Dus misschien heeft ie wel nooit betaald?quote:MrSleeves schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:49:
Maar om in die situatie te komen, moet je toch wel drie maanden achterstand hebben in de betaling?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Reg. datum: 13 november 2000
Reg. datum: 31 augustus 2007
makelaars zelf die een leuk zakcentje eruit denken te halen.
Soms gaat het ook mis, ik was wezen kijken bij een huis waarvan ik via het kadaster er al achter was gekomen dat die verkocht was voor hetzelfde bedrag als de koper hem toen gekocht had... 3 jaar later. De betreffende makelaar of vriendje van dacht even snel geld te verdienen.
Ze hadden alleen geen rekening gehouden met een lekkage in het dak, een slechte dakkapel,
vocht in de kelder, en afbrokkelend stucwerk..... en als laatste... een lekkere schimmelplek in de
voormalige slaapkamer (stond een kast voor op de plaatje van funda)
De Verkopende makelaar draaide er flink omheen wie nou de eigenaar was, bleek
dat de vorige eigenaar nog steeds een sleutel had, hij loog over de verkoop datum (kadaster rulez)
en hij wist zowie zo al heel weinig te vertellen over de woning en weigerde ook maar een euro te zakken met de prijs. Al met al gingen mijn nekharen hiervan overeind staan.
Gelukkig hebben we een veeeeeeel betere woning gevonden in dezelfde buurt
in 10x betere staat voor niet al te veel meer geld.
Heb alles laten doorrekenen en ik kom in aanmerking voor ~¤100 koopsubsidie in de maand. Morgen weer een afspraak om te bezichtigen met de aannemer en vrijdag (na overleg met de hypotheekadviseur) een bod (eindbod) doen. Ik zit te denken aan 150.000 (is ong. ook het maximum)
En dit valt dus nooit te controleren. Toen ik zelf op zoek was naar een appartement, werd mij al vrij snel duidelijk dat dat "niet onderhandelen als er al onderhandelingen lopen" een wassen neus is van hier tot Tokyo. Ik heb toen namelijk ook geboden op een appartement waarover de makelaar al "in onderhandeling" was. Hij laat je bod gewoon even op de plank liggen en bepaalt aan de hand daarvan of hij een eindbod van de lopende onderhandelingen gaat accepteren. Als duidelijk wordt dat hij bij jou een beter eindbod kan verwachten dan bij de lopende onderhandelingen, dan laat hij de lopende onderhandelingen gewoon "klappen" om vervolgens met jou in onderhandeling te gaan.quote:Jaspertje schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:26:
[...]
Dit klopt een beetje. Zodra jij een bod doet en hij een tegenbod ben je in onderhandeling en mag hij niet met een 3e partij gaan onderhandelen over de prijs. HIj kan echter, als hij weet denkt dat de andere partij een beter resultaat zal bieden je bod niet accepteren. Daar is hij vrij in
Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.
Good Luck met bieden in iedergeval
Weet iemand wat de nadelen zijn in de volgende situatie :
Man en vrouw wonen ongetrouwd samen. Vrouw is eigenaar van huis A waar ze samenwonen en komende jaren blijven wonen.
Echter man en vrouw hebben besloten dat man een huis B gaat kopen op een hele andere lokatie als investering/vakantie huis. Dit huis (volwaardige eengezins woning) zal om de 2 weken een weekend gebruikt worden en af en toe eens "gratis" uitgeleend worden aan familie en vrienden voor een weekje/weekendje.
Wat zal de bank, de belasting, etc. etc. hier van vinden ?
Bezig met ICND1 Passed , ICND2 Passed , SND Passed , SNRS Passed,SNPA Passed,CANAC,IPS.
verder zal de bank het niet zo erg vinden als je inkomen voldoende is om dat huis te financieren.
Grtz
Kelt
Bezig met ICND1 Passed , ICND2 Passed , SND Passed , SNRS Passed,SNPA Passed,CANAC,IPS.
Ligt eraan, bij mij werd de bankgarantie door een andere bank verstrekt dan mijn hypotheekverstrekker en dit was geregeld voor het akkoord van de hypotheek. Dit was overigens binnen 2 weken geregeld..quote:CodeIT schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:59:
Pfuw, net dan toch een huis gekocht. Makelaars worden denk ik niet snel mijn vrienden. Uiteindelijk moest ik ¤500,= bij mijn bod doen in de ruil voor een sleutelverklaring bij binnenkrijgen van een bankgarantie. Iemand enig idee wanneer hoe lang zoiets duurt? Krijg je dit pas na een akkoord van de hypotheekverstrekker/koopsubsidieverstrekker?
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Is het het huis geworden wat je hierboven aanhaalde? Wat heb je er uiteindelijk voor betaald?quote:CodeIT schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:59:
Pfuw, net dan toch een huis gekocht. Makelaars worden denk ik niet snel mijn vrienden. Uiteindelijk moest ik ¤500,= bij mijn bod doen in de ruil voor een sleutelverklaring bij binnenkrijgen van een bankgarantie. Iemand enig idee wanneer hoe lang zoiets duurt? Krijg je dit pas na een akkoord van de hypotheekverstrekker/koopsubsidieverstrekker?
Ik heb de makelaar dezelfde dag nog gebeld om er achter te komen wat de anderen als bod hadden gehad (werd een spelletje warm of koud) en zo kwam ik erachter dat mijn 150k te weinig was en heb ik een schriftelijk eindbod gedaan van 153k.
Vandaag belde de makelaar dat de andere partij niet akkoord was en dat ik het huis kon krijgen voor 155k. Ik had al een eindbod gedaan, dus dat vond ik een beetje raar. Ik heb men poot stijf gehouden tot het laatste moment. Ik zei dat ik goede wil wilde tonen en er 250 bij op kon doen
Zijn er nog anderen mbt tot het verkrijgen van de bankgarantie? Eerst de garantie vd hypotheek of krijg je dit in het algemeen zo snel?
Maar de bankgarantie en de hypotheek zijn meestal onlosmakelijk met elkaar verbonden. Je krijgt pas een bankgarantie als de hypotheek goedgekeurd wordt. Vaak heb je ook 4 weken de tijd voor de financiering en 5 weken de tijd voor de bankgarantie.
Reg. datum: 28 april 2000
quote:MrSleeves schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 08:14:
Eigenlijk moet je dan in een ander topic zijn: Ervaring met het financieren van een huis (Ik heb het niet verzonnen)
Maar de bankgarantie en de hypotheek zijn meestal onlosmakelijk met elkaar verbonden. Je krijgt pas een bankgarantie als de hypotheek goedgekeurd wordt. Vaak heb je ook 4 weken de tijd voor de financiering en 5 weken de tijd voor de bankgarantie.
Bij mij was dat niet het geval. Mijn bankgarantie wordt bij een andere bank geregeld en staat los van mijn hypotheek. Bij mij had ik ook even lang voor de ontbindende voorwaarde als voor de bankgarantie.
Ik zou voor de rest niet weten wat gewoon is.
To be, or not to be, those are the parameters
p.s. ligt het nou aan mij of is het nou erg rustig op gebied van huizen kopen ?
wacht iedereen op vandaag (9/11) of op prinsjesdag of ligt iedereen nog lekker
op het strand op ibiza ? mijn appartementje staat nu een maandje te koop maar nog geen
kijkers
Kelt wijzigde dit bericht 11-09-2007 11:03 (46%)
Reg. datum: 15 juni 2004
Voorheen kwamen minimaal wel 1 a 2 nieuwe huizen per dag bij die voldeden aan onze zoekcriteria, maar nu zijn het er meestal niet meer dan 2 a 3 per week.
Komt dat door de tijd van het jaar of heeft het een andere oorzaak???
Misschien te hoog geprijst?quote:Kelt schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:00:
zo ook bij mij, mijn hypotheekshopje regelde de bankgarantie , die is er dus al , terwijl financieel accoord van de hypotheek verstrekker er nog niet is
p.s. ligt het nou aan mij of is het nou erg rustig op gebied van huizen kopen ?
wacht iedereen op vandaag (9/11) of op prinsjesdag of ligt iedereen nog lekker
op het strand op ibiza ? mijn appartementje staat nu een maandje te koop maar nog geen
kijkers
Mijn woning ( in Amsterdam ) staat sinds zaterdag op funda. En ik had maandag middag 12u al 4 kijkers. Geen idee of er al wat bij gekomen is. Me makelaar regelt dat allemaal..
Currently Reading | Ik los geen problemen op, ik maak ze alleen...
Ja, maar dan ben je al wel met die hypotheekshop in zee. Je kan niet de eerste de beste hypotheekwinkel binnen lopen en zeggen: doe mij even een bankgarantie. Volgens mij hanteert de verzekeraar (die de bankgarantie afgeeft) bijna dezelfde regels als die voor acceptatie van de hypotheek (op medische zaken na waarschijnlijk).quote:Kelt schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:00:
zo ook bij mij, mijn hypotheekshopje regelde de bankgarantie , die is er dus al , terwijl financieel accoord van de hypotheek verstrekker er nog niet is
Mijn appartementje is een 3 vh 4 kamer woning voor 117.500 Euries in Vlaardingen (vlakbij rotterdam)quote:LuCarD schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:09:
[...]
Misschien te hoog geprijst?
Mijn woning ( in Amsterdam ) staat sinds zaterdag op funda. En ik had maandag middag 12u al 4 kijkers. Geen idee of er al wat bij gekomen is. Me makelaar regelt dat allemaal..
De foto's heb ik laten maken door mijn schoonpa die fotograaf is, volgens mij zijn die wel ok,
hebben jullie nog suggesties ? tekst misschien? of toch de prijs ?
http://www.funda.nl/Wonin...jecttype=DetailKoopObject
De prijs verlagen moet je niet te snel doen, dan geef je wel snel aan dat je er heel graag vanaf wilt. En dat is natuurlijk ook de vraag: hoe snel wil/moet je er vanaf?quote:Kelt schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:18:
[...]
Mijn appartementje is een 3 vh 4 kamer woning voor 117.500 Euries in Vlaardingen (vlakbij rotterdam)
De foto's heb ik laten maken door mijn schoonpa die fotograaf is, volgens mij zijn die wel ok,
Als ik verder kijk naar deze woning. Die keuken ziet er een stuk beter uit. Andere nadelen is het ontbreken van een CV. Wel twee punten die de prijs kunnen drukken. Aan de andere kant ligt de prijs wel goed t.o.v. andere vergelijkbare woningen in de wijk.
even de tijd. en dan nog , de huidige hypotheek is vrij laag dus dubbele lasten is eventueel
nog wel even op te brengen. Zelf zit ik eraan te denken zo rond einde deze maand te verlagen
als er nog steeds geen kijkers zijn geweest.
Prijs lijkt me oke... als ik tenminste kijk naar alle objecten om je heen. Er zijn wel heeel veel woningen te koop daar.quote:Kelt schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:18:
[...]
Mijn appartementje is een 3 vh 4 kamer woning voor 117.500 Euries in Vlaardingen (vlakbij rotterdam)
De foto's zijn wel wat donker. Als het niet te veel moeite is, zou je die opnieuw kunnen doen?
Maar dan met de lamellen open, en de lichten aan... dat maakt het huis een stuk lichter.
Verder zou ik de overzichtsfoto met de bewerking weglaten of in zijn geheel lichter maken. Het ziet er nu zo somber uit.
http://images.funda.nl/valentinamedia/002/477/819_groot.jpg
http://images.funda.nl/valentinamedia/002/477/820_groot.jpg
Verder moet je rekening houden dat je hem tijdens de vakantie periode te koop heb gezet. In de vakantie periode zijn er minder kijkers. Dat is ook reden dat ik mijn woning nu pas te koop heb gezet.
Currently Reading | Ik los geen problemen op, ik maak ze alleen...
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.