Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
GOTSent
Een Tweakers tool om makkelijk en snel x264 .MKV bestanden (AC3/DTS/OGG) naar PS3 (en dus ook de 360) compatible MP4 bestanden converteren via een remux (dus veel sneller dan transcoden).
Waarom: naar aanleiding van een aantal posts op GOT heb ik een tooltje gemaakt om een aantal zaken van het omzetten van MKV naar PS3 MP4 te vereenvoudigen/verbeteren.
Homepage/download page
Bekende fouten/problemen
Vragen kunnen ook gemaild worden naar mailto:sentry23@gmail.com
Dit topic is bedoelt om het PS3 topic schoon te houden, en de mogelijkheid te hebben fouten te vinden, verbeteringen voor te stellen, en ervaringen uit te wisselen in het gebruik van GOTSent wat er uit komt.

Hoe: start de tool op, en open een MKV bestand om te converteren.
De tool leest de settings uit, en zet de eerste video en audio track die hij tegen komt als default, het audio type, en de fps (frames per second) settings (belangrijk voor het synchroniseren van video en audio)
Open de AC3 filter settings om zeker te zien dat de output een 2 channel 16 bit formaat is (2.0, Dolby Surround of Dolby prologic II). Indien je Nero gebruikt voor AAC encoding kan dit ook 24 bit zijn (wat de kwaliteit van 5.1 -> 2.0 kan verbeteren.)

Sinds de PS3 2.0 firmware update wordt ook AAC 5.1 ondersteund en automatisch naar een stereo signaal gemixed op de PS3, of, indien een AAC decoder aanwezig op de SPDIF/toslink/HDMI, dan kan het formaat AAC geselecteerd worden in de output opties, en wordt het digitale AAC signaal doorgestuurd naar de versterker. Niet veel versterkers ondersteunen dit echter, maar als je een HDMI versterker hebt dan is het goed dit even te controleren.

Om dit te configureren via GOTSent stel je 5.1 output in in AC3filter, en zorg je dat je Nero gebruikt als audio encoder.

Overige opties:
Mux to Vob.
Een optie die een mpg bestand aanmaakt met de originele AC3 track (DTS wordt nog niet ondersteund) en h264 bron. Dit bestand kan en mag groter zijn dan 4 GB. (alleen kan je het dan niet vanaf een externde FAt32 disk afspelen, omdat daar de max grootte van een file 4GB is). Het nadeel is dat deze bestanden niet goed vooruit of terug te spoelen zijn.

SafeSync.
Sla de directshow audio decoding over, en gebruik ffmpeg om een ac3 bron bestand te converteren naar AAC. Deze optie is bedoeld om probleem-bestanden waar de audio out-of-sync raakt met de video te proberen te fixen omdat ffmpeg iets anders om gaat met fouten in de bron.

Er kan nu op de Convert knop worden gedrukt om het bestand te converteren, en eventueel te splitten als het bestand groter is dan 4 GB. (in tegenstelling wat veel gezegd wordt is dit geen FAT32 beperking, maar een bestands-specifieke PS3 beperking, aangezien bijvoorbeeld .ts bestanden van > 4GB zonder problemen worden gelezen. Deze beperking zit trouwens ook in de 360 als je daar de bestanden naar toe kopieert. Streamen van grotere bestanden kan wel op de 360).

Verder worden MP4 bestanden > 4GB netjes naar de PS3 gekopieerd, en wordt de ruimte geallocceerd, dus het filesystem kan het wel aan, alleen geeft het systeem de melding dat het bestand niet ondersteund wordt.

Dit wijst erop dat alleen 32 bit pointer mp4 bestanden kunnen worden gebruikt. En firmware update van de MP4 routine zou dus genoeg moeten zijn, en niet een update van het gehele filesysteem.
Vanaf v0.23 Beta 6 workt MKVmerge gebruikt voor het splitsen, die problemen met gesplitste bestanden op de Xbox 360 oplost (alleen het eerste deel werkte).

Dit topic-start zal verder nog worden uitgebreid met andere veel voorkomende vragen en problemen, maar voorlopig staat er een verwijzing naar de engelstalige webpage.
(Uit de site-stats blijkt dat op het ogenblik de meeste gebruikers uit Italie, Spanje en de VS lijken te komen :? )

Sentry23 wijzigde dit bericht 07-01-2008 15:37 (32%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Reg. datum: 15 maart 2005

Ik zal het eens gaan proberen.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Als je niet genoeg ruimte op je schijf hebt houd je een bestand van 0kb over. Maar dat wist je al :)
Verder doet het met de bestanden waar ik het mee geprobeerd heb prima. d:)b

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

Op het ogenblik ligt 0.23 op de testbank, en heeft deze minder van de geplande nieuwe features, maar met name meer tests of alles goed op het systeem ingesteld staat (waar 99% van de problemen door komen).
Verder nog wat bugfixes om alternate audio treams in MKV's goed te ondersteunen..
Maar goed, verder gaat nu de aandacht vooral uit naar de enkele 720p h264 stream die zich maar niet wil laten zien op het scherm..
Mocht iemand een goede verzameling h264 benchmark files weten om de verschillende compatibility mogelijkheden te onderzoeken, dan hoor ik dat dus graag. :)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

Hey, leuk initiatief, ook handig voor de XBOX360 :)

Heb je deze forumthread @ Doom9 al gezien? :: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=125337

Heb je wellicht wat aan. Je tool heb ik nog niet geprobeerd, maar met deze pointers is het wellicht mogelijk voor je om te demuxen ipv alles te transcoden. Als je demuxt hoef je namelijk alleen nog maar de audio te transcoden. Alleen het sync houden van beide kan tricky zijn, maar het moet wel mogelijk zijn.

Dit gaat trouwens inhouden dat je een .mkv van 1,5 GB in ongeveer 10 minuten moet kunnen omzetten naar mp4 (omdat alleen 5.1-audio naar stereo moet worden omgezet). Ik weet niet of je tool dat nu ook al doet, maar misschien heb je er wat aan :)

Succes iig! Je initiatief wordt zeker gewaardeerd en straks ook gebruikt hier! :D

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Reg. datum: 28 juni 2006

Dat doet deze tool op dit moment al dacht ik. Tenminste dat was wel de bedoeling toen er de eerste keren over werd gesproken in ps3 topic?

PSN: Zerokill

Inderdaad. Deze doet al remuxen ipv recoden zodat de beperking vooral op HD speed en mp4box zit.
Vandaar dat ik nog op zoek ben naar een snelle (free) mp4 directshow muxer, zodat het allemaal nog sneller kan.
Verder mag je het op de 360 natuurlijk ook altijd gebruiken ;)
Zijn er daar nog speciale wensen voor ?
De split in max 4GB parts gaat nu bijvoorbeeld altijd. Is dit makkelijk als het gewoon een checkbox is ?
(de tool doet inderdaad vooral het naar stereo omzetten, evt dus ook in prologic om surround te behouden, level aanpassen in h264 (byte set) en daarna muxen)

Einstein had gelijk!

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:06:
Inderdaad. Deze doet al remuxen ipv recoden zodat de beperking vooral op HD speed en mp4box zit.
Vandaar dat ik nog op zoek ben naar een snelle (free) mp4 directshow muxer, zodat het allemaal nog sneller kan.
Verder mag je het op de 360 natuurlijk ook altijd gebruiken ;)
Zijn er daar nog speciale wensen voor ?
De split in max 4GB parts gaat nu bijvoorbeeld altijd. Is dit makkelijk als het gewoon een checkbox is ?
(de tool doet inderdaad vooral het naar stereo omzetten, evt dus ook in prologic om surround te behouden, level aanpassen in h264 (byte set) en daarna muxen)
In dat geval heb ik niks gezegd en: _O_ _O_ _O_
Zal het proberen op de 360 één dezer dagen (hangt nog niet aan het netwerk nu) en in geval van problemen zo gedetailleerd mogelijk bugs reporten! :)

Er zijn verder geen eisen voor de xbox geloof ik. Gewoon mp4 zou hij aan moeten kunnen sinds de update in mei ergens... :)

Reg. datum: 23 mei 2002

Dat hangt er maar weer niet van af wat je in die mp4-container stopt. Zie ook http://blogs.msdn.com/xbo...7-video-playback-faq.aspx :).

Wind me up, put me down, start me off and watch me go
I'll be running circles around you sooner than you know
A little off center and I'm out of tune
Just kicking this can along the avenue
But I'm alright

thanx voor de info, zo te zien is die split dus ook goed voor de 360 als je het lokaal neer zet.
Verder doet ie inderdaad dus netjes level 4.1 zetten (veel encoders maken er een zootje van en zetten overal 5.1 in) alleen die max bitrate van 10 Mbps op de 360 daar kan ik niet veel aan doen.
Kwestie van proberen lijkt me.. :)
De meeste DVD5 versies van een film blijven daar redelijk onder, maar veel 8-12 GB 720p versies willen wel eens ver daar boven komen. (1080p versies eigenlijk veel altijd)

Reg. datum: 09 oktober 2006

@Sentry23

Je schrijft in de TS dat de file limiet van 4 GB door de PS3 wordt veroorzaakt, omdat andere file typen groter kunnen zijn dan die 4 GB. Dat zou betekenen dat de PS3 niet van FAT32 gebruikt maakt, want FAT32 heeft wel degelijk een limiet van 4 GB (-1 byte).

Zit net even te googlen.. en dat klopt, de PS3 heeft een file system dat "SPUFS" of "Synergistic Processing Unit File System" heet :?

Wel weer kinderachtig dat je zo gedwongen bent om de bestanden te splitsen, alhoewel dat toch al moet als je gebruikt maakt van een externe usb disk want die moet wel met FAT32 geformatteerd zijn.

Ik hoop dat die beperking in een toekomstige firmware update ongedaan gemaakt wordt, evenals de beperkingen met bestanden in 1080p resolutie (wel audio, geen beeld).

PSN ID: DCFreak

@DCFreak: SPUfs is weer heel wat anders. dat is het virtuele file systeem waarmee de SPU's met elkaar en de PPU kunnen communiceren onder Linux. (zie http://www.ibm.com/developerworks/power/library/pa-cell/ )
Het interne filesystem on het gameOS is niet echt bekend. Maar wat dat betreft kan eigenlijk elk OS vanaf 1990 wel andere filesystemen mounten. (en dit wordt ook gedaan aangezien de CD's bijvoorbeeld gebruik maken van een ISO 9660 fs i.p.v. FAT32) maar de vraag is of het de moeite en ruimte waard is om NTFS disk mounts te ondersteunen. (niet voor mij trouwens ;) read-only zou al super zijn).
Verder moet ik maar eens de standaard in duiken of het niet soms een MP4 beperking in de standaard is, aangezien dus exact dezelfde limiet op de 360 zit. (verder moet ik onder windows trouwens ook al rare truken uit halen om de filesize/freediskspace op te vragen als deze groter is dan 4 Gb ;) )

ISO file format (MP4's base format) allows two versions, version 0 for 32 bit data (sizes, offsets, duration etc. in MP4 boxes) and version 1 for 64 bit data. Version 0 file cannot be bigger than MAX(int) bytes. Version 1 has no such limit.
(volgens mij moet dat versie 1 en 2 zijn, maar goed..)

Nu zou het dus makkelijk zijn om met iemand bij Sony contact op te kunnen nemen over iets diepere specificaties, maar dit lijkt mij toch wel iets..

Wat betreft dat zwarte beeld, daar heb ik de hoop nog niet helemaal opgegeven, en ben ik bezig wat diepere analyses te doen op de files die het wel en niet doen. (ook veel 720p versies van een bedrijf met een grote muis als symbool doen het niet, dus dit is wel iets om dieper in te duiken.)

Sentry23 wijzigde dit bericht 27-09-2007 09:36 (16%)

Einstein had gelijk!

Jeuj, werkt perfect! :) Duurt alleen toch langer dan ik dacht; op een P4 2.4 een half uur voor een mkv van 1.2 GB (720p aflevering van 45 mins).

Xbox speelt het echter perfect af, gewoon op standaard settings (met AAC)! Alleen jammer dat ik de beeldversoepeling van de tv moet uitzetten omdat die niet goed om kan gaan met 23.97fps-binnen-25fps, maar dat heeft niks te maken met deze app :)

Als je er nog een installer omheen zou bouwen die alles auto installt dan is het nog eens super gebruiksvriendelijk ook! Nu werkte het al in 1 keer, en dat maak ik niet vaak mee bij dit soort tools. Goed werk dus! :)

MP4 heeft trouwens geen beperkingen qua grootte files die erin mogen zitten. Het probleem zit hem in de filesystems die worden gebruikt helaas. FAT32 doet max. 4 GB en NTFS is niet mogelijk op de Xbox. Tja, dan houdt het snel op :+

Sorcerer8472 wijzigde dit bericht 27-09-2007 10:21 (15%)

Mooi te horen dat ie werkt :)
Ik zal de 360 iets prominenter (staat nu nog niets van op) ook vermelden op de website.
Een makkelijk manier van versnellen is je mkv en je mpv op verschillende schijven zetten. Dat scheelt meestal aardig wat. Verder zal je dus merken dat mp4box niet het gevoel geeft 'de snelste optie' te zijn, vandaar nog de zoektocht naar een snellere mp4 muxer (ik heb er al een stel getest, maar niet alles werkt even betrouwbaar) ;)

Een installer komt waarschijnlijk als v1 uit komt (dus als alles echt stabiel werkt) maar die zal dan de filters eerst downloaden en installeren. (ik kan deze helaas niet bundelen in de app).
Toch ben ik niet overtuigt dat het een FAT32 beperking is, maar ik ben ondertussen voor de PS3 al een paar stapjes verder met de zwarte beelden, en heb een aardige referentie site gevonden (http://iphome.hhi.de/suehring/tml/) , zodat daar even de nadruk ligt.

Einstein had gelijk!

Ach, het werkt snel genoeg en ik ben allang blij dát het werkt :) O+

Tramp

Heeft iemand toevallig GOTSent al geprobeerd met de mkv van Knocked up en Chuck? Ik krijg iedere keer bij stap 2 van 2 dat het programma crasht :'(

"Better ask questions before you shoot"

Heb je toevallig een NZB hiervan ?
En doet hij dit alleen bij die file en andere niet ?
Meestal ligt in crash na de extraction van de audio in verkeerd geinstalleerde filters. (nieuwe versie komt er waarschijnlijk dit weekeinde aan, met wat meer debug info.)

Tramp

quote:
Sentry23 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:54:
Heb je toevallig een NZB hiervan ?
En doet hij dit alleen bij die file en andere niet ?
Meestal ligt in crash na de extraction van de audio in verkeerd geinstalleerde filters. (nieuwe versie komt er waarschijnlijk dit weekeinde aan, met wat meer debug info.)
Heb er geen nzb van maar die is vrij vlot weer op te scharrelen. Heb de haai splitter en ac3 filter van je website gehaald en geinstalleerd. Heb het zowel op mijn XP als mijn Vista bak trouwens. Zal het eens op een volledig schone machine proberen.

Ik zal ff een stukje tekst voor het testen van de directshow filters posten (heb ik al eens in't engels geschreven):
Verder moet de output folder bestaan. Dit kan ook errors geven.

link voor graphedit:
http://www.digital-digest...ftware_graphedit_141.html

You can try to test with graphedit to see what happens when you try to convert the audio by hand:
in graphedit:
Select from the file menu: render media file.
(for mkv, you have to select the wildcard filter)

It now builds the stream to display.

Delete the video path.
(just select and delete the video filters behind the video pin on the mkv file)

delete the default directsound device in the audio path

Add the filters, from graph, insert filters, expand the directshow filters, select the 'Wav dest' filter, click on insert filter, select the 'File writer' filter, click on Insert filter, and select the location where you want the wav output to be stored, under a xxx.wav name.

link the filters together by clicking on the output of the ac3 filter, and drag it to the Wav Dest in pin.
Do the same with the output of the wav dest to the file writer in pin.

Now click on the play button, and it should write the file to disk.

If this doesn't work, or you are missing one of the filters, it should show up directly (either in the filter select box, or in the writing)

Tramp

Wav file wordt met graphedit keurig geextract. Krijg in dit geval een .wav bestand van dik 400 mb. Hij lijkt iedere keer de mist in te draaien als het programma de haali mediasplitter probeert aan te roepen dus ik vermoed dat ik de oorzaak daar ergens moet zoeken.

Ik zal je zo ff een beta van 0.23 sturen naar je gmail contact in je profiel, die wat meer feedback moet geven..
Eens zien wat die er van vindt..
Anders heb ik ook nog een 'schoonmoeder' versie, die zo'n beetje bij elke stap zeurt wat er moet gebeuren en wat er wel niet allemaal fout gaat.

Ik rem NIET voor admins...
Reg. datum: 31 augustus 2003

Hoi,

ik vind het een erg handig en fijn programma, heb er al een aantal keer gretig van gebruik gemaakt :+. Ik heb nog twee featurerequests, namelijk het mogelijk te maken om dat als een bestand in de downloadmap van bijv. uTorrent staat en dus klaar is deze meteen om te zetten en het mee"branden" van een subtitle.

[url=http://specs.tweak.to/13146][b]Specs[/b][/url]

Subtitles meebranden komt er aan, al wordt het ff lastig met splitten, maar goed. dat wordt ff puzzelen ;)

Wat betreft folders watchen. ik was al bezig met het uitdenken hoe ik dat met rarred spul moet doen, maar full files, dat zou moeten lukken.. hoop ik. (nog meer denkwerk ;) )

Als het zo is dat het alleen in de folder komt als het klaar is, dan heb ik wel een idee. (moet je wel de mp4 laten staan, anders blijft ie bezig)

Reg. datum: 09 september 2006

Helaas werkt het niet onder linux met wine, lijkt me een erg mooi programma!

BUH

Misschien dat de oude 0.19 het wel doet onder wine (al is die wel wat meer buggy dan de nieuwere).
Die gebruikt geen directshow om de audio te converteren.
(Wat dat betreft zou het ook bijna in een bash script kunnen, op een enkele file manipulatie na)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: