Hoofdcategorieën
Topicacties

Newsservers met binaries [deel 7]

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
quote:
MrData schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:21:
[...]

Ik heb 'm net toegevoegd voor m'n knijpende Chello verbinding.

Over poort 119: 350 kB/s
Over poort 563: 950 kB/s

_/-\o_
We hebben getest op Chello Extreme hier de resultaten:

Woehahahahahaha

Zonder SSL 1,1 Mb sec
Nu met SSl 2,4 Mb sec

:-)

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
4ngel schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:09:
[...]

Dus dan gaan ze alles wat SSL doet shapen? Dan zouden mensen die bijvoorbeeld via SSL mail ophalen, via SSL website's bezoeken, etc er ook last van krijgen?
En, (weet ik niet zeker) mensen die via een versleuteld (IPSec bijv) VPN werken die hebben 's avonds ineens een traag VPN.

Nou boeit het natuurlijk niet dat je SSL website niet merkbaar trager binnenkomt, maar dan kun je net zo goed alles gaan knijpen om 'de downloaders' tegen te gaan.
Kortom, volgens mij is SSL een erg slimme oplossing om shaping tegen te gaan.
Nee... nog een keer lezen, ze zullen dan de USENET-ssl poort gaan cappen, niet alle SSL verkeer, en mochten we daarom heen gaan door een andere poort te gebruiken kunnen ze gewoon op source ip adres gaan cappen...

moet je nog ergens wat extra instellen als je via ssl wilt ? of is het gewoon poort aanpassen
nou eweka krijg ik dan toch geen verbinding mee of hebben die een speciale poort ?

Def!ance wijzigde dit bericht 25-11-2007 14:16 (31%)

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

alleen de poort aanpassen

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Reg. datum: 10 juni 2002

Correctie: alleen de poort aanpassen en een vinkje bij ssl zetten, je newsreader moet wel ssl ondersteunen!

quote:
rapsac schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:16:
Correctie: alleen de poort aanpassen en een vinkje bij ssl zetten, je newsreader moet wel ssl ondersteunen!
lol dan moet ik uitzoeken of sabnzbd dat ondersteund :P mijn pc is te nice voor download werk dus dat doet me server voor me

toevallig iemand hier al ssl icm met sabnzbd lopen ? zo jah dm me even over hoe en wat, want via google word ik niet snel wijzer

Def!ance wijzigde dit bericht 25-11-2007 14:25 (16%)

Ik heb al een tijdje ervaring met newservers en ben al 2 jaar trouw bij easynews wat overgens goed bevalt alleen vind ik het een nadeel dat je maar 20gb voor 10 dollar krijgt dus ik wil eens wat anders en ik dacht zelf aan eweka of giganews. momenteel gebruik ik naast easynews ook de newserver van @home maar die valt mij zwaar tegen met maar 30 dagen retentie en de compleetheid van bestanden is ook niet echt super. Ik gebruik grabit om bestanden binnen te halen maar om bestandern te zoeken gebruik ik binsearch.info ik heb al gezocht of het ook op een andere manier kan maar tot dusver geen antwoord op gevonden en net ook even het topic doorgebladerd maar ook niet veel nuttigs gevonden. Hoe zoeken jullie? En geeft eweka echt wat het zegt dat ze geven? :)

E4300 100% oc'ed -----------Validation----------

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
Def!ance schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:05:
moet je nog ergens wat extra instellen als je via ssl wilt ? of is het gewoon poort aanpassen
nou eweka krijg ik dan toch geen verbinding mee of hebben die een speciale poort ?
Eweka doet geen SSL poort veranderen zal dus ook geen zin hebben.

Reg. datum: 23 maart 2002

Na alle goede berichten van Eweka te hebben gehoord toch maar een account aangemaakt voor een maandje. Moet zeggen retentie is goed, maar de snelheid is toch niet wat ik ervan verwacht had. Als ik vier lijntjes gebruik zijn er meestal maar 2 tegelijk aan het lopen. Daarnaast haal ik met andere payservers hier altijd de maximale snelheid met 2 lijntjes (namelijk 320kbps).

Met eweka schommelt mijn snelheid enorm tussen de 150 en 300 kbps erg jammer. Iemand nog een goede tip voor wat anders? Liefst waar accountsharing is toegestaan om de kosten te drukken.

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
stannosss schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:38:Ik gebruik grabit om bestanden binnen te halen maar om bestandern te zoeken gebruik ik binsearch.info ik heb al gezocht of het ook op een andere manier kan maar tot dusver geen antwoord op gevonden en net ook even het topic doorgebladerd maar ook niet veel nuttigs gevonden. Hoe zoeken jullie?
Newsleecher's SuperSearch :)
Reg. datum: 06 maart 2006

quote:
rothmans schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:39:
Na alle goede berichten van Eweka te hebben gehoord toch maar een account aangemaakt voor een maandje. Moet zeggen retentie is goed, maar de snelheid is toch niet wat ik ervan verwacht had. Als ik vier lijntjes gebruik zijn er meestal maar 2 tegelijk aan het lopen. Daarnaast haal ik met andere payservers hier altijd de maximale snelheid met 2 lijntjes (namelijk 320kbps).

Met eweka schommelt mijn snelheid enorm tussen de 150 en 300 kbps erg jammer. Iemand nog een goede tip voor wat anders? Liefst waar accountsharing is toegestaan om de kosten te drukken.
Wat voor internetabbonement heb je? (ADSL van orange, vodafone ofzo? en met welke snelheid bv. 10 mbit)

Ik heb by the way Giganews, moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Goede support (binnen 10-15 min. antwoord op je mail), snel, veilige verbinding, uitgebreide controlpanel.

Juicyhil wijzigde dit bericht 26-11-2007 09:30 (10%)

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
Waar dient deze voor?
Reg. datum: 23 maart 2002

quote:
ILoveAmor schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:28:
[...]

Wat voor internetabbonement heb je? (ADSL van orange, vodafone ofzo? en met welke snelheid bv. 10 mbit)
Ikzelf KPN Direct ADSL 3 MB lijntje
Vriend (waarmee ik wil sharen) heeft Tiscali 4MB lijntje

Zouden we met 1, maar zeker met 2 eweka lijntjes vol moeten kunnen trekken lijkt mij?

quote:
Punica- schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:57:
[...]

Eweka doet geen SSL poort veranderen zal dus ook geen zin hebben.
humm dan moet ik maar uitwijken naar een andere newsserver aanbieder
nog goeie aanbieders die jullie aanraden?

quote:
Quaint schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:26:
[...]

Heb je toevallig Chello? Chello knijpt namelijk het usenet verkeer in de avonduren, heb daar zelf ook enorm veel last van.
het is niet alleen chello, ik weet dat ik hier geroepen heb dat eweka het goed doet, maar ik moet nu helaas ook melden dat het sweekends baggertraag is, nu is het zon 2MB/s, en sweekends heeft ie moeite met connecten (duurt lang voordat alle 8 connecties open staan) en het gaat een stuk trager
tegen de 1,2MB/s

Dus ik begin nu ook sterk te vermoeden dat eweka de capaciteit niet aankan, en dan vooral sweekends

aangezien eweka te koppig is om ssl te ondersteunen zodat ik kan uitsluiten of het me ISP is (Orange) ga ik toch maar naar een andere aanbieder

Def!ance wijzigde dit bericht 26-11-2007 12:06 (18%)

Reg. datum: 25 januari 2002

quote:
rothmans schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:39:

Ik heb nu Hitnews...maar eweka vond ik ook altijd erg goed....en haalt zeker hogere snelheden dan jij nu beschrijft.....heb je hun al een mailtje gestuurd met je vraag?

[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x2084mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]

quote:
Menno1234 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:10:
[...]

Ik heb nu Hitnews...maar eweka vond ik ook altijd erg goed....en haalt zeker hogere snelheden dan jij nu beschrijft.....heb je hun al een mailtje gestuurd met je vraag?
nee nog niet, maar heb ik ook geen behoefte aan, ik weet hoe ze reageren(na 2 jaar), het ligt aanvankelijk standaard nooit aan hunzelf.
(dat is eigenlijk het enigste wat me stoort aan eweka, het omgaan met hun klanten)

Het is duidelijk eweka of combi eweka met orange (wellicht doet orange sweekends ook shapen?)
gewone http downloads zijn gewoon vol 20mbit
quote:
Download Speed: 58.91 Mbps
Typical Dialup 28 kbps
Best-case Dialup 56 kbps
Standard DSL 256 kbps
T1 1.54 Mbps
Cable 3 Mbps
Ethernet 10 Mbps
Your Speed 58.91 Mbps

Upload Speed: 514.69 kbps
Typical Dialup 28 kbps
Best-case Dialup 38 kbps
Standard DSL 256 kbps
Cable 384 kbps
T1 1.54 Mbps
Your Speed 514.69 kbps
der klopt geen hol van die speedtest van hitnews lol, dikke **** dat ik 50+Mbit heb :+

Def!ance wijzigde dit bericht 26-11-2007 12:40 (26%)

Zojuist een Eweka-account afgesloten voor 30 dagen. Ben benieuwd of 't bevalt (was abonnee Tweakdsl, enkel ben ik daar weggegaan).

http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253

pinkproject.nl

quote:
Sjowhan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:27:
Zojuist een Eweka-account afgesloten voor 30 dagen. Ben benieuwd of 't bevalt (was abonnee Tweakdsl, enkel ben ik daar weggegaan).
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen, want ik kom ook van TweakDSL en ben van plan een Eweka account te nemen.
Ik heb getwijfeld om Tweaknews te nemen, maar zelfs daarin vind ik ze aan de dure kant :|

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Past can't be a passion!
Reg. datum: 24 april 2003

Ik gebruik nu een tijdje Hitnews. Ik ben er redelijk over te spreken. Het is alleen jammer dat de retentie niet al te best is, sommige bestanden zijn al niet compleet na 60+ dagen. Daarbij is de downloadsnelheid bij de oudere bestanden ook laag. Dan vind ik stellen dat je een retentie van ~100 dagen hebt een beetje voorbarig. Maar goed met de nieuwere bestanden gaat het prima en kan ik m'n lijntje dicht trekken. Voor de prijs is het zeker niet slecht :).

I've got so many places that I want to see.... And I've got so many faces that I want to be...
So what if I did something wrong? Find someone who hasn't!

quote:
Zondagskindje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:30:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen, want ik kom ook van TweakDSL en ben van plan een Eweka account te nemen.
Ik heb getwijfeld om Tweaknews te nemen, maar zelfs daarin vind ik ze aan de dure kant :|
Inderdaad. Enkele nadeligheid van Eweka vind ik het plaatsen van de accounts op newsreaders. Dit betekend dat je op 1 server bent aangewezen, en mocht deze "down" gaan, heb je geen backup.
Wat bij Tweaknews/TweakDSL wel anders was; middels loadbalancer(s) werd je naar een reader geduwt, waarvan je download.

Over de activatie ben ik al te spreken: IDEAL mogelijkheid, en account binnen 30 minuten geactiveerd.

pinkproject.nl

quote:
Sjowhan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:55:
[...]

Inderdaad. Enkele nadeligheid van Eweka vind ik het plaatsen van de accounts op newsreaders. Dit betekend dat je op 1 server bent aangewezen, en mocht deze "down" gaan, heb je geen backup.
Wat bij Tweaknews/TweakDSL wel anders was; middels loadbalancer(s) werd je naar een reader geduwt, waarvan je download.

Over de activatie ben ik al te spreken: IDEAL mogelijkheid, en account binnen 30 minuten geactiveerd.
Ik ben het met je eens dat het wat jammer is om op 1 server aangewezen te zijn.
Maar daar staan wel 2 pluspunten tegenover:
1.: geen opzegtermijn
2.: een snel geactiveerd accountje

"I've always been mad.
Spekkies

Eerste nadeligheid al gevonden:
Headeren. Wat traag :O. (125kB/s als ik geluk heb -O-) (ja, ik header, vanwege het kunnen bekijken van kleine groepen).

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
Zondagskindje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:01:
[...]

Ik ben het met je eens dat het wat jammer is om op 1 server aangewezen te zijn.
Maar daar staan wel 2 pluspunten tegenover:
1.: geen opzegtermijn
2.: een snel geactiveerd accountje
Laat Hitnews nu ook beide pluspunten hebben. Alleen de retentie is daar niet optimaal.

pinkproject.nl

quote:
Schweino schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:24:
[...]

Laat Hitnews nu ook beide pluspunten hebben. Alleen de retentie is daar niet optimaal.
Ik moet inderdaad bekennen dat ik (nog) niet naar Hitnews gekeken heb, terwijl er al een keer eerder op gewezen is. :$

"I've always been mad.
Spekkies

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: