Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Morgen? Waarom niet overmorgen
Reg. datum: 04 januari 2003

quote:
A_A_R schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:55:
[...]

Dat klinkt als het probleem wat ik nu ook heb. Ik zit nu met IPB, en Alice wat blijkbaar op dezelfde lijn zit, en dus nu niet werkt.
Heb jij nog iets speciaals bij KPN gedaan, buiten dat het nummer geporteerd wordt oid?
Meer info zou welkom zijn! :)
Ik durf nog niks...
Ik heb eerst nog ruzie met de drivers/software van mijn 3 nieuwe linksys WUSB54GC en mn windows inlog/gebruikersschermen. (waarschijnlijk alleen de drivers gebruiken en verder alles handmatig instellen, maar dat heb ik nog niet eerder gedaan voor wifi en routers op lan na een router)

Pas als ik dat draadloos gebeuren aan de praat heb & elke pc-gebruiker kan inloggen. Ga ik de apperatuur verhuizen naar de meterkast en daar dan het gevecht aan met de telefoon(centrale)/voip/andere-splitter/Internet+belgebeuren/knp nummer portering. Als de telefoon hier even niet rinkeld vind ik niet zo heel erg.

Bij mij duurde het lang omdat planet de lijn bezet hield en kpn dan vond dat alice/bbnet niks mocht doen met de lijn.

http://www.adf-hq.nl

Reg. datum: 04 september 2007

Hé, hé, eindelijk een nieuw modem gekregen van Alice zodat ik nu ook kan bellen. Het grappige is dat ik - vanaf medio september - vele malen met de helpdesk heb moeten bellen om diverse (onzinnige) scenario's te doorlopen om te achterhalen wat er mis kon zijn. Een kapot modem kwam hierin niet voor (alhoewel ik sterk in die richting begon te denken). Ik had het al bijna opgegeven, maar dacht laat ik weer eens bellen! Meteen iemand aan de lijn die al snel aanbood een nieuw modem te sturen. Probleem opgelost >:).

Nu nog even de lijn porteren (dat was uitgesteld omdat de telefonie van Alice nog niet werkte).

summerfield2 wijzigde dit bericht 25-11-2007 00:31 (8%)

Reg. datum: 21 september 2007

Ik ben compleet overgeschakeld op Alice.
Ik vind de kwaliteit van de telefonie wel stukken beter dan bij IPB.
Over de snelheid van het internet heb ik niets te klagen. Ook de lounge werkt goed.

Nu nog de strijd met KPN afsluiten, natuurlijk wel in mijn voordeel hoop ik, en de overstap is echt geslaagd!

Mvg, Gijs

Reg. datum: 31 juli 2006

In het modem staat de firewall uit, is dit een beetje raar, kan het kwaad om 'm aan te zetten?

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
summerfield2 schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:29:
Hé, hé, eindelijk een nieuw modem gekregen van Alice zodat ik nu ook kan bellen. Het grappige is dat ik - vanaf medio september - vele malen met de helpdesk heb moeten bellen om diverse (onzinnige) scenario's te doorlopen om te achterhalen wat er mis kon zijn. Een kapot modem kwam hierin niet voor (alhoewel ik sterk in die richting begon te denken). Ik had het al bijna opgegeven, maar dacht laat ik weer eens bellen! Meteen iemand aan de lijn die al snel aanbood een nieuw modem te sturen. Probleem opgelost >:).

Nu nog even de lijn porteren (dat was uitgesteld omdat de telefonie van Alice nog niet werkte).
Dat is goed nieuws, maar ga je die (onnodige) kosten die je hebt moeten maken ook op Alice verhalen?
Ik ga dit zelf ook overwegen als mijn problemen opgelost zijn. Ik wacht (nog steeds) tot mijn nummer geporteerd is, pas dan is alles rond. Ik verwacht dat die portering nu binnen een week rond is want zo staat het in de brief. Geen garanties natuurlijk want er hebben wel meer dingen in brieven van Alice gestaan die niet juist waren.
Omdat ik wel via Alice kan bellen zie ik op de factuur van Alice precies staan wanneer ik met het 0900-1560 nummer gebeld heb en wat het kost.
In jouw geval gaat dit niet op maar kun je wellicht op een andere manier een overzicht hiervan opvragen bij je huidige telefoon provider.

HoppyF wijzigde dit bericht 25-11-2007 11:44 (14%)

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 25 januari 2006

Mijn ervaring met Alice:

Let op, de datums kloppen zeer zeker in het volgende verhaal =p

20 sept. 07. KPN man komt alice "installeren" en kijken of alles goed doorkomt. Ik vraag naar mijn modem die ik nog niet heb gehad... maar daarvoor moest ik alice hebben.

Na vele belletjes en bij elk telefoongesprek (9 stuks) had ik tot 24 nov 2007 geen modem...
Als je hulp nodig hebt bij Alice raad ik jullie allen aan om de e-mail te gebruiken na een paar e-mails kreeg ik vrijdag 23 nov de bevestiging dat mijn modem verstuurd zou worden, en zaterdag stond de postbode voor de deur (24e dus).

Aan de telefoon wordt veel beloofd bij alice en gezegd, ik quote van de medewerkers:
"U kunt de modem afhalen in Utrecht"
"U heeft het pakket 3 keer geweigerd"
"U heeft het pakket niet opgehaald op postkantoor"
"U kunt 3 weken wachten op uw modem"
"Wij kunnen u geen pakket toesturen op uw adres"

(Ik heb nooit een postbode met pakketje gezien of een briefje in de bus gehad van "u was niet thuis")

Ik woon op een huis met een toevoeging, ofwel 19d, mijn adres hadden ze in de eerste brief verkeerd geschreven dus de "d" stond bij mijn naam, ik had gebelt met alice en dit laten corrigeren, waarschijnlijk is het pakketje ook met de foute toevoeging verstuurd. (blijkt achteraf nadat ik met tnt zelf heb gebelt aangezien alice dit niet deed). Het pakket is nooit aangeboden geweest en nadat ik de 3s code van een medewerker kon ontfutselen zag ik al dat het om een fout adres ging.

De reden dat ik zolang heb gewacht is omdat ik toch aan het verhuizen was (huis opknappen enz) en nog geen internet nodig had.
Ik heb nu dus 2 dagen Alice op mijn nieuwe adres.... eindelijk...na 65 dagen totaal van ellende...
Gelukkig was het opzetten van de modem enzovoorts geen enkel probleem en ook de telefoon niet en werkte alles in een keer, gelukkig maar =)
Zo ver dus mijn ervaringen met Alice...

Alfa Romeo
Reg. datum: 15 november 2003

Mijn avontuur van ongeveer 2 maanden met Alice samengevat:

Begin oktober internet aangevraagd voor mijn nog op te leveren appartement. +/- 15 oktober bevestiging gekregen dat ik op 12 november aangesloten zou worden.

Op 12 november: geen modem. 15 november: appartement opgeleverd, dus ik eens gebeld waar m'n modem bleef: ik blijk door KPN gepland te zijn voor aansluiting eind maart 2008 (dat is dus 4 maanden (!) later). Ticket aangemaakt voor 2e lijns of technische dienst waarom dit zo laat zou zijn. Niets van gehoord, dus heb in de tussentijd 4x gebeld. "Ja meneer, de technische dienst is ermee bezig!" Nooit meer wat van gehoord.

Daarna kreeg ik opeens een algemene (staat een paar posts terug) e-mail met de vraag of ik nog vragen had. Hierop geantwoord met mijn vragen, waar ik afgelopen zaterdag 25 november antwoord op heb gekregen. Blijkt dus dat ik volgens Alice niet ben aangesloten op de KPN wijkcentrale, en daarom geen abonnement bij Alice kan aanvragen.

Prettige ervaringen:

1: Waarom kan ik 't dan überhaupt aanvragen via de website? Daar wordt aangegeven dat Alice op mijn adres beschikbaar is.

2: Welke @#$@^% heeft de aanvraag daar gecontroleerd, en toch een bevestiging + aansluitdatum toegezegd terwijl het volgens hen helemaal niet mogelijk is?

3: Communicatie? Ik heb 4-5x moeten bellen, en daarna nooit meer van ze vernomen behalve de laatste verlossende e-mail.

Maandag KPN bellen en vragen of ik aangesloten ben op de wijkcentrale van mijn olijke dorp. Zo ja: meteen Telfort aanvragen.

Na de uitstekende rant, een vraag: een van m'n buren heeft internet, tv en telefonie van Casema, dit werkt prima. Zit hij voor internet van Casema ook aangesloten op de KPN wijkcentrale, of gaat dat allemaal via de kabel (wat ik verwacht)?

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

quote:
KhaZ schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:33:
Na de uitstekende rant, een vraag: een van m'n buren heeft internet, tv en telefonie van Casema, dit werkt prima. Zit hij voor internet van Casema ook aangesloten op de KPN wijkcentrale, of gaat dat allemaal via de kabel (wat ik verwacht)?
Internet van Casema loopt via de kabel, is geen ADSL en gaat dan ook niet via een KPN wijkcentrale.

Bijzondere albumtracks, rarities, oldies en leuke actuele hits. Je hoort het op .: musicfreakradio :. !

Alfa Romeo
Reg. datum: 15 november 2003

quote:
musicfreak schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:14:
[...]

Internet van Casema loopt via de kabel, is geen ADSL en gaat dan ook niet via een KPN wijkcentrale.
Thanks, blijft dit dus nog een optie voor me, al heb liever 20mbit!

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

Reg. datum: 15 juli 2007

quote:
HoppyF schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:40:
[...]

Vreemd verhaal, je bent dus WEL aangesloten en hebt ook kunnen werken maar daarna is het zo maar gestopt? Heeft Alice je wel kunnen mededelen wat het probleem was?
Het kan net zo goed iets met je lijn zijn en dan kun je met een andere ISP zoals Telfort hetzelfde probleem krijgen.
Het is dus belangrijk de oorzaak van de problemen te kennen.
Het komt eigenlijk op het volgende neer:

1) Alice correct aangesloten en werkend opgeleverd (Verbonden met 7,5 Mbit).
2) Na 2 weken klapperlijn
3) 3 weken lopen smeken om er iets aan te doen. Uiteindelijk na 3 1/2 week snelheid teruggezet naar 4Mbit.
4) 1 week ongestoord Alice op 4 Mbit
5) Wel kunnen bellen, geen internet. (PPP-connectie krijgt geen IP). Ik heb hier overigens geen instellingen in het modem gewijzigd.
6) Nu inmiddels weer 1 week geen internet.

Ik heb nu Telfort aangevraagd. Daarbij ga ik er vanuit dat ik zeker weer een klapperlijn zal krijgen. Maar ik ga er vanuit dat tiscali de toewijzing van de ipadressen beter heeft geregeld.

NRG MC² 17pk 70cc

Voor de mensen die nog probs hadden met de portforwarding en daarop een error kregen, heb ik voor mezelf de volgende oplossing gebruikt.
Ik heb een router achter het alice modem staan, en heb in het alice modem onder configuration zipb aangezet en op het ip van het router ingesteld. Dit zorgt ervoor dat je router de portforwards afhandeld en een extern ip gespoofed krijgt. Dit lijkt voorlopig goed te werken.

Honda Power roelt!

zucht :)
Reg. datum: 06 december 2000

Het wegvallen van PPP connectie schijnt een bekend probleem te zijn, nadat ze je modem resetten werkt het weer. Kennelijk werkt dat niet als je dat zelf doet via de web interface. Probleem is wel dat ze dat bij de Alice helpdesk kennelijk niet weten en dat een ticket bij de 2e lijn veels te lang open staat, dwz ik vind 4 dagen geen internet te lang.

Verder werkt het overigens prima, de aanvraag, aansluiten en nummer portering ging allemaal soepel.

grhmpf wijzigde dit bericht 25-11-2007 22:25 (12%)

Reg. datum: 04 september 2007

quote:
HoppyF schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:42:
[...]

Dat is goed nieuws, maar ga je die (onnodige) kosten die je hebt moeten maken ook op Alice verhalen?
Nou, je hebt gelijk dat zou ik moeten doen. ik zal eens kijken wat ze daarop zeggen maar ga er geen extreme halszaak van maken. Ik heb zo'n 15 euro nutteloos "verbeld" met de helpdesk. Eigenlijk was het - achteraf gezien zeker - humor om te zien hoe dat werkt. Het gekke is, de mensen van de helpdesk zijn de vriendelijkheid zelve (zijn ze op geselecteerd kennelijk), kan ook helemaal niet kwaad op ze worden, maar zo mogen zelf niet denken, dat is het probleem. Ze zouden wat dat betreft net zo goed een robot neer kunnen zetten.

Maar goed het werkt nu.

Heeft Alice voicemail en zo ja hoe werkt het?

Ik kan zelf wel uitbellen via Alice maar mijn nummer is nog niet geporteerd vandaar dat ik niet weet of de voicemail werkt.

BTW, op de site van Telfort staat wel duidelijk (!!) vermeld dat ze voicemail aanbieden.
Iets dergelijks verwacht ik ook van Alice.

Heb ik ook voicemail bij Telfort vast bellen?
Je krijgt standaard voicemail bij Telfort vast bellen. Wanneer iemand een bericht achterlaat op je voicemail, dan wordt dit bericht als een geluidsbestand (WAV-file) naar je e-mailadres verzonden.

NRG MC² 17pk 70cc

Ik denk als je zoiets verwacht dat je Telfort zal moeten halen? Alice heeft geen voicemail, en dat staat ook nergens vermeldt.

Honda Power roelt!

Nee, wel wisselgesprek, geen voicemail voor zover ik weet.

quote:
Freezerator schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:51:
Ik denk als je zoiets verwacht dat je Telfort zal moeten halen? Alice heeft geen voicemail, en dat staat ook nergens vermeldt.
Toch raar, voicemail is toch een vrij normaal iets en geen hoge eis.
Ik weet wel dat het relatief lage abonnementsgeld een uitgekleed pakket is maar voicemail kan er toch nog wel vanaf?

Just my two cents....

Oke, ik zit nu thuis en het mannetje van de KPN is al twee keer binnen geweest.... geen telefoonsignaal op de telefoonkabel (ja duh, dat weet ik ook wel en dat heb ik gemeld toen er gebeld werd voor een afspraak) en hij vreest nu dat er eerst een lasorder bij Alice ingedient zal moeten worden om signaal op de lijn te krijgen en ik vrees dat het daar gaat stranden.....

[edit]
Owh fuck, KPN dude is weg en raadt eens; het werkt niet..... Alice zegt: als er gegraven moet worden zijn de kosten voor KPN, de KPN wijst keihard naar Alice/BBNed.... ik voel de bui al hangen, welke aanbieder zit wel op het KPN-net? Telfort?

Zwerver wijzigde dit bericht 26-11-2007 12:07 (25%)

Heeft heimwee naar Oz
Sorry no have...

<fee-tje> de seks op moam zuigt sowieso
<fee-tje> nja, behalve die keer met moto-moi dan

Reg. datum: 02 maart 2005

quote:
ivo-nl schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:19:
In het modem staat de firewall uit, is dit een beetje raar, kan het kwaad om 'm aan te zetten?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb de firewall al geprobeerd aan te zetten, maar daarna wilde inloggen of afmelden bij Gmail / Google Docs / ... niet meer. Zie ik iets over het hoofd met die firewall?

quote:
DFreeze schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:56:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb de firewall al geprobeerd aan te zetten, maar daarna wilde inloggen of afmelden bij Gmail / Google Docs / ... niet meer. Zie ik iets over het hoofd met die firewall?
Misschien wel, maar ik zou de firewall maar gewoon zo laten als deze stond.
Je kunt ook een firewall gebruiken die op je PC zit.
Controleer anders even via een site zoals grc.com of je poorten dicht staan.

Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
Zwerver schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:20:
Oke, ik zit nu thuis en het mannetje van de KPN is al twee keer binnen geweest.... geen telefoonsignaal op de telefoonkabel (ja duh, dat weet ik ook wel en dat heb ik gemeld toen er gebeld werd voor een afspraak) en hij vreest nu dat er eerst een lasorder bij Alice ingedient zal moeten worden om signaal op de lijn te krijgen en ik vrees dat het daar gaat stranden.....

[edit]
Owh fuck, KPN dude is weg en raadt eens; het werkt niet..... Alice zegt: als er gegraven moet worden zijn de kosten voor KPN, de KPN wijst keihard naar Alice/BBNed.... ik voel de bui al hangen, welke aanbieder zit wel op het KPN-net? Telfort?
Telfort is tiscali en als dat niet aangeboden wordt dan word je via KPN aangesloten.

kan je bij Alice wel je nummer doorschakelen? Ik ga er eigenlijk niet van uit, aangezien ik nergens de kosten ervoor zie.

Reg. datum: 15 juli 2007

Doorschakelen werkt gewoon. Ik heb nu een doorschakeling met *61* gemaakt naar een budgetphone prepaid nummer. Dat gebruik ik nu als voosmail.

Hoppy, wel vreemd, bij mij porteren ze mijn nummer zonder dat ze daar van mij toestemming hebben gehad. Heb namelijk New line service aangevraagd met een nieuw nummer. en jij zit nog te werken.

Maar.. nog steeds geen internet van @lice.

President Evil

Rajackar heeft vandaag ook zijn alice verbinding aangesloten. Alles werkt op zich prima, telefonie alleen nog niet geprobeerd. Jammer alleen dat de modem niet op bridge kan en dan ik geen poorten kan forwarden. Nog maar even door zoeken dus.

I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

quote:
humpert schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:28:
Doorschakelen werkt gewoon. Ik heb nu een doorschakeling met *61* gemaakt naar een budgetphone prepaid nummer. Dat gebruik ik nu als voosmail.
ok dan, thnx voor de reply. Heb je een idee wat dat zou kosten, aangezien ik ook naar mijn mobiel wil doorschakelen. Alhoewel het logisch zou zijn als het gewoon exact hetzelfde kost als vanaf een Alice lijn naar een mobiel nummer bellen (dus dat zal wel ;) ).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: