Het is niet toe gestaan zelf een AOP aan te leggen. Op die manier kan Casema natuurlijk ook niet garanderen dat het signaal goed is. Het kan heel goed komen dat je daarom een erg hoge upstream hebt. Als ik jou was zou ik zelf even contact opnemen met de helpdesk, sowieso aangeven dat je GEEN aop hebt in de woning en aangeven dat je upstream wel erg hoog is en je daarom veel codewords verliest.quote:floduR schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:01:
[...]
Ik heb geen AOP doosje, uit een buis komt een 10mm dikke coax 6b kabel binnen, deze loopt uit in een F-connector aansluiting. Van daaruit gaat hij door in een 7mm dikke coax 12 kabel van zo'n 15 meter. Daarachter zit een einddoos van Hirchmann en daarachter de modem.
Edit:
Achter de einddoos zit de groende kabel trouwens wel behoorlijk opgerold, de kabel maakt een volle cirkel van 3cm. Heeft dat invloed?
Maar ondervind je echt problemen van de te hoge upstream? ie, niet haalbare snelheden enzo want anders zou ik me er niet echt druk om maken
Euhm, no offense aan jou, maar als je een contract aan gaat dan weet je toch wat er in staat? Ik weet nog goed toen casema hier op over ging omdat mijn vader toendertijd het niet eens was met de nieuwe AV en meteen kon op zeggen. Hij is later wel terug gegaan maar je weet al op het moment dat je het aanvraagt dat je er aan vast zit.quote:DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:29:
Het zal al wel vaker langsgekomen zijn, maar het kan niet vaak genoeg gemeld worden.
Onlangs geprobeerd om mijn kabel internet van Casema op te zeggen. Dit is op zich gelukt het wordt alleen pas afgesloten op 30 september 2008!
Voor het opzeggen van je internet hanteerd Casema de volgende regels:
- Je gaat een contract aan voor een jaar
- Dit contract wordt stilzwijgend met een jaar verlengd
- Wil je opzeggen dan kan dit tot uiterlijk een maand voor het verlengen van je contract.
Dit komt neer op dat als je in 30 november 2006 een contract hebt afgesloten, je deze uiterlijk 29 oktober 2007 moet opzeggen. Doe je dit later dan zit je automatisch weer aan een contract van een jaar vast. Dus tot 30 november 2008!!!
Misschien iets om in de TS te zetten?
Persoonlijk vind ik het echt asociaal dat ze zo'n termijn hanteren. Veel schappelijker zou zijn, een jaar contract bij afsluiten en na dat jaar een maandelijkse opzegtermijn.
Dit zorgt er voor dat ik het volgende van Casema vind:
#&%@%^^$#^#%U#&&%$&@@!! CASEMA!!!!!!!!
Ik zie niet hoe het anders is bij andere internet providers? Tegenwoordig heb je inderdaad hetNet en Alice met maand contracten, maar volgens mij hebben andere providers ook allemaal jaar contracten. Mijn mobiele telefoon heeft trouwens ook een jaar contract, ook bij verlenging na een jaar.
Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei