Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N95 (8GB) - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 398 399 400 401 last

Nieuw Topic
Robert Webbe

Ik vind het vergelijken van standby tijd met oude toestellen een beetje appels en peren vergelijken. Een 3310 kon inderdaad een week mee maar dat zat ook niets op. Als je alle mogelijkheden van de N95 uitzet (UMTS, bluetooth, wifi, GPS, etc.) dan haal je ook wel een week standby. Maar je hebt nu eenmaal gekozen voor een toestel met veel technische mogelijkheden en een aantal hiervan consumeert nu eenmaal veel energie. Een paar voorbeelden waarmee je je batterij in enkele uren leeg kan krijgen:

- Navigatie (GPS ontvanger, display continu aan, GPRS data voor traffic of updates)
- SIP telefonie (SIP server verbinding, Wifi)
- Tune-in FM radio luisteren via A2DP headset (continu GPRS data, continu bluetooth)

Veel van deze technieken zijn nog volop in ontwikking. Neem nu bijvoorbeeld wifi, de 802.11b en 802.11g zijn oorspronkelijk bedoeld voor computers, niet voor mobiele telefoons. Pas vanaf 802.11n wordt hier rekening mee gehouden.

Ook in bijvoorbeeld bluetooth zit nog flinke progressie; sinds Enhanced Data Rate kan data 3x sneller worden verstuurd waardoor je in theorie dus ook maar een derde aan energie nodig hebt om dezelfde informatie te versturen.

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Tweaker Dealer
Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
Nyana schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:15:
[...]
Blijf de normale N95 veel mooier vinden als die 8 Gb. Maarjah, dat is persoonlijk.
Same here ;)

Reg. datum: 23 juli 2007

en de normale n95 zou nog mooier zijn als we die bl6f batterij erin kunnen krijgen 8)

|| | N95 | | PS3 PSN: legendx2 | ||

Reg. datum: 22 november 2005

Hoor nu elke keer verschillende verhalen.

Of de nieuwe N95 heeft een 8 gb intern geheugen met interne GPS of de 8gb geheugen is ten koste gegaan van de interne GPS.

Wie brengt er duidelijkheid...?

Reg. datum: 03 december 2005

quote:
KSH schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:36:

Of de nieuwe N95 heeft een 8 gb intern geheugen met interne GPS of de 8gb geheugen is ten koste gegaan van de interne GPS.

www.nokia.com

beetje moeite doen kan ook geen kwaad hè ;)

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

Reg. datum: 21 mei 2007

Even een vraagje, de vakantie zit er namelijk aan te komen en ik heb geen zin in een hoge data rekening! Het ophalen van mijn mail dat kan ik uitzetten, dat kan ik terugvinden, maar sommige aplicaties maken direct verbingen met internet... Hoe stel ik mijn N95 zo in dat hij nooit verbinding maakt of het altijd vraagt?

Donde estan los conejos?
Reg. datum: 05 maart 2001

quote:
Davido29 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:31:
Even een vraagje, de vakantie zit er namelijk aan te komen en ik heb geen zin in een hoge data rekening! Het ophalen van mijn mail dat kan ik uitzetten, dat kan ik terugvinden, maar sommige aplicaties maken direct verbingen met internet... Hoe stel ik mijn N95 zo in dat hij nooit verbinding maakt of het altijd vraagt?
Gewoon tijdelijk je internet verbindingen wissen. Dan weet je zeker dat ie ook niet kan internetten.

Wii friend code: 6460 7247 0127 7819

OSX or Ubuntu, or none

quote:
KSH schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:36:

plus denk ik dat je niet goed gelezen hebt. De 8mb 8gb is namelijk wel ten koste gegaan van iets ;)
spoiler:
Er zit geen geheugen slot voor kaartjes meer in als ik het goed heb onthouden maar pin me er niet op vast - hij is nl ook nog niet uit

franssie wijzigde dit bericht 06-09-2007 17:15 (1%)
Reden: mb>gb

Mini IC2 media server | Mini Work Station | iBook | g3 iMac voor de leuk | Dreambox

AKG K701
Reg. datum: 13 augustus 2003

quote:
franssie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:30:
[...]

plus denk ik dat je niet goed gelezen hebt. De 8mb is namelijk wel ten koste gegaan van iets ;)
spoiler:
Er zit geen geheugen slot voor kaartjes meer in als ik het goed heb onthouden maar pin me er niet op vast - hij is nl ook nog niet uit
8 mb?

Er is toch al eerder gemeld dat er geen geheugen slot in de nieuwe N95 zit.

(Als mensen eerst is zouden lezen)

<< 40D, 60 Macro, 10-22, 24-70, 70-200, 1.4x, 580EX, GM5540, Vertex 200 AW >>

Apple baby
Reg. datum: 28 januari 2000

Hmm, volgens mij doe ik iets verkeerds, maar ik heb op mijn N95 een filmpje (mp4) gezet in "My Videos" middels USB mass storage device en toch zie ik hem niet in mijn tel.

Sluit ik hem weer aan op mijn PC dan zie ik hem wel staan :S

If it wasn't for the presence of Lara Croft and Xena Warrior Princess, techies around the world would have posters of Torvalds on their walls.

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
franssie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:30:
[...]

Of je koopt een steely dan met trilfunctie ;)
Hahaha :) Ja het is origineel waar...de groep Steely Dan heeft het uit een boek van ik dacht Charles Bukowski.

dafmay wijzigde dit bericht 06-09-2007 16:22 (4%)

Reg. datum: 21 mei 2007

quote:
Blindfold schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:23:
[...]

Gewoon tijdelijk je internet verbindingen wissen. Dan weet je zeker dat ie ook niet kan internetten.
Dat snap ik, maar dan ben ik ook mijn instellingen kwijt. Is er geen optie dat hij er om vraagt verbinding te maken die dan ook voor je apps werkt?

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
goodfella schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:48:
Hmm, volgens mij doe ik iets verkeerds, maar ik heb op mijn N95 een filmpje (mp4) gezet in "My Videos" middels USB mass storage device en toch zie ik hem niet in mijn tel.

Sluit ik hem weer aan op mijn PC dan zie ik hem wel staan :S
Refresh de folder op je N95, via Opties>...
OSX or Ubuntu, or none

8GB inderdaad.
quote:
Nyana schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:33:
[...]
(Als mensen eerst is zouden lezen)
als mensen eens niet alles dat geschreven is zouden geloven ;) maar inderdaad merk ik dat het lezen van een paar honderd replies sommigen te veel wordt als je er halverwege invalt.
Als je op internet zoekt bestaat/bestond er inderdaad verwarring over de GPS, alleen niet in dit topic

franssie wijzigde dit bericht 06-09-2007 17:22 (16%)
Reden: was wat kortaf.

Mini IC2 media server | Mini Work Station | iBook | g3 iMac voor de leuk | Dreambox

Donde estan los conejos?
Reg. datum: 05 maart 2001

quote:
Davido29 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:32:
[...]

Dat snap ik, maar dan ben ik ook mijn instellingen kwijt. Is er geen optie dat hij er om vraagt verbinding te maken die dan ook voor je apps werkt?
Als ik bij instrumenten -> inst wizard draai, dan krijg ik al m'n instellingen weer netjes terug, dus dan kan je ze met een gerust hart wissen.

Wii friend code: 6460 7247 0127 7819

Reg. datum: 03 februari 2004

quote:
Mr Double B schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:59:
[...]

Ik haal 197,4 Kbytes/sec met een belkin F5D7231df4
Vrij traag allemaal dus... Gekke is dat ik via WLAN bij mij slechts 300 kb/s is en HSDPA 800 kb/s (In Portugal hebben ze hier inmiddels 7.2 Mbps HSDPA)...

Laptop: AMD Turion64x2-56, 240Gb HDD, 2Gb DDR2, 17", Nvidia 7800, WinXP MC = = Communicatie: Nokia N95, Motorola V3x

Reg. datum: 07 juni 2004

quote:
XyberBorg schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:15:
[...]

Vrij traag allemaal dus... Gekke is dat ik via WLAN bij mij slechts 300 kb/s is en HSDPA 800 kb/s (In Portugal hebben ze hier inmiddels 7.2 Mbps HSDPA)...
Ach, "vroeger" surfden we door het www met een 56k modumpje.

Reg. datum: 04 april 2007

Wat ik me al een poosje afvraag en hier nog niet heb gelezen (ik hoop dat ik alles goed hebt bestudeerd :) ), is hoe ik streaming links kan bekijken op mijn Nokia via WIFI of mobiel internet.

Als ik nu bv. op de mobiele versie van startpagina ben en ik wil bv het journaal kijken, krijg ik de melding: niet beschikbaar.

Is er een tip voor of werkt het nu eenmaal niet op de N95.

Bedankt voor jullie reacties!

Bart

Reg. datum: 03 februari 2004

quote:
patrickt35 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:17:
[...]

Ach, "vroeger" surfden we door het www met een 56k modumpje.
Ach, "vroeger" had je ook geen simpele podcasts van 60mb... 800kb/s HSDPA is dan geen overbodige luxe. Tijden veranderen :P
quote:
bart884 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:18:
Wat ik me al een poosje afvraag en hier nog niet heb gelezen (ik hoop dat ik alles goed hebt bestudeerd :) ), is hoe ik streaming links kan bekijken op mijn Nokia via WIFI of mobiel internet.

Als ik nu bv. op de mobiele versie van startpagina ben en ik wil bv het journaal kijken, krijg ik de melding: niet beschikbaar.

Is er een tip voor of werkt het nu eenmaal niet op de N95.

Bedankt voor jullie reacties!

Bart
Heb ik zelf ook al een tijdje achter aan gezeten - streaming TV is vooralsnog geen optie... Wel kun je via de Nokia Video Links (te vinden tussen je standaard bookmarks in de Nokia Webbrowser) Reuters nieuws filmpjes streamen en dergelijke. Helaas is de kwaliteit hiervan beperkt tot 3gp. Radio is wel al te streamen, via het programma Tunin.FM

Laptop: AMD Turion64x2-56, 240Gb HDD, 2Gb DDR2, 17", Nvidia 7800, WinXP MC = = Communicatie: Nokia N95, Motorola V3x

Ik rem NIET voor admins...
Reg. datum: 31 augustus 2003

Weet iemand hoe ik HSDPA aanzet? (De optie in de handleiding heb ik niet) en heb ik dit ook als ik zo'n KPN Onbeperkt Surf & Mail abbo heb? Hoe zet ik trouwens de snoozetijd van 5 naar tien minuten?

[url=http://specs.tweak.to/13146][b]Specs[/b][/url]

AKG K701
Reg. datum: 13 augustus 2003

quote:
franssie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:17:
8GB inderdaad.

[...]

als mensen eens niet alles dat geschreven is zouden geloven ;).....
Blijft een feit dat mensen beter moeten lezen. En niet telkens dezelfde vragen moeten stellen.

En ik mag aannemen dat alles wat op www.nokia.nl staat (geschreven) gewoon klopt. En dus ook mag geloven.

<< 40D, 60 Macro, 10-22, 24-70, 70-200, 1.4x, 580EX, GM5540, Vertex 200 AW >>

Reg. datum: 25 mei 2007

quote:
--Christiaan-- schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:16:
Weet iemand hoe ik HSDPA aanzet? (De optie in de handleiding heb ik niet) en heb ik dit ook als ik zo'n KPN Onbeperkt Surf & Mail abbo heb? Hoe zet ik trouwens de snoozetijd van 5 naar tien minuten?
HSDPA staat aan als je 3G ontvangst hebt. Dat zie je als je verbinding maakt, dan staat er i.p.v. 3G namelijk 3,5G links bovenin. Zorg wel dat je bij 'Snelle toegang...' hebt ingeschakeld bij 'Packet-ggvns', maar da's meestal automatischa al zo.

Ik zou ook wel willen weten hoe die wekker op tien minuten snooze gezet kan worden. Maar volgens mij kan dat niet.

Reg. datum: 04 juli 2006

quote:
patrickt35 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:15:
[...]

De Europese wetgeving verteld dat je als consument recht hebt op 2 jaar volledige garantie op de door hem of haar aangekochte artikelen.

(...)
Als dat inderdaad zo is, dan zou ik wel eens willen weten waar ik dit terug kan vinden. Voor zover ik weet is hiervan in het huidige Nederlandse recht geen sprake van. Deze 'Europese wetgeving' zou dan dus nog niet in Nederland geïmplementeerd zijn, hetgeen ik betwijfelenswaardig acht.

EDIT: Ik ben er al achter. Hier (http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279) kun je lezen dat er helemaal geen sprake is van een 2 jaar durende garantietermijn. De in Nederland geldende conformiteitsregel (hetgeen je van een product mag verwachten op basis van de koopovereenkomst, kortgezegd), is nog gewoon van kracht. De term 'garantie' (zoals die in de volksmond wordt gebruikt), heeft derhalve nog steeds bijzonder weinig betekenis. Ook na het verlopen van een garantietermijn (zoals door de producent/verkoper opgegeven) kun je nog het een en ander verwachten van de verkoper, als het gebrek gezien alle feiten en omstandigheden (o.a. de prijs) redelijkerwijs niet had mogen voorkomen.

Poeh wijzigde dit bericht 06-09-2007 22:22 (38%)

Reg. datum: 07 juni 2004

Heb het al terug gevonden.
Wanneer je het goed bekijkt is de Nederlandse regelgeving gunstiger voor de consument voortvloeiend uit het wetsvoorstel 27 809

http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578

patrickt35 wijzigde dit bericht 06-09-2007 22:29 (11%)

Reg. datum: 03 februari 2005

quote:
bounzer schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:34:
Zijn er hier mensen die Emoze werkende hebben? (gratis push-mail voor Symbian)

De applicatie 'hangt' bij mij voortdurend en krijgt het maar niet voor elkaar mijn mail binnen te halen.

Mijn instellingen:

Bij Login:

Service Mode: Outlook Web Access
OWA Username: mijn inlognaam (gedeelte voor de @)
OWA Password: mijn password met inloggen
OWA Domain: hier heb ik mijn volledige emailadres ingevuld
OWA URL: hier heb ik http://mail.home.nl ingevuld
Save Password: Yes

Bij Connections:

Server IP/Name: ecs.emoze.com
Accespoint: T-Mobile Internet
Auto start: No

Het initializing Push loopt bij het opstarten netjes door tot 100%, eronder staat 'Connected', maar verder kan ik er niks mee. Test mailtjes komen niet door en ik kan niks versturen of bekijken. Wat zie ik over t hoofd?
Iemand? :$

Nokia N95 & TomTom Mobile 6.02 + HP Ipaq 4150 & TomTom Navigator 6.030

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 398 399 400 401 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: