Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
Reg. datum: 25 januari 2002
[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x2084mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]
Reg. datum: 06 juli 2007
Ik hoop dat ik in het goede topic post, raak een beetje verward in meerdere topics over hetzelfde onderwerp.
Enige tijd al gebruik ik Newsleecher, altijd zonder problemen, altijd goede snelheden (1000kb/s) gehaald. Maar sinds kort heb ik een draadloze router aangeschaft (WRT54GL) en als ik dan begin te downloaden, dan stopt mijn connectie soms. Het gaat er dan een beetje uit zien als dit:

Ik gebruik de Eweka server waar ik nooit problemen mee heb gehad. Ik heb één laptop draadloos aangesloten op de router, en een PC met een kabel op de router aangesloten. De PC is degene waarbij dit probleem voor komt. Als jullie weten wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het kan op lossen, dan hoor ik dat graag. Ik heb zelf op Google gezocht en geen oplossing kunnen vinden. En ik heb ook op dit forum gezocht en daar was wel iemand met hetzelfde probleem, maar ik werd er niet veel wijzer van of dit op te lossen valt. Er werd gezegd dat de router bij die persoon misschien niet genoeg connecties aan kon, maar valt hier dan iets aan te doen of moet ik dan toch maar mijn draadloze router weg doen? (wat ik dus liever niet heb)
heb je je router al gereset?quote:Pindanoot schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:06:
Hey mensen,
Ik hoop dat ik in het goede topic post, raak een beetje verward in meerdere topics over hetzelfde onderwerp.
Enige tijd al gebruik ik Newsleecher, altijd zonder problemen, altijd goede snelheden (1000kb/s) gehaald. Maar sinds kort heb ik een draadloze router aangeschaft (WRT54GL) en als ik dan begin te downloaden, dan stopt mijn connectie soms. Het gaat er dan een beetje uit zien als dit:
[afbeelding]
Ik gebruik de Eweka server waar ik nooit problemen mee heb gehad. Ik heb één laptop draadloos aangesloten op de router, en een PC met een kabel op de router aangesloten. De PC is degene waarbij dit probleem voor komt. Als jullie weten wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het kan op lossen, dan hoor ik dat graag. Ik heb zelf op Google gezocht en geen oplossing kunnen vinden. En ik heb ook op dit forum gezocht en daar was wel iemand met hetzelfde probleem, maar ik werd er niet veel wijzer van of dit op te lossen valt. Er werd gezegd dat de router bij die persoon misschien niet genoeg connecties aan kon, maar valt hier dan iets aan te doen of moet ik dan toch maar mijn draadloze router weg doen? (wat ik dus liever niet heb)
Reg. datum: 25 januari 2002
Waarschijnlijk heb je een firewall/ virusscanner die port 119 scanned....als je die uitzet valt hij niet meer weg...quote:Pindanoot schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:06:
Hey mensen,
[afbeelding]
[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x2084mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]
Heb je pinnetje 15 en 16 al kort gesloten op je printplaat,met een schroevendraaier?quote:Pindanoot schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:19:
Nee ik denk dat ik achter mijn probleem ben gekomen. Een draadloze router heeft maar een aantal connecties die open blijven staan voor 5 dagen lang. Die raken uiteindelijk op naar 5 dagen en dan wordt alles hersteld. Met downloaden met newsleecher ga je veeeeeeel sneller door al die connecties en dit kun je dus alleen maar verhelpen met custom firmware die je connecties bijvoorbeeld elk half uur herstellen. Probeerde dit dus met mijn router te doen, maar dat ging niet erg goed en nu is ie een beetje kapot. Upload kapte er ineens mee en nu werkt hij niet meer. Heb hem geprobeerd te 'unbricken' maar daarvoor was hij al te ver heen. Moet maar kijken of ik een nieuwe kan krijgen.
Werkte bij mijn 54G v.5 wel toen hij bricked was. Tenminste als van de 54GL de printplaat het zelfde is. Elk wit streepje zijn vijft pinnetjes, telt even wat makkelijker.
WR. wijzigde dit bericht 27-09-2007 17:06 (6%)
Reg. datum: 24 mei 2006
Als ik een testbestand van 1000mb download via http dan download ik dat met 1800.
Reg. datum: 27 september 2007
Ik heb net ff gechecked en staat er alleen nog 'tot 20MB' . Ik ga er dus van uit dat het nog steeds 8 - 20 MB is.
Note: de retentie is aangegeven als zijnde 70 dagen, maar ik kan via Eweka meestal tot +/- 105 dagen nog downloaden......
Edwin
Intel Core2 Duo 6300 | EVGA 8800GT superclocked | Samsung 206BW TFT | Asus P5B | 3* 1GB PC5300 | Samsung 750 GB, WD 250 & WB 320 GB SATA II | Corsair HX520W
Dit is dan met bestanden waar de retentie < 30 is, bij bestanden met een hoge retentie van > 80 is het vrijwel altijd 4 Mb, maar dit is logisch, aangezien dit ook aangegeven staat op de website.
Kazu wijzigde dit bericht 29-09-2007 20:25 (19%)
Reg. datum: 03 april 2003
daarom werkt tweaknews zeker wel op de maximale snelheid van z'n verbindingquote:base_ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:28:
hoe weten jullie dat dit aan eweka ligt en niet aan de overboeking van de eigen lijn? (deze beginnen pas de laatste tijd beter merkbaar te worden heb ik het idee omdat steeds meer mensen een steeds snellere verbinding hebben)

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum
You are NIJL-ed!
Vanaf het begin huilen met de pet op? Ik heb eigenlijk nooit problemen met eweka en trek altijd mijn 8mbit lijn vol.. En dan te bedenken dat ik een @home abbo hebquote:Nijl schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:06:
probleem is bij EWEKA. Snap dan zelf ook niet waarom je bij tweak bent weggegaan. EWEKA is al vanaf de 1e dag huilen met de pet op.
edit: typo
He who laughs last.. Thinks slowest
Gebaseerd op......quote:Nijl schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:06:
probleem is bij EWEKA. Snap dan zelf ook niet waarom je bij tweak bent weggegaan. EWEKA is al vanaf de 1e dag huilen met de pet op.
Ik zit al iets van 4 jaar bij Eweka en nooit, maar dan ook nooit 1 probleem gehad. Ook altijd volledige snelheid (momenteel hier 6 mbit).
als je de OP leest dan zie je ook dat de 6 mbit gehaald kan worden dus dan is het inderdaad geen probleemquote:Courage schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:23:
[...]
Gebaseerd op......![]()
Ik zit al iets van 4 jaar bij Eweka en nooit, maar dan ook nooit 1 probleem gehad. Ook altijd volledige snelheid (momenteel hier 6 mbit).
Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum
http://www.last.fm/user/ceynox/
Ik trok constant 1,7m-1,8 mb/s op de uni zelfs 4mb/s
Laatste tijd echter haal ik slechts 1,0-1,3mb/s wat toch wel teleurstellend is. Ik merk dat deze verschil de laatste dagen/week/weken steeds meer merkbaar begint te worden.
Ik denk dat net als ik de meesten hier bij eweka zitten omdat zij je je volle snelheid laat benutten, dit maakt voor hun zelf ook niks uit omdat een peering over ams-ix minder an 50 cent per TB aan verkeer kost, vooral met de commitment van eweka moet dit veel lager liggen dan 50 cent per 1TB aan gedownloade data.
Hopelijk doet eweka hier wat aan
Asus P5B DLX, Intel Q6600 (TT BigTyphoon), MSI 7900GTO (700/1600), OCZ Platinum 2x 1GB DDR2-800, Corsair 520W, Creative X-fi Elite Pro, 4x 500GB Sata2
Reg. datum: 15 mei 2006
Nu zit ik even bij een andere provider en heb ik altijd de volle lijn dicht.
Bij Eweka lijkt het dus wel goed te gaan op lage snelheden, maar om flink wat mbits de hele tijd bezig te houden is teveel?
:: X360 Gamertag: SH4D3H :: This line intentionally left blank. :: Specs ::
Ik weet niet over welke telco jij het hebt maar echt "last" van overboeking is er echt nog niet geweest hoor.quote:base_ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:28:
hoe weten jullie dat dit aan eweka ligt en niet aan de overboeking van de eigen lijn? (deze beginnen pas de laatste tijd beter merkbaar te worden heb ik het idee omdat steeds meer mensen een steeds snellere verbinding hebben)
Voor veel andere posters hier; MB=megaBYTE en Mb=megaBIT en met een 20Mb(ps) verbinding haal je max zo'n 2MB(/ps) aan downloadsnelheid...
I'm not as think as you stoned I am
Amd Athlon 64 3500+ @ 4200+ San Diago | 2 GB DDR | EVGA Geforce 7900GS | Specs | Join het DPC Whatpulse team | Dream as if you will live forever, live as if you will die today!
Reg. datum: 24 mei 2007
ik heb een orange 20MB ab en trek daarmee continu 1.73MB/per seconde.
dit zie ik in mijn leech progje en op mijn g15 lcd scherm met netspeed mod.
als ik ipv de 8lijnen, 4lijnen gebruik dan daalt m'n download snelheid naar 1.43MB per seconde,
dat is de enige daling die ik mee maak.conclusie ik blijf lekker op 8lijnen downen.
Dacht eerst dat het Planet was, maar ik nu ik zie dat meer mensen er last van hebben bij verschillende providers....
Appels zijn geen peren
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
Dit topic is gesloten.