Hoofdcategorieën
Topicacties

[Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 september 2004

Ik ben dus van plan om een Mac Mini te kopen maar ik loop nog op een paar dingen vast:
- Wlan mogelijkheid?
- Wat zouden jullie mij aaraden voor harde schijf/ram geheugen? (Vooral Internet/Slicing/Scripting van websites.)
- Hoeveel is de resolutie van de Intel GMA? Ik wil namelijk er een groot (22/24") scherm aan hangen.
- netwerken. we hebben meerder Windows Pc's in huis staan.
- Werkt bootcamp ook op een Mac mini?
- Hoe lang duurt het voordat ik (als gevorderde PC gebruiker) OSX snap?

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
shoarmaboer21 schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:46:
Ik ben dus van plan om een Mac Mini te kopen maar ik loop nog op een paar dingen vast:
- Wlan mogelijkheid?
- Wat zouden jullie mij aaraden voor harde schijf/ram geheugen? (Vooral Internet/Slicing/Scripting van websites.)
- Hoeveel is de resolutie van de Intel GMA? Ik wil namelijk er een groot (22/24") scherm aan hangen.
- netwerken. we hebben meerder Windows Pc's in huis staan.
- Werkt bootcamp ook op een Mac mini?
Het grootste gedeelte van de antwoorden kun je al vinden op de specificatie-pagina van Apple zelf...
- Wlan ja (t/m n)
- Harde schijf is standaard al voldoende, ram uitbreiden naar 2 (werkt echt veel lekkerder)
- Uit mijn hoofd zeg ik dat dit 1920x1200 is.
- Netwerken+Leopard werkt echt goed
- Bootcamp werkt ook op een Mac mini (alle Intel-macs voldoen)
- Je bent binnen een week aan OSX gewend.

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
torp schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:10:
[...]

Jij hebt toch een Mac mini Core Duo van de Mediamarkt? Ik ook en hier werkt 2GB prima met Transcend sodimms. Welk geheugen had je geprobeerd?
Ja, ik heb de 2GB uit me MacBook gehaald (import via ebay flashmemoryman of zo) en die erin geplaatst. Continu resetten bij grotere load. 2GB terug in MacBook, werkt perfect. En ik had al een setje van 2x512MB gekocht (20 euro) en die zit nu in de Mac Mini. Probleemloos. 1GB is al voldoende heb ik gemerkt dus ik laat het maar zo.
quote:
Dreamvoid schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:37:
[...]

Geef toe, hij doet ook H.264-in-MP4. Maar:
- met hogere cpu load dan zo ongeveer elke andere decoder op welk OS dan ook
- zonder subtitles. Geen vobsubs-in-MP4, geen TTEXT-in-MP4, geen losse .SRT's.
- en geen HE-AAC en DTS.
Het lijkt inderdaad alsof Apple het hele Quicktime team na Panther op vakantie gestuurd heeft en een stagiair elke maand een paar bugjes laat platslaan. QT ligt al jaren zo goed als stil, en derden kunnen het niet (zoals op Windows of Linux) zelf toevoegen omdat Quicktime altijd voor MP4/MOV/3GP de Apple demuxer/decoders gebruikt. QT plugins als Perian en Flip4Mac werken alleen omdat ze andere containers gebruiken (AVI, MKV, ASF, WMV). En het is niet alsof het hier om exotische formaten gaat, TTEXT subs en HE-AAC audio zijn al jaren officiele MPEG-4 specs notabene! Het is toch bizar dat Mac gebruikers op een prima multimedia OS als OS X nu massaal VLC gebruiken dat (wees eerlijk) zich meer als een chaotisch ingedeelde, instabiele alpha gedraagt dan als fatsoenlijke Mac app!
(hijg hijg) OK tirade over, en je zal zien dat morgen Quicktime 8 uitkomt die dit allemaal fixt.
We zitten op een lijn :)

Reg. datum: 06 september 2004

quote:
Rox_NL schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:27:
[...]
- Harde schijf is standaard al voldoende, ram uitbreiden naar 2 (werkt echt veel lekkerder)
Kun je zo'n mac mini makkelijk openmaken? Mac- ram is nogal prijzig $$

Reg. datum: 07 augustus 2006

moet je hem bij prowarehouse in amsterdam bestellen.. betaal je nog maar 70 euro voor 2 gb

quote:
shoarmaboer21 schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:43:
[...]

Kun je zo'n mac mini makkelijk openmaken? Mac- ram is nogal prijzig $$
Het is te doen. Kijk op het eerste topic in de OP, daar staat een filmpje. Je hebt een mini schroevedraaier en een fileermesje nodig. Ik heb twee linkerhanden en het is me gelukt.

Reg. datum: 04 september 2007

quote:
davidgilmour schreef op maandag 12 november 2007 @ 00:30:
[...]
Als mediacenter is XP beter geschikt omdat de software beter is.
..precies, dat bedoelde ik ook O-)

Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
davidgilmour schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:42:
Het is te doen. Kijk op het eerste topic in de OP, daar staat een filmpje. Je hebt een mini schroevedraaier en een fileermesje nodig. Ik heb twee linkerhanden en het is me gelukt.
In mijn ervaring is het sluiten lastiger. Er zitten aan de achterkant wat lipjes die verbuigen en een kier veroorzaken. Daar kwam ik pas achter na meerdere malen openen. Daardoor wel wat beschadigingen.

Reg. datum: 14 augustus 2001

quote:
shoarmaboer21 schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:46:
Bijna meteen, en met een paar dagen weet je alle uithoeken ook wel te vinden - zoveel verschilt het allemaal niet. Dock = taskbar, menubalk werkt bijna hetzelfde, zoeken met Spotlight is net als zoeken met Windows Search of Google, applicaties werken ook hetzelfde.
Reg. datum: 23 juli 2004

quote:
Dreamvoid schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:37:
[...]
Het is toch bizar dat Mac gebruikers op een prima multimedia OS als OS X nu massaal VLC gebruiken dat (wees eerlijk) zich meer als een chaotisch ingedeelde, instabiele alpha gedraagt dan als fatsoenlijke Mac app!
Voor mij heeft dat een andere reden: Ik heb Quicktime niet aangeraakt sinds de eerste 10 seconden dat ik het zag, toen ik er achter kwam dat je voor full screen afspelen extra moest betalen |:( Blijkbaar wil alleen een 'pro' volgens Apple in full screen afspelen. Daar zouden ze wat mij betreft eerst eens wat aan mogen doen. Tot die tijd vind ik QT toch niet serieus te nemen. Oh, dat kan nu dus wel tegenwoordig! Toch weer eens bekijken ;)

Edit: Ik heb 2GB aan transcend rammetjes in mijn mini zitten en die werken perfect _/-\o_ (dit was als reactie op de ram discussie)

Edit2: @burne: Je hebt gelijk, sorry! Dit was inderdaad offtopic. Ik zal het er hier niet meer over hebben.

GekkePrutser wijzigde dit bericht 13-11-2007 15:15 (19%)

QT non pro doet tegenwoordig ook fullscreen, afgezien daarvan geef ik je wel gelijk.

Mac Mini CD 1.66 Ghz | 2 GB geheugen | 1480 GB harde schijven | Samsung 214T | Mac OS 10.5.6 | PC/HTPC; hier | witte Nokia N82 4 GB

Reg. datum: 22 november 2001

Tja,

Gisteren Leopard erop gezet (wat duurde die upgrade land zeg, maar wel super makkelijk) en ik kan gelukking nog steeds vanuit frontrow via mijn netwerk alias de divx content etc. afspelen.
Er is wel een ding wat ik lastig vind, ik moet eerst in de finder (de tegehanger van explorer of heb ik de naam verkeerd?) de alias openen voordat Frontrow deze wil detecteren en scannen.
Is dit anders op te lossen? Kan het geautomatiseerd worden dat de alias al aktief is zodat ik gelijk via frontrow de content kan benaderen zonder eerst e alias te openen?

Verder zit ik nu dus met de DVD drama, voor mijn cw-8124 blijkt er nog geen gepatched firmware te bestaan.
En ik wil de mini dus oo per se als DVD speler gebruik en! Ik wil straks als ik klaar ben geen XBOX en geen DVD speler beneden hebben.

Hoe ga ik dit oplossen?

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Reg. datum: 12 maart 2000

Kunnen we deze discussie niet beter hernoemen in Het grote scheld-op-quicktime-Topic?

Of, met andere woorden, ik ben het nu al dagen durende pissen op quicktime meer dan zat. :( Dit heeft totaal niets meer met macmini's te maken. Als je op quicktime wilt schelden open je een nieuw topic en donder je daar naar toe en laten we het hier vooral over mini's hebben.

@ Mac OS 10.5.6
Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
burne schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:20:
Kunnen we deze discussie niet beter hernoemen in Het grote scheld-op-quicktime-Topic?

Of, met andere woorden, ik ben het nu al dagen durende pissen op quicktime meer dan zat. :( Dit heeft totaal niets meer met macmini's te maken. Als je op quicktime wilt schelden open je een nieuw topic en donder je daar naar toe en laten we het hier vooral over mini's hebben.
Eens, elke keer bekijk ik de topic om te kijken of er nog relevante informatie wordt toegevoegd en dan blijkt dat er weer geblaat over QuickTime is. :')

~Step @ Step Mini, 1.83 Ghz C2D - 2 GB DDR2 667 RAM - 320 GB 7200 RPM & Stepbook Pro, 2.8 GHz C2D - 4 GB DDR3 1066 RAM - 250 GB 7200 RPM HD

Reg. datum: 23 december 2006

Mij vader neemt van de week een Mac mini mee uit HongKong, moet ik nog rekening houden met een ander type stroomstekker? of zit alles er standaard bij voor europa?

Reg. datum: 13 juli 2000

quote:
chimsie1978 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:35:
Mij vader neemt van de week een Mac mini mee uit HongKong, moet ik nog rekening houden met een ander type stroomstekker? of zit alles er standaard bij voor europa?
Hong Kong heeft dezelfde stekker als in de UK.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

& de voedelbietels
Reg. datum: 12 juli 2001

Nou jongens, helaas. Zojuist besloten om de Mac Mini af te romen. Het ding an-sich zou je kunnen gebruiken als DVD speler, maar verder vind ik het nog steeds waardeloos als mediacenter.

Echt niets af te doen aan het OS, de snelheid van het OS, de grafische en office capabilities, het design en de ultra stille kast. Ik heb achter mijn iMac G5 nog en die hou ik ook. Maar in de voorkamer op de beamer komt een Intel Quadcore met een 8600/8800 GTS ofzo. Ik wou een apple als mediacenter om geen gezeik meer te hebben. Dat was even verkeerd gedacht. Frustraties alom.

Terug naar ome Bill dus...

"a.k.a. alles kan anders"

Hmmm en ik heb net een Mac mini besteld om deze als mediacenter in te zetten. muv de opname mogelijkheid. de toekomst zal het leren.

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
chimsie1978 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:32:
Hmmm en ik heb net een Mac mini besteld om deze als mediacenter in te zetten. muv de opname mogelijkheid. de toekomst zal het leren.
Ik kan me *echt* met geen enkele mogelijkheid voorstellen dat iemand een quadcore en een 8800 GT nodig heeft om filmpjes te kijken, al is het maar omdat 'ie geen 1080p beamer heeft. (Die kost zeg maar 3000 euro, dus samen met een dikke doos en een goed scherm hebben we het over 5 ruggen.)

Ik heb een eyetv 250 aan een mini hangen, met een 24" scherm en twee goede nearfield monitortjes, en dat levert geluid en beeld op een niveau waar voor hetzelfde geld door de windows-wereld niet aan te tippen valt. En dat is nog los van het feit dat ik om medische redenen geen windows meer mag gebruiken.

Ik wens 'm in ieder geval veel plezier met het geraas van alle fans die nodig zijn om zoveel overbodig geweld van spontaan ontbranden te weerhouden.

& de voedelbietels

quote:
chimsie1978 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:32:
Mja, mijne staat te koop op marktplaats voor 570 en is een week oud. Als je 3-4 tientjes wilt besparen zou ik bellen. Ding is gewoon nieuw en heeft 10 uur gedraaid. Als je hem nog kunt afbestellen dan...

& de voedelbietels

quote:
burne schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:53:
[...]

Ik kan me *echt* met geen enkele mogelijkheid voorstellen dat iemand een quadcore en een 8800 GT nodig heeft om filmpjes te kijken, al is het maar omdat 'ie geen 1080p beamer heeft. (Die kost zeg maar 3000 euro, dus samen met een dikke doos en een goed scherm hebben we het over 5 ruggen.)

Ik heb een eyetv 250 aan een mini hangen, met een 24" scherm en twee goede nearfield monitortjes, en dat levert geluid en beeld op een niveau waar voor hetzelfde geld door de windows-wereld niet aan te tippen valt. En dat is nog los van het feit dat ik om medische redenen geen windows meer mag gebruiken.

Ik wens 'm in ieder geval veel plezier met het geraas van alle fans die nodig zijn om zoveel overbodig geweld van spontaan ontbranden te weerhouden.
Wat een gelul, je koopt een Asus PK5, een Quad 2.5, 2Gb en een 8800GT voor samen 750-800 eurie. En ik heb een 1280 beamer idd, die helemaal los staat van de Apple. Snap dat je je op je pik getrapt voelt en als je mijn post goed gelezen had, dan zie je ook staan dat ik niets af wil doen aan Apple. Het is een subliem product. Als mediacenter is hij gewoon minder geschikt en dat is aan de posts hier ook wel te lezen.

Dus doe eens ff rustig doen ja...

Logisch, de Mini is ook nooit door Apple als volwaardig mediacenter op de markt gezet maar gewoon als allround instap computer.

Mac Mini CD 1.66 Ghz | 2 GB geheugen | 1480 GB harde schijven | Samsung 214T | Mac OS 10.5.6 | PC/HTPC; hier | witte Nokia N82 4 GB

& de voedelbietels

quote:
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:09:
Logisch, de Mini is ook nooit door Apple als volwaardig mediacenter op de markt gezet maar gewoon als allround instap computer.
Klopt en daar ben ik achter gekomen. Verder is de prijs/ kwaliteit verhouding ook super.

quote:
Domus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:54:
[...]

Mja, mijne staat te koop op marktplaats voor 570 en is een week oud. Als je 3-4 tientjes wilt besparen zou ik bellen. Ding is gewoon nieuw en heeft 10 uur gedraaid. Als je hem nog kunt afbestellen dan...
Bedankt voor het aanbod, maar mijn vader neemt de Mac Mini Core 2 Duo 2Ghz vanuit hong kong mee voor 600euro. scheelt toch weer 179,- tov de apple store.

quote:
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:09:
Maar toch is het ding *juist* qua design perfect gemaakt om als MC te gebruiken. Hij is mooi, klein stil en snel! Alleen de software he, die is kut.
Nee, dan is dit hieronder een origineel alternatief om als MC te gebruiken ;)
http://www.gadgetizer.com/images/aopenminipc.jpg

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: