan 1GB vrij, dus bijna 3GB in gebruik. Ik neem aan dat ze op de 2G nog een paar 100MB vrij laten om documenten op te slaan, en dan zullen ze dus minstens 1GB uit het software aanbod moeten weglaten.

Er is van de 2G nog erg weinig bekend wat er op gaat komen qua software dus ik zou er nog niet te veel op rekenen dat de volledige functionaliteit van de 4G aangeboden gaat worden.

Nog een ervaring met de EEE: Met de ingebouwde Linux software kan je helaas geen 802.1x authenticatie doen (WPA-Enterprise dus, waarbij je je tegen een login server aanmeldt). WPA-Home, voor thuis-routers, met een vast ingestelde tekst-key werkt wel gewoon.

Ik zeg het maar even, omdat veel bedrijven en universiteiten 802.1x gebruiken. Er komt vast wel een fix voor, er zijn mensen naar aan het kijken in de forums op eeeuser.com. Ze proberen componenten van KDE te installeren die dit normaal regelen. Maar het werkt in elk geval niet met de standaard meegeleverde linux versie.

Wat ik mij al een tijdje afvraag. Hoe kan je eigenlijk een OS installeren (stel je wilt Windows Vista eens testen, zoals op dat filmpje), als er helemaal geen CD-speler is? Hoe installeer je je OS dan?

IMHO --->

quote:
DiEana schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:43:
Wat ik mij al een tijdje afvraag. Hoe kan je eigenlijk een OS installeren (stel je wilt Windows Vista eens testen, zoals op dat filmpje), als er helemaal geen CD-speler is? Hoe installeer je je OS dan?
USB ;)

quote:
Kan je dat even uitleggen aub? Is je USB disk|stick dan bootable gemaakt?

IMHO --->

quote:
DiEana schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:01:
[...]

Kan je dat even uitleggen aub? Is je USB disk|stick dan bootable gemaakt?
Gewoon een USB DVD speler, een externe 5 1/4" drive.

quote:
TRRoads schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:05:
[...]

Gewoon een USB DVD speler, een externe 5 1/4" drive.
Oh ok :)

Opterpr0n

quote:
OP materiaal *O*
Waarvoor dank :)

Wat dat 10" gerucht op Mobile ComputerMag betreft: het is simpelweg een late echo van de geruchten op de EEE blogs van ongeveer 2 weken geleden. Kijk maar:
quote:
This is according to a report at German website derStandard that quotes an ASUS Germany spokesperson.
Ze gebruiken dus dezelfde bron die het gerucht deed oplaaien een tijdje terug.
Verwaarloosbaar, helaas.
quote:
Ikkepatrick schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:24:
IK heb na de topics gelezen te hebben en andere revieuws, de black edite vandaag eindelijk besteld bij ayi45tw :) :) . Hopelijk dat ik hem snel krijg... :*)
Picssss!!!11ééntwéésteakhaché >:)
quote:
Rave17 schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:28:
Appels != Peren;
De 8G zal nogsteeds honderde euro's goedkoop zijn, en alsnog veel mobieler. Maar ik vind dat de prijs wel laag moet blijven. We zullen zien.
quote:
GekkePrutser schreef op maandag 26 november 2007 @ 03:47:
Ik vraag me af of de 2G wel alle software zal hebben die de 4G heeft (openoffice enzo).
Ik ben ook benieuwd naar de verschillen in software tussen de 2G en 8G. Ik durf te zweren dat we daar genoeg over krijgen te horen zodra beide versies uit zijn :)

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Let op als je een POP3 account instelt in de mail client (thunderbird), want door het kleine scherm valt de optie met 'Leave messages on server' net buiten beeld. Met een lege mailbox tot gevolg als je dit vergeet aan te zetten 8)7 Wat je moet doen is het window met alt ingedrukt naar boven schuiven, dan kan je hem daarna wat groter maken en dan kan je die opties wel zien. Het valt ook niet echt op dat er nog wat mist. Gelukkig was dit is wel de enige keer dat ik gemerkt heb dat een window niet volledig op het scherm paste. Asus heeft het netjes voor elkaar wat dat betreft! _/-\o_

In IMAP doet hij het trouwens veel handiger, met de standaard instellingen downloadt hij alleen de header lijst en de emails pas als je ze aanklikt. Perfect als je met een mobiele verbinding werkt (ik gebruik nu een SE K610i in USB-Ethernet emulatie mode). Hij ondersteunt ook IMAP IDLE, zodat je gelijk bericht krijgt als er nieuwe email is, net als bij push-mail.

Gsus is my homeboy

quote:
XanderDrake schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:42:
Ze gebruiken dus dezelfde bron die het gerucht deed oplaaien een tijdje terug.
Verwaarloosbaar, helaas.
Mijn fout :) Zover was ik nog niet met indepth onderzoek :)

Ik zit er ook sterk aan te twijfelen om er eentje via eBay aan te gaan schaffen..
Check vanmiddag dit topic wel voor leuke eBay-adresjes.. De concurrentie is erg mooi, maar ook erg erg duur en wat ik lees toch ook erg beperkt qua software-issues en dergelijke.. Zo'n Taiwanees tobo'tje vind ik wel hippe shit en anders misschien nog via Informatique een UK-versie bemachtigen! We will see! :9

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: