Reg. datum: 28 augustus 2007
Telfort Internet - 20 Mbit voor ¤19,95 - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Nieuw TopicReg. datum: 28 augustus 2007
Je haalt sowiezo meer dan de 4Mbit, zelfs met 200meter telefoonkabel door je huis heen (effe overdreven). Je betaalt nu toch 24,95 p/m voor 4Mbit/256Kbit HetNet? Ik zal gewoon overstappen naar Telfort voor 19,95 p/m. Tot 5x sneller download, tot 4x sneller upload en 20% goedkoper per maand.quote:Tomino schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:40:
ben benieuwd hoeveel mensen er hier daadwerkelijk 20mbit halen. Als de snelheid hoger ligt dan mijn abootje van hetnet nu ( 4 mbit) dan stap ik wellicht over...
Eerst weten wat iedereen haalt
Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz, Asus P5K-E/WiFi-AP, Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, Asus GeForce 7300GT 256MB, Zalman ZM460-APS, Zalman CNPS9700-CU LED, 2x 320GB & 3x 250GB & 2x 500GB Samsung SATA-II
Reg. datum: 21 november 2002
Gelukkig kon ik het ook via internet aanvragen en dat werkte wel gewoon.
Specs a.t.m.:
419 meter van centrale, ADSL1 netwerk. Nou ja, dan maar max 8mbit, maar da's nog altijd beter dan de 3 die ik op dit moment heb, voor veel te veel geld !
Nu even afwachten hoe het gaat.. M'n oude provider is Xs4all, die schijnen qua overstap wat raar te doen. Zij wachten op 'n seintje van KPN, op 't moment dat Telfort het signaal overneemt (aansluit dus). Dan pas gaan zij opzeggen, dus een maand extra abonnementskosten betaal je dan bij hun zowieso.
Reg. datum: 01 november 2007
Even opnieuw in deze deel 2 topic voor het geval dat deel 1 niet meer zo gelezen wordt en mijn bericht en vraag wordt vergeten.
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje over Telfort.
Ook ik wil overstappen van Orange naar Telfort en ik mijn abo, die 31 januari 2008 verloopt, al opgezegt. Ik heb alleen maar ADSL geen telefonie, die loopt bij KPN.
Voor het overgaan verwacht ik geen problemen maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn van mensen die het al hebben en dan ook het telefoon gebeuren, hoe werkt dat ?
Het telefoon gebeuren was bij Orange en Tele2 soms (vaak) om te huilen.
Ik had vaak geen signaal bij Orange en mijn dochter is vaak niet te bereiken bij Tele2 dus vandaar dat ik dit nu graag wil weten hoe dat gaat bij Telfort.
Alvast bedankt voor de reakties
gsm
Ik heb het nu al 5x geprobeerd, maar geen enkele keer kom ik verder dan de 2e pagina. Laatst wel een keer, maar toen wilde ik eerst nog ff mijn huidige contract nakijken, dus heb ik het afgebroken...quote:trolleystad schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:22:
[...]
Ik probeer het net en hier werkt het gewoon.
Ik denk dat we hier niet veel over kunnen vertellen. Mensen die al internet hebben via Telfort, hebben het nog niet eens een paar dagen en niet iedereen heeft ook telefonie aangevraagd. Het kan zijn dat het de eerste week goed werkt, daarna een maand niet werkt. Je weet maar nooit. Even afwachten dan maar.quote:gsm schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:42:
Hoi
Even opnieuw in deze deel 2 topic voor het geval dat deel 1 niet meer zo gelezen wordt en mijn bericht en vraag wordt vergeten.
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje over Telfort.
Ook ik wil overstappen van Orange naar Telfort en ik mijn abo, die 31 januari 2008 verloopt, al opgezegt. Ik heb alleen maar ADSL geen telefonie, die loopt bij KPN.
Voor het overgaan verwacht ik geen problemen maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn van mensen die het al hebben en dan ook het telefoon gebeuren, hoe werkt dat ?
Het telefoon gebeuren was bij Orange en Tele2 soms (vaak) om te huilen.
Ik had vaak geen signaal bij Orange en mijn dochter is vaak niet te bereiken bij Tele2 dus vandaar dat ik dit nu graag wil weten hoe dat gaat bij Telfort.
Alvast bedankt voor de reakties
gsm
Bij KPN heb ik nooit problemen gehad met analoge telefonie. Misschien kan je beter die omzetten naar een BelBudget voor 10,40 p/m. Als ik zo lees, wil je dochter alleen bereikbaar zijn?
Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz, Asus P5K-E/WiFi-AP, Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, Asus GeForce 7300GT 256MB, Zalman ZM460-APS, Zalman CNPS9700-CU LED, 2x 320GB & 3x 250GB & 2x 500GB Samsung SATA-II
En na 7x proberen werkt het eindelijk, dus ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.quote:Metalfreak schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:45:
[...]
Ik heb het nu al 5x geprobeerd, maar geen enkele keer kom ik verder dan de 2e pagina. Laatst wel een keer, maar toen wilde ik eerst nog ff mijn huidige contract nakijken, dus heb ik het afgebroken...
Echter zit ik over na te denken om ook de overstap te maken van KPN telefonie naar Telfort VoIP.
Ik had contact opgenomen met de klantenservice voor het volgende:
Ik wil eerst een VoIP account aanvragen bij Telfort met een nieuw nummer.
Als na een maandje testen en het bevalt me goed, dan porteer ik mijn KPN nummer daarnaartoe.
Volgens de medewerker is het niet mogelijk om 2 VoIP accounts te hebben bij Telfort. Maar dat vroeg ik helemaal niet, ik wil 1 account. Maar dan later pas mijn KPN nummer porteren naar Telfort zodat het nieuwe nummer dat ik van Telfort heb gekregen kom te vervallen.
Zij begon daarna met een raar verhaal dat je bij aanvraag moest aangeven dat je wil verhuizen van KPN naar Telfort.
Daarna nog een keer gebeld, iemand anders aan de lijn gehad en die zei dat het wel mogelijk is hoe ik het wil. Ik kan volgens hem op elk moment het nummer van KPN porteren over me Telfort nummer heen.
Dus, weet iemand wat het is?
Hier ( http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html ) in de rechterkolom de snelheids check invullen...quote:Operations schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:42:
[...]
Hoe meet je dat dan, van die snelheid in GOES? ALs ik me nieuwe postcode invul staat telfort er niet tussen.
one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision
Een dag later is er volgens de online orderstatus nog niets veranderd. Alle stappen zijn nog steeds lichtgrijs aangegeven. Als er morgenmiddag nog steeds geen verandering is dan bel ik ze voor de zekerheid maar weer op.quote:AgentSmith schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:16:
Heb Telfort aan de lijn gehad en het blijkt dat de aanvraag is gestrand op een bestaand 010-nummer dat vorig jaar door Budgetphone's voip-dienst is overgenomen. Telfort vatte dit nummer op als zijnde een vast KPN-nummer. Omdat dat dus niet meer klopt, is de aanvraag gestrand. Ik vertelde dat ik gewoon netjes had aangegeven dat er geen KPN-abonnement is en dat het 010-nummer slechts ter contactinformatie diende. Het meisje aan de lijn beloofde om de aanvraag alsnog rond te krijgen. Afwachten dus.
Reg. datum: 01 november 2007
quote:The Conman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:47:
[...]
Ik denk dat we hier niet veel over kunnen vertellen. Mensen die al internet hebben via Telfort, hebben het nog niet eens een paar dagen en niet iedereen heeft ook telefonie aangevraagd. Het kan zijn dat het de eerste week goed werkt, daarna een maand niet werkt. Je weet maar nooit. Even afwachten dan maar.
Vandaar dat ik het ook vraagd aan mensen die beiden van Telfort hebben en hun ervaring hier willen melden.
Het lijkt me, als deel 1 zo leest, dat er toch aardig wat mensen zijn die telefonie er bij hebben genomen.
Mar misschien is het nog niet actief.
Ik hoop toch nog reakties te krijgen hoe e.e.a. werkt.
quote:The Conman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:47:
Bij KPN heb ik nooit problemen gehad met analoge telefonie. Misschien kan je beter die omzetten naar een BelBudget voor 10,40 p/m. Als ik zo lees, wil je dochter alleen bereikbaar zijn?
Ik haalde telefonie van mijzelf en mijn dochter aan als reden waarom het niet goed ging en gezien dat, wil ik weten of het bij Telfort wel goed gaat.
En natuurlijk wil mijn dochter telefonisch bereikbaar zijn. Internet gaat perfekt maar dat is bij mij bij Orange ook maar telefonie bij Ornage was een drama. Bij mij.
Reg. datum: 26 februari 2001
ja, ik heb al alle poorten bij newshosting geprobeerd, ook de traceroute geeft geen uitsluitsel.quote:Hakkie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:23:
Hoop in elk geval dat het geen Telfort policy is, want dan heb ik op voorhand al reuze spijt... Kun je bij je nieuwsserver een andere poort gebruiken om te testen of ook dan de snelheid zakt?
met @home had ik altijd volle bak. ik gebruik grabit btw
miss dat de router het niet aankan of de settings verkeerd staan?
Reg. datum: 29 oktober 2007
5 nov is bij mij ook de oplevering.quote:The Conman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:51:
Ik heb 5 november dus de oplevering van mijn Telfort 20Mbit zonder telefonie.
Echter zit ik over na te denken om ook de overstap te maken van KPN telefonie naar Telfort VoIP.
Ik had contact opgenomen met de klantenservice voor het volgende:
Ik wil eerst een VoIP account aanvragen bij Telfort met een nieuw nummer.
Als na een maandje testen en het bevalt me goed, dan porteer ik mijn KPN nummer daarnaartoe.
Volgens de medewerker is het niet mogelijk om 2 VoIP accounts te hebben bij Telfort. Maar dat vroeg ik helemaal niet, ik wil 1 account. Maar dan later pas mijn KPN nummer porteren naar Telfort zodat het nieuwe nummer dat ik van Telfort heb gekregen kom te vervallen.
Zij begon daarna met een raar verhaal dat je bij aanvraag moest aangeven dat je wil verhuizen van KPN naar Telfort.
Daarna nog een keer gebeld, iemand anders aan de lijn gehad en die zei dat het wel mogelijk is hoe ik het wil. Ik kan volgens hem op elk moment het nummer van KPN porteren over me Telfort nummer heen.
Dus, weet iemand wat het is?
maar ik kom van de kabel , dus ik ga morgen even de splitter plaatsen
en eens effe checken of ik er al op kan.
Als alles soepel loopt neem ik over een maand of 2 telefonie erbij, afhankelijk van de
klachten die hier wel of niet verschijnen.
Gebruik eens de andere poortnummers die ik je meldde eerder. Newshosting is een USA aanbieder en het verkeer moet een aardig eindje getransporteerd worden door diverse netwerken heen. Als je die andere poortnummers eens probeert ga je over andere netwerken vanaf newshosting naar je Telfort aansluiting wat een enorm verschil kan maken.quote:thefxr schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:35:
[...]
ja, ik heb al alle poorten bij newshosting geprobeerd, ook de traceroute geeft geen uitsluitsel.
Wat was 'volle bak' bij @home? Is nu 'volle bak' niet veel hoger qua snelheid?
Om veel (en hoge) snelheid te kunnen halen op langere afstanden (dus hogere latency) met TCP/IP moet je vaak Windows ook een handje helpen met hogere TCP window size instellingen. Kan je redelijk optimaliseren met TCPoptimzer.
bjck wijzigde dit bericht 01-11-2007 17:41 (24%)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Reg. datum: 27 september 2000
Als je bij tweakers bij de topic van Tiscali kijkt, zie je de ervaringen zoals je ze bij Telfort ook kan verwachten.quote:gsm schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:28:
Vandaar dat ik het ook vraag aan mensen die beiden van Telfort hebben en hun ervaring hier willen melden.
Ik hoop toch nog reakties te krijgen hoe e.e.a. werkt.
Het is dezelfde techniek met dezelfde modem door dezelfde mensen geregeld als bij Tiscali. De gebruikers daar zijn over het algemeen erg tevreden. Tiscali lijkt zijn telefonie goed voor elkaar te hebben. Daarom heb ik er vertrouwen in dat het bij Telfort ook zonder problemen gaat werken.
Reg. datum: 27 september 2000
Binnen 14 dagen wordt mijn Telfort internet met vast bellen opgeleverd. Op dit moment maak ik gebruik van adsl van Xs4all en KPN telefonie. Die zijn opgezegd en mijn tel.nr. gaat mee naar Telfort.
Nu vraag ik mij af of het in de nieuwe situatie, alleen telefonie via voip, verstandig is om nog steeds een splitter te gebruiken of juist niet. Wordt de verbinding eventueel sneller als ik geen splitter gebruik en loop ik daardoor niet meer kans op storingen?
In de handleiding van Telfort wordt alleen over het wel monteren van een splitter gesproken.
Een andere vraag is of ik het merk aan het wegvallen van mijn Xs4all verbinding dat het signaal is overgezet op Telfort. Of is het mogelijk dat Telfort de verbinding al heeft opgeleverd en ik nog steeds de beschikking heb over mijn Xs4all lijntje. In dat geval zal ik af en toe moeten proberen of de nieuwe aansluiting al actief is.
Reg. datum: 04 september 2000
Heb precies hetzelfde, ook newshosting maar heb newsleecher als client.. met speedtesten kom ik gewoon tussen de 1700 en 1800 kb/squote:thefxr schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:35:
[...]
ja, ik heb al alle poorten bij newshosting geprobeerd, ook de traceroute geeft geen uitsluitsel.
Reg. datum: 19 juni 2001
Hoe regelmatig dan? Is voor me mailserver niet echt handig.quote:ThunderRobert schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:59:
Misschien dat er in het starttopic nog iets vermeld kan worden over het IP-adres wat je krijgt bij Telfort?
Het draaien van een server is toegestaan.
Dynamisch IP-adres. Zou wel regelmatig gewijzigd worden. Over een vaste Hostname wist men niet veel veel te vertellen. Dit i.v.m met het instellen dan de DNS tabel van het Domein op de hostname i.p.v IP-adres.
en : 0800-1707 is ook een telefoonnummer waarop Telfort Internet bereikbaar is.
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
Andere poorten (zie je als je lang genoeg wacht op traceroute pagina) kiezen kan erg helpen. Of je TCP window size aanpassen (vergroten) in windows. Die servers staan op een ruime 100ms latency van je af in de USA van deze aanbieder immers.quote:extraordinare schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:53:
[...]
Heb precies hetzelfde, ook newshosting maar heb newsleecher als client.. met speedtesten kom ik gewoon tussen de 1700 en 1800 kb/s
Waarom pak je niet een Nederlandse of minimaal EU usenet aanbieder zoals TweakNews, Eweka of Giganews (die heeft ook EU platform)?
Wordt niet expres veranderd constant. Zelfs niet als je even je modem herstart krijg je gewoon dezelfde. Het kan echter onaangekondigd veranderen een keer door bijvoorbeeld netwerk veranderingen natuurlijk of als je langdurig je modem/router uitzet.quote:Operations schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:02:
[...]
Hoe regelmatig dan? Is voor me mailserver niet echt handig.
bjck wijzigde dit bericht 01-11-2007 18:10 (25%)
Reg. datum: 11 januari 2006
Hij heeft nu Internetplusbellen en werkt draadloos met de experiabox en de Gigaset adapter zoals meegeleverd bij Internetplusbellen. Is deze Gigaset adapter ook nog steeds te gebruiken als hij het draadloze modem bij Telfort meebesteld?
Als het gewoon een vrij zelf in te stellen adapter is wel. Als je er niets aan kunt instellen is hij gevonden aan de Experiabox die je hebt van InternetPlusBellen helaas.quote:rens100 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:09:
M'n vader overweegt mij te volgen en ook Telfort aan te vragen, voor hem een vraag:
Hij heeft nu Internetplusbellen en werkt draadloos met de experiabox en de Gigaset adapter zoals meegeleverd bij Internetplusbellen. Is deze Gigaset adapter ook nog steeds te gebruiken als hij het draadloze modem bij Telfort meebesteld?
Reg. datum: 26 februari 2001
volle bak was het limiet van het @home abo dus 535 Kb/s vlakquote:bjck schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:40:
[...]
Gebruik eens de andere poortnummers die ik je meldde eerder. Newshosting is een USA aanbieder en het verkeer moet een aardig eindje getransporteerd worden door diverse netwerken heen. Als je die andere poortnummers eens probeert ga je over andere netwerken vanaf newshosting naar je Telfort aansluiting wat een enorm verschil kan maken.
Wat was 'volle bak' bij @home? Is nu 'volle bak' niet veel hoger qua snelheid?
Om veel (en hoge) snelheid te kunnen halen op langere afstanden (dus hogere latency) met TCP/IP moet je vaak Windows ook een handje helpen met hogere TCP window size instellingen. Kan je redelijk optimaliseren met TCPoptimzer.
Met telfort haal ik 1700 Kb/s bij newshosting,maar duurt het maar max 1 uur, daarna schommelingen van 80-150 Kb/s
ik haal nu fluctuerend 850-900 Kb/s
miss toch maar overstappen naar een NL usenet?
Reg. datum: 05 september 2005
Ik heb al een hele lange tijd internet van planet. Als ik telfort aanvraag word IPB dus automatisch opgezegd. Maar wat is nou precies de opzegtermijn voor IPB?
E6600|HD4870|2GBCorsair|Asus P5B|Creative extreme-audio|160+500GB
Reg. datum: 22 mei 2006
wel de opzeggingsbrief gedownload maar als ik het zo allemaal lees dan hoeven we eigenlijk niks meer te doen. ook niet na stap 4. als dat maar goed gaat dan?
heb eigenlijk geen id of dat siemens ipb modem/router weer terug moet naar kpn?
heb zelf T6 met telefonie van tiscali. Is er voor ons ook nog iets over te stappen BJCK, aangezien we op dezelfde centrale bivakkeren?
@yellow, ik dacht 2 maanden
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Dit topic is gesloten.